Ga naar inhoud

Ertussen


Recommended Posts

From Hell.. geniaal, ik heb de losse deeltjes (eerste drukken uiteraard) die begin jaren 90 verschenen, 'being a melodrama in sixteen parts by Alan Moore and Eddie Campbell'. Uiteindelijk zijn er 10 verschenen.

 

afromhell_zpsb5b97255.jpg

 

Staat tussen Clive Barkers 'The Yattering and Jack' uit 1991 (hardcover). Oh kijk, bestselling author of Imajica ;)

 

ayatterning_zps956ee395.jpg

 

En Moore's The Complete Bojeffries Saga uit 1992

 

abojef_zpscc33aab0.jpg

 

Sinds de jaren 90 heb ik geen fatsoenlijke comic meer gekocht.

 

 

A Funny Thing Happened on the Way to the Forum

Link naar reactie

..., links staat the playboy van de onvolprezen chester brown.

 

Maar al te waar, nochtans beschouw ik hem als een der beste vertellers en ook zijn tekenkunst vind ik heerlijk om zien. 

 

On topic: hier helaas geen Blauwe is een Warme Kleur...

I was taught to dream this dream people call human life

 

I was thought to dream

Link naar reactie

Ik heb'm nog niet, maar in de SSZ's waar'k ernaar vroeg, keken ze me altijd aan met'n dedain van "kan je me wat". Eén SSZ vroeg zelfs "gaat meneer 'n strip kopen omdat de verfilming een prijs won". Ik zei "Meneer was hier vroeger wekelijkse klant, dus meneer is geïnteresseerd in de strip, niet in de verfilming." en toen zei ze "Oh, ja ze gaan hem wellicht herdrukken hoor."

 

Ik weet alleen dat-ie bestaat door de film, maar die zal ik waarschijnlijk gewoon nooit zien.

 

Naar het schijnt is de film ook kut.

 

Heb ik dus alleen maar goeds gehoord over de verfilming.

[ @aedaily ] [ WTTF ]

Link naar reactie

Daar heb je een punt. Cannes heeft helemaal geen smaak. Franse alternativos die zogenaamd shockerende of arthouse films kiezen.

 

Heb het lijstje nog eens bekeken. De recentste die het verdient is Pulp Fiction.

 

Mijn opmerking was natuurlijk sarcastisch bedoeld ;) Maar smaken verschillen... ik kijk graag naar kleinere films en ben blij met een instituut als het FF Cannes die minder bekende en veel Europese films in de spotlight zet.

Link naar reactie

Dat entre les murs was verplichte kost op veel nederlandse scholen (CKV) en lerarenopleidingen. Ik geloof niet dat de kinders er van hebben genoten (zie comments)

 

Laxmen10 februari 2010 op 8:21 pm - Beantwoord

Dit was idd een vreselijke saaie Film!

totaal niet waard om te zien.

Maar moest hem dus ook voor school kijken voor CKV..
Alleen ben ik wel in slaap gevallenXD
En het bleek dat ik in mijn slaap Ja heb gezegd op de vraag van mijn leraar: Laxmen ga jij het verslag voor de hele klas maken?

Dus nu ben ik bezig met dat verslag..

 

 

http://www.fransefilms.nl/entre-les-murs/

 

Ik neig naar de mening van Zwendel, er verdienen wel veel saaie zeurfilms een vetlederen medaille in Cannes.......Maar ja smaken verschillen en Koen houdt van filmhuis films dus... 

 

Entre les murs zat trouwens een paar jaar geleden zomaar in ons kerstpakket, na een uurtje kijken hebben we die miserie maar uitgezet en de DVD aan een vriendin gegeven.

Link naar reactie

Rosetta is een meesterwerk wat mij betreft, al is het camerawerk zeker niet ieders ding (veel handheld geschoten, dicht op de huid van de karakters).

"Reviews" van mensen die een film niet eens hebben gezien neem ik over het algemeen niet zo serieus...

 

Ik heb de film Entre les murs grotendeels gezien en dacht als ik vervelende pubers wil zien ga ik wel naar de school waar mijn vriendin les gaf.......

Link naar reactie

BIEWK ontbreekt nog. Mijn stripboer begon danig te ranten toen ik er onlangs om vroeg. De verfilming wint prijzen, maar bij de uitgever melden ze doodleuk dat de strip uitverkocht is.

 

In dit soort gevallen zou ik elke week naar de ssz gaan en iedere keer vragen om het boek. Alleen om te testen of de stripboer iedere week dezelfde rant af gaat steken. Hoe lang zou het duren voor de stripboer door heeft dat je een spelletje met hem speelt.

Link naar reactie

Smaken blablablabla...

 

Persoonlijk vond ik 'Secrets & Lies', 'Rosetta', 'Dancer in the Dark', 'Elephant', 'L'Enfant', '4 maanden, 3 weken & 2 dagen', 'Entre les Murs',... ook allemaal prachtfilms. ik heb dan nog niet alle winnaars sedert 'Pulp Fiction' gezien.

Heb enkel lof gehoord van vrienden en kenissen die de verfilming van 'Blauw is een Warme Kleur' hebben gezien. Persoonlijk ga ik niet omdat ik de strip zo mooi vond en ik het verhaal niet herkauwd op het witte doek wil zien, over enkele jaren op tv misschien wel...

 

We houden blijkbaar van dezelfde films. Bij uitbreiding vind ik alle films van Mike Leigh, Ken Loach, Aki Kaurismaki, Jim Jarmush en de gebroeders Dardenne goed.

Blauw is een dermate goede strip dat ik benieuwd ben naar de film. Akkoord, een goede strip betekent niet noodzakelijk een goede film, maar het is alvast een bonus.

Bij Sint-Joris!

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...