Ga naar inhoud

Ertussen


Recommended Posts

Timhardt: 300
Nuwanda: De Chninkel
Koen: Blacksad
Kool Thing: Asterix
Olsimar: Het Uitstel
Krimson: De IJstrein
Stilte: Een deken van Sneeuw
Tuizentfloot: Ergens waar je niet wil zijn
Aaltomuoto: De Incal
Olsimar: Angela
Stilte: Frommeltje en Viola
Stuvio: Coma
Waldorf: Blueberry
Yncke: Voorbij de steen
Lav: Daytripper
Roque Ja: The Walking Dead
spock : Druuna & UW1
Daan : Notre Dame
Safetyboy : Kraa
Diogenes : Fog

Koen : Drie Schimmen

SPeeDy : Prins van de nacht (Swolfs)

Rik : XXe ciel.com (Yslaire)

Retep: Guus Slim

Imajica: Sandman

Boris Valeo: Maus

Wouter Goudswaard: Koma

Feli: Ghostopolis

stilte: Bone

Project_Z: Aquablue

 

Ik geef het estafettestokje door aan MartinMnd.

Z !

Link naar reactie

Speciaal voor Koen  :

 

Ik vond Aquablue 13 Het Hoge Noorden zeer goed. Aquablue is iets speciaals voor mij. Ik kreeg de twee eerste HC's in '90 of '91 van een collega, en was meteen verkocht. Nostalgie...
In de loop der jaren echter, kwamen de strips veel te onregelmatig uit, en de kwaliteit ging er op achteruit. De laatste twee Cailleteau's waren ondermaats : slechte fantasy ipv goeie SF was het (ik heb niks tegen fantasy, maar dit was dus slechte fantasy).
Vorig jaar heb ik me de reeks dan in de nieuwe uitgave van Daedalus gekocht en herlezen. De eerste cyclus van 5 strips was nog steeds de beste, vond ik, en daarna was het dus per cyclus van twee steeds iets minder goed.
Hautière en Reno keerden voor hun cyclus terug naar de bron wink.gif en het werkt ! Aquablue is weer in gevaar, de aardlingen zijn terug, en ook het avontuur en de bijna Star Wars feel (*) in de strips zijn terug. En ook nog eens heel mooi getekend. Jah, ik ben zéér content met de twee laatste Aquablues ! Ze halen weer helemaal het niveau van in het begin van de reeks.


(*) niet het epische, niet de space opera, maar de personages, de fun, het avontuur

Link naar reactie

Aha, Prometheus, ziet'r interessant uit. Is't oud? Makkelijk vindbaar?

 

't Is een vrij recente, nog lopende reeks van Christophe Bec en zijn volgelingen (in SC). Ik dacht gelezen te hebben dat het pas in 2018 zou afgerond worden, dus da's nog wel een tijdje. Normaal volg ik geen langlopende reeksen meer, uit vrees voor stopzettingen (al dan niet in vertaling). Maar voor deze maak ik een uitzondering (al moet ik het laatste deel nog aanschaffen). En dat wil zeggen dat ik het heel goed vind.

 

2018 is ook het jaar waarin het verhaal begint in deel 1, als ik mij nog goed herinner, dus vandaar... er zit een masterplan achter. 't Is altijd oppassen met vergelijkingen trekken, maar ik zou het scenario Andreassaanse proporties durven toedichten. Heel fascinerend allemaal. Veel zal afhangen van hoe één en ander wordt uitgewerkt in het vervolg, maar 'k heb er het volste vertrouwen in. De tekeningen zijn typisch Bec, kwestie van smaak maar ik kan het wel appreciëren.

Link naar reactie

Heeft't ook wat te maken met Prometheus (aan de cover te zien wel), en if so, in hoeverre?

 

Het heeft er mee te maken, maar hoe en wat is nog niet erg duidelijk. De hoofdplot gaat over de rampen die in 2018 plaatsvinden. Af en toe krijgen we een flard van Prometheus te zien, geketend aan zijn berg. Hoe Bec die twee zaken met elkaar gaat verbinden, ben ik heel benieuwd naar. Maar vooralsnog telt de Prometheus-subplot slechts een paar pagina's per album. Afwachten...

Link naar reactie

Ruim anderhalve dag stil, dus ik ben benieuwd wat jullie hebben staan naast From Hell!

 

From%20Hell%20limited%20hardcover%20Knoc

 

 

Bij mij staat ie tussen Lighter Than My Shadow en Dockwood.

 

photo-15_zpsc05114e7.jpg

 

Update:

Timhardt: 300
Nuwanda: De Chninkel
Koen: Blacksad
Kool Thing: Asterix
Olsimar: Het Uitstel
Krimson: De IJstrein
Stilte: Een deken van Sneeuw
Tuizentfloot: Ergens waar je niet wil zijn
Aaltomuoto: De Incal
Olsimar: Angela
Stilte: Frommeltje en Viola
Stuvio: Coma
Waldorf: Blueberry
Yncke: Voorbij de steen
Lav: Daytripper
Roque Ja: The Walking Dead
spock : Druuna & UW1
Daan : Notre Dame
Safetyboy : Kraa
Diogenes : Fog

Koen : Drie Schimmen

SPeeDy : Prins van de nacht (Swolfs)

Rik : XXe ciel.com (Yslaire)

Retep: Guus Slim

Imajica: Sandman

Boris Valeo: Maus

Wouter Goudswaard: Koma

Feli: Ghostopolis

stilte: Bone

Project_Z: Aquablue

MartinMnd: From Hell

 

Ik geef de beurt door aan Ae Daily.

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...