Ga naar inhoud

[Eerste Ronde (11)] doeninkske 9 vs. doeninkske 13


Yncke

Welke van deze doeninkskens vind jij de schoonste, gezelligste, origineelste, huiselijkste, ... ?  

55 leden hebben gestemd

  1. 1. Welke van deze doeninkskens vind jij de schoonste, gezelligste, origineelste, huiselijkste, ... ?


Deze poll is gesloten voor nieuwe stemmen

  • Log in of registreer om te stemmen op deze poll.
  • Poll closed on 11-01-24 at 08:00

Recommended Posts

Welke van deze doeninkskens vind jij de schoonste, gezelligste, origineelste, huiselijkste, ... ?

Kortom, welke van deze twee woningen verdient het voor jou om dit duel te winnen?

 

Stemmen kan 7 dagen lang, daarna gaat de poll dicht.

 

Je stem is publiek, maar dat hoeft je niet tegen te houden om je keuze uit te leggen. 

In tegendeel, de bedoeling van een toernooi is naast een winnaar kiezen, ook discussie en fun.

Dus ook de indiener mag diens woning zoveel als nodig uitleggen en verdedigen.

 

De winnaar van dit duel gaat naar de volgende ronde. De verliezer valt af.

 

 

A

 

Urbanus1.jpg.d5596f4d78747278a50d7ce6400

Paniek! Ik schrap mijn keuzes! Ik ga alsnog voor het doeninkske van de familie Urbanus uit 'De tenor van Tollembeek' (@linthout & Urbanus):

 

fantasiooo

 

 

B

 

Peanuts.jpg.c4704997bea4b4cbac03ee51a0f2

 

 

Boekenmagazijn

Link naar reactie
  • Yncke pinned this topic

Moeilijke. Het huisje van Urbanus en co. komt dikwijls voor in de strips. César die in de zetel hangt, Urbanus in zijn bed, C&E in hun bed. Het schilderij van nonkel Filemon aan de muur etc.

I ❤️ Snoopy maar als ik dat dan afweeg tegenover een hondenhok dan wordt het toch A.

Tomorrow  Saturday Sunday Today is my favorite day

Link naar reactie

Wat een verdomd moeilijke keuze.

 

De Tenor van Tollembeek zo vaak verslonden als kind, die fratsen met het wiebelende flatgebouw waren ontzettend plezant. Vooral wanneer Boudewijn door 't raam vliegt. Ik zie de plaatjes hier voor 't eerst in kleur trouwens. Maar dit is een tijdelijk aanhangsel van het échte Urbanus-huis. En daar voel ik eigenlijk wel iets meer voor.

 

De prent die Ambreville hierboven heeft gepost was mijn Peanuts-inzending, die helaas te laat kwam. Zoals steeds geniaal in z'n eenvoud! En ik zou in dat geval geen seconde twijfelen. Maar nu is het deze Kerst-variant met een gelijkaardige grap. Geniaal in z'n tweevoud dan maar?

 

Aaaargh! Of ik twijfel? Euh ... euh ... of ik twijfel? Euh ... Peanuts!

 

* Al kan dat morgen evengoed Urbanus worden. *zweetdruppel-smilie*

STEUNACTIE 🍀 #SHARINGISCARING #DELENISLIEF

Link naar reactie
  • Yncke unpinned this topic

Ik heb het via de chat van Bing gevraagd.

 

Hallo, dit is Bing. Ik kan proberen een verdediging te schrijven waarom het hondenhok van Snoopy het beste huis ter wereld is. Dit is wat ik heb bedacht:

Het hondenhok van Snoopy is niet zomaar een hondenhok. Het is een wonder van architectuur, design en technologie. Het is veel groter van binnen dan van buiten, en bevat allerlei voorzieningen en apparaten die het leven van Snoopy comfortabel en leuk maken. Het hondenhok heeft onder andere een tv, een bibliotheek, een kunstgalerie, een biljarttafel, een bowlingbaan, een zwembad, een piano, een vliegtuig en een tijdmachine12. Het hondenhok is ook een bron van inspiratie voor Snoopy, die er zijn fantasieën en avonturen beleeft als een schrijver, een piloot, een advocaat, een tennisser en nog veel meer2.

Het hondenhok van Snoopy is ook een symbool van zijn persoonlijkheid, zijn creativiteit en zijn loyaliteit. Het hondenhok weerspiegelt zijn unieke en eigenzinnige stijl, die soms in contrast staat met de rest van de wereld. Het hondenhok is ook een plek waar hij zijn vrienden en familie verwelkomt, zoals Woodstock, Belle, Spike en Charlie Brown1. Het hondenhok is ook een plek waar hij zich kan terugtrekken en ontspannen, of zich kan verdedigen tegen bedreigingen, zoals de Rode Baron of Lucy2.

Daarom is het hondenhok van Snoopy het beste huis ter wereld. Het is niet alleen een huis, maar ook een thuis, een droom, een avontuur en een vriend. Het is een huis dat alleen Snoopy kan hebben, en dat alleen Snoopy kan waarderen.

 

 

 

Link naar reactie
  • Yncke unlocked this topic
  • Yncke pinned this topic

De Peanuts hebben me nooit iets gezegd, en dat hondenhok is niet zo luxueus als die van Bommel. Terwijl de combinatie huis/flatgebouw wel iets heeft (voor rare families althans, maar wie let daar op 😉). Komt daarbij dat ik als rechtgeaarde Vlaming wel MOET stemmen op Vlaams talent die jarenlang een stempel heeft gedrukt op het Vlaamse striplandschap  (alla, het is wel begonnen natuurlijk met die baardige grapjas 🙂). Amerikaanse import, hoe goed misschien ook kan het hierbij niet halen. We hebben al genoeg aan de suikerige Coca-Cola, de vettige hamburgers, en de zure Marevellenbollen. 

 

Dus🎆 , en ik verbreek hiermee de gelijkstand!!!

Link naar reactie
  • Yncke unpinned this topic
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...