Ga naar inhoud

Undertaker


cinco

Recommended Posts

afbeelding.thumb.png.0975bef5ec85424699cd54db4743d258.png

 

En zeggen dat ik niks met westerns heb.

En dat deze reeks mij zo fascineert, dat zegt dan alles over de kracht van de verhalen en het tekenwerk.

 

Ik had nood aan een degelijke realistisch getekende reeks en dan bots ik hierop. Eentje die er met kop en schouders bovenuit steekt.

Misschien goed dat ik er dit jaar pas op uitgekomen ben.

Dan had ik al dadelijk met de eerste 4 albums twee heel sterke complete verhalen back to back om te lezen.

Die over de Reus van Sutter Camp (3 en 4) voelt zelfs als een blijvende klassieker in de Europese strip.

 

Als je voorbeelden wil om aan te tonen dat strips ook in de 21ste eeuw een relevant medium kunnen blijven, dan is Undertaker er zeker eentje van.

 

afbeelding.thumb.png.8fa9b1a454e820e299587e6b04923f50.png

Link naar reactie
3 minuten geleden, Aleksandr zei:

ik vind de meeste westerns wel leuk en deze Undertaker is zeker 1 van de betere die het laatste decennia verschenen is  ;)

 

Enkele weken geleden de one-shot Tot De Laatste gelezen en die is ook uitermate sterk.

Blijkbaar is er toch wat gaande in het genre van de westernstrip wat betreft nieuwe en frisse ideeën.

Link naar reactie
  • 3 weeks later...
7 minuten geleden, sanderg zei:

 

Western strips worden vrees ik wel nooit meer zo goed als Comanche..

Undertaker 1 en 2 komen wat mij betreft zeker in de buurt van de beste albums van Comanche en Blueberry. Ik  heb daarnaast het idee dat het aantal nieuw uitgebrachte albums in dit genre toeneemt. De kans dat deze ouwetjes uit de jaren '70 ooit worden overtroffen is dus zeker aanwezig 🙂

Omnia mutantur nihil interit

Link naar reactie
1 hour ago, Rik said:

Undertaker 1 en 2 komen wat mij betreft zeker in de buurt van de beste albums van Comanche en Blueberry. Ik  heb daarnaast het idee dat het aantal nieuw uitgebrachte albums in dit genre toeneemt. De kans dat deze ouwetjes uit de jaren '70 ooit worden overtroffen is dus zeker aanwezig 🙂

het western genre is inderdaad nog altijd populair en wat dat betreft is Undertaker zeker ook door de unieke insteek van de reeks (geen geeikte revolverheld in de hoofdrol) een schot in de roos

Link naar reactie
  • 2 months later...
  • 1 month later...

 

Dat tweeluik over de reus van Sutter Camp is toch ijzersterk.

Ik heb het op minder dan een jaar tijd 3 keer herlezen.

Die psychopathische dokter, echt een geniaal personage.

 

afbeelding.thumb.png.8b94fdd072ca6d28488433ecfd01084c.png

 

Om één of andere reden blijft dat konijn aan het spit in mijn hoofd hangen elke keer ik het zie.

 

115399367_o.jpg

 

 

 

Link naar reactie
51 minuten geleden, De Hollander zei:

Dat vind ik na 4 delen wat voorbarig. 

Durango zakte na de eerste 6 delen ook behoorlijk in. 

Eerst zien, dan geloven!

Ook de Blueberry reeks is niet van een constant hoog niveau. Naar mijn mening begon deze reeks echt te groeien vanaf het Ijzeren Paard en begint de neergang vanaf Angelface. 

 

Of Undertaker het niveau kan vasthouden weet ik niet maar de eerste 4 albums zijn van dezelfde kwaliteit als de Blueberrytoppers

Omnia mutantur nihil interit

Link naar reactie

 

 

 

27 minuten geleden, Rik zei:

 

Of Undertaker het niveau kan vasthouden weet ik niet maar de eerste 4 albums zijn van dezelfde kwaliteit als de Blueberrytoppers

 

 

Wat vond je van het einde van het vierde album en  het vertrek van Rose en Lin?

Ik miste deze personages in het vijfde album.

 

Link naar reactie
1 uur geleden, cinco zei:

 

 

 

 

 

Wat vond je van het einde van het vierde album en  het vertrek van Rose en Lin?

Ik miste deze personages in het vijfde album.

 

Ik ook. Ik hoop dat ze terugkomen want de chemie tussen dit drietal is 1 van de sterke punten van de eerste 4 albums.

Omnia mutantur nihil interit

Link naar reactie
  • 4 weeks later...
1 uur geleden, cinco zei:

De Undertaker-reeks had op dat vlak ook aardig wat te bieden.

 

Ik dacht dat ook maar veel is weggefrommeld en afgesneden of er hangen in elkaar doorlopende of op elkaar gestapelde tekstballonnen in beeld. Ik lees de reeks graag maar de taligheid levert soms uitgesproken lelijke pagina's op

 

undertaker-5.jpg

 

Page-927-777x1024.jpg

 

Link naar reactie
1 minuut geleden, Vittorio zei:

 

Page-927-777x1024.jpg

 

 

ORANGE & TEAL!

 

 

4 minuten geleden, Vittorio zei:

 

Ik dacht dat ook maar veel is weggefrommeld en afgesneden of er hangen in elkaar doorlopende of op elkaar gestapelde tekstballonnen in beeld.

 

 

Er zijn wel enkele platen die hadden kunnen meedingen.

Hier is een voorbeeld. Er zijn er nog betere, maar ik vind die niet dadelijk online terug.

 

afbeelding.png.f780a0e5910e7d4a1ed7afb8555e6ecf.png

Link naar reactie
14 minuten geleden, cinco zei:

Er zijn er nog betere, maar ik vind die niet dadelijk online terug.

 

Misschien een van de brede openingsplaten die Meyer vanaf deel 3 tekent?

 

blobid1591017709942.jpg

 

Bij deze kon je de ontwikkeling volgen op zijn fb-pagina. Voor mij was het beeld sterker geweest zonder blok rechtsonder, dat ligt er ook niet lekker op. Zo zijn er naar mijn gevoel veel pagina's in de reeks waar te veel gestapeld wordt.

Link naar reactie
4 minuten geleden, Vittorio zei:

 

Misschien een van de brede openingsplaten die Meyer vanaf deel 3 tekent?

 

blobid1591017709942.jpg

 

Bij deze kon je de ontwikkeling volgen op zijn fb-pagina. Voor mij was het beeld sterker geweest zonder blok rechtsonder, dat ligt er ook niet lekker op. Zo zijn er naar mijn gevoel veel pagina's in de reeks waar te veel gestapeld wordt.

 

Die plaat was ik ook tegengekomen en ja, een goed voorbeeld.

Al prefereer ik toch nog die andere omwille van het dieptegevoel.

 

afbeelding.png.fd351faf7b269510daab3263b6e0d832.png

 

Dat stapelen zal een stijlkeuze zijn voor de bladspiegel om het allemaal wat moderner te laten ogen.

Link naar reactie
  • 6 months later...

Zo, het tweeluik rond de Witte Indiaan en Salvaje is gedaan.

Dit verhaal was best ok, maar gaf me niet datzelfde gevoel als delen 1 tem 4.

 

afbeelding.thumb.png.2b6d66be27c780caa8152872a27a3297.png

Al kijk ik wel uit naar wat op komst is, want het einde van deel 6 en de titel van deel 7 laten er geen twijfel over bestaan in welke richting dat volgende verhaal gaat gaan.

Link naar reactie
  • 1 year later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...