Ga naar inhoud

Aftellen In Strips


Recommended Posts

Hangt natuurlijk ook af van de tijdspanne die je moet overbruggen. Als dat een lange periode is, kan je hetzelfde beeld herhalen met andere weertypes. Of een personage door verschillende weertypes naar een bepaalde bestemming laten lopen (ik denk aan een scene uit Nothing Hill)

 

Of je personage een krant laten lezen met tijdsaanduiding, maar dan moet je al op de hoogte zijn van de eerste datum.

 

Of je laat het zeggen door een personage: 'We zijn nu twee weken later en er is nog altijd niets gebeurd'

 

Een digitaal uurwerk/klok lijkt mij grafisch niet erg interessant.

 

 

 

EDIT: ik lees nu maar pas over die onderzeeër, dan wordt het inderdaad moeilijker :D

'If you can't be a good example, you'll just have to be a horrible warning' - Find me on Facebook

 

Link naar reactie

De bemanningen van Duitse onderzeeërs tijdens de oorlog moest zuinig omspringen met zoet water tijdens wekenlange operaties op zee, en zich dagelijks scheren zat er niet in. Ze kregen dus steeds wildere baarden.

Remember that the life of this world is but a sport and a passtime.

Link naar reactie
Gast Kameraad Mauser

Van dood lichaam naar grotendeels weggeteerd lijk?  Het moet wat visueel interessant zijn en men moet denken aan het doelpubliek: de Clintlezer...

Link naar reactie

Modern=smartwatch: http://www.ablogtowatch.com/wp-content/uploads/2014/09/Apple-Watch-16.jpg en de afbeelding vervangen door wat er zal gebeuren op tijd x

 

Dit is nog wat futuristischer maar met beetje geluk realiteit tegen dat je strip verschijnt: http://1cocq93yg4wc47g9a5xhxwjyk5.wpengine.netdna-cdn.com/wp-content/uploads/2013/06/emopulse-smartwatch.jpg

Tomorrow  Saturday Sunday Today is my favorite day

Link naar reactie

Ik weet niet of het past voor je verhaal maar nucleaire submarines hebben gemiddeld maar eten voor maximaal 3 maand mee. Zo kan je bijvoorbeeld een sequentie bevoorrading doen op verschillende locaties?

 

Hoeveel tijd moet je eigenlijk laten passeren?

 

Edit: Een andere optie is de crew te tonen bij hun vrijetijds besteding. Een sequentie van een matroos die bv verschillende boeken aan het lezen is of verschillende films kijkt met een groeiende stapel van 'al gelezen/gezien'

Link naar reactie

Leuk idee, maar ik denk niet dat aan boord van een sub plaats is voor een stapel ongelezen boeken. Ik weet ook niet of ze wel erg veel vrije tijd hebben. Verveling is een van de gevaarlijkste vijanden in zo'n blik. Misschien één boek? Een dikke. Moby Dick of zo.

Link naar reactie

Gisteren nog een schone gelezen in Liefde in Oorlogstijd.1 pagina, steeds dezelfde muur in beeld gebracht, en je zag steeds andere mensen voorbij lopen, andere affiches op de muur. En zo werd een jaar overbrugd, en zag je dat de nazi's aan de macht waren. Mooiste plaat van een overigens zwakke strip ( dat scenario is brrrr ).

 

liefde-in-oorlogstijd-hc02-blauwe-bauhau

Weet je dat er haast dagelijks schoon nieuw dinges staan op www.stripspeciaalzaak.be !

 

 

Link naar reactie

Maar 3 maanden?

 

Indien nodig kunnen ze extra conserven blikken meenemen voor een langere periode te overbruggen maar daarvoor is er geen echte stockage ruimte. (3 maanden is wel voor de NATO Landen, ik weet niet of de russen en/of chinezen grotere stockage hebben of niet)

 

 

Leuk idee, maar ik denk niet dat aan boord van een sub plaats is voor een stapel ongelezen boeken. Ik weet ook niet of ze wel erg veel vrije tijd hebben. Verveling is een van de gevaarlijkste vijanden in zo'n blik. Misschien één boek? Een dikke. Moby Dick of zo.

 

De standaard bij de NATO voor nucleaire en diesel subs is 6 uur werk en 12 uur vrij. 2/3 van de bemanning is dus niet op een post. Tijdens gevechten en het dokken en afmeren in havens zijn er wel meer mensen op post. Redelijk veel 'vrije' tijd dus om te slapen, lezen, sporten, studeren etc (belangrijk detail: een dag is 18uur ipv 24uur).Zelfs voor de e-readers en digitialte opslaag capaciteit voor films hadden ze ook entertainment mee. Alle permanente slaapplaatsen zijn ook uitgerust met een leeslampje ;)  Een stapel boeken zal je inderdaad wel niet snel zien liggen bij de gewone matrozen maar bij de officieren die hun eigen slaapruimte/bureau hebben is dit wel mogelijk.

Link naar reactie

Ik weet niet of het past voor je verhaal maar nucleaire submarines hebben gemiddeld maar eten voor maximaal 3 maand mee. Zo kan je bijvoorbeeld een sequentie bevoorrading doen op verschillende locaties?

 

Hoeveel tijd moet je eigenlijk laten passeren?

 

Edit: Een andere optie is de crew te tonen bij hun vrijetijds besteding. Een sequentie van een matroos die bv verschillende boeken aan het lezen is of verschillende films kijkt met een groeiende stapel van 'al gelezen/gezien'

 

 

Het is niet alleen een sub die we tonen en het voedselgebrek wordt ook expliciet een plotpunt.

 

Verder tonen we ook niet veel meer. Het is gewoon hoe we de tijd visueel tonen.

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...