Ga naar inhoud

[Tweede Halve Finale (Bis)] Cover 21 Vs. Cover 8


nobody

  

79 leden hebben gestemd

  1. 1. Welke cover vind jij de 'beste'?



Recommended Posts

2de halve finale.

 

Welke van deze twee covers vind jij de beste, leukste, mooiste, enz...?

 

Stemmen kan 7 dagen lang, daarna gaat de poll dicht.

Stemmen is nu openbaar. Dat zal ook bij de finale zo zijn.

Geef uitleg bij je stem, of niet. De bedoeling van een toernooi is naast een winnaar kiezen, ook discussie en fun.

 

De winnaar van dit duel gaat naar de finale.

 

 

A

post-585-0-49694400-1477339377.jpg

 

De wapenmeester. Deze cover geeft een epische strijd aan. Spreekt me daarom erg aan.

JPAR

 

 

B

post-585-0-19162100-1477306854.jpg

 

Dit is alvast mijn eerste keuze. Beperkte sterke kleuren ( blauw - rood ), één duidelijke leesrichting van linksboven naar rechtsonder. Letterlijk trapsgewijs naar beneden. Eén centraal beeld van een ongelooflijk knap meisje - in minimalistische pennentrekken getekend. Zij is omringd door een groot zwarte leegte die bij nader inzicht allemaal monsters zijn. Ragfijn en übergedetailleerd getekend. Die Jeroen Bosch-monsters tonen hun tanden maar blijven op afstand, doodsbang van de vastberadenheid van het meisje/heks/whatever. Enorm intrigerend en vooral beeldschoon.

Kool Thing

Link naar reactie

A, vanwege het prachtige sneeuw- en misteffect, de spanning in de houding van de protagonist en de nagenoeg perfecte lettering.

 

Maar ik vind B ook absoluut een sterke cover, dat wil ik er toch ook eens bij zeggen. Anders wordt er altijd zo negatief gedaan over de niet-gekozen cover.

'If you can't be a good example, you'll just have to be a horrible warning' - Find me on Facebook

 

Link naar reactie

Ook ik stemde A, wederom, prachtige cover die een strijd suggereert, zonder die echt te moeten tonen. B is een mooi plaatje, maar valt voor mij uiteindelijk te plat uit.

Hmm, aan die laatste zin wil ik toevoegen "in vergelijking met A." B is gewoonweg een sterke cover en als ik hem in de winkel zou zien staan zou ik hem direct eens doorbladeren.

Link naar reactie

Ook A gekozen. Iedereen die ooit geprobeerd heeft sneeuw te tekenen, weet dat het verdorie lastig is om er een beetje een reliëf in te steken, en van deze cover voel je gewoon de kou afslaan.

Grappig hoe mensen die zelf tekenen anders naar een tekening kijken dan mensen die niet veel tekenervaring hebben (zoals ik).

Link naar reactie

Beide strips heb ik blindelings gekocht omwille van de cover. Maar B gaf me een echt waw-gevoel. Alles klopt ook. Die blikken die het centrale beeld versterken. Het meisje die de leeslijn van linksboven naar rechtsonder versterkt met haar been. De leeslijn die visueel wordt voorgesteld door de trap. ( Diezelfde leeslijn wordt in A door het zwaard gehanteerd ) . Bovendien is de mix tussen de stijl van mevr. en mr. Kerascoët heel knap geïntegreerd. En tenslotte vind ik de typografie heel knap gedaan.

 

Zelfs al houd je niet van de tekenstijl, (marketing)technisch is dit perfect gedaan én naar mijn weten redelijk uniek in zijn aanpak. 

 

Een dijk van een cover.    

Weet je dat er haast dagelijks schoon nieuw dinges staan op www.stripspeciaalzaak.be !

 

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.








×
×
  • Nieuwe aanmaken...