Ga naar inhoud

Europese strips die je beter niet op Internationale vluchten kunt lezen


Recommended Posts

16 hours ago, Waldorf said:

Het is wel een beetje problematisch als een overheid gaat bepalen hoe een affiche er moet uitzien, natuurlijk. In mijn jonge jaren gingen wij hard tekeer tegen het gemeentebestuur in het blaadje van de jeugdraad. :ph34r:

 

Op zich heeft de overheid natuurlijk wel wat te zeggen over hoe het straatbeeld eruit ziet. Maar nogmaals, met deze affiche was niets mis.

 

Voor zover ik zie, hebben ze overigens niets bepaald, maar gewoon gevraagd. 

Link naar reactie
15 minutes ago, Timothy van Damme said:

 

Op zich heeft de overheid natuurlijk wel wat te zeggen over hoe het straatbeeld eruit ziet. Maar nogmaals, met deze affiche was niets mis.

 

Voor zover ik zie, hebben ze overigens niets bepaald, maar gewoon gevraagd. 

Jean-Pierre Surest zou zeker wat druk nodig gehad hebben. Voor hem zijn die affiches in principe heilig.

 

 

 

Link naar reactie
29 minuten geleden, Timothy van Damme zei:

 

Op zich heeft de overheid natuurlijk wel wat te zeggen over hoe het straatbeeld eruit ziet. Maar nogmaals, met deze affiche was niets mis.

 

Voor zover ik zie, hebben ze overigens niets bepaald, maar gewoon gevraagd. 

 

Ik sta een beetje huiverachtig tegenover een overheid die zich bemoeit met affiches. De overheid moet cultuur faciliteren, maar zich mijlenver afhouden van de vorm of inhoud van die cultuur. Dat lijkt me een gezond principe.

Remember that the life of this world is but a sport and a passtime.

Link naar reactie

Laat ik zeggen dat ik vind dat dat niet een principe is dat je in alle gevallen kunt toepassen. Maar met die affiche hadden ze zich inderdaad niet mogen bemoeien. Je vraagt je soms af aan wie ze toegeven. Het lijkt mij een toegeving te zijn geweest aan een extreem type.

Link naar reactie

https://www.stripspeciaalzaak.be/stripnieuws/affiche-van-jim-voor-stripfestival-dieppe-zediger-gemaakt

 

Zoals ik het lees en wat google: de PCF, de communistische partij is daar aan de macht. Dat maakt het hele verhaal natuurlijker veel duidelijker voor mij.

 

In tegenstelling wat misschien sommigen zouden kunnen vermoeden heb ik niets op met die fascisten van de linkerzijde (noch van de rechterzijde), omdat het toch één pot extreem nat (zwaar water) is. 

Dit verhaal is dus een schot voor de boeg voor diegene die graag eens PvdA of VB zouden zien meeregeren. 

 

Het lijkt er dus op dat ik het eens ben met sommigen op dit forum waarmee ik gewoonlijk van mening verschil, hoewel ik het anders zou verwoorden dan mijn tegenstrevers (nu in dit geval even medestanders 😉). 

Deze affiche is volgens mij wel wat inspiratieloos - weer eens een mooie meid die iets presenteert - maar inspiratieloosheid is echt geen doodzonde. Zo ja, dan zou er niet veel overblijven van kunstuitingen. 

 

Ik zie eigenlijk gewoon niets verkeerd aan deze affiche: een vrouw die mag gezien worden, niets om u over te schamen toch?  (het mag voor mij ook een middelmatig mooie vrouw of man zijn. maar dat weten jullie ondertussen wel). En knap getekend.

 

Het festival beter verhuizen naar een stad met minder gekke inwoners dan die die in meerderheid op communisten stemmen. Laat Dieppe maar verrekken! 

Link naar reactie
2 uren geleden, sporoi zei:

In tegenstelling wat misschien sommigen zouden kunnen vermoeden heb ik niets op met die fascisten van de linkerzijde (noch van de rechterzijde), omdat het toch één pot extreem nat (hard water) is.

 

Les extrèmes se touchent.

Link naar reactie

Catalaanse regering: topless zwemmen is een recht

 

https://www.standaard.be/cnt/dmf20230628_95317863

 

Topless zwemmen is toegestaan in de openbare zwembaden. Dat benadrukte de Catalaanse regering in een brief aan de gemeenten.

Topless zwemmen, borstvoeding geven en lange zwemkleding dragen, zijn toegelaten in de gemeentelijke zwembaden in Catalonië. Gemeenten kunnen niet op eigen houtje beslissen om die zaken toch te verbieden, of om de politie erbij te halen als een zwemster geen bovenstuk draagt. Daar herinnert de regering van Catalonië de gemeentebesturen aan in een brief, schrijft de Spaanse krant El País.

 

(meer op de site, link hierboven)

Link naar reactie
On 6/28/2023 at 9:25 AM, Waldorf said:

Ik sta een beetje huiverachtig tegenover een overheid die zich bemoeit met affiches.

 

Ik denk dat we het in dit geval meer eens zijn dan ik doe voorkomen. Laat me duidelijk zijn: deze poster had nooit aangepast moeten worden. Er is niks mis mee.

 

Maar ik heb het meer over het gegeven op zich. Gemeente moet zich niet bezig houden met de kunst, maar mag wel iets te zeggen hebben over de reclame daarvan op de openbare weg. Als extreem voorbeeld: ik kan me voorstellen dat een gemeente graag een Jeff Koons tentoonstelling faciliteert, maar dat ze misschien liever niet diens fotoreeks met Cicciolina op een affiche langs de weg zien.

Link naar reactie

https://www.stripspeciaalzaak.be/stripnieuws/gecensureerde-affiche-van-jim-voor-stripfestival-ere-hersteld

 

 

Nadat deze kwestie ook in algemene Franse media werd opgepikt, keerde het gemeentebestuur donderdagavond 29 juni, zo'n 48 uur nadat de feiten bekendmaakten, haar beslissing terug. De oorspronkelijke affiche van Jim mocht opnieuw gebruikt worden voor de online communicatie en op straat in Dieppe.

 

afbeelding.thumb.png.47ad78e8ae7a7f1d7dfadabe0246de9b.png

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...