Ga naar inhoud

Ertussen


Recommended Posts

Ik was fan. Werd geconfronteerd met de mans gedachtengoed. Kon zijn strips niet meer scheiden van zijn ideeën. Alles van TenNapel verkocht.

 

Wat is er met die man dan ?

 

Wel een aardig discussiepunt, kun je uitgaan van de schoonheid van het kunstwerk of moet je altijd het gedachtengoed van de maker erbij betrekken.

Gelukkig maar dat Hitler zo'n slechte schilder was.

 

ps geen Tennapel in mijn bezit.

Link naar reactie

Dat denken we van jou soms ook Spock, als we je posts lezen. Maar als je dan over kerktorens begint beginnen we weer te twijfelen.

 

 

Wouter heeft 7 jaar geleden deze topic begonnen.  Ik was meteen smoor op die illustraties.  Prachtige lijnvoering. 

De tekeningen hebben mij altijd weerhouden om ooit iets te kopen van de man vrees ik.

Link naar reactie

Als je het aan zijn strips niet ziet zou ik er geen probleem mee hebben. Van mijn favoriete schilders ken ik totaal de politieke voorkeur niet.

Zoals eerder gezegd : de strips zijn in de loop der tijden (kuch) te vrijblijvend gebleven voor mij. En een mens moet nu eenmaal kiezen waar hij zijn beschikbare plaats mee opvult. :)

Link naar reactie

Je moet het oeuvre toch kunnen scheiden van de auteur vind ik. Anders had niemand ooit een plaat van de Ramones gekocht: Joey was een linksige punk, terwijl Johnny TenNapel-rechts was. Zo zat er altijd iemand in de groep wiens ideeën je kon verafschuwen.

Remember that the life of this world is but a sport and a passtime.

Link naar reactie

Hier slechts een TenNapel, ooit nog gekocht wegens aangeraden op deze eigenste reep, maar die heeft me nooit echt weten te bekoren.  't Is dus bij die ene gebleven, en dat is zeker niet Ghostopolis (welke wel, dat weet ik niet eens meer).  'k Ben toen ook maar meteen gestopt met jullie adviezen hier te volgen, :P

I was taught to dream this dream people call human life

 

I was thought to dream

Link naar reactie

Hier slechts een TenNapel, ooit nog gekocht wegens aangeraden op deze eigenste reep, maar die heeft me nooit echt weten te bekoren.  't Is dus bij die ene gebleven, en dat is zeker niet Ghostopolis (welke wel, dat weet ik niet eens meer).  'k Ben toen ook maar meteen gestopt met jullie adviezen hier te volgen, :P

Ook gestopt met de Reep, en met strips, toen. En met uw coole nicks ;)

Link naar reactie

Het is op dat vlak waarschijnlijk ook best om geen contact te hebben met artiesten voor wie je bewondering hebt.  

 

 

Dat is zeker waar vind ik. Veel van de zangers die ik graag hoor, heb ik geen idee hoe ze eruit zien. Laat staan in wat ze geloven.

Eigenlijk moeten ze een verhaal vertellen waar ik in meedrijf en me uit de (en hun) realiteit houdt. Een zanger moet zingen en niet preken (zoals Bono bv, want hoe goed bedoeld ook: sinds hij de zoon van moeder theresa is, zet ik nog zelden u2 op, ook gewoon omdat de muziek slecht geworden is).

 

Ik mag er niet aan denken dat ik van Bill Callahan te weten kom dat hij republikein is. Ik weet het liever niet. Ik ga er ook niet naar op zoek. Hij moet zingen en mijn hart (verder) breken.

Link naar reactie

Ik wil álles weten als ik iets lees, kijk, beluister.

 

 

van hetgeen er mee te maken heeft, ja.

Welke kleur onderbroek Bill Callahan draagt, welke vakantie hij prefereert, wat hij vindt van Churchill of naar welke feestjes hij al dan niet gaat zal me een worst wezen. Zulke info kleurt zijn muziek en ik kleur liever zelf op basis van hetgeen er echt is.

Link naar reactie

Dan laat ik als volgende kiezen: Stilte

Die had toch één boek van TenNapel :e005:

 

Timhardt: 300
Nuwanda: De Chninkel
Koen: Blacksad
Kool Thing: Asterix
Olsimar: Het Uitstel
Krimson: De IJstrein
Stilte: Een deken van Sneeuw
Tuizentfloot: Ergens waar je niet wil zijn
Aaltomuoto: De Incal
Olsimar: Angela
Stilte: Frommeltje en Viola
Stuvio: Coma
Waldorf: Blueberry
Yncke: Voorbij de steen
Lav: Daytripper
Roque Ja: The Walking Dead
spock : Druuna & UW1
Daan : Notre Dame
Safetyboy : Kraa
Diogenes : Fog

Koen : Drie Schimmen

SPeeDy : Prins van de nacht (Swolfs)

Rik : XXe ciel.com (Yslaire)

Retep: Guus Slim

Imajica: Sandman

Boris Valeo: Maus

Wouter Goudswaard: Koma

Feli: Ghostopolis

Link naar reactie

Dat eerste kan ik in elk geval bevestigen, :P

 

Maar 'k denk dat het vooral wachten was op de nieuwe opgave, met dank aan Creature Tech dus dat hier de boekenplank ergens siert.

 

Die nieuwe wordt er in elk geval eentje die zowel in het Engels als Nederlands verscheen (en heel wat andere talen vermoed ik)... dus in best wel wat kastjes zou kunnen staan:

 

Bone.jpg

 

Hier staat ie, in de One Volume Edition - want zo lijkt het dat ik toch dikke boeken lees ( :e009: ) - tussen:

 

Batman, meer bepaald de boekjes van Sale/Loeb

 

catwoman-and-batman-by-tim-sale.jpg

 

en

 

Kabuki

 

kabuki-circle-of-blood.jpg

I was taught to dream this dream people call human life

 

I was thought to dream

Link naar reactie

Bone, niet in de kast... wel de box van Silvester bovenop de kast... niets links, niets rechts :e007:

 

Snelheid wordt beloond, en je hebt nog niet eerder mogen kiezen dus bij deze... de volgende is alvast voor jou!  Al heb ik even getwijfeld door Koen's mooie familietafereeltje, ;)

I was taught to dream this dream people call human life

 

I was thought to dream

Link naar reactie

Ik kan ineens geen afbeeldingen meer plaatsen (geeft aan 'geen toestemming op deze community') Het zal wel z'n redenen hebben.

 

Anyway, naast de losse (Amerikaanse) comics die ik vanaf het begin heb gekocht heb ik twee luxe (Amerikaanse) verzamelcassettes van Bone die geklemd staan tussen een luxe gesigneerde cassette van Sin City en Kinderen van de Wind. Zoals ik al eerder zei, ik heb geen systeem. 

A Funny Thing Happened on the Way to the Forum

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...