Ga naar inhoud

Waar Kopen Jullie Je Strips?


Recommended Posts

Zelfs loop ik regelmatig eens langs een rommelmarkt of uitverkoop van een bibliotheek, waar ik voor een zacht prijsje stapels strips meeneem. Waar kopen jullie je strips eigenlijk? Wat me ook opviel is dat er maar een heel beperkt aanbod is aan online strip winkels (vaak is het gewoon de uitgever zelf, die zijn strips online verkoopt). Hoe komt dit, is er dan geen vraag naar?

Link naar reactie

Ik koop:

 

-de te signeren strips op een nl beurs;

-de reeksen die ik volg en boeken die ik wel aardig vind bij Miep, mijn SSZzaak op de oude gracht;

-nl talige te signeren strips voor franstalige beurzen op het internet.

 

Er is trouwens een gigantisch aanbod op internet.

Link naar reactie

Wat me ook opviel is dat er maar een heel beperkt aanbod is aan online strip winkels (vaak is het gewoon de uitgever zelf, die zijn strips online verkoopt). Hoe komt dit, is er dan geen vraag naar?

 

Er is juist een erg groot online aanbod van strips.

 

Er is een aantal stripwinkels dat online is gegaan en en er is een nog veel groter aanbod van stripshops via Catawiki. Plus dan nog de uitgevers die rechtstreeks via internet verkopen.

Link naar reactie

Ik koop zoveel mogelijk bij mijn plaatselijke stripwinkel, De Striep. Af en toe gebeurt het dat ik nog iets bestel bij Cheap-comics.com of Amazon, dit gaat dan voornamelijk over uitgaves die ik in de Previews-catalogus van Diamond over het hoofd heb gezien.

 

Same here.

 

Merendeel koop in plaatselijke winkel TseTse. Spul dat ik daar niet kan terugvinden koop ik meestal online : cheap-comics, amazon.de, catawiki...

Link naar reactie
Gast Natte aap

Bij stripwinkel Alex haal ik toch om de twee drie maanden een stapeltje nieuwe (en tweedehands) strips buiten.

Voor Engelstalig werk ga ik via bookdepository of cheap-comics.

Soms eens op rommelmarkten, boekenmarkt, koopjes in de stripwinkel waar ik op dat moment ben.

 

Ik ben ook niet helemaal mee met je vraag waarom er niet meer online winkels zijn. Ik heb de indruk dat er nogal vrij veel online te kopen is. officiële uitsluitend webwinkels Bol/amazon/cheap-comics(komt ook op beurzen)/archonia/bookdepository/...

de ook online verkopende bakstenen stripwinkel (schiet me nu even niks te binnen)

tweedehands en veilingsites catawiki/ebay/marktplaats/...

Link naar reactie

Bij mijn lokale SSZ, Knibbel, daarvoor Blunder en Modern Papier. Als ik wat ouder werk wil hebben bestel ik het daar gewoon. Had ik geen lokale SSZ dan had ik veel minder (of geen) strips gekocht.

 

Verder uiteraard de Deventer Boekenmarkt en een enkele keer via de veiling op Catawiki of Bobbedoes, online heb ik vroeger wel eens een of twee keer wat besteld bij comicstripshop.

Link naar reactie

Ik koop 99,9 % van mijn engelstalige strips in Worlds End Comics (vroeger Betty Boop) Gent. Dingen die out of print zijn, en waarvoor mijn geduld niet meewerkt, zoek ik bij Cheap Comics, of hoogst uitzonderlijk elders op het Internet.

 

Strips verkopen, en nederlandstalige strips kopen, dat doe ik bij Stripwinkel Pierke in Gent.

 

Ik heb ook strips uit De Striep (Brugge & Oostende), Willi's Wereld, Mekanik en andere winkels overal te lande, van toen ik nog striptochten maakte, lang geleden... ;)

Link naar reactie

Ik heb dat geprobeerd.

Op een bepaald moment kwam ik tot de conclusie dat de tijd veeeel langer duurde als ik me verveelde.

Ik zette me dus op een stoel voor mij uit te staren en besloot niks meer te doen.

En inderdaad, de minuten gleden tergend langzaam voorbij...

Maar dat 'tergend' was er te veel aan...Ik kwam tot de conclusie dat mijn leven op die manier geen kwaliteit meer had.

Ik besloot dus om me toch te amuseren, dan ging de tijd wel vlugger, maar ik had wel een leuker leven.

Toch hoed ik me er voor om me 'te goed' te amuseren...Want dan vliegt de tijd voorbij zonder dat ik het merk

en dat wil ik ook weer niet. Me half amuseren is het beste.

Als je een joint rookt gaat de tijd ook aan je voorbij.

Enfin, we dwalen af....

Link naar reactie

OK, ik zal dan maar vertellen waar ik mijn strips koop... :e002:

Zeer veel bij World's End en bij De Poort.

Voor saaie strips (hebben ook hun voordeel, zie mijn vorige mail) ga ik naar Epic.

Maar ik koop ook bij Mekanik, op beurzen, op markten en van verzamelaars.

Online koop ik bij Cheap-comics , maar ook bij Book Depository.

Vooral dure boeken zijn meestal (veel) goedkoper bij Book Depository...Maar het is lang wachten op het pakje.

Daarnet nog de Alias HC van Bendis besteld bij Book Depository. (56,14 Euro)

Zeer tot mijn verbazing hadden ze nog een eerste druk (2006) te koop!

Het boek wordt trouwens binnenkort herdrukt dacht ik.

Link naar reactie

ook bij Book Depository. Vooral dure boeken zijn meestal (veel) goedkoper bij Book Depository...Maar het is lang wachten op het pakje.

Daarnet nog de Alias HC van Bendis besteld bij Book Depository. (56,14 Euro)

Zeer tot mijn verbazing hadden ze nog een eerste druk (2006) te koop

 

Ze hebben echt van alles. Zelfs een Catanova. Best wel goedkoop. Geen idee hoe zo'n album bij hun in de voorraad terechtkomt.

Link naar reactie

Nederlandstalig voornamelijk bij het Vlaams Stripcentrum in Wilrijk. Als ik nog eens in Antwerpen centrum geraak, probeer ik langs te gaan bij Beo, Mekanik en/of Tse Tse.

Engelstalig koop ik vooral online bij bookdepo, maar ook regelmatig bij amazon, archonia en cheap-comics. Op Facs en the antwerp convention neem ik ook altijd iets mee.

This is Planetary: “These are the moments I live for. I put up with all the other crap just to get seconds like this. The moments when you know the world is a better place than advertised.”

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...