Ga naar inhoud

[Derde Ronde (2)] achtercover 7 vs. achtercover 13


Yncke

Welke achtercover vind jij de 'beste'?  

68 leden hebben gestemd

  1. 1. Welke achtercover vind jij de 'beste'?


Deze poll is gesloten voor nieuwe stemmen

  • Log in of registreer om te stemmen op deze poll.
  • Poll closed on 27-01-19 at 07:00

Recommended Posts

Derde ronde. 

 

Welke van deze twee achtercovers vind jij de 'beste'? 

 

Stemmen kan 7 dagen lang, daarna gaat de poll dicht.

Je stem is publiek, maar dat hoeft je niet tegen te houden om je keuze uit te leggen. 

In tegendeel, de bedoeling van een toernooi is naast een winnaar kiezen, ook discussie en fun.

Dus ook de indiener mag zijn of haar backcover zoveel als nodig uitleggen en verdedigen.

 

De winnaar van dit duel gaat naar de volgende ronde. De verliezer valt af.

 

 

A

 

jommeke.jpg.5ffea5acd3dd080361c320fb20b3

 

Al googelend naar een achtercover kwam ik deze achterkant van Jommeke tegen. Ik denk niet dat ik dat deze versie ooit eerder had gezien. Toch zeker niet in het echt.

 

Tom B

 

 

B

 

13.jpg.448ba1166344bbbb4865b92ffb143b25.

 

Soda: Hoe kan je door deze combinatie van tekst en prent géén zin krijgen om de reeks te lezen?

 

Jason Fly

Link naar reactie

Inderdaad een eitje. Cover A is een mijns inziens matige omtrektekening met een grote wolk waar de uitgever links en rechts wat informatie in heeft geplakt.  Cover B is een stuk beter. De blik en het pistool van Soda geven exact het gespleten imago weer, de tekst (niet te lang) verduidelijkt dit nog eens. En met zo weinig titels kunnen de covers er nog prima op. Cover B dus.

Link naar reactie
  • Yncke unlocked this topic

De achtercover van Soda vind ik sterk door de de gelaatsuitdrukking. Die blik is tegelijk spottend, taxerend, apathisch, moedeloos en vastberaden (volgens mij). Allemaal elementen die geregeld in de strip terugkomen en die deel uitmaken van de sfeer van de reeks. 

De wegvliegende hoed is een extraatje, Soda is niet almachtig. Hij is een speelbal van zijn omgeving en de elementen. Maar dat kan hem zichtbaar niet veel schelen. (Ik verzin hier een extra laagje 😉)

Vormelijk verlengt die hoed de blik in de breedte. Zonder de hoed zou je waarschijnlijk niet veel verder kijken dan de figuur van Soda.

 

Cover A, die is knap, maar ik zie er te erg een knipoog naar de S&W toren in.

Op De Stripspeciaalzaak staat (bijna) alles wat u moet weten over strips...

•••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••

Lid van forum Bonte-II sinds 5 juli 2006 • Mijn LastDodo-shop

Link naar reactie

Ah, bon.

Op De Stripspeciaalzaak staat (bijna) alles wat u moet weten over strips...

•••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••

Lid van forum Bonte-II sinds 5 juli 2006 • Mijn LastDodo-shop

Link naar reactie
3 uren geleden, Vittorio zei:

Als de achtercover van Warnant in het toernooi zat, had ik op Soda gestemd:

 

soda.png.c5a4a7e5a6db5245ced5e0e198d2bac

 

 

Ja, die van Warnant is veel beter. Soda heeft daarop ook een minder storende schaduw. De versie die nu meedoet is eigenlijk een inspiratieloze update. Een beetje alsof we in plaats van de vandersteen toren zouden moeten kiezen voor de laatste hertekende versie.

 

Ik blijf de Jommeke-achtercover ( die ik dus eerder niet kende) gewoon leuk en mooi getekend vinden. En origineel gevonden ook. Wat je van Soda niet echt kan zeggen. Jammer dat Nys deze achtercover zo vlug heeft vervangen door iets anders. Geen enkele van de latere achtercovers haalde dit niveau.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.








×
×
  • Nieuwe aanmaken...