Ga naar inhoud

Ertussen


Recommended Posts

Dankje timhardt, dat zie ik als een mooi compliment. Mijn smaak is de laatste jaren flink veranderd/verbreed en het valt me op dat ik steeds meer buitenlands spul koop. Er komen zeer interessante dingen uit van jonge stripmakers uit allerlei landen. Ik zal er binnenkort ook nog eens wat over schrijven in het draadje waar het over de ontwikkeling van je verzameling gaat.

 

Bovenstaande albums zijn bundels van korte verhalen. De eerste, 'Britt Wilson's Greatest Book on Earth', is een bundeling van enkele kortverhaaltjes door Britt Wilson, een jonge tekenares uit de USA. Haar cartoonstijl spreekt mij persoonlijk erg aan. De verhaaltjes zijn niet allemaal even goed, maar voor mij leuk genoeg. Dit is wel het enige stripwerk dat ze tot nu toe heeft, verder doet ze veel illustratie. Hier wat meer info: http://brittwilson.com/?page_id=398

 

De tweede, 'I Will Bite You', is van Jospeh Lambert, een zeer interessante auteur uit (volgens mij) de UK. Dit is zijn eerste bundeling met kortverhalen, die best de moeite zijn. Hij levert veel bijdragen aan allerlei stripgerelateerde bloemlezingen en tijdschriften zoals Nobrow en Hey!. Hij is ook al genomineerd voor een Eisner en een Ignatz (weet niet meer zo snel in welke categorieën). Zijn strip over Annie Sullivan is ook goed. Hier wat meer info over Lambert: http://www.submarinesubmarine.com/

Link naar reactie

Ik sta blijkbaar wat achter :
- geen Notre Dame
- geen Kraa
- De Killer -> Fog -> Achter de schermen van de macht
- De Laatste Trojaan -> Drie Schimmen -> Cash: I see a darkness
- geen Prins van de Nacht
- geen XXe ciel. com meer, verkocht
- geen Guus Slim meer, verkocht
- (kastwand) -> Sandman -> Preacher
- Paul op het platteland -> Maus -> Watchmen
 

Z !

Link naar reactie

Ik sta ook wat achter... enige drie die ik hier heb:

- XXe ciel.com: tussen de kastwand en Samber.

- Sandman: ligt momenteel op de kast wegens gisteren toevallig gestart met het herlezen van deze reeks.  Staat normaal tussen The Maxx en tja, alweer een kastwand.

- Maus: waar die hoort te staan weet ik al niet meer wegens ondertussen al behoorlijk lang in "bruikleen" bij de moeder, :e009:   'k Zal die toch eens terug moeten opeisen...

I was taught to dream this dream people call human life

 

I was thought to dream

Link naar reactie

Maus heb ik niet. Eenmaal gelezen en goed bevonden, maar ik vind steeds nieuwe reden om steeds andere boeken te kopen.

 

Guus Slim: losse albums en enkele integrales. Links: Minimensjes  - rechts : De Mazdabende    ( gewoon ergens bij de Dupuis-tjes )  

 

Sandman heb ik niet, en nog nooit gelezen.

Weet je dat er haast dagelijks schoon nieuw dinges staan op www.stripspeciaalzaak.be !

 

 

Link naar reactie

Geen Sandman aanwezig, Maus daarentegen wel! Wat een verschrikkelijk slecht gefabriceerd pulp boekje is deel 1! Inmiddels zitten werkelijk alle bladen los, binnenkort moet ik er een touwtje ombinden om het boekje nog eens uit mijn kast te kunnen plukken... Ze staan op de plank met kleinere boekjes, tussen twee totaal verschillende series... :e008: ach ja,... dat maakt strips nu juist weer zo interessant!

 

thumb1_4e0b8eb0-d51c-012f-a73c-005056960  thumb1_e5093470-edfa-012b-89ca-005056942  thumb1_cf2192a0-a12e-012b-406d-f3a62a7b1  thumb1_23a9aac0-6346-012f-2835-005056942

Link naar reactie

Wouter jouw beurt om een boekje te kiezen  :e002:

 

Timhardt: 300
Nuwanda: De Chninkel
Koen: Blacksad
Kool Thing: Asterix
Olsimar: Het Uitstel
Krimson: De IJstrein
Stilte: Een deken van Sneeuw
Tuizentfloot: Ergens waar je niet wil zijn
Aaltomuoto: De Incal
Olsimar: Angela
Stilte: Frommeltje en Viola
Stuvio: Coma
Waldorf: Blueberry
Yn>Koen : Drie Schimmen

SPeeDy : Prins van de nacht

Rik : XXe ciel.com

Retep: Guus Slim

Imajica: Sandman

Boris Valeo: Maus

Link naar reactie

En ik geef het stokje door aan Feli.

 

Timhardt: 300
Nuwanda: De Chninkel
Koen: Blacksad
Kool Thing: Asterix
Olsimar: Het Uitstel
Krimson: De IJstrein
Stilte: Een deken van Sneeuw
Tuizentfloot: Ergens waar je niet wil zijn
Aaltomuoto: De Incal
Olsimar: Angela
Stilte: Frommeltje en Viola
Stuvio: Coma
Waldorf: Blueberry
Yncke: Voorbij de steen
Lav: Daytripper
Roque Ja: The Walking Dead
spock : Druuna & UW1
Daan : Notre Dame
Safetyboy : Kraa
Diogenes : Fog

Koen : Drie Schimmen

SPeeDy : Prins van de nacht (Swolfs)

Rik : XXe ciel.com (Yslaire)

Retep: Guus Slim

Imajica: Sandman

Boris Valeo: Maus

Wouter Goudswaard: Koma

Link naar reactie

Cool, mijn beurt. Ik vond het moeilijk.
Ik wou iets dat velen misschien hebben, maar toch niet zo über populair is.

 

Het is geworden... (drumroll)

 

Ghostopolis door Doug TenNapel. (of Geestenburg)

Vervelende man maar ongelooflijk goeie stripauteur.

 

Ghostopolis-cover.png

 

Links staat bij mij: Gear, Doug TenNapel

Rechts: Sam and Fuzzy are very famous, Sam Logan (hier te lezen: http://samandfuzzy.com/ Aanrader!)

 

post-66-0-04566300-1381790059_thumb.jpg
 

Link naar reactie

Ik ben groot fan van TenNapel, heb me nooit echt goed in de mans ideeën verdiept, maar hij is wel gelovig toch? Ik word wel nieuwsgierig maar aan de andere kant hoef ik het niet per se te weten, haha.

 

Ghostopolis wordt bij mij omringd door andere boeken van TenNapel (Cardboard is ook goehoed!) Als ik die buiten beschouwing laat dan staat links Polina van Vivès, rechts SGF door Simon Spruyt.

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...