Ga naar inhoud

Dédi's


alexjodo

Recommended Posts

Gast Kameraad Mauser

 

Met die van Mark Schultz was johan ook erg blij mee.

 

TSCHULTZMARK01.JPG

 

 

Dat vergelijken met de warme bakker ontgaat me ook. Een dedie is leuk, vaak is de dedi gratis (bij de kosten van een boek), soms betaal je opgeld en als je diepe zakken hebt kun je lekker commissies binnenhalen. Ik vind het bijna altijd best, ben ook blij met alles wat ik krijg. Soms zijn dedienerds irritant aanwezig. Heel soms zijn tekenaars ook niet vriendelijk: niet op komen dagen of mensen uren lang laten wachten (eerst 35 medetekenaars afzoenen, de bar leegzuipen en 15 keer rookpauze in 2 uur). Dus een beetje respect over en weer........

 

Dat heb je nou met een rookverbod. Indiend dat allemaal niet verboden zou zijn, dan blijven tekenaars gewoon zitten en roken ze hun sigaret terwiij ze tekenen.

Link naar reactie

Ik besef ook wel dat de meeste tekenaars niet meer krijgen dan een onkostenvergoeding voor een dag signeren en dat het vaak ook contractueel is bepaald. Daarom is een kleine extra bijdrage die de tekenaar ten goede komt alleen maar beter. Ook zou ik tekenaars willen aanraden om vooraf wat losse schetsen te maken van personages uit hun serie(s) en die los te verkopen voor wat extra zakgeld.

 

 

Daar hebt u een verkeerd beeld van, het varieert enorm van beurs tot beurs en van tekenaar tot tekenaar: soms is er een vergoeding, soms is het gratis (soms zelfs verplicht door de uitgever), en soms is het zelfs betalend !

It could be worse, it could be raining !

Link naar reactie

Ik heb zo eens aan de tekenaar van Centaurus ( een of andere rus , dacht ik ) gezegd van " surprise me " en da was ik ook

Mijn dure beursuitgave naar de vaantjes

Ik denk wel da alcohol er iets mee te maken had.

Damned you duvel

 

 

Stak hij hem in de fik? (Ptiluc heb ik we eens gaten in een pagina zien branden tijdens het signeren)

Link naar reactie
Gast Kameraad Mauser

Stak hij hem in de fik? (Ptiluc heb ik we eens gaten in een pagina zien branden tijdens het signeren)

Doet die ook niet iets met een bandenspoor van zijn motor nalaten op de binnenkaft?

Link naar reactie

Ik heb zo eens aan de tekenaar van Centaurus ( een of andere rus , dacht ik ) gezegd van " surprise me " en da was ik ook

Mijn dure beursuitgave naar de vaantjes

Ik denk wel da alcohol er iets mee te maken had.

Damned you duvel

 

Janjetov ? Die houdt ook erg van marihuana, ik heb wel eens en dedie van hem gehad met allemaal Peace tekentjes..... De ergste dronkaards die ik heb gezien waren Zanon en Stalner (Jean Marc). Zo blauw als een tientje.....

Link naar reactie

Daar hebt u een verkeerd beeld van, het varieert enorm van beurs tot beurs en van tekenaar tot tekenaar: soms is er een vergoeding, soms is het gratis (soms zelfs verplicht door de uitgever), en soms is het zelfs betalend !

 

Ik kan het me allemaal voorstellen onder bepaalde omstandigheden, behalve dat een tekenaar gaat betalen om ergens te signeren.

Link naar reactie

Ik kan het me allemaal voorstellen onder bepaalde omstandigheden, behalve dat een tekenaar gaat betalen om ergens te signeren.

Idd straf, maar als tennisser moest ik vroeger ook betalen om aan wedstrijden te mogen deelnemen. Het is pas als je bekend genoeg bent dat je betaald wordt... Economie en commerce hé mensen... Aaargh...

Tomorrow  Saturday Sunday Today is my favorite day

Link naar reactie

Ik heb zo eens aan de tekenaar van Centaurus ( een of andere rus , dacht ik ) gezegd van " surprise me " en da was ik ook

Mijn dure beursuitgave naar de vaantjes

Ik denk wel da alcohol er iets mee te maken had.

Damned you duvel

Ik vroeg ooit aan Evens iets merkwaardigs. Kreeg ik allemaal getekende logo's van automerken....

 

Het kan ook anders. Ik was ooit de laatste bij Goepfert en ik vroeg iets kleins. Tekende hij twee piepkleine mieren die aan het duelleren waren. Mijn ontgoocheling moest op mijn gezicht te zien zijn geweest, en hij werkte de tekening uit tot een echt duel van musketiers. Nog altijd een van de mooiste dedi's die ik heb

Weet je dat er haast dagelijks schoon nieuw dinges staan op www.stripspeciaalzaak.be !

 

 

Link naar reactie

Ik vroeg ooit aan Evens iets merkwaardigs. Kreeg ik allemaal getekende logo's van automerken....

 

Het kan ook anders. Ik was ooit de laatste bij Goepfert en ik vroeg iets kleins. Tekende hij twee piepkleine mieren die aan het duelleren waren. Mijn ontgoocheling moest op mijn gezicht te zien zijn geweest, en hij werkte de tekening uit tot een echt duel van musketiers. Nog altijd een van de mooiste dedi's die ik heb

Laten zien, laten zien ????

Tomorrow  Saturday Sunday Today is my favorite day

Link naar reactie

Ik vroeg ooit aan Evens iets merkwaardigs. Kreeg ik allemaal getekende logo's van automerken....

 

Het kan ook anders. Ik was ooit de laatste bij Goepfert en ik vroeg iets kleins. Tekende hij twee piepkleine mieren die aan het duelleren waren. Mijn ontgoocheling moest op mijn gezicht te zien zijn geweest, en hij werkte de tekening uit tot een echt duel van musketiers. Nog altijd een van de mooiste dedi's die ik heb

 Ja!! Laten zien!!! :-)

Link naar reactie

Het oostblokgehalte is sterk in deze... :e002:  Om maar te zwijgen van die nek...

Wij begrijpen toch wel dat het over strips gaat......de neus van Obelix, Smurfen of pratende dieren in Blacksad bestaan ook niet......net zoals de tijdmachine van Barabas.

De spieren van Wiske worden gewoon wat "uitvergroot".....hoort bij de strip.....haha

 

@Oak............das een fraaie DelVecchio.....

Link naar reactie

Ik kan het me allemaal voorstellen onder bepaalde omstandigheden, behalve dat een tekenaar gaat betalen om ergens te signeren.

als een tekenaar startend is. Dan moet hij het zelf doen.

Er zijn genoeg tekenaars die zelf een stand regelen op beurzen. Zeker die zonder uitgeverij zijn

 

Facts is er zo eentje?

 

FACTS heeft een Artist Alley waar uitgenodigde tekenaars zijn. Daarnaast een Local Artist Alley die altijd druk bezet is met jonge artiesten (lokaal maar ook internationale faam) die zelf hun plek regelen en op basis van commissies/sketches uit de kosten komen (hopelijk) danwel er winst mee maken.

PARIS MANGA is er ook zo eentje

Die subsidies zouden er eigenlijk niet mogen zijn... :e011:

helaas niet bij FACTS :)

The Sisterhood: [CCO] comic book series (creator, writer) ComicsForSinners [EIC] comic news website Boom Art Department: [CEO] Art Agency, Editor

 

 

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...