Ga naar inhoud

Ertussen


Recommended Posts

de prins van de nacht staat bij mij tussen (links) de schilderleraar (tof drieluik van makyo) en de versteende droom.

de prins van de nacht vind ik echt erg goed, nog beter vind ik de versteende droom.

Isabelle dethan vind ik geweldig onderschat, er is zeker te weinig van vertaald. even op een rij:

 

in het land van horus: die heb ik niet, dus kan alleen maar zeggen dat arboris er maar 3 heeft van vertaald. in het zuiden zitten ze aan 8.

koning eenoog vond ik een ontwapenend mooi modern sprookje, in de geest van tim burton. 3 delen en gedaan, mooi vertaald in één ban door arboris. als je deze tegen komt: niet twijfelen.

de versteende droom: geweldig op zichzelf staand verhaal over petra. Er zijn 3 delen voorzien, maar dit ligt nu al een hele tijd stil. Iemand meer info?

de zandmemoor: twee delen door talent vertaald van de drie, maar ik het derde in het frans gekocht. Echt een geniale reeks, het beste dat ik van haar totnogtoe las.

 

In het frans heeft ze momenteel 11 verschillende reeksen, waarvan er dus slechts 4 vertaald zijn, waarvan ocharme eentje volledig als je de versteende droom even buiten beschouwing laat want dat ligt blijkbaar stil.

 

Wie o wie brengt hier eindelijk eens verandering in?

Link naar reactie

Mijn albums van XXe ciel.com zitten niet naast elkaar; dat maakt de links-rechts-beschrijving wat ingewikkeld. Oorzaak is dat mijn Blitz-Milenninium-albums ( heb ik overigens niet allemaal ) per nummer zitten. Een poging.

Van links naar rechts:

 

Blitz Millennium 30. Mobillis 2 / Tweede kans

Blitz Millennium 24. XXe ciel.com / mémoires99

Blitz Millennium 20. Golden City 3 / Poolnacht

Blitz Millennium   9. XXe ciel.com / mémoires98

Blitz Millennium   8. Mobillis 1 / Strubbelingen

Blitz Millennium   5. Golden City 2 / Banks contra Banks

Blitz Millennium   1. Golden City 1 / Wrakkenpiraten

Oog & Blik. XXe ciel.com / mémoires<19>00

Oog & Blik. XXe ciel.com / mémoires<20>00

De ideeëndealer delen 1-2-3-4

Link naar reactie

En de herdruk verschijnt rond 1 november 

 

(= de enige Franstalige strip in mijn collectie, inderdaad een parel van een integrale)

 

 

ik wil een engelse of nederlandstalige integrale!

Samber is erg goed en ik weed frommeltje ook.

 

Waarom moeten stripmakers na hun grote werk steeds afglijden in onuitstaanbaar geneuzel?

Yslaire was eerst geweldig met Frommeltje en Samber, maar neuzelfde met 3 maagden en de hemel boven brussel en xxciel

bilal was geweldig tot na 31 december, daarnet net hetzelfde geneuzel

hulet, nog zo iemand: macabere sfeer is één van de zelfzame horrorstrips die echt werken. de paden van de roem is zijn vergeten parel. Maar immondys of extra muros? Neen, dank u.

Zelfs Bourgeon maakt er zich tegenwoordig schuldig aan.

 

waarom toch? ze gaan allemaal hetzelfde pad op en kunnen geen helder verhaal meer vertellen zoals ze dat vroeger deden. :(

Link naar reactie

Ik geef het stokje voor de volgende " ertussen" bij deze door aan Retep.

 

Timhardt: 300
Nuwanda: De Chninkel
Koen: Blacksad
Kool Thing: Asterix
Olsimar: Het Uitstel
Krimson: De IJstrein
Stilte: Een deken van Sneeuw
Tuizentfloot: Ergens waar je niet wil zijn
Aaltomuoto: De Incal
Olsimar: Angela
Stilte: Frommeltje en Viola
Stuvio: Coma
Waldorf: Blueberry

Yncke: Voorbij de steen
Lav: Daytripper
Roque Ja: The Walking Dead
spock : Druuna & UW1
Daan : Notre Dame
Safetyboy : Kraa
Diogenes : Fog

Koen : Drie Schimmen

SPeeDy : Prins van de nacht (Swolfs)

Rik : XXe ciel.com (Yslaire)

Omnia mutantur nihil interit

Link naar reactie

Oei dat wordt moeilijk. Mijn keuze valt op Guus SLim. He bah, denken die veelbelezen Repers dan, waarom geen moderne eurotoppert of een hipster graphic novel ? Guus Slim is een reeks die ik ieder jaar herlees en die me blijft aanspreken:

 

-Tillieux was een goed scenarist: goed doorlopende ensluitende verhalen, scherpe dialogen met een tikje cyisme;

-de tekeningen zijn goed, de verlopen achterbuurtjes en vooral de Tillieux autotjes uit de jaren 50/60: Facel Vega, Gordini, 2 cv bestel en de mooiste: 'de Renault Dauphine.

 

De leukste Guussen:

 

ab854890-bb5b-012d-0337-0050569428b1.jpg70fa0960-78d7-012e-a2b7-0050569439b1.jpg

 

In mijn kast staat Guus tussen Felix (van dezelfde auteur is dat boffen) en natuurlijk Guust (ook niet de minste)

 

f5749ef0-1a0c-012b-985d-f5c6b2a918e0.jpg

a6bb3d60-5353-012e-9c4a-0050569439b1.jpg

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...