Kool Thing Posted September 23, 2015 Share Posted September 23, 2015 http://www.stripspeciaalzaak.be/StripFacts.php#Belgie-Gestript Wohaa, die biebel is schitterend Quote Weet je dat er haast dagelijks schoon nieuw dinges staan op www.stripspeciaalzaak.be ! Link to comment
Chimi Posted September 23, 2015 Share Posted September 23, 2015 Ik herken enkel die maffioso en die tijger niet. Quote http://www.getekendereep.com/index.php?/topic/2247-chimichanga-art/ http://slentert.deviantart.com/ Link to comment
Kool Thing Posted September 23, 2015 Author Share Posted September 23, 2015 Die Panter zal Brecht Evens zijn. Die stropdas linksboven is - denk ik - XIII Quote Weet je dat er haast dagelijks schoon nieuw dinges staan op www.stripspeciaalzaak.be ! Link to comment
Kool Thing Posted September 23, 2015 Author Share Posted September 23, 2015 Er staat toch een stuk Kuifje op... enfin een stuk van de raket Quote Weet je dat er haast dagelijks schoon nieuw dinges staan op www.stripspeciaalzaak.be ! Link to comment
Kool Thing Posted September 23, 2015 Author Share Posted September 23, 2015 mmm is het nu Titeuf of Cowboy Henk? Quote Weet je dat er haast dagelijks schoon nieuw dinges staan op www.stripspeciaalzaak.be ! Link to comment
linthout Posted September 23, 2015 Share Posted September 23, 2015 Dat gat heeft de gespiegelde vorm van Belgie.. Heeft de raket van Kuifje dat gat geslagen misschien? En waarom kijken ze omhoog? Ik snap het niet helemaal Quote Link to comment
Kool Thing Posted September 23, 2015 Author Share Posted September 23, 2015 Dit is de voorkant, met Belgie eruit gesneden. De tekening is de binnenkant. Ik vind het wel mooi. Vanuit het kleine Belgie kijkt men je toe Quote Weet je dat er haast dagelijks schoon nieuw dinges staan op www.stripspeciaalzaak.be ! Link to comment
Nuwanda Posted September 23, 2015 Share Posted September 23, 2015 mmm is het nu Titeuf of Cowboy Henk? Tsss...sinds wanneer is Titeuf een Belgische stripfiguur? Quote Link to comment
grim Posted September 23, 2015 Share Posted September 23, 2015 toch enkele die ik niet herken, wie zijn de twee kindjes recht bovenaan, de militair in het gat en die panter (of is dit reeds een verwijzing naar de panter van Brecht Evens)? Quote Link to comment
Guest Kontiki Posted September 23, 2015 Share Posted September 23, 2015 Blondie en Blinkie van Jijé. Quote Link to comment
Nuwanda Posted September 23, 2015 Share Posted September 23, 2015 Dit is de voorkant, met Belgie eruit gesneden. De tekening is de binnenkant. Ik vind het wel mooi. Vanuit het kleine Belgie kijkt men je toe Ik denk wel dat het wat naïef is om te denken dat België er echt uitgesneden is (De stripspeciaalzaak schreef: In de kartonnen kaft zit aan de voorzijde een gat met de vorm van België.). Immers, als er echt een gat in de voorkaft zit, en je slaat het open, dan ga je in dat gat niet Krimson en co zien, maar de tafel waarop je boek ligt (maar misschien wordt een speciale tafel bijgeleverd, waarop dat stuk van de tekening staat? ) Er zit dus geen echt gat, maar een getekend gat . Soit, als je maar begrijpt wat ik bedoel Quote Link to comment
mojo Posted September 23, 2015 Share Posted September 23, 2015 Lijkt me een ideaal cadeau voor onder de kerstboom. Quote This is Planetary: “These are the moments I live for. I put up with all the other crap just to get seconds like this. The moments when you know the world is a better place than advertised.” Link to comment
Guest Kontiki Posted September 23, 2015 Share Posted September 23, 2015 Ik had de tekst ondertussen aangepast omdat de volledige illustratie er inderdaad niet direct achter zit. Er zit namelijk een echt gat in de cover. Een tip: koop je boek snel voordat ze beschadigd raken in winkels door dat gat. Quote Link to comment
Kool Thing Posted September 23, 2015 Author Share Posted September 23, 2015 In het gat zitten Olrik ( Blake en Mortimer) en Wiebeling ( de 'slechte' neef van Kwabbernoot ) Quote Weet je dat er haast dagelijks schoon nieuw dinges staan op www.stripspeciaalzaak.be ! Link to comment
Kool Thing Posted September 23, 2015 Author Share Posted September 23, 2015 Tsss...sinds wanneer is Titeuf een Belgische stripfiguur? euh... just. Belgisch is wel rekbaar door die scenaristen.Zie Alix uit De Onnoembaren... Quote Weet je dat er haast dagelijks schoon nieuw dinges staan op www.stripspeciaalzaak.be ! Link to comment
Zwendel Posted September 23, 2015 Share Posted September 23, 2015 Aha, Rosinski is nu officiëel een Belg Quote Link to comment
Suske Posted September 23, 2015 Share Posted September 23, 2015 euh... just. Belgisch is wel rekbaar door die scenaristen.Zie Alix uit De Onnoembaren... De Onnoembaren is toch 100% een Franse strip? Wat doet Alix dan op de cover? Toch niet omdat Yann in Brussel woont? Quote Mijn collectie originelen vind je hier: http://www.comicartfans.com/GalleryDetail.asp?GCat=61986 Link to comment
Guest Kontiki Posted September 23, 2015 Share Posted September 23, 2015 Aha, Rosinski is nu officiëel een Belg Genaturaliseerd, maar vergeet onze Belg Van Hamme niet, hé. Quote Link to comment
alexjodo Posted September 23, 2015 Share Posted September 23, 2015 Er staat toch een stuk Kuifje op... enfin een stuk van de raket nope is een stukje van de wagen van de 4 helden Quote Link to comment
Guest Kontiki Posted September 23, 2015 Share Posted September 23, 2015 Stedho verduidelijkt: de grote prent is het achterste schutblad. Quote Link to comment
Kool Thing Posted September 23, 2015 Author Share Posted September 23, 2015 nope is een stukje van de wagen van de 4 helden Quote Weet je dat er haast dagelijks schoon nieuw dinges staan op www.stripspeciaalzaak.be ! Link to comment
Kool Thing Posted September 23, 2015 Author Share Posted September 23, 2015 Stedho verduidelijkt: de grote prent is het achterste schutblad. FB Steven Dhondt de plaat met het uitgesneden gat staat op het voorste schutblad, de plaat mét de bad guys staat op het achterste schutblad... Quote Weet je dat er haast dagelijks schoon nieuw dinges staan op www.stripspeciaalzaak.be ! Link to comment
Sherpa Posted September 23, 2015 Share Posted September 23, 2015 Geen Roodbaard. Of kijk ik niet goed? En waarom kijken ze omhoog? Ik snap het niet helemaal Zal wel getekend zijn met behulp van een drone ;-) Knappe tekening! Quote Link to comment
Guest Kontiki Posted September 23, 2015 Share Posted September 23, 2015 Geen Roodbaard. Of kijk ik niet goed? Zal wel getekend zijn met behulp van een drone ;-) Knappe tekening! Buck Danny van hetzelfde team staat er al. Quote Link to comment
Zwendel Posted September 23, 2015 Share Posted September 23, 2015 Ik dacht eerst wat komt die Griek daar doen, maar het is Boerke Quote Link to comment
TDPB Posted September 23, 2015 Share Posted September 23, 2015 Ocharme Suske. En dubbele ocharme Flip. Quote Link to comment
Kool Thing Posted September 23, 2015 Author Share Posted September 23, 2015 Ocharme Suske. En dubbele ocharme Flip. Ze zijn allemaal aan het kijken hoe Suske op rug van Sus Antigoon wordt achtervolgd door een boze Flip. Quote Weet je dat er haast dagelijks schoon nieuw dinges staan op www.stripspeciaalzaak.be ! Link to comment
Bonte Posted September 23, 2015 Share Posted September 23, 2015 Prachtige tekening, ik ben blij dat ze Kari Lente niet vergeten zijn, toch bij de eerste vrouwelijke hoofdfiguren in de Belgische strip. Quote Link to comment
Kool Thing Posted September 23, 2015 Author Share Posted September 23, 2015 Die stropdas is dit nu XIII? Quote Weet je dat er haast dagelijks schoon nieuw dinges staan op www.stripspeciaalzaak.be ! Link to comment
mojo Posted September 23, 2015 Share Posted September 23, 2015 Lijkt me wel Quote This is Planetary: “These are the moments I live for. I put up with all the other crap just to get seconds like this. The moments when you know the world is a better place than advertised.” Link to comment
Boekenmagazijn Posted September 23, 2015 Share Posted September 23, 2015 [vergissing] Quote Link to comment
Kool Thing Posted September 23, 2015 Author Share Posted September 23, 2015 Ha, en Steven Dupre smeet ook enkele helden op 't net ( schilderdatum 2013 ) Quote Weet je dat er haast dagelijks schoon nieuw dinges staan op www.stripspeciaalzaak.be ! Link to comment
Geert De Weyer Posted September 23, 2015 Share Posted September 23, 2015 Als je goed kijkt vind je iets van Flip terug, hoor. En kijk even goed naar wat er op de grond ligt voor Lucky Luke. Hij was even besluiteloos, denk ik dan. Titeuf is een tenger mannetje, Cowboy Henk een brede man. Het is dus Cowboy Henk. En yep, het is XIII. Blij dat jullie het een mooie cover vinden. Leuk! Quote Link to comment
Jason Fly Posted September 23, 2015 Share Posted September 23, 2015 Als je goed kijkt vind je iets van Flip terug, hoor. En kijk even goed naar wat er op de grond ligt voor Lucky Luke. Hij was even besluiteloos, denk ik dan. Titeuf is een tenger mannetje, Cowboy Henk een brede man. Het is dus Cowboy Henk. En yep, het is XIII. Blij dat jullie het een mooie cover vinden. Leuk! Zijn er misschien al plannen om (dit boek) te komen signeren op de boekenbeurs? Quote Op De Stripspeciaalzaak staat (bijna) alles wat u moet weten over strips... ••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••• Lid van forum Bonte-II sinds 5 juli 2006 • Mijn LastDodo-shop Link to comment
Geert De Weyer Posted September 23, 2015 Share Posted September 23, 2015 Jawel. Maar de data ken ik nog niet. Quote Link to comment
Safetyboy Posted September 23, 2015 Share Posted September 23, 2015 Die mafioso lijkt op Soda... Quote (òÓ,)_\,,/ Schoonheid bestaat slechts bij de gratie van lelijkheid. Link to comment
TDPB Posted September 23, 2015 Share Posted September 23, 2015 Als je goed kijkt vind je iets van Flip terug, hoor. Juist daarom die ocharme. Quote Link to comment
Geert De Weyer Posted September 23, 2015 Share Posted September 23, 2015 Okee, ik heb 'm. En Suske? Quote Link to comment
Tuizentfloot Posted September 24, 2015 Share Posted September 24, 2015 Iedereen kijkt omhoog, maar niemand ziet wat Grote Smurf ziet Quote Link to comment
mojo Posted September 24, 2015 Share Posted September 24, 2015 Quote This is Planetary: “These are the moments I live for. I put up with all the other crap just to get seconds like this. The moments when you know the world is a better place than advertised.” Link to comment
Recommended Posts