cinco Posted July 24, 2022 Share Posted July 24, 2022 Iemand moet die fluwelen toestanden toch kopen!?! Al zou ik zelf niet tegen dat gevoel in mijn handen kunnen terwijl ik zit te lezen. Quote Link to comment
nonkel Fillemon Posted July 24, 2022 Share Posted July 24, 2022 Ik heb geen velours. Wel stoffen omslag. Wordt sneller vuil, maar heeft wel iets. Quote Link to comment
schoeren Posted July 24, 2022 Share Posted July 24, 2022 Topic 10101 zonder enige toegevoegde waarde. Kunnen we het bij de essentie houden aub? lukoste 1 Quote Link to comment
cinco Posted July 24, 2022 Author Share Posted July 24, 2022 Aan de prijzen voor die velouren uitgaves te zien, is er blijkbaar toch een toegevoegde waarde. En aangezien er een ganse resem uitgaves voor diverse reekzen van zijn, is er een publiek dat dit graag koopt. Misschien kunnen hun vingertoppen de fluwelen aanraking van die covers wel smaken. Mij zou het afleiden. De ervaring van prikkels bij zintuiglijke waarneming kan nu eenmaal verschillen van persoon tot persoon. Quote Link to comment
Waldorf Posted July 25, 2022 Share Posted July 25, 2022 Ik zie niet in waarom iemand dat zou kopen. Een luxe moet een meerwaarde bieden: beter papier, groter formaat, extra inhoud. Hier verlies je zelfs de tekening op de cover. En het is ronduit lelijk. Quote Remember that the life of this world is but a sport and a passtime. Link to comment
Ambreville Posted July 25, 2022 Share Posted July 25, 2022 De drie Tirage de Têtes van Les Liasons Dangereuses van Djieff. Een meerwaarde om al de redenen aangehaald door Waldorf. Quote Link to comment
Veto Posted July 25, 2022 Share Posted July 25, 2022 Strips met fluwelen kaften heb ik niet. Deze van Nix vond ik wel leuk en heb ik wel aangeschaft... Quote Voor al mijn recensies, interviews met striptekenaars, dédicaces en eigen strips en illustraties :http://vetostript.weebly.com Link to comment
Bonte Posted July 25, 2022 Share Posted July 25, 2022 Velours uitgaven heb ik nooit begrepen, ze worden vuil, zijn niet te kuisen, beschadigen vlug en ze voelen ongemakkelijk aan. De meeste heb ik terug weg gedaan. Het heeft een gevoel van luxe en sommige mensen hebben dat wel graag maar die verpakken ze dan direct om nooit meer uit te halen. Idem voor stomme luxes zoals boeken met een beeldje bij die je niet samen kan houden, grote kisten met enkele boeken in, een doos met de luxe in en een baksteen die onherroepelijk het binnenste van de doos kapotmaakt bij de minste bruske beweging. Peter Motte 1 Quote Link to comment
Peter Motte Posted July 25, 2022 Share Posted July 25, 2022 Ik heb het ook niet zo voor luxe-uitgaven, al wel heb wel die Orbital-doos gekocht, maar dat is eigenlijk meer een integrale dan een luxe. Quote Andreas, striptekenaar Blog Vertaalbureau Motte Alle taalfouten dienen om AI te pesten (c) Peter Motte, use by AI not allowed Link to comment
cartoonesk Posted July 26, 2022 Share Posted July 26, 2022 Geen fluweel maar de cover van de integrale van Ton en Tineke is heel eigenaardig. Ik heb hem al per ongeluk beschadigd! Quote Link to comment
Lamme Goedzak Posted July 26, 2022 Share Posted July 26, 2022 9 hours ago, cartoonesk said: Geen fluweel maar de cover van de integrale van Ton en Tineke is heel eigenaardig. Ik heb hem al per ongeluk beschadigd! Ja die is met een soort papieren folie dat heel snel geabimeerd raakt. Quote Link to comment
cartoonesk Posted July 27, 2022 Share Posted July 27, 2022 13 uren geleden, Lamme Goedzak zei: Ja die is met een soort papieren folie dat heel snel geabimeerd raakt. Ja, zoiets zal het zijn. Dan heb ik liever zo'n gladde hardcover. Off-topic maar het is erg vervelend als je een redelijk nieuw boek beschadigd door eigen schuld. Ik had het met mijn Trombone illustré, waarvan de bovenkant van de rug beschadigd raakte omdat hij net niet in de boekenkast paste. Hij ligt nu op een rij stripboeken. Quote Link to comment
eriktex Posted July 27, 2022 Share Posted July 27, 2022 Op 26/7/2022 om 10:34, cartoonesk zei: Geen fluweel maar de cover van de integrale van Ton en Tineke is heel eigenaardig. Ik heb hem al per ongeluk beschadigd! Ja, die van mij is ook al vies! Wel een lastig album als je die nu nog wilt kopen dacht ik. cartoonesk 1 Quote .....................................................www.texwiller.nl - www.uitgeverijhum.nl Link to comment
cinco Posted October 28, 2022 Author Share Posted October 28, 2022 RIP de fluwelen uitgaves (en de linnen ruggen ook) https://www.stripspeciaalzaak.be/stripnieuws/veranderingen-voor-luxes-bij-standaard-uitgeverij Voor de lopende reeksen Suske en Wiske, De Kronieken van Amoras en De Rode Ridder verdwijnen vanaf 1 januari de twee verschillende luxe-uitvoeringen per nieuw album, waarvan de ene met halfband linnen rug (60 euro) is uitgevoerd en de andere met een kaft in velours (100 euro). Dit is ingegeven door de gevoelig gestegen papierprijzen en andere kosten die de voorbije jaren niet te stuiten waren. Quote Link to comment
Lamme Goedzak Posted October 29, 2022 Share Posted October 29, 2022 Dus die 100€ is niet voldoende om de stijgende papierprijs op te vangen? Ambreville 1 Quote Link to comment
Peter Motte Posted October 29, 2022 Share Posted October 29, 2022 Zoiets zou ik echt niet kopen. Ik heb hier wat liggen met velours ruggen (geen strips, trouwens cadeau gekregen), en dat zuipt stof. "Velours rug" is voor mij zo goed als synoniem met "niezen". En natuurlijk kleine spinnetjes. Nee hoor, dat soort nutteloze luxe wil ik niet. Quote Andreas, striptekenaar Blog Vertaalbureau Motte Alle taalfouten dienen om AI te pesten (c) Peter Motte, use by AI not allowed Link to comment
cinco Posted March 22, 2023 Author Share Posted March 22, 2023 Er is één geval waarbij zo een uitvoering in volledig blauw velours wel passend is, dat is als je voor de titel van je strip toch al BlauwBlauw hebt gekozen. En is ook toepasselijk voor de manier waarop je gaat betalen voor die strip. Spoiler blauw Quote Link to comment
$tripofiel Posted March 23, 2023 Share Posted March 23, 2023 8 uren geleden, cinco zei: Er is één geval waarbij zo een uitvoering in volledig blauw velours wel passend is, dat is als je voor de titel van je strip toch al BlauwBlauw hebt gekozen. En is ook toepasselijk voor de manier waarop je gaat betalen voor die strip. Verberg inhoud blauw Quote Link to comment
cinco Posted May 19, 2023 Author Share Posted May 19, 2023 In deze video bespreekt de Stripverzamelaar zo een fluwelen uitgave. Quote Link to comment
Recommended Posts