cinco Posted August 16, 2020 Posted August 16, 2020 En zeggen dat ik niks met westerns heb. En dat deze reeks mij zo fascineert, dat zegt dan alles over de kracht van de verhalen en het tekenwerk. Ik had nood aan een degelijke realistisch getekende reeks en dan bots ik hierop. Eentje die er met kop en schouders bovenuit steekt. Misschien goed dat ik er dit jaar pas op uitgekomen ben. Dan had ik al dadelijk met de eerste 4 albums twee heel sterke complete verhalen back to back om te lezen. Die over de Reus van Sutter Camp (3 en 4) voelt zelfs als een blijvende klassieker in de Europese strip. Als je voorbeelden wil om aan te tonen dat strips ook in de 21ste eeuw een relevant medium kunnen blijven, dan is Undertaker er zeker eentje van. Quote
Aleksandr Posted August 17, 2020 Posted August 17, 2020 ik vind de meeste westerns wel leuk en deze Undertaker is zeker 1 van de betere die het laatste decennia verschenen is Quote
cinco Posted August 17, 2020 Author Posted August 17, 2020 3 minuten geleden, Aleksandr zei: ik vind de meeste westerns wel leuk en deze Undertaker is zeker 1 van de betere die het laatste decennia verschenen is Enkele weken geleden de one-shot Tot De Laatste gelezen en die is ook uitermate sterk. Blijkbaar is er toch wat gaande in het genre van de westernstrip wat betreft nieuwe en frisse ideeën. Quote
cinco Posted September 7, 2020 Author Posted September 7, 2020 Wat betreft De Witte Indiaan... ik mis Lin en Rose. Samen met ons titelfiguur vormden ze een perfect trio. (kwartet als je de gier er ook bij wil tellen) Quote
cinco Posted September 7, 2020 Author Posted September 7, 2020 Ik heb die Undertaker albums pas dit jaar aangeschaft en ik zit ze nu al allemaal te herlezen. Zo sterk vind ik deze reeks. Quote
sanderg Posted September 8, 2020 Posted September 8, 2020 zeker een sterke reeks! wel vond ik die Chinese dame niet echt n geslaagde side kick.. (wat geforceerd grappig). Het tekenwerk is wel geweldig! Qua westerns vind ik Duke ook wel sterk. Jammer dat het tekenwerk daar niet erg sterk is.. Western strips worden vrees ik wel nooit meer zo goed als Comanche.. Quote https://www.2dgalleries.com/profile/sanderg
Rik Posted September 8, 2020 Posted September 8, 2020 7 minuten geleden, sanderg zei: Western strips worden vrees ik wel nooit meer zo goed als Comanche.. Undertaker 1 en 2 komen wat mij betreft zeker in de buurt van de beste albums van Comanche en Blueberry. Ik heb daarnaast het idee dat het aantal nieuw uitgebrachte albums in dit genre toeneemt. De kans dat deze ouwetjes uit de jaren '70 ooit worden overtroffen is dus zeker aanwezig Quote Omnia mutantur nihil interit
sanderg Posted September 8, 2020 Posted September 8, 2020 1 hour ago, Rik said: Undertaker 1 en 2 komen wat mij betreft zeker in de buurt van de beste albums van Comanche en Blueberry. Ik heb daarnaast het idee dat het aantal nieuw uitgebrachte albums in dit genre toeneemt. De kans dat deze ouwetjes uit de jaren '70 ooit worden overtroffen is dus zeker aanwezig het western genre is inderdaad nog altijd populair en wat dat betreft is Undertaker zeker ook door de unieke insteek van de reeks (geen geeikte revolverheld in de hoofdrol) een schot in de roos Quote https://www.2dgalleries.com/profile/sanderg
Waldorf Posted September 8, 2020 Posted September 8, 2020 17 minuten geleden, sanderg zei: (geen geeikte revolverheld Quote Remember that the life of this world is but a sport and a passtime.
sanderg Posted September 8, 2020 Posted September 8, 2020 1 hour ago, Waldorf said: Sorry- mijn (schrijf)fout- het is geijkt :-) Geijkt 1) Afgezaagd 2) Algemeen gangbaar 3) Algemeengangbaar 4) Clichématig 5) Gangbaar 6) Gewoontjes 7) Niet origineel 9) Normaal 10) Origineel 11) Veel gebruikt 12) Wettelijk gemerkt Gevonden op https://www.mijnwoordenboek.nl/puzzelwoordenboek/Geijkt/1 Quote https://www.2dgalleries.com/profile/sanderg
cinco Posted November 17, 2020 Author Posted November 17, 2020 een blik op Undertaker 6 in ontwikkeling bron: https://stripspeciaalzaak.be/StripFacts.php Quote
Ambreville Posted November 17, 2020 Posted November 17, 2020 Interview en een (dure) veiling deze week https://www.danielmaghen-encheres.com/actualite/75786 Quote
cinco Posted January 6, 2021 Author Posted January 6, 2021 Dat tweeluik over de reus van Sutter Camp is toch ijzersterk. Ik heb het op minder dan een jaar tijd 3 keer herlezen. Die psychopathische dokter, echt een geniaal personage. Om één of andere reden blijft dat konijn aan het spit in mijn hoofd hangen elke keer ik het zie. Bobbie 1 Quote
Rik Posted January 7, 2021 Posted January 7, 2021 Ook het eerste tweeluik van Undertaker was erg goed. Wat mij betreft een reeks die zich moeiteloos kan meten met de grote westernseries zoals Blueberry. Quote Omnia mutantur nihil interit
De Hollander Posted January 8, 2021 Posted January 8, 2021 19 uren geleden, Rik zei: Ook het eerste tweeluik van Undertaker was erg goed. Wat mij betreft een reeks die zich moeiteloos kan meten met de grote westernseries zoals Blueberry. Dat vind ik na 4 delen wat voorbarig. Durango zakte na de eerste 6 delen ook behoorlijk in. Eerst zien, dan geloven! Quote
Rik Posted January 8, 2021 Posted January 8, 2021 51 minuten geleden, De Hollander zei: Dat vind ik na 4 delen wat voorbarig. Durango zakte na de eerste 6 delen ook behoorlijk in. Eerst zien, dan geloven! Ook de Blueberry reeks is niet van een constant hoog niveau. Naar mijn mening begon deze reeks echt te groeien vanaf het Ijzeren Paard en begint de neergang vanaf Angelface. Of Undertaker het niveau kan vasthouden weet ik niet maar de eerste 4 albums zijn van dezelfde kwaliteit als de Blueberrytoppers Quote Omnia mutantur nihil interit
cinco Posted January 8, 2021 Author Posted January 8, 2021 27 minuten geleden, Rik zei: Of Undertaker het niveau kan vasthouden weet ik niet maar de eerste 4 albums zijn van dezelfde kwaliteit als de Blueberrytoppers Wat vond je van het einde van het vierde album en het vertrek van Rose en Lin? Ik miste deze personages in het vijfde album. Quote
Bart 01 Posted January 8, 2021 Posted January 8, 2021 Ik vond het vijfde album het beste tot nu toe. En moedig van de auteurs om reeds afscheid te nemen van Lin en Rose. Voor mij geen probleem om alleen rond Jonas verder te doen, alhoewel mijn dikke teen zegt dat we Rose nog wel terug zullen zien Quote
cinco Posted January 8, 2021 Author Posted January 8, 2021 Ik vond het een evenwichtig trio en hun interactie onderling was één van de sterke punten van de reeks. Het hoeft niet altijd een lone wolf te zijn in dat genre. Quote
Rik Posted January 8, 2021 Posted January 8, 2021 1 uur geleden, cinco zei: Wat vond je van het einde van het vierde album en het vertrek van Rose en Lin? Ik miste deze personages in het vijfde album. Ik ook. Ik hoop dat ze terugkomen want de chemie tussen dit drietal is 1 van de sterke punten van de eerste 4 albums. Quote Omnia mutantur nihil interit
cinco Posted January 31, 2021 Author Posted January 31, 2021 Ik was ervan overtuigd dat het toernooi door westernplaten overspoeld zou worden en dat zo een landschap ging doorstoten tot de halve finale en mogelijk de finale. Dat is toch even anders uitgedraaid. De Undertaker-reeks had op dat vlak ook aardig wat te bieden. Quote
Vittorio Posted January 31, 2021 Posted January 31, 2021 1 uur geleden, cinco zei: De Undertaker-reeks had op dat vlak ook aardig wat te bieden. Ik dacht dat ook maar veel is weggefrommeld en afgesneden of er hangen in elkaar doorlopende of op elkaar gestapelde tekstballonnen in beeld. Ik lees de reeks graag maar de taligheid levert soms uitgesproken lelijke pagina's op Quote
cinco Posted January 31, 2021 Author Posted January 31, 2021 1 minuut geleden, Vittorio zei: ORANGE & TEAL! 4 minuten geleden, Vittorio zei: Ik dacht dat ook maar veel is weggefrommeld en afgesneden of er hangen in elkaar doorlopende of op elkaar gestapelde tekstballonnen in beeld. Er zijn wel enkele platen die hadden kunnen meedingen. Hier is een voorbeeld. Er zijn er nog betere, maar ik vind die niet dadelijk online terug. Quote
Vittorio Posted January 31, 2021 Posted January 31, 2021 14 minuten geleden, cinco zei: Er zijn er nog betere, maar ik vind die niet dadelijk online terug. Misschien een van de brede openingsplaten die Meyer vanaf deel 3 tekent? Bij deze kon je de ontwikkeling volgen op zijn fb-pagina. Voor mij was het beeld sterker geweest zonder blok rechtsonder, dat ligt er ook niet lekker op. Zo zijn er naar mijn gevoel veel pagina's in de reeks waar te veel gestapeld wordt. Quote
cinco Posted January 31, 2021 Author Posted January 31, 2021 4 minuten geleden, Vittorio zei: Misschien een van de brede openingsplaten die Meyer vanaf deel 3 tekent? Bij deze kon je de ontwikkeling volgen op zijn fb-pagina. Voor mij was het beeld sterker geweest zonder blok rechtsonder, dat ligt er ook niet lekker op. Zo zijn er naar mijn gevoel veel pagina's in de reeks waar te veel gestapeld wordt. Die plaat was ik ook tegengekomen en ja, een goed voorbeeld. Al prefereer ik toch nog die andere omwille van het dieptegevoel. Dat stapelen zal een stijlkeuze zijn voor de bladspiegel om het allemaal wat moderner te laten ogen. Quote
Ambreville Posted February 7, 2021 Posted February 7, 2021 Ralph heeft net een hommageke aan Giraud & Charlier gepost. Een mens wordt er stil van. Geinspireerd op Bobbie 1 Quote
kbellon Posted February 7, 2021 Posted February 7, 2021 1 uur terug, Ambreville zei: Ralph heeft net een hommageke aan Giraud & Charlier gepost. Een mens wordt er stil van. Zeer indrukwekkend! Quote
Boekenmagazijn Posted February 7, 2021 Posted February 7, 2021 Lijkt wel Andreas, met die arceringen. Quote
cinco Posted September 3, 2021 Author Posted September 3, 2021 Zo, het tweeluik rond de Witte Indiaan en Salvaje is gedaan. Dit verhaal was best ok, maar gaf me niet datzelfde gevoel als delen 1 tem 4. Al kijk ik wel uit naar wat op komst is, want het einde van deel 6 en de titel van deel 7 laten er geen twijfel over bestaan in welke richting dat volgende verhaal gaat gaan. Quote
cinco Posted September 6, 2021 Author Posted September 6, 2021 Eigenlijk is het niet fair dat mijn mening over het 5+6 tweeluik wordt beïnvloed door het 3+4 tweeluik. Maar dat was nu eenmaal zo sterk met die manipulatieve, gestoorde sadist. Quote
Ambreville Posted September 6, 2021 Posted September 6, 2021 De vakantie-achterstand aan het inhalen/afhalen. Quote
cinco Posted September 6, 2021 Author Posted September 6, 2021 1 minuut geleden, Ambreville zei: De vakantie-achterstand aan het inhalen/afhalen. Komt die uitgave met een extra dossier? Quote
Ambreville Posted September 6, 2021 Posted September 6, 2021 7 minutes ago, cinco said: Komt die uitgave met een extra dossier? Limited uitgave (2500 ex)van het storyboard in een notitieboekje. Quote
cinco Posted October 14, 2022 Author Posted October 14, 2022 https://www.instagram.com/p/Ci9tHP_jBQA/ Quote
Recommended Posts