Ga naar inhoud

Crowdfunding tips: comics, strips, art books of andere artsy zaken


Recommended Posts

En deze heb ik zelfs gebackert

Lady Redbeard the Bawdy Buccaneer!

A Visual Odyssey of Adult Fantasy and Science Fiction featuring a sexy buccaneer and her salty crew!

 

Het oogt bijna Europees en ik ben wel geïnteresseerd!

 

 

The Sisterhood: [CCO] comic book series (creator, writer) ComicsForSinners [EIC] comic news website Boom Art Department: [CEO] Art Agency, Editor

 

 

Link naar reactie
8 minuten geleden, Ambreville zei:

Sandawé is een groot crowdfunding platform.

Weet ik wel :)
Ik ben daar de naam die je aandraagde gaan zoeken, maar kon het niet vinden.

 

Quote

Daarnaast heb je nog Ululu en nog een tweetal andere waarvan ik nu niet op de namen kan komen

 

Kickstarter en Indiegogo natuurlijk :)

In the meantime


afbeelding.thumb.png.2eec72df86c0086e002fdd10f07f796b.png

The Sisterhood: [CCO] comic book series (creator, writer) ComicsForSinners [EIC] comic news website Boom Art Department: [CEO] Art Agency, Editor

 

 

Link naar reactie

Goh, crowdfunding... Ik heb het ooit geprobeerd maar zonder eerst mezelf bekend te maken. Daarna heb ik een strip over Hannibal Barkas gesteund omdat het onderwerp me erg interesseerde en het verhaal geschreven werd door YouTuber LindyBeige maar na meer dan twee jaar is die strip nog altijd niet klaar. 

 

Zelf ga ik het eens proberen via BuyMeACoffee. Ik breng strip uit, vraag aan de lezers voor een bijdrage en daarna zie ik wel waar ik uit kom.

Link naar reactie
1 minuut geleden, Tweetie zei:

Zou je niet beter een licentie voor Sheena kopen? Als  hun advocaat dit ziet.... 

verhaal is totaal anders. outfit ook.

De naam? Ach, er is ook een Shanna en nog wel andere variaties die er veel meer op lijken!

The Sisterhood: [CCO] comic book series (creator, writer) ComicsForSinners [EIC] comic news website Boom Art Department: [CEO] Art Agency, Editor

 

 

Link naar reactie
1 uur geleden, boomvavavoom zei:

Ikzelf ben wel verrast door de art voor Killtopia.

 

Yep, dit lijkt mij wel wat.

 

Onlangs een interessant project op Kickstarter gezien dat ondertussen werd ingetrokken. (doelbedrag behaald) Krijgt dan iedereen onmiddellijk zijn of haar geld terug? Kun je jouw steun ook op elk moment intrekken? Ik ben er helemaal niet bekend mee, de technische kant.

STEUNACTIE 🍀 #SHARINGISCARING #DELENISLIEF

Link naar reactie
1 minuut geleden, esteban² zei:

Krijgt dan iedereen onmiddellijk zijn of haar geld terug?

eigenlijk werkt dat niet eens zo.

Indien je een Pledge maakt, wordt er pas op het EINDE van een succesvolle (dus NIET een ingetrokken project) funding, het besproken bedrag van je CreditCard (enkel card idd) afgeschreven.

Dus je bent pas na 2 weken of na 1 maand (bij mijn projecten 33 dagen... vind ik een leuk getal :)  ) je geld 'kwijt' en dan is het wachten op je pakketje

The Sisterhood: [CCO] comic book series (creator, writer) ComicsForSinners [EIC] comic news website Boom Art Department: [CEO] Art Agency, Editor

 

 

Link naar reactie
2 uren geleden, Ambreville zei:

Eden van Taeymans? Staat op Sandawe.

 

https://www.sandawe.com/fr/projets-auto-finances/eden

 

 

Dat ziet er goed uit. Oldskool stripboek.
Jammer dat ik geen frans kan (of wil... duurt me te lang) lezen want die website heeft wel meer moois

The Sisterhood: [CCO] comic book series (creator, writer) ComicsForSinners [EIC] comic news website Boom Art Department: [CEO] Art Agency, Editor

 

 

Link naar reactie
1 uur terug, boomvavavoom zei:

eigenlijk werkt dat niet eens zo.

Indien je een Pledge maakt, wordt er pas op het EINDE van een succesvolle (dus NIET een ingetrokken project) funding, het besproken bedrag van je CreditCard (enkel card idd) afgeschreven.

Dus je bent pas na 2 weken of na 1 maand (bij mijn projecten 33 dagen... vind ik een leuk getal :)  ) je geld 'kwijt' en dan is het wachten op je pakketje

Azo. En als blijkt dat er niets komt, om welke reden dan ook? Dus wanneer het project nooit gefinaliseerd wordt?

STEUNACTIE 🍀 #SHARINGISCARING #DELENISLIEF

Link naar reactie
28 minuten geleden, esteban² zei:

En als blijkt dat er niets komt, om welke reden dan ook? Dus wanneer het project nooit gefinaliseerd wordt?

als er na een jaar ofzo nog steeds geen update is of iets is geleverd?
Dan klagen bij Kickstarter. Enkel dan heb je kans dat je je geld nog terugkrijgt/
Die dingen gebeuren soms helaas.

 

maar niet met MIJN projecten :D

The Sisterhood: [CCO] comic book series (creator, writer) ComicsForSinners [EIC] comic news website Boom Art Department: [CEO] Art Agency, Editor

 

 

Link naar reactie

naast de haren, de haarband, de totaaaaal andere bikini? Andere verhaallijn (die je niet kan zien)

En ja, een andere Queen-verwoording.
Dus :) alles anders :)

 

En natuurlijk hadden we het ook kunnen veranderen in JUNGLE PRINCESS of JUNGLE GIRL of GIRL OF THE JUNGLE en natuurlijk zien we de fonetische rijm van de voornaam... maar daar blijft het ook bij. Meer verschillen dan er klanken zijn

The Sisterhood: [CCO] comic book series (creator, writer) ComicsForSinners [EIC] comic news website Boom Art Department: [CEO] Art Agency, Editor

 

 

Link naar reactie
Gast Kameraad Mauser

Wellicht kan die bekendheid gezien worden als: enige bekendheid hebben op bepaalde social media en grotere fora. Zoals een Deviantart, conceptart, de lezers van de SSZ, ...

De grote media hoeven er nog niet aan te pas komen.

Link naar reactie
3 hours ago, Kameraad Mauser said:

Wellicht kan die bekendheid gezien worden als: enige bekendheid hebben op bepaalde social media en grotere fora. Zoals een Deviantart, conceptart, de lezers van de SSZ, ...

DeviantArt? Al die leden hopen dat hun eigen crowdfuncingsproject lukt. En de lezers van SSZ ... Zo veel zijn dat er niet.

Als je die bekenheid probeert te bereiken via de sociale media, dan zal het je bloed, zweet en tranen kosten. En afgesleten typevingers.

Link naar reactie
Op 27/3/2019 om 16:48, Tweetie zei:

Echt veel verschil zie ik niet tussen de "queen of the jungle"en de "jungle queen".

Sheva.jpg

Sheena.jpg

Dat zal wel loslopen met dat proces.

Want Linsner heeft het ook niet zelf bedacht natuurlijk.

'Sheva' uit 2019, 'Sheena' is uit 2007, maar in 1989 had je Bruce Jones al met 'Shanna'.

 

 

shannap4.jpg

Shanna001.jpg

Link naar reactie
34 minuten geleden, Tweetie zei:

Ouderdom zegt niet alles over public domain. Bv Mickey Mouse is nog ouder en zeker geen public domain. 

 

Hoe zit het op dat gebied met Kuifje, Nero, Suske en Wiske? Hebben die een vervaldatum?

 

Edit gevonden. Nog even wachten tot 2053

 

Tegenwoordig verlopen de auteursrechten in Europa 70 jaar na de dood van de maker, of – als de maker niet is aangeduid of slechts een instelling, bedrijf of organisatie als maker is aangeduid – 70 jaar na rechtmatige publicatie van het werk. Voorheen was deze periode korter. In andere landen kunnen andere termijnen gehanteerd worden, meestal tussen 50 en 70 jaar na de dood van maker. De Conventie van Bern uit 1886, waaraan 160 landen deelnemen, regelt een termijn van minstens 50 jaar. België was bij de oorspronkelijke ondertekenaars van deze Conventie; Nederland trad in 1912 toe. Op 1 januari wordt er publiekdomeindag gevierd.

 

 

 

Link naar reactie
Op 28/3/2019 om 16:05, De gekke striplezer zei:

De meeste crowdundings mislukken. Alleen die waar de grote media achter zitten, lukken.

ben je mal, joh!! Sommigen lukken niet, maar dat komt vaak door slechte kwaliteit en omdat iemand "maar wat online gooit".

Op 28/3/2019 om 16:26, IvoVWS zei:

Da's compleet onjuist. Je moet wel wat bekend zijn en een groot netwerk hebben om een crowdfunding te doen slagen. 

Precies.
As @Johan de Neef is my witness, ik ben al HEEL lang bezig met mijn SISTERHOOD comic (WW of een ongemakkelijke financiele situatie waren de oorzaak) en in die tijd heb ik wel altijd aandacht besteed aan mijn concept en zo via Facebook enzo een hele riedel potentiële klanten dus jaren zitten porren.

 

Op 28/3/2019 om 18:04, De gekke striplezer zei:

Dus moet de grote media erachter zitten en je steunen.

 

niet dus.
Handig zou zijn om inderdaad een grote uitgeverij achter je te hebben of Newsarama of een cover van Adam Hughes, of op de mailing van UItgeverij Luitingh of op CNN een coverage krijgen.... heerlijk zou dat zijn! Maar dat heeft enkel S&W enzo.

Op 28/3/2019 om 21:47, Peter Motte zei:

 via de sociale media, dan zal het je bloed, zweet en tranen kosten. En afgesleten typevingers.

daar heb je het al!!!

Op 29/3/2019 om 09:55, spock zei:

Sheena is ouder dan Wonder Woman ;) 

Public domain. 

en there is that! Thanks!

Op 29/3/2019 om 10:32, Koen zei:

Sheena & Sheva kennen blijkbaar een goed boetiekske van sexy jungle-bikinietjes.  

doen we Budd Root's Cavewoman er ook even bij en wat een hit :)

15 uren geleden, marioboon zei:

Als Disney de public domain wetten in de USA niet had laten aanpassen, was Mickey Mouse al public domain zoals de meeste tekenfilmfiguurtjes uit die tijd.

en zo hebben we toch CONAN die in Europa al aparte albums heeft, waar Marvel niets aan kan doen!

The Sisterhood: [CCO] comic book series (creator, writer) ComicsForSinners [EIC] comic news website Boom Art Department: [CEO] Art Agency, Editor

 

 

Link naar reactie

Richard is inderdaad al een poosje bezig met het realiseren van Sisterhood. De eerste keer dat ik hem daar over hoorde was op 20 november 2011.

 

Conan is al sinds 2005 in Europa rechtenvrij en rust er ook geen trademark op in Europa. Wat echter niet mag, is dat de Conan van Glenat uiterlijke vergelijkingen heeft met die van Marvel en Dark Horse.

www.windmill-comics.com

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...