Ga naar inhoud

[Eerste Ronde(2)] Cover 12 Vs. Cover 16


nobody

  

61 leden hebben gestemd

  1. 1. Welke cover vind jij de 'beste'?

    • A
      26
    • B
      35


Recommended Posts

Welke van deze twee covers vind jij de beste, leukste, mooiste, enz...?

 

Stemmen kan 7 dagen lang, daarna gaat de poll dicht.

Zeg wat je stemt en waarom, of niet. De bedoeling van een toernooi is naast een winnaar kiezen, ook discussie en fun.

De indiener van de cover mag natuurlijk zoveel mogelijk uitleg geven, en zijn of haar keuze verdedigen.    :)

De winnaar van dit duel gaat naar de volgende ronde. De verliezer valt af.

 

A

post-585-0-66280100-1477322494.jpg

 

Waldorf

 

 

B

post-585-0-60266200-1477337934.jpg

 

Simon

 

 

Link naar reactie

Beide covers spreken me niet echt aan.

 

Bij B gaat bij mij de aandacht eerder naar de Dalmatiër, wat precies niet echt de bedoeling is.

 

A doet me wat denken aan de covers van Krasse Knarren (waar ook heel wat rond te doen was, maar die ik zelf zeer geslaagd vind), maar dan slechter. De tekening is geslaagd, maar die compositie van titel/reeks en die kleuren vind ik een pak minder. Eerlijk: ik kan niet eens lezen wat erop staat (Aoteriosl of zoiets?). 

 

Aangezien er nog een Jim komt en ik die beter vind (ik weet het, Helena is niet getekend door Jim maar 't is duidelijk wel zeer Jim-achtig) geef ik hierbij toch A een kans, maar het zou me zeer verbazen als deze ver moest geraken.

Tomorrow  Saturday Sunday Today is my favorite day

Link naar reactie

Asterios Polyp natuurlijk. Asterios is een architect, maar geen enkel van zijn ontwerpen is gebouwd. Zie hem daar staan, zo zelfvoldaan, met zijn naam zo arty farty geschreven. Er staat ook niets anders op d cover: alleen een man en zijn naam. Dit boek gaat over hem. Eens voorbij die cover zal Asterios helemaal afgebroken worden en steen voor steen weer opgebouwd. Maar op die cover is hij nog helemaal vol van zichzelf. Het is een lelijke cover. Zo lelijk dat je je afvraagt waarom ze hem zo lelijk gemaakt hebben. Prachtige lelijke cover.  B)

Dat boek met die Dalmatiër zal wel de bewerking van een Konsalik zijn. Zo ziet hij er alleszins uit.  :ph34r:

Remember that the life of this world is but a sport and a passtime.

Link naar reactie

zo wordt de cover geweldig natuurlijk, maar dat moet je proberen wegcijferen, het verhaal, 't gaat puur om de cover (niet makkelijk, i know...)

 

Maar als iemand vindt dat de cover beter wordt door het boek te hebben gelezen, dan is dat ook een goede reden om te stemmen. Iedereen is vrij in het kiezen. Men stemt op A of B, om welke reden dan ook. Voor de 'beste' cover stemmen... dat is volledig subjectief. Dit zijn geen objectieve studies van deze of gene cover ;)

 

Iedereen mag hier natuurlijk ook zijn/haar studies van de covers posten. :)

Link naar reactie

Ik heb voor de A-cover gekozen omdat wat mij betreft de cover sterk gelinkt is aan de inhoud.

 

Een cover is het verlengstuk of visite-kaartje van het verhaal -wat geheel waar is bij cover A zoals anderen reeds hebben toegelicht. Deze wekt je interesse in de winkel of voegt iets toe aan het verhaal -of zoals hier allebei. (Die pluizende hoeken uit karton zijn iets anders...)

 

Anders is de cover gewoon een prentje.

Link naar reactie

Maar als iemand vindt dat de cover beter wordt door het boek te hebben gelezen, dan is dat ook een goede reden om te stemmen. Iedereen is vrij in het kiezen. Men stemt op A of B, om welke reden dan ook. Voor de 'beste' cover stemmen... dat is volledig subjectief. Dit zijn geen objectieve studies van deze of gene cover ;)

 

Iedereen mag hier natuurlijk ook zijn/haar studies van de covers posten. :)

 

eens.

 

ik wil maar ergens vermijden dat er op de beste strip ipv de beste cover gestemd wordt. Een slechte strip kan een supergoeie cover hebben.

Ik vind Asterious een waanzinnig goed boek, maar de cover als stand-alone: nee.

Link naar reactie

Beide covers spreken me niet echt aan.

 

Bij B gaat bij mij de aandacht eerder naar de Dalmatiër, wat precies niet echt de bedoeling is.

 

A doet me wat denken aan de covers van Krasse Knarren (waar ook heel wat rond te doen was, maar die ik zelf zeer geslaagd vind), maar dan slechter. De tekening is geslaagd, maar die compositie van titel/reeks en die kleuren vind ik een pak minder. Eerlijk: ik kan niet eens lezen wat erop staat (Aoteriosl of zoiets?). 

 

Aangezien er nog een Jim komt en ik die beter vind (ik weet het, Helena is niet getekend door Jim maar 't is duidelijk wel zeer Jim-achtig) geef ik hierbij toch A een kans, maar het zou me zeer verbazen als deze ver moest geraken.

de dalmatiër heeft nochtans een sleutelrol in dit tweeluik

Link naar reactie

Asterios Polyp is één van mijn favoriete strips aller tijden, maar de cover vind ik minder. Moest ik op het eerste zicht 1 van die 2 strips kiezen dan zou ik gaan voor Helena, zou meer benieuwd zijn naar het verhaal achter de cover-afbeelding. (Helena vind ik trouwens ook een topstrip)

 

Sterke inzendingen tot nu toe !

Afgaande op de cover zou ik A nooit kiezen.

Maar ik moet eerlijk toegeven dat ik enkele jaren geleden hard heb getwijfeld om Asterios Polyp te kopen op basis van de recensies hier (of was het het vorige forum).

Andere prioriteiten toen.

Maar de twijfel rechtvaardigt mijn aanwezigheid hier maak ik mezelf steeds wijs.

Link naar reactie

A is absoluut de veel beste strip maar B de beste cover.

De cover(stofomslag) van Asterios is ook kleiner dan de kaft...misschien bewust maar ik vind het nog altijd raar.

Volgens mij kiezen we  de beste cover en niet de beste strip. Ik zie meer repers met dit dilemma worstelen.

Omnia mutantur nihil interit

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.








×
×
  • Nieuwe aanmaken...