Ga naar inhoud

Wie heeft hier uitgaves in velours en van welke albums? (update: SU stopt met de velours kaften voor diverse reeksen)


cinco

Recommended Posts

Aan de prijzen voor die velouren uitgaves te zien, is er blijkbaar toch een toegevoegde waarde.

En aangezien er een ganse resem uitgaves voor diverse reekzen van zijn, is er een publiek dat dit graag koopt.

Misschien kunnen hun vingertoppen de fluwelen aanraking van die covers wel smaken.

Mij zou het afleiden. De ervaring van prikkels bij zintuiglijke waarneming kan nu eenmaal verschillen van persoon tot persoon.

Link naar reactie

Velours uitgaven heb ik nooit begrepen, ze worden vuil, zijn niet te kuisen, beschadigen vlug en ze voelen ongemakkelijk aan. De meeste heb ik terug weg gedaan. Het heeft een gevoel van luxe en sommige mensen hebben dat wel graag maar die verpakken ze dan direct om nooit meer uit te halen.

 

Idem voor stomme luxes zoals boeken met een beeldje bij die je niet samen kan houden, grote kisten met enkele boeken in, een doos met de luxe in en een baksteen die onherroepelijk het binnenste van de doos kapotmaakt bij de minste bruske beweging. 

Link naar reactie
13 uren geleden, Lamme Goedzak zei:

Ja die is met een soort papieren folie dat heel snel geabimeerd raakt.

Ja, zoiets zal het zijn. Dan heb ik liever zo'n gladde hardcover.

Off-topic maar het is erg vervelend als je een redelijk nieuw boek beschadigd door eigen schuld. Ik had het met mijn Trombone illustré, waarvan de bovenkant van de rug beschadigd raakte omdat hij net niet in de boekenkast paste. Hij ligt nu op een rij stripboeken.

 

album trombone.jpg

Link naar reactie
  • 3 months later...

RIP de fluwelen uitgaves (en de linnen ruggen ook)

 

https://www.stripspeciaalzaak.be/stripnieuws/veranderingen-voor-luxes-bij-standaard-uitgeverij

 

Voor de lopende reeksen Suske en Wiske, De Kronieken van Amoras en De Rode Ridder verdwijnen vanaf 1 januari de twee verschillende luxe-uitvoeringen per nieuw album, waarvan de ene met halfband linnen rug (60 euro) is uitgevoerd en de andere met een kaft in velours (100 euro).

Dit is ingegeven door de gevoelig gestegen papierprijzen en andere kosten die de voorbije jaren niet te stuiten waren.

 

afbeelding.thumb.png.5bb8b7dd7beb00435ba49ead2961fe62.png

Link naar reactie
  • cinco changed the title to Wie heeft hier uitgaves in velours en van welke albums? (update: SU stopt met de velours kaften voor diverse reeksen)

Zoiets zou ik echt niet kopen. Ik heb hier wat liggen met velours ruggen (geen strips, trouwens cadeau gekregen), en dat zuipt stof. "Velours rug" is voor mij zo goed als synoniem met "niezen". En natuurlijk kleine spinnetjes. Nee hoor, dat soort nutteloze luxe wil ik niet.

Link naar reactie
  • 4 months later...
  • 1 month later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...