Ga naar inhoud

Star Wars Oorlog Bij Nederlandse Uitgevers?


Recommended Posts

Star Wars speelt zich af in een universum ver, ver weg. Onze normen, waarden en technische kennis doen er eigenlijk niet toe. 

Het is aan de makers te kiezen hoeveel ze van onze maatschappij willen reflecteren in dat universum. 

 

De opmerking over Blade Runner gaat op omdat het zich in een mogelijke toekomst afspeelt. Star Wars heeft zichzelf dankzij voorgaande opmerking beter tegen veroudering kunnen beschermen. Het feit dat wij e-mail kennen is irrelevant. 

Link naar reactie

Ach, de kinderen voor wie de Star Wars-films gemaakt zijn vragen zich dat allemaal niet af. Die vinden het ook normaal dat in SW VI een leger van Beertje Paddingtons in een bos tegen robots vechten, iets wat ik dan weer volstrekt belachelijk vond.

Remember that the life of this world is but a sport and a passtime.

Link naar reactie

Heh. Die beertjes vond ik ook belachelijk. En nog steeds. :)

 

Als ze bij ons e-mails kunnen onderscheppen, dan kan The Evil Empire dat ook, natuurlijk. Dus werkt men met boodschappers. En in het begin van de film worden de boodschappers ook onderschept, dus verbergen ze de 'boodschap' in een robotje. Dat is toch allemaal niet zo moeilijk en wordt mooi uitgelegd in de film, zodat ook kinderen het snappen. 

Link naar reactie

Heh. Die beertjes vond ik ook belachelijk. En nog steeds. :)

 

Als ze bij ons e-mails kunnen onderscheppen, dan kan The Evil Empire dat ook, natuurlijk. Dus werkt men met boodschappers. En in het begin van de film worden de boodschappers ook onderschept, dus verbergen ze de 'boodschap' in een robotje. Dat is toch allemaal niet zo moeilijk en wordt mooi uitgelegd in de film, zodat ook kinderen het snappen. 

 

En vergeet niet... wij mogen in Europa dan een hele goede dekking qua internetverbinding...wie rolt het universeel uit, ook naar een prut planeetje als Tatooine? Waar Obi Wan duidelijk als een soort kluizenaar leeft en niet gevonden wil worden eigenlijk - dus zou hij uberhaupt wel een email adres hebben gehad?

 

Nee, hier is nog wel een verklaring voor te vinden, het is lang zo erg niet als Indiana Jones Raiders of the lost ark...

Link naar reactie

Heh. Die beertjes vond ik ook belachelijk. En nog steeds. :)

 

Als ze bij ons e-mails kunnen onderscheppen, dan kan The Evil Empire dat ook, natuurlijk. Dus werkt men met boodschappers. En in het begin van de film worden de boodschappers ook onderschept, dus verbergen ze de 'boodschap' in een robotje. Dat is toch allemaal niet zo moeilijk en wordt mooi uitgelegd in de film, zodat ook kinderen het snappen. 

Email gaat ook slechts met de lichtsnelheid vooruit.

Een robot kan je met Warp10 verplaatsen.

Link naar reactie

Email gaat ook slechts met de lichtsnelheid vooruit.

Een robot kan je met Warp10 verplaatsen.

 

Ge smijt weer vanalles door elkaar ;)

Warp= Star Trek. En hun boodschappen kunnen ook via Warp het heelal doorkruisen, anders zouden die dagen onderweg zijn, en discussies niet mogelijk. 

 

Hyperspace=Star Wars. Ik weet niet of boodschappen ook door hyperspace kunnen, maar ik veronderstel van niet :)

 

end nerd-mode

Link naar reactie

Ge smijt weer vanalles door elkaar ;)

Warp= Star Trek. En hun boodschappen kunnen ook via Warp het heelal doorkruisen, anders zouden die dagen onderweg zijn, en discussies niet mogelijk. 

 

Hyperspace=Star Wars. Ik weet niet of boodschappen ook door hyperspace kunnen, maar ik veronderstel van niet :)

 

end nerd-mode

Over die boodschappen ben ik niet zo zeker. Ik zal eens een mind-melt doen met de dichtsbijzijnde Vulcan en het hem vragen :D

Link naar reactie

Waarom heeft Leia dat niet gewooo naar Obi-Wan gedacht?

Waarom denkt ze dat een kluizenaar in de woestijn die het laatste model droid in geen jaren kan hebben gezien, het probleem van de rebellen kan oplossen?

Waarom zou ze denken dat Obi zou weten dat de redder van het universum in de buurt boert als ze zus & broer niet eens weten dat ze zus & broer zijn?

Omdat George Lucas daar helemaal niet over had nagedacht, en er vanalles heeft aangeflanst toen bleek dat er vervolgfilms konden komen.

Link naar reactie

Lucas heeft zijn verhaal niet uitgedacht, dat is waar. Maar hij had steeds drie trilogieën in gedachten, ook al zou de eerste geflopt zijn. De studio's hebben hem trouwens zelf aangeraden om zijn eerste script op te delen, er stond veel te veel in. 

 

Maar dat die films vol fouten zitten, dat heeft onderhand iedereen al wel toegegeven. Behalve de die hard Warsies. :P

Link naar reactie

Waarom heeft Leia dat niet gewooo naar Obi-Wan gedacht?

Waarom denkt ze dat een kluizenaar in de woestijn die het laatste model droid in geen jaren kan hebben gezien, het probleem van de rebellen kan oplossen?

Waarom zou ze denken dat Obi zou weten dat de redder van het universum in de buurt boert als ze zus & broer niet eens weten dat ze zus & broer zijn?

Omdat George Lucas daar helemaal niet over had nagedacht, en er vanalles heeft aangeflanst toen bleek dat er vervolgfilms konden komen.

 

Even terug naar de film gaan want dit is niet geheel eerlijk.

 

Wanneer je de boodschap terug luistert wordt duidelijk dat Obi Wan nu haar enige hoop is daar haar schip in handen van de Empire is - ze vraagt Kenobi de plannen van de Death Star naar de rebellen te brengen. Blijkbaar was haar missie tweeledig:

 

1. De plannen van de Death Star naar de rebellen te brengen. (I have placed information vital to the survival of the Rebellion into the memory systems of this R2 unit. My father will know how to retrieve it. You must see this droid safely delivered to him on Alderaan.)

2. Obi Wan Kenobi te vinden ( I regret that I am unable to present my father's request to you in person, but my ship has fallen under attack and I'm afraid my mission to bring you to Alderaan has failed. This is our most desperate hour. Help me, Obi-Wan Kenobi, you're my only hope.)

 

Haar kennis van Kenobi reikt niet verder dan wat haar vader verteld heeft (generaal in de Clone Wars etcetc) maar daar we nooit weten wat de plannen van haar vader exact waren (dmv vernietiging van Alderaan) kunnen we enkel gissen. Een vrij eenvoudige gissing daar we kunnen verwachten dat Bail Organa donders goed wist dat Leia niet zijn kind was en dat hij mogelijkerwijs op de hoogte was van de afstamming van zijn geadopteerde dochter - misschien hoopte hij dat Obi Wan Leia zou trainen om te kunnen vechten tegen Darth Vader & Palpatine?

 

De kwestie 'only hope' moet in de context gelezen worden - Obi-Wan was de enige in de buurt die Leia durfde vertrouwen, puur droids naar Alderaan sturen is blijkbaar niet iets wat haalbaar is. Gezien het vervolg is dat goed gezien.

Link naar reactie
Andere voorbeelden van 1: in een jaar of tien tijd kan een sf-verhaal verouderd zijn door die ontwikkelingen.

 

En waarom stopt prinses Leia Organa in Star Wars IV de plannen van de Death Star in R2-D2, als ze ook gewoon een e-mail kan sturen? Omdat in 1977 nog een e-mail bestond. Wie beweert dat SW IV nog niet verouderd is, kijkt dus even met de verkeerde ogen.

 Euh, Star Wars speelt zich af 'a long time ago', lang voor 1977 dus. Wat technologische evoluties betreft kan de film dus nooit verouderen.

 

Waarom heeft Leia dat niet gewooo naar Obi-Wan gedacht?

Waarom denkt ze dat een kluizenaar in de woestijn die het laatste model droid in geen jaren kan hebben gezien, het probleem van de rebellen kan oplossen?

 

Uit episodes I tem III weten we ondertussen dat Obi-Wan een heel belangrijke figuur in de strijd tegen het keizerrijk/Darth Vader is. Ten tijde van IV was hij wellicht een levende legende geworden zoals Han Solo en Luke Skywalker dat zijn in episode VII. De kans is reëel dat ze gewoon naar hem op weg was toen ze onderschept werd en een boodschap moest sturen.

En waarom dacht ze niet naar hem? Omdat het duidelijk is dat ze ofwel niet op de hoogte was van The Force, ofwel niet besefte dat ze zelf aanleg had tot het gebruik van The Force.

Link naar reactie

Verkeerd vermoeden want Sanoma staakt met de Star Wars uitgaven.

http://deathstar.nl/news/sanoma-staakt-met-star-wars-stripuitgaves/

 

Wil je het vervolg lezen zal je toch de DDB uitgaves moeten kopen vanaf deel 1 :e007:

Of wachten want deel 1 van reeksen wordt al gauw in promotieprijs te koop aangeboden.

 

Je hebt verkeerde informatie overgenomen, want deel 3 ligt nu toch gewoon in de supermarkt. Net gekocht.

 

Dit nieuwe deel  telt 52 blz, met episode II van Skywalker valt aan en episode II van Darth Vader

Prijs is 3,25 Euro, dus spotgoedkoop in vergelijking met iedere andere strip. 

Link naar reactie

Een vriend van me zag TFA en dacht plots: Hé, ik ken dat landschap! Ze hebben Luke Skywalker in Ierland gestopt!

En een vriendin zei precies hetzelfde.

Dat hadden ze toch wel een béétje kunnen camoufleren. Erg "in a galaxy far, far away" zag het er niet uit.

Link naar reactie

Toen ik bij mijn stripwinkel was, werd me verteld dat de Sanoma-uitgaven ook echt iets was voor supermarkten e.d. . Zelf konden ze er dan ook niet aankomen.  

 

Daarnaast zijn de DDB uitgaven toch wel luxer dan van die comics op tijdschriftenpapier die waarschijnlijk ook nog eens uit meer delen bestaan (of vergis ik me?). Mogelijk zit daar een verschil in qua rechten.

Link naar reactie

Daarnaast zijn de DDB uitgaven toch wel luxer dan van die comics op tijdschriftenpapier die waarschijnlijk ook nog eens uit meer delen bestaan (of vergis ik me?).

 

Papier van de Sanoma uitgave is niet heel dik, maar goed genoeg. Aangezien de DDB versie 8,95 kost en de Sanoma versie 3,25 moet de DDB toch wel hééél veel luxer zijn om het prijsverschil te kunnen rechtvaardigen. 

Link naar reactie

Bilal, zie het allereerste bericht op pagina 1 waarmee ik deze discussie begon. Daar staan afbeeldingen van nummer 1 en 2.

Dank je wel Johan.

Raakte in de war door de nummering (boek 2 bevat Darth Vader 1). Heb de eerste drie boekjes nu en zal vanavond er aan beginnen!

Link naar reactie
  • 1 month later...

In de VS zijn beide series doorlopend en valt dus niet te voorspellen hoeveel er van gaan verschijnen. Ik geloof dat ze in de VS tot nu toe 17 delen van beide series hebben uitgegeven en de de Sonamo/Panini uitgaven verschijnen nog steeds netjes elke twee weken en tot op de dag van vandaag zijn er 7 nummers verschenen waarin vertaalde VS versies Star Wars 1 t/m 6 en Darth Vader 1 t/m 6 zijn opgenomen.

www.windmill-comics.com

Link naar reactie
  • 3 months later...

Toen ik bij mijn stripwinkel was, werd me verteld dat de Sanoma-uitgaven ook echt iets was voor supermarkten e.d. . Zelf konden ze er dan ook niet aankomen.  

 

Daarnaast zijn de DDB uitgaven toch wel luxer dan van die comics op tijdschriftenpapier die waarschijnlijk ook nog eens uit meer delen bestaan (of vergis ik me?). Mogelijk zit daar een verschil in qua rechten.

Ik heb werkelijk geen enkel idee waarom dit nu toch door blijft gaan, zo parallel aan elkaar.

Wellicht idd omdat Sanoma het verkoopt als 'tijdschrift' en DDB de rechten tot 'stripboek' heeft ontvangen. Geen idee.

Maar ondertussen heeft Sanoma #13 bijna bereikt. Daarna zouden ze toch echt (eindelijk) stoppen.

The Sisterhood: [CCO] comic book series (creator, writer) ComicsForSinners [EIC] comic news website Boom Art Department: [CEO] Art Agency, Editor

 

 

Link naar reactie
  • 4 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...