Ga naar inhoud

Komende Stripbeurzen


sjaakie

Recommended Posts

 

            13-01-24      scheltemas stripmarkt 2024                            NL   za    (Incl. getekende reep koffie/borrel)

25 tm 28-01-24      bd Angouleme                                                    FR   Do tm Zo

            28-01-24     Stripbeurd Gooik                                               BE   Zo

           04-02-24     Putte                                                                   BE   Zo

           04-02-24    Stripbeurs Antwerp Expo                                   BE   Zo

           25-02-24     Leuvense Stripbeurs                                          BE   Zo

           09-03-24    Jonge Garde                                                       Nl   Za

 16  &  17-03-24     Colmar                                                                FR  Za & Zo

           17-03-24     Stripfestival Geraadsbergen                              BE   Zo

23  &  24-03-24     comic film mangafest Rotterdam                      NL Za & Zo

20  &  21-04-24     Commiccon Brabanthallen                                 NL Za & Zo

23  &  24-03-24     BD Ligugé                                                           FR   Vr & Za

23  &  24-03-24     Film & Manga Fest Rotterdam                           NL  Za & Zo

06  &  07-04-24      BD et de jeux de Cluny                                     FR   Za & Zo

06  &  07-04-24      Facts                                                                  BE   Za & Zo

           06-04-24     Oost Nederlandse stripboekenbeurs               NL   Za

           14-04-24     Fameuze fandag                                                Nl    Zo

           14-04-24.     Boxmeerse stripdag                                          Nl Zo

20  &   21-04-24     BD Hautvillers                                                    FR   Za & Zo

20  &   21-04-24     Commic con Holland                                         NL   Vr & Za 

           28-04-24     Gentse Stripbeurs                                             BE   Zo

           28-04 24     Knokke Heist                                                      BE   Zo

           28-04-24     Stripbeurs Bornem                                            BE  Zo

 31 & 0 3-06-24      Stripdagen Haarlem                                          NL   wk 22 (beurs 1 & 2-6)

30-5 tm 2-6-24     Comic Salon Erlangen                                        DE   Do tm Zo

24, 25, 26-05-24    bd Waterloo                                                       BE  Vr, Za, Zo

           04-05-24     German Film Comic Con Dortmund                 DE  Za

           05-05-24      Strips op de Markt Gouda                                NL Zo      (Incl. getekende reep koffie/borrel)

 11   &  12-05-24       Commic con Brussel                                         BE Za & Zo

21, 22 23-05-24      Dutch comiccon Utrecht                                   NL VR, Za, Zo

13   &  14-07-24      Stripbeurs Noordwijk                                         NL  Za & Zo (Incl. getekende reep borrel)          

            17-08-24     Kamper strip spektakel                                      NL  Za

            25-08-24   Stripbeurs Leopoldsburg                                    BE Zo

            21-09-24    Spirits grote Signeerdag

 6, 7 & 8-9-2024    BD Brussel (Stripfeest)                                       BE Vr, Za, Zo

28   &  29-09-24   Stripfestival Breda                                               NL Za & Zo  (Incl. getekende reep borrel)

 07  &  08-12-24    Comic con Dortmund                                          DE Za & Zo

  16   &  17-11-24      bd-valenciennes                                                  FR Za & Zo

Comic art en bier elke 2e zondag van de Maand Rotterdam          NL   

                                                            

Nog niet bekend

 

stripfestival Middelkerke

Stripfestival Opwijk

Collect a con

Stripweekend Oostende

BD Hanret

Kalmhout

BD Contern

Aalst stript

Spirit signeerdag

Wilrijkse stripdagen

Brugge stripfestival

 

2025

Getekend Lommel   

Comicade Aachen                                    

         

Getekende reep borrel organiseren of aanschuiven ? stuur PB

aanvullingen zijn welkom.

Link naar reactie
  • Bonte pinned, unpinned en pinned this topic
On 1/5/2024 at 2:33 PM, Richard Boom-vavavoom said:

18137366625395386513.jpg.9a55bf047b9a76869a58a6af79737bef.jpg

Ik zie dat Rotterdam terug op de kaart staat?

Dus Rotterdam, Den Bosch en Utrecht als comicon's.
Die van Amsterdam lijkt te zijn verdwenen?


 

 

'Amsterdam' wat in de RAI gehouden werd bestaat niet meer, en voorzover ik weet komt die ook niet terug. (was een 'Showmasters' event) maar Quinte, de man van 'Den Bosch' (en vele anderen in Belgie) heeft sinds afgelopen najaar ook een 'Greater Amsterdam con', en die word weer gehouden in het najaar!

Link naar reactie
4 hours ago, Richard Boom-vavavoom said:

a kijk. JIj weet er weer alles van :D
merci!!

 

Als deelnemer moet ik natuurlijk wel een beetje op de hoogte blijven he! 😉

De Greater Amsterdam con wordt overigens gehouden in Vijfhuizen, nabij Schiphol en Hoofdorp, oner de rook van Amsterdam. De RAI is vreselijk duur om te huren plus de verkeersellende/parkeertarieven, anders zou ie het vast daar gehouden willen hebben.

Voorzover ik weet zijn er nu 3 spelers op de NL con markt... HDCC van easyfairs, de grootste con qua opzet, maar ook degene die steeds meer kritiek krijgt (vanuit de Dealershoek) vanwege het massale, de stijgende deelnameprijzen, en de toename van 'huishoudbeurs'stands zoals Conimex (wtf? Ja, Conimex! :-)) De Comic Con Holland beurzen zijn van supergeek Quinte, en dat zie je ook terug op zijn evenementen, wat kleinschaliger van opzet, maar veel geekstuff, vintage, props en weinig niet-geek deelnemers.

De Rotterdamse (nieuwe) con is dacht ik van het Duitse team die ook de Comic Con Dortmund doet. Zij deden jaren geleden (met andere mensen, dat wel) ook de Comic Con Ahoy en de Amsterdam Comic Con, maar beide evenementen werden uiteindelijk niet heel goed ontvangen (half lege hal, te weinig te doen) Met een nieuw team blazen ze 'Rotterdam' nu nieuw leven in. Ben benieuwd.. er zijn al behoorlijk veel events, en mensen raken een beetje murw! 🙂

Link naar reactie
1 hour ago, Gerb-Art said:

HDCC van easyfairs, de grootste con qua opzet, maar ook degene die steeds meer kritiek krijgt (vanuit de Dealershoek) vanwege het massale, de stijgende deelnameprijzen, en de toename van 'huishoudbeurs'stands zoals Conimex (wtf? Ja, Conimex! :-))

conimex?

WTF?! :D

O en dan is er Den Bosch nog, right? Volgens mij van de folks achter Antwerp Comicon?

The Sisterhood: [CCO] comic book series (creator, writer) ComicsForSinners [EIC] comic news website Boom Art Department: [CEO] Art Agency, Editor

 

 

Link naar reactie
18 minutes ago, Richard Boom-vavavoom said:

conimex?

WTF?! :D

O en dan is er Den Bosch nog, right? Volgens mij van de folks achter Antwerp Comicon?

Het was Go-Tan, geen Conimex, maar wel zelfde soort product 🙂 (slimme marketingjongens en meisjes: ''We moeten iets doen om ons product bij jongeren te promoten..'' ''Ja, en dan iets geks eromheen doen met manga ofzo, op de DCC!!''

 

Weet niet of dat de jongens van de oude Antwerp Con zijn... mischien zaten ze er toen wel al bij.. ken alleen Lode Geens die de org deed van de AC. Maar Quinte doet dus de 2 CCH edities, die in Vijfhuizen, en Den Bosch.

 

Link naar reactie
6 minutes ago, Richard Boom-vavavoom said:

aha Helderrrrrrrrrrrrrrrr

En is het een beetje een leuke show? Ik heb die in NL eigenlijk nooit bezocht. Enkel BE

Zeker de moeite waard eens te zien.. klein van opzet, maar wel gevarieerd aanbod van dealers en artists.

Link naar reactie
9 minutes ago, Gerb-Art said:

klein van opzet, maar wel gevarieerd aanbod van dealers en artists.

o dan is het wellicht wel eens leuk om naar Den Bosch te gaan. Of er zelfs een stand te doen, indien het hier privé weer eens mogelijk is.  Fingers crossed

The Sisterhood: [CCO] comic book series (creator, writer) ComicsForSinners [EIC] comic news website Boom Art Department: [CEO] Art Agency, Editor

 

 

Link naar reactie

Doe ff normaal!! Heb je die lijst gezien?!?!?!?

 

Quote

12:00-13:00
Tim Artz, Henrieke Goorhuis, Margreet de Heer, Eric Heuvel, Jean Klare, Dirk van de Wiel, Eric Heuvel, Meinte Strikwerda 

13:00-14:00
Dick Matena,Hein de Kort, Toon van Driel, Martin Draax, Ralf van der Hoeven, Erik Kriek, Guido van Driel, Roel Smit 

14:00-15:00
Mark Retera, Hein de Kort, Peter van Dongen, Frits Smid, Dido Drachman, Gerrit de Jager, Micky Dirkzwager

15:00-16:00
Mark Retera, Peter van Dongen, Roel Venderbosch, Jean-Marc van Tol, John Reid, Bastiaan Geleijnse, Typex, Milan Hulsing, Erwin Suvaal

16:00-17:00
Erik Varekamp, Mick Peet, Jean-Marc van Tol, John Reid, Bastiaan Geleijnse, Jan Donkers, Floor van het Nederend, Florus Tilanus

412788551_10233288276856067_2537387134514874226_n.thumb.jpg.e3ac8d562f48ef8c7446eeae122bdce5.jpgunnamed.thumb.jpg.ef061071166890e0e333690575fe80d5.jpg

 

Quote

So, 'Baby Boom' became 'Book of the Month' at Scheltema Bookstore Amsterdam. 

 

 

Quote

 

De (gratis!) kaartjes gaan ontzettend hard, dus wees er snel bij (er is een limiet). Reserveer jouw kaartje snel via de volgende link:

 

https://www.eventbrite.com/e/tickets-scheltemas-stripmarkt-2024-771368603257?fbclid=IwAR3kMCslJxIVp_NKlzsPSyxzuP_hvM_EFGI4ZEUX4pzUr7n5zph4kiuwG0g

 

 

 

 

The Sisterhood: [CCO] comic book series (creator, writer) ComicsForSinners [EIC] comic news website Boom Art Department: [CEO] Art Agency, Editor

 

 

Link naar reactie

Let op: Heeft u al boeken van bovenstaande auteurs en wilt u deze laten signeren? Neem er dan maximaal 3 in totaal mee.
 

Kijk dat scheelt sjouwen. 😉

Nu nog even uitzoeken wat ik heb, van de (indrukwekkende lijst van) aanwezige auteurs. 
 


 

Let’s get together and feel alright. 
de associale associator! 

Link naar reactie
4 uren geleden, Richard Boom-vavavoom zei:

wat leuk!!! Ik vroeg me al af hoe het was geweest!!!
Had heel graag eens aangeschoven bij Hein de Kort, eerlijk gezegd!!

De langste rij stond bij Mark Retera, jong en oud.

Hein de kort was volgens mij net opa geworden.

maar al met al een leuke en informele sfeer.

Het zijn net gewone mensen die stripmakers en uitgeverij bazen. 😁

Zelfs meneer windig van Heinz kwam einde van de middag nog even binnenwandelen.

 

Let’s get together and feel alright. 
de associale associator! 

Link naar reactie
  • 2 weeks later...
19 uren geleden, Richard Boom-vavavoom zei:

Valt me op dat er weinig stripbeurzen in het oosten van BE zijn...
Niets in Hasselt of Genk ofzo...

Dichtsbijzijnde is Leopoldsburg   

 

Beurzen zijn (waren) er in Sint-Truiden, Lommel en Hasselt.

It could be worse, it could be raining !

Link naar reactie
Op 3/2/2024 om 12:29, Richard Boom-vavavoom zei:

maar nu niet meer?

Sint-Truiden ben ik (bijna) zeker dat de beurs doorgaat (november), Lommel verwacht ik ook wel, gezien het succes van Bart Proost. Hasselt ben ik niet zeker (meestal hetzelfde weekend van de Wilrijkse Stripdagen (oktober).

It could be worse, it could be raining !

Link naar reactie
  • 2 weeks later...
On 12/16/2023 at 3:57 PM, sjaakie said:

09-03-24    Jonge Garde                                                       Nl   Za

er iets meer bekend

 

Vierkante-Banner-Nieuwe-Garde-stripmarkt-2024-1200-px-300x300.png.3800954edee2f914a8750664f8d59d0b.png

 

en alle creatievelingen staan hier genoemd: https://9ekunst.nl/2024/02/12/9-maart-zwolle-wie-zijn-er-allemaal-op-de-derde-nieuwe-garde-stripmarkt-hier-vind-je-de-namen/

 

 

The Sisterhood: [CCO] comic book series (creator, writer) ComicsForSinners [EIC] comic news website Boom Art Department: [CEO] Art Agency, Editor

 

 

Link naar reactie
  • 2 weeks later...
1 hour ago, nonkel Fillemon said:

Bij de boekenbeurs in Antwerpen was er nooit een verplichte aankoop. Behalve bij stripwinkel Alex. Dus hier ook geen verplichte aankoop?

 Normaal wel. De tekenaars zijn er om recent werk van die specifieke uitgeverijen te promoten. Dat is altijd een boek kopen op de stand.

 

 

 

Link naar reactie
  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...