Ga naar inhoud

Kostprijs Aankopen 2015


Azimut

Recommended Posts

Nu de striplijst volledig is op Stripsspeciaalzaak , heb ik de lijst eens overlopen en voor iedere HC en SC een streepje getrokken!

Zonder rekening te houden met 2dehands aankopen of vroegere nummers van nieuw begonnen reeksen!

 

 

Mijn totaal:

 

37 HC x ± 18 euro = 666

 

91 SC x ± 9 euro = 819

 

In  2015 heb ik in totaal voor 1485 euro strips gekocht, alleen nieuwe uitgaven!

 

123 euro per maand dus.....en nog veel laten liggen  :e001:  :e001:

 

 

 

Ik daag jullie uit om hetzelfde te doen  :e005:

Link naar reactie

Voor mijn eigen goed ga ik dat niet uitrekenen. Ik zou me te veel afvragen wat ik in de plaats met het geld had kunnen doen. Hoeveel auto's zou ik er in mijn leven zo al hebben doorgejaagd terwijl ik blijf rijden in een wrak?

Link naar reactie

En dan is dat nog maar 10 % 

 

Nu de striplijst volledig is op Stripsspeciaalzaak , heb ik de lijst eens overlopen en voor iedere HC en SC een streepje getrokken!

Zonder rekening te houden met 2dehands aankopen of vroegere nummers van nieuw begonnen reeksen!

 

 

Mijn totaal:

 

37 HC x ± 18 euro = 666

 

91 SC x ± 9 euro = 819

 

In  2015 heb ik in totaal voor 1485 euro strips gekocht, alleen nieuwe uitgaven!

 

123 euro per maand dus.....en nog veel laten liggen  :e001:  :e001:

 

 

 

Ik daag jullie uit om hetzelfde te doen  :e005:

 

 

En dat is dan nog maar 10% van de volledige striplijst 2015!

 

Niet dat ik alles zou kopen moest ik het kunnen maar toch een overvloed aan strips en de hoge prijzen beperken de aankoopmogelijkheden  :e006:

Link naar reactie

In een twintig jaar oude, gedeukte Corsa. Binnen een paar maanden kan ik een tweedehandswagen kopen... een iets jongere Corsa want die zal goedkoper zijn dan het verplicht vervangen van al mijn banden. Het is in afwachting van een Peugeot RCZ waar ik de volgende jaren voor spaar.

Link naar reactie

Ik zal eens proberen om het dit jaar bij te houden. En misschien kan ik op 't eind van 't jaar dan ook een top 10 opstellen. 

 

Ik denk niet van nog een inhaalbeweging te doen, zoals ik er vorig jaar ook weer één deed, dus zo duur zal het niet uitvallen, hoop ik. ;) (Visa is gevaarlijk...)

 

Statistiekje 2016 opgemaakt. 

Link naar reactie

Achter een aantal jaren gaan we nog met weemoed terugdenken aan de tijd dat er zoveel uit kwam dat we ons geld niet op kregen  :e005:

 

Ik hoop alleen dat de uitgeverijen financieel deze hoeveelheid aankunnen, we blijven nu al regelmatig met een stopgezette reeks zitten.

Een nieuwe reeks het vertrouwen geven wordt steeds moeilijker.

 

Hierdoor moet ik zeggen dat een one- shot, tweeluik of trilogie mij dit jaar vaker heeft kunnen verleiden.

Link naar reactie

20 SC x ± 8 euro = 160

 

26 HC x ± 18 euro = 468

 

5 x Luxe (Catawiki/DLC) x ± 60 euro = 300

 

14 Integrales x ± 25 euro = 350

 

Dick Matena boek expositie a 10 euro

 

België gestript a 50 euro

 

Ik schat dat ik dus in 2015 totaal voor 1338 euro aan strips heb gekocht, ook allemaal nieuwe uitgaven!

 

En nog een drietal SCs op diverse beurzen ten behoeve van verjaardagsattenties incl. dédicases. En de Dirkjan scheurkalender 2016. Fokke en Sukke weekkalender 2016.

Link naar reactie

Het moet niet in geld uitgedrukt worden maar het geeft je wel een beeld van wat je hobby ongeveer kost per maand!

 

Er is op dit moment een overvloed aan 'leesplezier' zodat je af en toe wel op de rem moet duwen.

De realiteit is dat er een limiet is aan iedereen zijn budget of je moet bij de rijken der aarde horen  :e005:

 

Er is ook een verschil tussen een 18-jarige of een 60-jarige stripverzamelaar  :e015:

Link naar reactie

Mijn uitgaven in 2015 zullen op zijn minst 2000€ bedragen,voor zowel nieuwe als oude strips ,overwegend softcovers want ik wil het niet duurder maken dan het al is .

Als ik de bovenstaande bedragen van ieder van ons even bekijk vermoed ik dat er toch nog een aardig centje verdiend wordt in de sector.

Wat ik niet goed begrijp is dat er veel reeksen enkel als hardcover verschijnen, bij de ene uitgever al meer dan de andere.Weten deze dan niet dat de meeste striplezers (ik spreek dus niet van verzamelaars) enkel softcover kopen om de prijzen zo laag mogelijk te houden .Door deze handelswijze gaan er een hoop potentiële klanten aan hun neus voorbij door die hardcoverreeksen niet in softcover uit te geven.

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...