Ga naar inhoud

Okko


Ambreville

Recommended Posts

Mini hint van Hub over zijn nieuw project : 

 

 

Chabuel Humbert Collaborator less than a minute ago

@FANDUJAPON 
Sans rentrer dans les détails il s’agit d’une trilogie historique avec une très forte pagination. Loin de l’univers et de la culture Japonaise… 
Without going into details it is a historical trilogy with a very strong pagination. Far from the universe and Japanese culture ...

 

 

 

Link naar reactie
  • 1 year later...

Ik heb destijds de twee eerste delen gekocht, de lezing daarvan kon mij niet overhalen om verdere delen ook aan te schaffen. :ph34r:

 

Mijn genuanceerde en evenwichtige visie op deel 1 toen (acht jaar geleden):

 

Quote

Enkele jaren later dan jullie allemaal heb ik eindelijk Okko 1 gelezen. En dat valt eigenlijk nogal tegen... Het is natuurlijk pas het eerste album, en misschien blaast het vervolg mij wel uit mijn stoel. We zullen zien.
Het is nochtans een mooi boek: mooi uitgegeven, mooi getekend en zeer mooi gekleurd. Maar het verhaaltje is zeer dun, en de personages zijn bordkarton. Nergens wordt het spannend en er zit geen zweempje humor in. Ik heb meteen de eerste twee delen gekocht, dus deel twee lees ik hoe dan ook. Maar zoals de zaken er nu voor staan is de kous daarmee af voor mij. Ik begrijp niet waarom dit in de ultieme stripbibliotheek moest.

Deel 2:

 

Quote

Okko 2: Deel 1 vond ik kak, deel twee is dat ook. Zeer mooi getekend, zeer mooi gekleurd, zeer mooi uitgegeven, maar geen inhoud. Niet spannend, niet grappig, geen 'karakters', alleen zielloze popjes. Flut!

 

Remember that the life of this world is but a sport and a passtime.

Link naar reactie
22 minutes ago, Bart 01 said:

Momenteel loopt er een promo de 10 delen Hc van Okko voor 100 €. Ik ken de reeks niet. Is dit een goede reeks/deal?

Okko is een reeks die je als geheel moet beoordelen. Het bouwt in vier cycli een mooi uitgewerkte wereld, een verzameling diverse personages en nest vraagtekens op, en de vijfde bindt alles aan elkaar op een manier die ik heel geslaagd vind.

Wat mij betreft een aanrader.

Link naar reactie

Okko is een heel goeie reeks. De eerste twee delen waren inderdaad maar net goed genoeg om me de volgende delen te laten kopen, maar vanaf deel 3 en 4 wordt het veel spannender, de wereld van Pajan wordt grootser en de personages krijgen meer diepgang. Er zitten zeer veel open draadjes en vragen in die in de laatste 2 delen mooi aan mekaar geknoopt worden. De tekeningen en de inkleuring zijn van zeer hoog niveau. Geniet ervan!

Link naar reactie
  • 8 months later...

En daar is ie dan, althans in het Frans alvast,

 

Le Serpent et la Lance - Acte T01. Ombre-montagne
de Li (Auteur), Hub (Illustrations)

Editeur : Delcourt (20 novembre 2019)
Collection : DELC.TER.LEGEND
Langue : Français
ISBN-10: 2756099031
ISBN-13: 978-2756099033
226 x 298, 184 pages
€22.95 

71MiXVvaaPL.jpg

Link naar reactie
  • 9 months later...

De Slang en de Speer intussen gelezen.

Dit is inderdaad het eerste derde van een veel groter werk. Hoewel het 180 pagina's bevat is het ganse boek één grote "set-up" voor wat er komen gaat. Veel mysteries, een brede waaier aan uitgediepte personages, en een zeer intrigerend verhaal. De niet-lineaire vertelstructuur, die ook in Okko af en toe aanwezig was, is hier nog veel prominenter. Tekeningen, bladspiegel, kleuren zijn weer van hoog niveau.

Erg veelbelovende start, we zien binnen 2 en 4 jaar of Hub de verwachtingen ook kan inlossen - ik heb er alvast vertrouwen in.

 

Wat vonden jullie van De Slang en de Speer?

 

Link naar reactie

Ik volg je. Scenario is al volledig uitgeschreven, dus dat verhoogt het vertrouwen op een knap einde. Het leuke is dat het eindelijk eens een strip is over Azteken en co zonder Spanjaarden. En eigenlijk ken ik die cultuur niet echt. Uit de conquistadoresstrips onthoud je vooral ook hun wreedheden. Naast het moordverhaal heb je ook echt een kennismaking in een voor mij nieuwe wereld.  

Weet je dat er haast dagelijks schoon nieuw dinges staan op www.stripspeciaalzaak.be !

 

 

Link naar reactie
4 minuten geleden, lukoste zei:

Ben benieuwd of er de komende Catawiki veiling al luxe exemplaren aangeboden zullen worden.

Ik zou er bijna op durven wedden. Blijkbaar is handelen met reservaties op ondergedrukte hardcovers het nieuwe traden in 'futures'.

Btw. Iedereen al zijn Roodbaard HC besteld?

 

 

 

Link naar reactie

Ik gok op 1 exemplaar maandag én woensdag. 

 

Roodbaard besteld.

Ben voor het overige wat afgestapt van hc als het niet moet. In dit geval moet het ook niet, maar ik hou graag mijn reeks wat consistent met de hc integrales. Idem bijvoorbeeld Tanguy en Laverdure. Begin me wel steeds meer vragen te stellen waarom ik €10 meer betaal voor een hard kaftje 🙃

Link naar reactie
7 minutes ago, Ambreville said:

Ik zou er bijna op durven wedden. Blijkbaar is handelen met reservaties op ondergedrukte hardcovers het nieuwe traden in 'futures'.

Btw. Iedereen al zijn Roodbaard HC besteld?

Roodbaard al besteld. 😃 Idd, die onderdrukte HC zorgen ervoor dat er massaal op op voorhand besteld wordt.

 

Ik ben vooral benieuwd naar zien van zo'n tekening die Hub in die 50 exemplaren gemaakt heeft.

 

  

3 minutes ago, lukoste said:

Idem bijvoorbeeld Tanguy en Laverdure. Begin me wel steeds meer vragen te stellen waarom ik €10 meer betaal voor een hard kaftje 🙃

Vraag me dat ook af. Zeker dat het ook meer plaats in de boekenkast neemt.

Link naar reactie
2 hours ago, Timhardt said:

ik heb gelezen tot de elementen, dus tot deel 8. De laatste 2 (luchtledig dacht ik) niet meer

Ok, dan begrijp ik je uitspraak.

(Als je er eens de kans toe krijgt, misschien toch eens de laatste 2 lezen? Voor mij was dat de sluitsteen die het geheel afmaakte, en de ander vier cycli aan elkaar smeedde.)

Link naar reactie
Op 10/6/2020 om 19:58, Yncke zei:

Ok, dan begrijp ik je uitspraak.

(Als je er eens de kans toe krijgt, misschien toch eens de laatste 2 lezen? Voor mij was dat de sluitsteen die het geheel afmaakte, en de ander vier cycli aan elkaar smeedde.)

Ik vond de serie na deel 1 ook vrij matig worden, alle 10 delen in bezit, maar voor mij geen topper

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...