Ga naar inhoud

Undertaker


cinco

Recommended Posts

  • 1 month later...
  • 2 months later...
  • 2 weeks later...
Op 17/2/2023 om 17:56, bammar zei:

image.thumb.png.9160be32241abc10ef3b31c2f8e8ee4d.png

 

Afmetingen: 26,5 x 35,5 x 17 cm, gemaakt van hars en gebeeldhouwd door Thierry Pollaud.

Oplage: 250 exemplaren   € 412.00

haal het liefst voorlopig geen undertaker in huis.

heb de afgelopen jaren genoeg mensen zien gaan.

Maar het blijft een  fraai beeld,

Link naar reactie
  • 4 weeks later...
  • 1 month later...
  • 2 weeks later...
On 5/6/2023 at 10:11 PM, linthout said:

Ik ben er nog nooit in geslaagd om zo'n album te doorworstelen.

Als je dat gaat vergelijken met Blueberry, Jonathan Cartland of eventueel Lucky Luke...Dan vind ik dit toch zeer magere scenario's. De tekeningen vind ik heel goed. Maar niet geniaal zoals bovenstaanden.

De tekeningen zijn heel goed, maar het werk dat hij maakt voor affiches of grotere tekeningen is boven normaal. Daar kan hij echt gravures of oude tekeningen simuleren.

Scenario's zijn best leuk, maar idd niet te vergelijken met de groten van het Westen. De Mcguffin is vaak te ver gezocht.

 

 

 

Link naar reactie
  • 5 weeks later...
  • 3 weeks later...
  • 1 month later...
  • 1 month later...
  • 1 month later...
  • 1 month later...
2 uren geleden, Aerogi zei:

 

Maar naderhand vind ik het veel minder boeiend of nog leuk, het zijn nu meer weer de typische western verhaaltjes. 

 

 

 

Vind je het nieuwe album een typisch western-verhaaltje? Volgens mij snijdt Dorison thema's aan die zich niet lenen tot een western. 

Remember that the life of this world is but a sport and a passtime.

Link naar reactie
1 uur geleden, Waldorf zei:

 

Vind je het nieuwe album een typisch western-verhaaltje? Volgens mij snijdt Dorison thema's aan die zich niet lenen tot een western. 

 

Spoiler

Ah, de abortus? Ik heb het vernoemd gezien in een korte synopsis. Dat is dan dit jaar na Rommelgem 3 het tweede album in een mainstream-reeks die dat thema behandelt.

 

edit: na deze post pas je review gezien

 

 

Link naar reactie

Die thema's bestonden in die tijd ook. Zelfs veel vroeger al. Het is juist goed aan Dorison dat hij zijn eigen weg zoekt en net zoals Morris er altijd een minder gekend weetje van het Westen in sleept. Liever dit dan het honderdste verhaal over een veeteler met henchman die de enige waterput in de buurt wil overnemen. Wil je een perfect voorspelbare western, koop dan een Tex. Hier heb je alles, vooroordelen, religieuze fanatici die hun eigen praat geloven, drama, romantiek en een cliffhanger.

Spoiler

De enige rare kronkel vond ik dat je zo lang op voorhand een begrafenisondernemer bestelt voor een abortus. Is daar geen haast bij?

 

 

 

 

Link naar reactie
36 minuten geleden, Ambreville zei:

 

  Toon verborgen inhoud

De enige rare kronkel vond ik dat je zo lang op voorhand een begrafenisondernemer bestelt voor een abortus. Is daar geen haast bij?

 

Het is niet het meest vanzelfsprekende beroep voor een personage om telkens op een natuurlijke manier in het centrum van het verhaal terecht te komen.

De begrafenisondernemer bij Lucky Luke zou het afkeuren. De kwaliteit van een echte undertaker bestaat erin om discreet en ingetogen aan de zijlijn te staan en ten gepaste tijde de maten op te nemen.

Link naar reactie
  • 3 weeks later...
  • 5 weeks later...
  • 4 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...