Ga naar inhoud

Dédi's


alexjodo

Recommended Posts

  • 2 weeks later...
Gast Kameraad Mauser

Erg mooi! Behalve Wiske uit Amoras dan. Ik ken die verhalen niet, maar heeft ze echt zo'n dikke kont en bovenbenen?  

Die 2e Wiske ( zittende pose ) is waarschijnlijk de Oostblok-versie...

 

 

Ok, het moet waarschijnlijk wel vlug vlug gaan wanneer al die dedi's moeten getekend worden, maar toch...

Link naar reactie

Jezus, dat zou ik toch niet in mijn album willen hebben hoor… Maak dan geen tekening erin he...

 

Ik vind het enigszins geruststellend dat zelfs één van de beste tekenaars van België soms eens wat minder werk aflevert.

 

Vergeet trouwens niet dat de meeste tekenaars gratis en voor niets een originele tekening in je album plaatsen. Als het dan eens één keer wat minder is, moet je niet meteen gaan klagen. Moest het nu nog een betaalde opdracht zijn...

'If you can't be a good example, you'll just have to be a horrible warning' - Find me on Facebook

 

Link naar reactie

Ik vind het enigszins geruststellend dat zelfs één van de beste tekenaars van België soms eens wat minder werk aflevert.

 

Vergeet trouwens niet dat de meeste tekenaars gratis en voor niets een originele tekening in je album plaatsen. Als het dan eens één keer wat minder is, moet je niet meteen gaan klagen. Moest het nu nog een betaalde opdracht zijn...

 

Dus gratis betekent dan meteen "ik-gooi-er-maar-met-de-pet-naar"? Dat vind ik zever, zeker als je één van de beste tekenaars van België bent. Heb dan een beetje 'trots' in je werk en ga niet voor kwantiteit maar kwaliteit. Soit, mijn mening.

Link naar reactie

Dus gratis betekent dan meteen "ik-gooi-er-maar-met-de-pet-naar"? Dat vind ik zever, zeker als je één van de beste tekenaars van België bent. Heb dan een beetje 'trots' in je werk en ga niet voor kwantiteit maar kwaliteit. Soit, mijn mening.

 

Mijn punt is dat als je zéér regelmatig gaat signeren, zoals Cambré, en daar dan ook nog eens heel veel tekeningen maakt, je wel mag verwachten dat er af en toe eens een mindere tekening tussenzit. Dat heeft niets met beroepseer te maken, gewoon met het feit dat tekenaars geen robots zijn. Jij tekent toch ook? Je moet het zelf maar eens proberen: 20 tekeningen op A4 formaat op 3 uur tijd.

 

Als je een top-tekening wil van een tekenaar, betaal je ervoor en dán mag je klagen als het op niks trekt. Ik vind zelfs dat de meeste tekenaars (inclusief Cambré) meestal belachelijk goeie tekeningen maken terwijl ze er niet voor betaald worden. Die andere dédi's van Cambré hierboven waren trouwens wel top.

 

Soit, ik ga niet teveel zagen, ik kijk liever naar al die mooie dédi's die hier passeren :)

'If you can't be a good example, you'll just have to be a horrible warning' - Find me on Facebook

 

Link naar reactie

Mijn punt is dat als je zéér regelmatig gaat signeren, zoals Cambré, en daar dan ook nog eens heel veel tekeningen maakt, je wel mag verwachten dat er af en toe eens een mindere tekening tussenzit. Dat heeft niets met beroepseer te maken, gewoon met het feit dat tekenaars geen robots zijn. Jij tekent toch ook? Je moet het zelf maar eens proberen: 20 tekeningen op A4 formaat op 3 uur tijd.

 

Als je een top-tekening wil van een tekenaar, betaal je ervoor en dán mag je klagen als het op niks trekt. Ik vind zelfs dat de meeste tekenaars (inclusief Cambré) meestal belachelijk goeie tekeningen maken terwijl ze er niet voor betaald worden. Die andere dédi's van Cambré hierboven waren trouwens wel top.

 

Soit, ik ga niet teveel zagen, ik kijk liever naar al die mooie dédi's die hier passeren :)

 

Dat is jouw mening, geen probleem. Maar ik blijf erbij dat je, als je trots bent op wat je doet, je zo'n tekening niet 'naar buiten' brengt. Zo simpel is het.

Link naar reactie

Dus gratis betekent dan meteen "ik-gooi-er-maar-met-de-pet-naar"? Dat vind ik zever, zeker als je één van de beste tekenaars van België bent. Heb dan een beetje 'trots' in je werk en ga niet voor kwantiteit maar kwaliteit. Soit, mijn mening.

 

Alle respect voor Cambré,maar ik vind hem toch niet de beste tekenaar van Belgie hoor.

(En ik durf hier écht niet mijn tekeningen van hem (uit Amoras) posten..... :e001:  :e001: )

Link naar reactie
Gast Kameraad Mauser

Dat is jouw mening, geen probleem. Maar ik blijf erbij dat je, als je trots bent op wat je doet, je zo'n tekening niet 'naar buiten' brengt. Zo simpel is het.

Akkoord. Maar: tekenen tijdens signeersessies is toch nog anders dan in de beslotenheid van je atelier/huis, waar je een commissie kan herwerken of gewoon er de nodige tijd aan kan besteden tot het goed is, net zoals je ander werk.

 

Tijdens signersessies, is er wel een hoop meer druk dan anders...en soms heb je van die lokale lollerds die dan specifieke zaken beginnen vereisen, zoals "tekent ne keer die blonde met heur haar en een harnas in een helicopter en dieje maar dan met het gezicht van Orlando Bloom, in een Duits uniform. En de Leeuw van Vlaanderen zo half op den achtergrond..."

 

En teken je een hoofdje, dan zagen ze op fora dat tekenaar X altijd hoofdjes tekent en niet eens de moeite doet om den helft van zijn oeuvre te schetsen op hun schutblad.

Link naar reactie

Even nog over het signeren in Middelkerke. Het was niet gratis voor hele figuren. Naast de aankoop van een album (voor een kopje) moest je bij sommige tekenaars 5 euro bij betalen als je graag een volledig figuur wilde hebben.

 

Ik was gisteren bij de bakker en toen ik hem behalve mijn brood en een taartje ook nog een sandwich vroeg, moest ik die betalen. Stel je voor :s

 

EDIT: maar ik ging niet meer zagen :) Én Mauser heeft gelijk :)

'If you can't be a good example, you'll just have to be a horrible warning' - Find me on Facebook

 

Link naar reactie

Akkoord. Maar: tekenen tijdens signeersessies is toch nog anders dan in de beslotenheid van je atelier/huis, waar je een commissie kan herwerken of gewoon er de nodige tijd aan kan besteden tot het goed is, net zoals je ander werk.

 

Tijdens signersessies, is er wel een hoop meer druk dan anders...en soms heb je van die lokale lollerds die dan specifieke zaken beginnen vereise, zoals "tekent ne keer die blonde met heur haar en een harnas in een helicopter en dieje maar dan met het gezicht van Orlando Bloom, in een Duits uniform. En de Leeuw van Vlaanderen zo half op den achtergrond..."

 

En teken je een hoofdje, dan zagen ze op fora dat tekenaar X altijd hoofdjes tekent en niet eens de moeite doet om den helft van zijn oeuvre te schetsen op hun schutblad.

 

Snap ik best, maar je gaat me niet vertellen dat je als tekenaar, die zoveel goede dingen laat zien, trots kunt zijn op je Wiske op steroids? Lijkt me sterk.

Link naar reactie

Jongens toch...Gaan ze hier al zitten leuteren over de mindere kwaliteit van sommige gratis tekeningen op signeersessies....

Als je een gratis tekening krijgt, wees dan blij met wat je krijgt.

Als je dat niet bent, dan ben je voor mij geen echte fan.

 

Volledig akkoord.

 

Tekeningen uit een album die staan er niet in 10 minuutjes op, dus logisch dat een tekening in een moeilijke houding (open plooien van het boek), waarbij je op de vingers gekeken wordt (voor mij stresserend - en als ik een raad mag geven, kom niet 's morgens bij mij langs, dan moet ik nog 'acclimatiseren' :e012: , wacht ook niet tot 's avonds - dan ben ik soms al te moe  :e002: ), er niet zo goed uitziet als in het album.

 

Wie bij mij een boek koopt (een fan, dus) die krijgt er een gratis tekening in. Wie niks koopt die zal de tekening moeten betalen (zoals brood bij de bakker - Kristof, of een muurtje gemetst door een metser, enz.). Superfans (die alles kopen of reeds hebben) die krijgen wel eens een gratis tekening op een blad (dat ze zelf meebrengen  :e005: ).

It could be worse, it could be raining !

Link naar reactie

Jongens toch...Gaan ze hier al zitten leuteren over de mindere kwaliteit van sommige gratis tekeningen op signeersessies....

Als je een gratis tekening krijgt, wees dan blij met wat je krijgt.

Als je dat niet bent, dan ben je voor mij geen echte fan.

Volledig met akkoord. 

Ik ben blij dat iemand iets gratis voor me wil maken in mijn boek of op mijn los blad.

 

En als ik iets zeer kwalitatief wil hebben dan betaal ik gewoon.

Ik heb al bij verschillende tekenaars (Nationaal & Internationaal) tekeningen besteld.

En als je betaal dan krijg natuurlijk beter werk.

 

Dat is ook een van de redenen waarom ik vaker origineel werk koop.

Link naar reactie

Jawadde, mijn dedi's weken veel discussie los :)

 

Misschien houdt Dietrich wel van stevige stampers en heeftie een "volle" Wiske gevraagd....

 

Haha :) schitterend :)

 

Ik vind het enigszins geruststellend dat zelfs één van de beste tekenaars van België soms eens wat minder werk aflevert.

 

Vergeet trouwens niet dat de meeste tekenaars gratis en voor niets een originele tekening in je album plaatsen. Als het dan eens één keer wat minder is, moet je niet meteen gaan klagen. Moest het nu nog een betaalde opdracht zijn...

Jongens toch...Gaan ze hier al zitten leuteren over de mindere kwaliteit van sommige gratis tekeningen op signeersessies....

Als je een gratis tekening krijgt, wees dan blij met wat je krijgt.

Als je dat niet bent, dan ben je voor mij geen echte fan.

Het was zoals Jos zegt: de hoofdjes waren "gratis" ( in ter plaatse aangekocht album) voor een volledige figuur moest je bijbetalen.

 

Nu doe ik niet zo veel beurzen maar het viel me in Middelkerke wel op dat er veel tekenaars waren die iets extra vroegen voor een (uitgebreidere) figuur. Zelfs tekenaars die op hun eerste signeersessie niks vroegen begonnen de dag erna plots geld te vragen.

 

Soms kan het eens wat minder zijn, inderdaad. Maar ik heb ook zeer mooie "gratis" hoofdjes van hem.

Het is allemaal te zien hoeveel tijd hij kan nemen voor een tekening. Mijn volledig Wiske is de dag voor de tekening waar Suske en Wiske beiden op staan gemaakt, en het was die eerste dag veel drukker. (Al moet ik er wel bijzeggen dat die laatste een commissie was die ter plaatse gemaakt is)

Sowieso blijft Cambré één van mijn favorieten en hij is zeer toegankelijk gezien zijn vele signeersessies.

 

Het liefst van al zou ik origineel werk willen kopen, maar helaas is mijn budget daarvoor ontoereikend...

Link naar reactie

Ach, wederzijds respect is altijd fijn. De fan besteedt vaak veel tijd en geld om een beurs te bezoeken. De tekenaar besteedt zijn vrije tijd om de fan een al dan niet gratis dedie te schenken. Ik heb een aantal keren bij Cambré aangeschoven en het is een aardige kerel die mooie dedies maakt. Overigens ben ik een groot voorstander van het betalen van wat opgeld, mits dit (deels) ten goede komt van de tekenaar.

Link naar reactie

Inderdaad ben ik blij (en zou een ieder dat moeten zijn) met alles wat een tekenaar maakt als gift (of bij aankoop boek).

Maar ik kan ook wel zien of de ene mooier is dan de ander, is toch niet erg, het zit eens mee en dan eens tegen, Cambre had niet zijn beste dag zo te zien (of heel druk), kan gebeuren, hij is verder een aardige vent die voor iedereen tegen aankoop van boek altijd een gratis dedie maakt...en veel mooie.

 

Vergelijking brood slaat nergens op, boek voor sessie (net als brood) moet je gewoon kopen. De tekenaar zit er ter promotie van zijn boeken (of contact met zijn klanten, zijn broodwinning), dus niet zomaar een beetje ter lering en vermaak. Een dedie is geen extra product (gebak), maar een extraatje waardoor je boek koopt.

Als men meer wilt, dan is het logisch dat hij daarvoor geld vraagt, een commissie, dan is het niet ter promotie, maar om wat bij te verdienen, prima...

Link naar reactie

Heeft er iemand enig idee hoeveel dédi's Cambré sinds verschijnen van Amoras al getekend heeft? Ja, het kan helaas 'ns wat minder zijn. In geval van Amoras-dédi's vrees ik dat je hier rekening mee moet houden...

By the way, qua minste dédi kan deze wel tellen vind ik: http://www.jvr.compea.com/JPGTEK/TVANCEWILLIAM01.JPG. Dat is nu 'ns een dédi waar ik als tekenaar idd beschaamd over zou zijn...

Tomorrow  Saturday Sunday Today is my favorite day

Link naar reactie

Met die van Mark Schultz was johan ook erg blij mee.

 

TSCHULTZMARK01.JPG

 

 

Dat vergelijken met de warme bakker ontgaat me ook. Een dedie is leuk, vaak is de dedi gratis (bij de kosten van een boek), soms betaal je opgeld en als je diepe zakken hebt kun je lekker commissies binnenhalen. Ik vind het bijna altijd best, ben ook blij met alles wat ik krijg. Soms zijn dedienerds irritant aanwezig. Heel soms zijn tekenaars ook niet vriendelijk: niet op komen dagen of mensen uren lang laten wachten (eerst 35 medetekenaars afzoenen, de bar leegzuipen en 15 keer rookpauze in 2 uur). Dus een beetje respect over en weer........

Link naar reactie

Bij een signeersessie waarbij enkel maar een album hoeft te worden gekocht ben ik blij met alles. Ik betaal ook liever wat meer voor een tekening waar iets meer tijd aan wordt besteed, maar bij grotere beurzen is dat vaak niet mogelijk. Dan wil men toch graag zo veel mogelijk verzamelaars tevreden stellen met een tekening.

 

Ik besef ook wel dat de meeste tekenaars niet meer krijgen dan een onkostenvergoeding voor een dag signeren en dat het vaak ook contractueel is bepaald. Daarom is een kleine extra bijdrage die de tekenaar ten goede komt alleen maar beter. Ook zou ik tekenaars willen aanraden om vooraf wat losse schetsen te maken van personages uit hun serie(s) en die los te verkopen voor wat extra zakgeld.

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...