sjaakie Posted December 16, 2023 Share Posted December 16, 2023 13-01-24 scheltemas stripmarkt 2024 NL za (Incl. getekende reep koffie/borrel) 25 tm 28-01-24 bd Angouleme FR Do tm Zo 28-01-24 Stripbeurd Gooik BE Zo 04-02-24 Putte BE Zo 04-02-24 Stripbeurs Antwerp Expo BE Zo 25-02-24 Leuvense Stripbeurs BE Zo 09-03-24 Jonge Garde Nl Za 16 & 17-03-24 Colmar FR Za & Zo 17-03-24 Stripfestival Geraadsbergen BE Zo 23 & 24-03-24 comic film mangafest Rotterdam NL Za & Zo 20 & 21-04-24 Commiccon Brabanthallen NL Za & Zo 23 & 24-03-24 BD Ligugé FR Vr & Za 23 & 24-03-24 Film & Manga Fest Rotterdam NL Za & Zo 06 & 07-04-24 BD et de jeux de Cluny FR Za & Zo 06 & 07-04-24 Facts BE Za & Zo 06-04-24 Oost Nederlandse stripboekenbeurs NL Za 14-04-24 Fameuze fandag Nl Zo 14-04-24. Boxmeerse stripdag Nl Zo 20 & 21-04-24 BD Hautvillers FR Za & Zo 20 & 21-04-24 Commic con Holland NL Vr & Za 28-04-24 Gentse Stripbeurs BE Zo 28-04 24 Knokke Heist BE Zo 28-04-24 Stripbeurs Bornem BE Zo 31 & 0 3-06-24 Stripdagen Haarlem NL wk 22 (beurs 1 & 2-6) 30-5 tm 2-6-24 Comic Salon Erlangen DE Do tm Zo 24, 25, 26-05-24 bd Waterloo BE Vr, Za, Zo 04-05-24 German Film Comic Con Dortmund DE Za 05-05-24 Strips op de Markt Gouda NL Zo (Incl. getekende reep koffie/borrel) 11 & 12-05-24 Commic con Brussel BE Za & Zo 21, 22 23-05-24 Dutch comiccon Utrecht NL VR, Za, Zo 13 & 14-07-24 Stripbeurs Noordwijk NL Za & Zo (Incl. getekende reep borrel) 17-08-24 Kamper strip spektakel NL Za 25-08-24 Stripbeurs Leopoldsburg BE Zo 6, 7 & 8-09-24 BD Brussel (Stripfeest) BE Vr, Za, Zo 7-09-24 The Big Draw Nijmegen NL Za 8-09-24 13e Aalst stript BE Zo 14 & 15-09-24 Tina Festival Wassenaar NL Za, Zo 15-09-24 1e Backt to the roots con Amstelveen NL Zo 15-09-24 3e Bommeldag - Toondertijd Dussen Nl Zo 20,21,22-09-24 12e Art Bubble festival Aarhus DEN Vr tm Zo 21-09-24 Spirits grote Signeerdag Temse BE Za 21-09-24 Elfia Arcen Haarzuilens NL Za 28 & 29-09-24 Stripfestival Breda NL Za & Zo (Incl. getekende reep borrel) 5-10-24 38e Stribeurs Hasselt BE Za 5-10-24 34e Wilrijkse stripdagen BE Za 5 & 6-10-24 German Comiccon Berlin comic/film/manga DE za &zo 6-10-24 Intern. Strip, platen,cd beurs Aarschot BE Zo 12 & 13-10-24 Stripmakersdagen Helmond NL Za 12-10-24 Comic con Holland Amsterdam NL Za 12-10-24 Fantasy Fest Rijswijk NL Za 19 & 20-10-24 Heroes Comic con Brussel Be Za & Zo 20-10-24 Stripbeurs Putte Be Zo 27-10-24 Brugse stripbeurs ism Kuma Anime fest. Be Zo 2 & 3-11-24 Facts Gent Be Za & Zo 3-11-24 Antwerpse stripbeurs Be Zo 10-11-24 2e Willy vandersteendag Kalmhout Be Zo 11-11-24 Stripfestival Brugge Be Ma 15, 16 17-11-24 Verzamelaars jaarbeurs Utrecht Nl Vr tm Zo 6 & 17-11-24 bd-valenciennes FR Za & Zo 17-11-24 Stripbeurs st Truiden Be Zo 17-11-24 Stripbeurs Gooik Be Zo 17-11-24 Geek village in genk Be Zo 23 & 24-11-24 Heroes dutch Comicon NL Za 07 & 08-12-24 Comic con Dortmund DE Za & Zo 08-12-24 Stripdag Vlaams stripcentrum Turnhout Be Zo Comic art en bier elke 2e zondag van de Maand Rotterdam NL Nog niet bekend stripfestival Middelkerke Stripfestival Opwijk Collect a con Stripweekend Oostende BD Hanret BD Contern 2025 Getekend Lommel Comicade Aachen Getekende reep borrel organiseren of aanschuiven ? stuur PB aanvullingen zijn welkom. Air 1 Quote Link to comment
eriktex Posted December 20, 2023 Share Posted December 20, 2023 Wat is dat met die Getekende Reep koffie/borrel tijdens Scheltema Amsterdam in januari? Quote .....................................................www.texwiller.nl - www.uitgeverijhum.nl Link to comment
sjaakie Posted December 20, 2023 Author Share Posted December 20, 2023 Voor wie wil doen we voor, tijdens of na een bakkie. Al gelang tijd en animo. Vorig jaar stond er een barrista boven met prima koffie. Maar er zit genoeg horeca omheen om ff een gezellig babbeltje te hebben. Quote Link to comment
eriktex Posted December 21, 2023 Share Posted December 21, 2023 Okay... HUM! is er ook aanwezig met tekenaars Martin Draax en Ralf van der Hoeven Air and sjaakie 1 1 Quote .....................................................www.texwiller.nl - www.uitgeverijhum.nl Link to comment
Richard Boom-vavavoom Posted January 5 Share Posted January 5 On 12/21/2023 at 4:05 PM, eriktex said: Okay... HUM! is er ook aanwezig met tekenaars Martin Draax en Ralf van der Hoeven 2 kanjers! Doen ze goed!!! Quote The Sisterhood: [CCO] comic book series (creator, writer) ComicsForSinners [EIC] comic news website Boom Art Department: [CEO] Art Agency, Editor Link to comment
Richard Boom-vavavoom Posted January 5 Share Posted January 5 Ik zie dat Rotterdam terug op de kaart staat? Dus Rotterdam, Den Bosch en Utrecht als comicon's. Die van Amsterdam lijkt te zijn verdwenen? Quote The Sisterhood: [CCO] comic book series (creator, writer) ComicsForSinners [EIC] comic news website Boom Art Department: [CEO] Art Agency, Editor Link to comment
Gerb-Art Posted January 9 Share Posted January 9 On 1/5/2024 at 2:33 PM, Richard Boom-vavavoom said: Ik zie dat Rotterdam terug op de kaart staat? Dus Rotterdam, Den Bosch en Utrecht als comicon's. Die van Amsterdam lijkt te zijn verdwenen? 'Amsterdam' wat in de RAI gehouden werd bestaat niet meer, en voorzover ik weet komt die ook niet terug. (was een 'Showmasters' event) maar Quinte, de man van 'Den Bosch' (en vele anderen in Belgie) heeft sinds afgelopen najaar ook een 'Greater Amsterdam con', en die word weer gehouden in het najaar! Richard Boom-vavavoom 1 Quote Link to comment
Richard Boom-vavavoom Posted January 9 Share Posted January 9 a kijk. JIj weet er weer alles van merci!! Quote The Sisterhood: [CCO] comic book series (creator, writer) ComicsForSinners [EIC] comic news website Boom Art Department: [CEO] Art Agency, Editor Link to comment
Gerb-Art Posted January 9 Share Posted January 9 4 hours ago, Richard Boom-vavavoom said: a kijk. JIj weet er weer alles van merci!! Als deelnemer moet ik natuurlijk wel een beetje op de hoogte blijven he! De Greater Amsterdam con wordt overigens gehouden in Vijfhuizen, nabij Schiphol en Hoofdorp, oner de rook van Amsterdam. De RAI is vreselijk duur om te huren plus de verkeersellende/parkeertarieven, anders zou ie het vast daar gehouden willen hebben. Voorzover ik weet zijn er nu 3 spelers op de NL con markt... HDCC van easyfairs, de grootste con qua opzet, maar ook degene die steeds meer kritiek krijgt (vanuit de Dealershoek) vanwege het massale, de stijgende deelnameprijzen, en de toename van 'huishoudbeurs'stands zoals Conimex (wtf? Ja, Conimex! :-)) De Comic Con Holland beurzen zijn van supergeek Quinte, en dat zie je ook terug op zijn evenementen, wat kleinschaliger van opzet, maar veel geekstuff, vintage, props en weinig niet-geek deelnemers. De Rotterdamse (nieuwe) con is dacht ik van het Duitse team die ook de Comic Con Dortmund doet. Zij deden jaren geleden (met andere mensen, dat wel) ook de Comic Con Ahoy en de Amsterdam Comic Con, maar beide evenementen werden uiteindelijk niet heel goed ontvangen (half lege hal, te weinig te doen) Met een nieuw team blazen ze 'Rotterdam' nu nieuw leven in. Ben benieuwd.. er zijn al behoorlijk veel events, en mensen raken een beetje murw! Quote Link to comment
Richard Boom-vavavoom Posted January 9 Share Posted January 9 1 hour ago, Gerb-Art said: HDCC van easyfairs, de grootste con qua opzet, maar ook degene die steeds meer kritiek krijgt (vanuit de Dealershoek) vanwege het massale, de stijgende deelnameprijzen, en de toename van 'huishoudbeurs'stands zoals Conimex (wtf? Ja, Conimex! :-)) conimex? WTF?! O en dan is er Den Bosch nog, right? Volgens mij van de folks achter Antwerp Comicon? Quote The Sisterhood: [CCO] comic book series (creator, writer) ComicsForSinners [EIC] comic news website Boom Art Department: [CEO] Art Agency, Editor Link to comment
Gerb-Art Posted January 9 Share Posted January 9 18 minutes ago, Richard Boom-vavavoom said: conimex? WTF?! O en dan is er Den Bosch nog, right? Volgens mij van de folks achter Antwerp Comicon? Het was Go-Tan, geen Conimex, maar wel zelfde soort product (slimme marketingjongens en meisjes: ''We moeten iets doen om ons product bij jongeren te promoten..'' ''Ja, en dan iets geks eromheen doen met manga ofzo, op de DCC!!'' Weet niet of dat de jongens van de oude Antwerp Con zijn... mischien zaten ze er toen wel al bij.. ken alleen Lode Geens die de org deed van de AC. Maar Quinte doet dus de 2 CCH edities, die in Vijfhuizen, en Den Bosch. Quote Link to comment
Richard Boom-vavavoom Posted January 9 Share Posted January 9 2 minutes ago, Gerb-Art said: Maar Quinte doet dus de 2 CCH edities, die in Vijfhuizen, en Den Bosch. aha Helderrrrrrrrrrrrrrrr En is het een beetje een leuke show? Ik heb die in NL eigenlijk nooit bezocht. Enkel BE Quote The Sisterhood: [CCO] comic book series (creator, writer) ComicsForSinners [EIC] comic news website Boom Art Department: [CEO] Art Agency, Editor Link to comment
Gerb-Art Posted January 9 Share Posted January 9 6 minutes ago, Richard Boom-vavavoom said: aha Helderrrrrrrrrrrrrrrr En is het een beetje een leuke show? Ik heb die in NL eigenlijk nooit bezocht. Enkel BE Zeker de moeite waard eens te zien.. klein van opzet, maar wel gevarieerd aanbod van dealers en artists. Quote Link to comment
Richard Boom-vavavoom Posted January 9 Share Posted January 9 9 minutes ago, Gerb-Art said: klein van opzet, maar wel gevarieerd aanbod van dealers en artists. o dan is het wellicht wel eens leuk om naar Den Bosch te gaan. Of er zelfs een stand te doen, indien het hier privé weer eens mogelijk is. Fingers crossed Gerb-Art 1 Quote The Sisterhood: [CCO] comic book series (creator, writer) ComicsForSinners [EIC] comic news website Boom Art Department: [CEO] Art Agency, Editor Link to comment
Richard Boom-vavavoom Posted January 10 Share Posted January 10 Doe ff normaal!! Heb je die lijst gezien?!?!?!? Quote 12:00-13:00 Tim Artz, Henrieke Goorhuis, Margreet de Heer, Eric Heuvel, Jean Klare, Dirk van de Wiel, Eric Heuvel, Meinte Strikwerda 13:00-14:00 Dick Matena,Hein de Kort, Toon van Driel, Martin Draax, Ralf van der Hoeven, Erik Kriek, Guido van Driel, Roel Smit 14:00-15:00 Mark Retera, Hein de Kort, Peter van Dongen, Frits Smid, Dido Drachman, Gerrit de Jager, Micky Dirkzwager 15:00-16:00 Mark Retera, Peter van Dongen, Roel Venderbosch, Jean-Marc van Tol, John Reid, Bastiaan Geleijnse, Typex, Milan Hulsing, Erwin Suvaal 16:00-17:00 Erik Varekamp, Mick Peet, Jean-Marc van Tol, John Reid, Bastiaan Geleijnse, Jan Donkers, Floor van het Nederend, Florus Tilanus Quote So, 'Baby Boom' became 'Book of the Month' at Scheltema Bookstore Amsterdam. Quote De (gratis!) kaartjes gaan ontzettend hard, dus wees er snel bij (er is een limiet). Reserveer jouw kaartje snel via de volgende link: https://www.eventbrite.com/e/tickets-scheltemas-stripmarkt-2024-771368603257?fbclid=IwAR3kMCslJxIVp_NKlzsPSyxzuP_hvM_EFGI4ZEUX4pzUr7n5zph4kiuwG0g Air 1 Quote The Sisterhood: [CCO] comic book series (creator, writer) ComicsForSinners [EIC] comic news website Boom Art Department: [CEO] Art Agency, Editor Link to comment
Air Posted January 10 Share Posted January 10 Ingeschreven. Als niks tegen zit ga ik zaterdag naar A’dam. Quote . Link to comment
Air Posted January 10 Share Posted January 10 Let op: Heeft u al boeken van bovenstaande auteurs en wilt u deze laten signeren? Neem er dan maximaal 3 in totaal mee. Kijk dat scheelt sjouwen. Nu nog even uitzoeken wat ik heb, van de (indrukwekkende lijst van) aanwezige auteurs. Quote . Link to comment
Air Posted January 12 Share Posted January 12 3 ineen (valsspelen ) BobFish and fantasiooo 2 Quote . Link to comment
dutch lines Posted January 12 Share Posted January 12 Jean-Marc van Tol zal morgen niet bij Scheltema aanwezig zijn. Hij heeft griep. Quote Exclusieve workshops en masterclasses door de beste striptekenaars. Link to comment
Richard Boom-vavavoom Posted January 16 Share Posted January 16 On 1/13/2024 at 9:34 PM, Air said: wat leuk!!! Ik vroeg me al af hoe het was geweest!!! Had heel graag eens aangeschoven bij Hein de Kort, eerlijk gezegd!! Quote The Sisterhood: [CCO] comic book series (creator, writer) ComicsForSinners [EIC] comic news website Boom Art Department: [CEO] Art Agency, Editor Link to comment
Air Posted January 16 Share Posted January 16 4 uren geleden, Richard Boom-vavavoom zei: wat leuk!!! Ik vroeg me al af hoe het was geweest!!! Had heel graag eens aangeschoven bij Hein de Kort, eerlijk gezegd!! De langste rij stond bij Mark Retera, jong en oud. Hein de kort was volgens mij net opa geworden. maar al met al een leuke en informele sfeer. Het zijn net gewone mensen die stripmakers en uitgeverij bazen. Zelfs meneer windig van Heinz kwam einde van de middag nog even binnenwandelen. Quote . Link to comment
Lavas Posted January 19 Share Posted January 19 Het programma is ver van compleet maar op zaterdag 21 september 2024 organiseert de Culturele Vereniging Spirit Temse haar 4de Spirits Grote Signeerdag te Temse. Een aanrader... https://culturele-vereniging-spirit.jouwweb.be/spirits-vierde-grote-signeerdag Quote Link to comment
sjaakie Posted January 22 Author Share Posted January 22 Nieuwe Garde Toegevoegd Quote Link to comment
Richard Boom-vavavoom Posted February 2 Share Posted February 2 Valt me op dat er weinig stripbeurzen in het oosten van BE zijn... Niets in Hasselt of Genk ofzo... Dichtsbijzijnde is Leopoldsburg Quote The Sisterhood: [CCO] comic book series (creator, writer) ComicsForSinners [EIC] comic news website Boom Art Department: [CEO] Art Agency, Editor Link to comment
Yan Posted February 3 Share Posted February 3 19 uren geleden, Richard Boom-vavavoom zei: Valt me op dat er weinig stripbeurzen in het oosten van BE zijn... Niets in Hasselt of Genk ofzo... Dichtsbijzijnde is Leopoldsburg Beurzen zijn (waren) er in Sint-Truiden, Lommel en Hasselt. Quote It could be worse, it could be raining ! Link to comment
Richard Boom-vavavoom Posted February 3 Share Posted February 3 3 hours ago, Yan said: Beurzen zijn (waren) er in Sint-Truiden, Lommel en Hasselt. maar nu niet meer? Quote The Sisterhood: [CCO] comic book series (creator, writer) ComicsForSinners [EIC] comic news website Boom Art Department: [CEO] Art Agency, Editor Link to comment
Yan Posted February 7 Share Posted February 7 Op 3/2/2024 om 12:29, Richard Boom-vavavoom zei: maar nu niet meer? Sint-Truiden ben ik (bijna) zeker dat de beurs doorgaat (november), Lommel verwacht ik ook wel, gezien het succes van Bart Proost. Hasselt ben ik niet zeker (meestal hetzelfde weekend van de Wilrijkse Stripdagen (oktober). Quote It could be worse, it could be raining ! Link to comment
Richard Boom-vavavoom Posted February 15 Share Posted February 15 On 12/16/2023 at 3:57 PM, sjaakie said: 09-03-24 Jonge Garde Nl Za er iets meer bekend en alle creatievelingen staan hier genoemd: https://9ekunst.nl/2024/02/12/9-maart-zwolle-wie-zijn-er-allemaal-op-de-derde-nieuwe-garde-stripmarkt-hier-vind-je-de-namen/ Quote The Sisterhood: [CCO] comic book series (creator, writer) ComicsForSinners [EIC] comic news website Boom Art Department: [CEO] Art Agency, Editor Link to comment
sjaakie Posted March 3 Author Share Posted March 3 dag voor de beurs Haarlen en Stripfeest Brussel toegevoegd. Quote Link to comment
Red Arrow Posted March 15 Share Posted March 15 Op La foire du livre de Bruxelles staan weer verschillende striptekenaars: https://flb.be/les-rencontres/?pagination=1&program_search=&search_type=dedi&search_genre=bd Quote Link to comment
nonkel Fillemon Posted March 16 Share Posted March 16 Op 15/3/2024 om 16:28, Red Arrow zei: Op La foire du livre de Bruxelles staan weer verschillende striptekenaars: https://flb.be/les-rencontres/?pagination=1&program_search=&search_type=dedi&search_genre=bd Ervaring met deze beurs? Is het een verplichte aankoop van een Franstalige strip om een signeerticket te krijgen zoals bij stripfeest Brussel? Quote Link to comment
Ambreville Posted March 17 Share Posted March 17 10 hours ago, nonkel Fillemon said: Ervaring met deze beurs? Is het een verplichte aankoop van een Franstalige strip om een signeerticket te krijgen zoals bij stripfeest Brussel? Ja, het is te vergelijken met de boekenbeurs-zaliger, met standen van de uitgevers. Quote Link to comment
nonkel Fillemon Posted March 17 Share Posted March 17 4 uren geleden, Ambreville zei: Ja, het is te vergelijken met de boekenbeurs-zaliger, met standen van de uitgevers. Bij de boekenbeurs in Antwerpen was er nooit een verplichte aankoop. Behalve bij stripwinkel Alex. Dus hier ook geen verplichte aankoop? Quote Link to comment
Ambreville Posted March 17 Share Posted March 17 1 hour ago, nonkel Fillemon said: Bij de boekenbeurs in Antwerpen was er nooit een verplichte aankoop. Behalve bij stripwinkel Alex. Dus hier ook geen verplichte aankoop? Normaal wel. De tekenaars zijn er om recent werk van die specifieke uitgeverijen te promoten. Dat is altijd een boek kopen op de stand. Quote Link to comment
Richard Boom-vavavoom Posted March 25 Share Posted March 25 Een nieuwe beurs, georganiseerd door Reedpop en Wizards of the Coast. Focus ligt op Magic: The Gathering https://mcamsterdam.mtgfestivals.com/en-us.html Quote The Sisterhood: [CCO] comic book series (creator, writer) ComicsForSinners [EIC] comic news website Boom Art Department: [CEO] Art Agency, Editor Link to comment
BobFish Posted April 4 Share Posted April 4 Nog iemand dit weekend op La foire du livre de Bruxelles ? Quote Bob Fish's YouTube Bob Fish's Instagram Bob Fish's Leesgedrag Link to comment
Richard Boom-vavavoom Posted April 30 Share Posted April 30 22 Juni EPPO STRIPDAG Hoorde ik net... benieuwd wat er aan het gebeuren gaat daaro!! Quote The Sisterhood: [CCO] comic book series (creator, writer) ComicsForSinners [EIC] comic news website Boom Art Department: [CEO] Art Agency, Editor Link to comment
Tweetie Posted May 1 Share Posted May 1 On 4/30/2024 at 11:42 AM, Richard Boom-vavavoom said: 22 Juni EPPO STRIPDAG Hoorde ik net... benieuwd wat er aan het gebeuren gaat daaro!! Rob van Bavel had het tijdens een interview over de stripdagen Haarlem over een Eppo stripdag op 22 juni in Oosterhout, maar ik kan er tot nu toe nergens iets over vinden. Quote Link to comment
Recommended Posts