Ga naar inhoud

Weeskinderen In Je Collectie


Gast Kontiki

Recommended Posts

Wouter Porteman zegt in deze bespreking van De Poort naar de Hemel 2 (http://www.stripspeciaalzaak.be/2015_Besprekingen/Poort-Hemel-2.htm ) dat het eerste deel lange tijd een weeskind in de collectie bleef omdat het vervolg op zich liet wachten.

Wat zijn werkelijke weeskinderen in je collectie: delen 1 zonder dat er ooit een vervolg verscheen, ook niet in het Frans, dat je zo graag had willen lezen. Sasmira was bijvoorbeeld ook ooit zo'n album.

Link naar reactie

Beide uit 2008 ook nog steeds niets van vernomen

 

Rode Taiga en Loopgraaf

 

IMG]http://images.tapatalk-cdn.com/15/06/25/4835ae3954a36b916dd496a517667b99.jpg[/img]

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

 

Dit vond ik een schitterend album. Idd, wanneer komt het vervolg?

 

Een van mijn lievelingsstrips bij Blitz is Vixit. Daar ging toen een vervolg op verschijnen.

Maar daar het eerste deel een afgesloten verhaal is, voelt het niet echt aan als een weeskind.

 

strip_1359.jpg

Link naar reactie
hego, on 26 Jun 2015 - 00:45, said:

Beide uit 2008 ook nog steeds niets van vernomen

 

Rode Taiga en Loopgraaf

 

IMG]http://images.tapatalk-cdn.com/15/06/25/4835ae3954a36b916dd496a517667b99.jpg[/img] c853f98f80914dfe1446b2d6b606f78b.jpg

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

 

ik heb de tekenaar gezien in angouleme dit jaar en we moeten nog niet wanhopen

 

hij wil het verhaal zelf ook nog afwerken maar blijkbaar is er een probleem met de scenarist

Link naar reactie

Mijn meest irritante weeskind:

"De mangakiller", van scenarist Yann en Chris Lamquet, een tekenaar die een bliksemstart maakte, maar daarna wat wegdeemsterde.

Mijn exemplaar is gesigneerd door Lamquet. (waarom signeren scenaristen nooit?)

Het was opgzet als tweeluik, en het tweede deel is ofwel niet vertaald, ofwel nooit verschenen.

 

Verder heb ik nog een zevental boeken liggen van stripuitgeverij "Toog" ("het oog", vat j'm?). Prachtig uitgegeven boeken, gebonden, wat groter formaat, goed tekenwerk, vaak wat experimenteel, geen al te traditionele scenario's, maar doorgaans wel als "avontuur" klasseerbaar. Echter: allemaal trilogieën die niet volledig werden uitgebracht. Ik denk er al jaren aan om die eens te verkopen, maar het komt er niet van. Allemaal dat gedoe met die adverenties op websites, saai ...

Link naar reactie

ik heb de tekenaar gezien in angouleme dit jaar en we moeten nog niet wanhopen

 

hij wil het verhaal zelf ook nog afwerken maar blijkbaar is er een probleem met de scenarist

 

Klopt helemaal, eerste boek is prachtig en tekenaar wilt dit graag in de toekomst afmaken.

Zijn scenarist is momenteel werkzaam in de film industrie in Amerika was veel lucratiever schijnt te zijn.

Er is geen tijd om het scenario af te werken en ligt op de plank. Hoop zelf ook dat hij ooit van die plank komt.

 

Heb een prachtige dedie van de beste man gekregen die zich momenteel meer bezig houdt met het maken van illustraties dan met stripboeken.

Link naar reactie

Velen wijzen steeds naar uitgeverij Talent, maar ook Dargaud kan er wat van. Ik zet er even een paar op een rij: Narvalo (1 album 2005), Het contact (1 album 2004) Vuur (1 album 2005), De danseres van de tijd (1 album 2005), Chrome (1 album 2002), Mayam( 2 albums 2003 & 2004) afsluitend album nooit verschen. En als afsluiter één van Casterman Virginia ( 1 album 2013)

Link naar reactie

Velen wijzen steeds naar uitgeverij Talent, maar ook Dargaud kan er wat van. Ik zet er even een paar op een rij: Narvalo (1 album 2005), Het contact (1 album 2004) Vuur (1 album 2005), De danseres van de tijd (1 album 2005), Chrome (1 album 2002), Mayam( 2 albums 2003 & 2004) afsluitend album nooit verschen. En als afsluiter één van Casterman Virginia ( 1 album 2013)

 

Zou Virginia nooit meer verder vertaald worden denk je?  

Link naar reactie

Hetzelfde voor Hostile. Allen tussen de mazen van het net geglipt. Publiek pikte het niet op. Auteurs geen tijd of goesting meer om er verder energie in te steken.

 

keltos van Igor Kordey is ook zo'n voorbeeld.

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...