cinco Geplaatst: 5 januari Share Geplaatst: 5 januari SU voert dit door voor verschillende van hun reeksen: 8 pagina's minder. Op 5 albums sparen ze zo in totaal (8x5=) 40 bladzijden uit waardoor er een 6de album kan geproduceerd worden in quasi dezelfde tijdspanne. Dit is natuurlijk redelijk simpel gesteld want er zijn vast nog andere factoren. In ieder geval kunnen ze op die manier 6 ipv 5 strips verkopen zonder dat ze daarvoor extra papier nodig hebben. Nu weet ik niet of de medewerkers van die strips per pagina, per album of gewoon via een maandloon worden betaald. Want dat heeft ook invloed op de totaalkost. Quote Link naar reactie
JPAR Geplaatst: 6 januari Share Geplaatst: 6 januari SU doet er alles aan om geld te verdienen en daarbij kijken ze niet naar hun klant. Dat is al jaren zo. Firmin Van De Kasseien en $tripofiel 2 Quote Link naar reactie
SPeeDy Geplaatst: 6 januari Share Geplaatst: 6 januari Ze doen gewoon hetzelfde als eetwarenfabrikanten doen. Minder ingrediënten, kleinere koekjes, kleinere verpakkingen (of grotere met minder inhoud…) voor dezelfde prijs ipv de prijs te vermeerderen. Zolang de consument (of de meerderheid ervan) dat slikken is het de juiste commerciële strategie. Op kwaliteit kan dat ook invloed hebben maar zelfde antwoord daarop. (ik kocht vorige week sinds jaren nog ‘ns een pak Zebra-cakejes. Groot was mijn verbazing toen ik dat pak opendeed. Die zijn hoop en al nog de helft van wat ze vroeger waren…). Ton Konincks 1948 1 Quote Tomorrow Saturday Sunday Today is my favorite day Link naar reactie
Red Arrow Geplaatst: 6 januari Share Geplaatst: 6 januari 12 uren geleden, JPAR zei: SU doet er alles aan om geld te verdienen en daarbij kijken ze niet naar hun klant. Dat is al jaren zo. Ze knijpen zichzelf dood. Quote Link naar reactie
Ambreville Geplaatst: 7 januari Share Geplaatst: 7 januari Het worden Nederlandstalige comics Quote Link naar reactie
JPAR Geplaatst: 7 januari Share Geplaatst: 7 januari 20 uren geleden, SPeeDy zei: Ze doen gewoon hetzelfde als eetwarenfabrikanten doen. Minder ingrediënten, kleinere koekjes, kleinere verpakkingen (of grotere met minder inhoud…) voor dezelfde prijs ipv de prijs te vermeerderen. Zolang de consument (of de meerderheid ervan) dat slikken is het de juiste commerciële strategie. Op kwaliteit kan dat ook invloed hebben maar zelfde antwoord daarop. (ik kocht vorige week sinds jaren nog ‘ns een pak Zebra-cakejes. Groot was mijn verbazing toen ik dat pak opendeed. Die zijn hoop en al nog de helft van wat ze vroeger waren…). De prijzen zijn al dusdanig verhoogd dat ze nu de volgende stap zetten: minder pagina's. Bij eten kun je nog overstappen naar een B-merk, bij strips wordt dat moeilijk. Alle nieuwe uitgeverijen beginnen namelijk meteen op hetzelfde niveau qua prijs en kwaliteit als de bestaande. Quote Link naar reactie
Firmin Van De Kasseien Geplaatst: 7 januari Share Geplaatst: 7 januari 32 minuten geleden, JPAR zei: De prijzen zijn al dusdanig verhoogd dat ze nu de volgende stap zetten: minder pagina's. Bij eten kun je nog overstappen naar een B-merk, bij strips wordt dat moeilijk. Alle nieuwe uitgeverijen beginnen namelijk meteen op hetzelfde niveau qua prijs en kwaliteit als de bestaande. Je kan wel besparen op strips door ze tweedehands te kopen of te ontlenen in een bibliotheek. Quote Link naar reactie
JPAR Geplaatst: 7 januari Share Geplaatst: 7 januari 29 minuten geleden, Firmin Van De Kasseien zei: Je kan wel besparen op strips door ze tweedehands te kopen of te ontlenen in een bibliotheek. Uiteraard, maar ik doelde vooral op het nieuwe aanbod. Quote Link naar reactie
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.