Ga naar inhoud

Na de brand... zou je nog opnieuw beginnen met strips en zou je het anders benaderen?


Recommended Posts

Je ganse stripverzameling is opgebrand.

Zou je herstarten met verzamelen? En zou je het op een andere manier aanpakken?

Bepaalde reeksen niet meer herbeginnen? Focussen op andere uitgaves?

 

 

 

 

Deze thread is een onofficiële sequel op onderstaand topic van BobFish.

 

Link naar reactie

Ik zou zeker herbeginnen met strips kopen, maar ik zou niet proberen om de vergane collectie herop te bouwen. Er zit teveel tussen dat ik enkel bij hou om nostalgische redenen. Een deel is ook onvindbaar geworden. Vermoedelijk zou ik gewoon kopen zoals ik nu koop, en af en toe een oude uitgave opnieuw kopen in plaats van iets nieuw te proberen. Misschien moet ik eens grondig kuisen in mijn collectie.

Remember that the life of this world is but a sport and a passtime.

Link naar reactie

mijn collectie weer compleet krijgen? Nee.
 Enkel bepaalde series zouden het in mijn ogen waard zijn om 'gejaagd' te worden.

 

Vampirella, Blacksad, Nocturnals, alles Terry Moore, Rocketeer, Locke & key, Yoko Tsuno, beetje Amanda Conner, John Carter (marvel), Daredevil (marvel knights), Killraven, Dogwitch... ach.
Heb me al voorbereid denk ik https://www.comicsforsinners.com/confessions-must-read-must-have-definitive-list/

 

Maar het moge duidelijk zijn... zodra ik tijd (pensioen) heb, zal ik vast een heleboel van mijn 16.000 comics/strips weg gaan doen :)

 

Wat erger is bij brand?

 

Dat zou het verlies van speciale tekeningen (300 mummies :) ) zijn, van personalized items, en beeldjes (Vampirella, Rocketeer, Kabuki...)

 

Untitled.thumb.jpg.32c68f2e2625f40f42eab33693be8e66.jpg

 

 

The Sisterhood: [CCO] comic book series (creator, writer) ComicsForSinners [EIC] comic news website Boom Art Department: [CEO] Art Agency, Editor

 

 

Link naar reactie
35 minutes ago, Richard Boom-vavavoom said:

(300 mummies :)

 

Untitled.thumb.jpg.32c68f2e2625f40f42eab33693be8e66.jpg

 

 

 

Al dat linnen fikt goed.

Er was onlangs iemand die op een Facebook groep aan het posten was over zijn verlies. Hij had dit jaar heel wat verloren in een brand en was de pagina's aan het tonen die 'niet meer bestaan'. het doet toch wat als je daar pagina's ziet voorbij komen die je kent van oa. Bernard Prince, Blueberry, Schemerwoude, XIII,...

In mijn geval zou ik gewoon cashen van de verzekering en naar het Zuiden vertrekken. Vanaf dan, enkel nog digitale strips.

 

 

 

Link naar reactie
Op 10/1/2024 om 19:26, cinco zei:

Je ganse stripverzameling is opgebrand.

Zou je herstarten met verzamelen? En zou je het op een andere manier aanpakken?

Bepaalde reeksen niet meer herbeginnen? Focussen op andere uitgaves?


Ik denk dat dit een goede vraag is voor elke verzameling/verzamelaar.
Want als het antwoord is dat je niet zou herstarten of het op een andere manier zou aanpakken..dan kan dat nu ook toch?

Link naar reactie
9 uren geleden, Beestachtig zei:


Ik denk dat dit een goede vraag is voor elke verzameling/verzamelaar.
Want als het antwoord is dat je niet zou herstarten of het op een andere manier zou aanpakken..dan kan dat nu ook toch?

 

De meeste mensen maken verrassend weinig radicale keuzes in hun leven. Een brand overkomt je, waarna je wel een richting moet kiezen. Maar de overgrote meerderheid volgt de weg van de geringste weerstand. In een collectie strips kan je ook wieden, je kan delen verkopen. Dat is moeilijker als je bij voorbeeld een paard hebt als hobby.

Remember that the life of this world is but a sport and a passtime.

Link naar reactie
1 uur geleden, cartoonesk zei:

veilig in een ingebouwde kast.

Ik moet hierbij denken aan de tijd dat ik bij een fietsenzaak heb gewerkt.

De opkomst van de elektrische fiets en een toenemend aantal accu’s heeft destijds de verkoop van brandwerende kasten doen toenemen.

De eigenaren woonden boven de werkplaats en voelden zich niet meer veilig.

allemaal accu’s waar “wat” mis mee is, aan de lader ligt etc.

Toen hebben ze dus een brandwerende kast aangeschaft, met ingebouwd blus systeem.

voor mijn stripjesverzameling is dit overbodig.

Let’s get together and feel alright. 
de associale associator! 

Link naar reactie
12 uren geleden, Beestachtig zei:

Want als het antwoord is dat je niet zou herstarten of het op een andere manier zou aanpakken..dan kan dat nu ook toch?

Ik zwem in de "out of print" boeken.

Als ik alles verlies, dan zit ik in zo'n diepe put dat ik die collectie gewoon nooit zou kunnen heropbouwen.

Dat ik dan uiteindelijk, post depressie, op een andere manier herstart, heeft niets te maken met nu.

Nu ben ik dolgelukkig, zelfs met de tegenvallende strips want wie weet verander ik van gedacht bij de volgende herlezing!

Dat laatste gebeurt trouwens zo vaak dat ik niets durf weg te doen 😬!

Link naar reactie

Eigenlijk bevind ik me in zo'n situatie, maar zonder brand. (héhé).

Regelmatig krijg ik andere ideeën over hoe mijn verzameling boeken & strips er moet uitzien, waardoor ik de hele boel wil omgooien.

De belangrijkste ommezwaai was toen ik na mijn studies Nederlands-Engels (talenstudies zijn trouwens geen aanrader), besloot om alle Nederlandse vertalingen van Engelse boeken weg te doen, en die lijn dan maar doortrok naar de vertalingen van Franse en Duitse boeken, en zelfs naar Russische (niet dat ik Russisch ken, maar een of twee deeltjes overhouden van een verder volledige reeks is ook nogal stom).

De bedoeling was om ze te vervangen door uitgaven in de oorspronkelijke taal, maar ik heb niet alles opnieuw gekocht, alleen maar het belangrijkste.

En het gebeurt nog dat ik van idee verander, maar tegenwoordig is het fijnstellen i.p.v. grote ommezwaaien (iemand interesse voor Het verhaal van de Goscinny's? Een pakket Death Note 12 + Devil's Relics + Manga Characters + twee Historia's met hoofdartikelen over Japanse cultuur?)

Link naar reactie
  • 2 weeks later...

Ik heb eens zitten kijken naar mijn verzameling.

Vermoed toch dat ik een hoop niet opnieuw aan zou scaffen.

Met name om de prijzen die er voor gevraagd worden ope nen Carawiki of Bobbedoes.

de ellende is dat er aan een hoop strips herrinneringen zitten.

Zoals bv: Franka hardcover: de terugkeer van de Noorderzon.

Album is al lastig nog te verkrijgen maar heb hem destijds bij stripwinkel Franka in Roosendaal gekocht( zat toen in Roosendaal in dienstplicht).

toen voor 40 of 45  gulden gekocht(flink bedrag destijds voor mij.

Nu bieden ze er gauw €300,00 voor op Catawiki.

Maar als ik het album al terug zou kopen.

Dan is het een aankoop en geen terugkijk naar toen.

Ik vind het lastig uit te leggen, maar bij zeer veel albums heb ik nog herrinneringen aan de aankoop.

Heb ook 2 albums, 1 van Chick Bill en 1 van Rik Ringers

Beiden gekocht destijds bij het turfschip Breda(beurs)

en Tibet heeft ze beide voorzien van een tekening

Wat wil je nog meer.

En ook dat is niet meer te vervangen.

Blijft er nog de optie open van Integrale's

Maar daar zijn ook veel delen  niet meer van te koop.

Ik zou het echt niet weten.

Boekenverzameling is wel verzekerd, maar of ik alles terugkoop?

 

 

Link naar reactie

Recent heb ik mijn lijstwerk met strips doorgelopen en van elke strip of reeks aangegeven of ik het opnieuw zou kopen of niet. 
Uiteindelijk kwam het erop neer dat ik circa 1 op de 4 strips weer zou willen aanschaffen (1250 van de 5000).

Dat ik veel strips niet meer zou kopen is op zich logisch, in die ruim 40 jaar dat ik strips koop, is de interesse natuurlijk ook wel wat gewijzigd. 

Er is een tijd geweest dat ik elke strip interessant vond, per heden ben ik veel kritischer. 

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...