Yncke Posted December 15, 2018 Posted December 15, 2018 Welke van deze twee achtercovers vind jij de 'beste'? Stemmen kan 7 dagen lang, daarna gaat de poll dicht. Je stem is publiek, maar dat hoeft je niet tegen te houden om je keuze uit te leggen. In tegendeel, de bedoeling van een toernooi is naast een winnaar kiezen, ook discussie en fun. Dus ook de indiener mag zijn of haar backcover zoveel als nodig uitleggen en verdedigen. De winnaar van dit duel gaat naar de volgende ronde. De verliezer valt af. A Deze achterkant kwam me eigenlijk meteen in gedachten. Bij Lombard was het een tijd een gewoonte de foto van de auteur/auteurs op de achterkant te plaatsen. Dat is een beetje saai maar Turk en De Groot hebben dat heel leuk opgelost op deze achterkant van een album van Robin Hoed. cartoonesk B Maar mijn tweede nominatie is deze Jerry Spring (Golden Creek) van Jijé : Vittorio yncke.be
Stem Franquin naar de finale Posted December 23, 2018 Posted December 23, 2018 Daar gaan we weer. Voor A gekozen. B is de betere tekening. Heel sfeervol en duidelijk het gevoel van lonesome cowboys, far away from home. A echter past volledig in de licht absurde humor van Turk en De Groot. Het geeft info mee over de tekenaar, de strips, de verschenen albums en het volgende album. Informatie die je een beetje verwacht op de achtercover van een strip. Zeker in de jaren 70 of 80 toen Spirou, Tintin, Charlie en Pilote samen een ongezien hoge uitstoot van hoog-getalenteerde tekenaars strips lieten publiceren. Ondanks alle informatie blijft de focus toch op de twee hoofdpersonnages. Mijn persoonlijke favorieten daar, de Teutoonse Ridders, zouden hier ook niet misstaan hebben. Geniet dagelijks van een portie Guust en Franquin in het toernooi! Stem hier op de Flaterfoon!!!
Rik Posted December 23, 2018 Posted December 23, 2018 Voor B gekozen hoewel de keuze moeilijk was. Het lelijke rood van de fotolijst bij A heeft uiteindelijk de doorslag gegeven om voor B te gaan. En, zoals Ambreville ook al zei, de Teutoonse ridders hadden eigenlijk niet mogen ontbreken Omnia mutantur nihil interit
esteban² Posted December 23, 2018 Posted December 23, 2018 Moest A, die inderdaad een leuke foto-variant bevat, niet zo'n vreemd ogende geplaatste tekst hebben onderaan, zou ik nog getwijfeld hebben. Maar nu gaat het mooie plaatje op B toch met mijn stem lopen. STEUNACTIE #SHARINGISCARING #DELENISLIEF
sanderg Posted December 23, 2018 Posted December 23, 2018 A vind Ik erg grappig maar B wint het toch voor mij. prachtige sfeerzetting https://www.2dgalleries.com/profile/sanderg
Vittorio Posted December 23, 2018 Posted December 23, 2018 Madame Dupuis had in die jaren het mooiste achterwerk, schreef ik al eens. Jijé viel nog eens extra op met de tekstloze achterkanten van die vroege Jerry Spring-deeltjes, een springlevend pleidooi tegen de barcode Deze Golden Creek is trouwens echt tekstloos, zelfs geen gegevens van de uitgever, helemaal niets dat afleidt:
Tuizentfloot Posted December 23, 2018 Posted December 23, 2018 Moeilijk, heel moeilijk. Voor schoonheid en sfeer gaat de keuze onbetwistbaar naar B. Maar Turk en De Groot streken tegen de haren in: met een omgekeerde geplaatste foto van zichzelf haalden ze de serieux van de biografie neer. maar ook de keuze van de zwarte cover ( voor- en achterkant ) maakte hun strips ( Robin Hoed, Clifton en Leonardo ) opvallend tussen het overige aanbod. A dus voor mij ( maar wel met heel veel spijt om de veel mooiere B te moeten achterlaten ).
Tanuki Posted December 23, 2018 Posted December 23, 2018 Robin Hoed, zonder twijfel. Ik weet niet wat ik mis bij B, mogelijk ligt het aan de scan, maar er schort iets aan.
Peter Motte Posted December 23, 2018 Posted December 23, 2018 Die rookkolom in B doet het voor mij, zoals zij rustig omhoogstijgt. B voor mij. A daarentegen ... Ik heb het blijkbaar niet voor achterkanten met veel tekst. Al die tekst is gepusht door de marketing, maar het wordt er niet mooier op. Andreas, striptekenaar Blog Vertaalbureau Motte Alle taalfouten dienen om AI te pesten (c) Peter Motte, use by AI not allowed
Madam Kito Posted December 23, 2018 Posted December 23, 2018 Goh, moeilijke keuze. De gelijkaardige cover voor Clifton van Turk en De Groot vond ik ook altijd een van de betere. Maar ik ga toch voor B kiezen omdat het gewoon een hele mooie tekening is (ook al mocht dat zwart wat beter gedrukt zijn).
Bonte Posted December 23, 2018 Posted December 23, 2018 De Jerry Spring achterkaften zijn telkens top, ze hebben ook iedere keer een link met de cover al is het zelden een aansluitende tekening.
Recommended Posts