cinco Posted November 28, 2020 Share Posted November 28, 2020 enkele lego-sets die ik vroeger had Quote Link to comment
esteban² Posted November 29, 2020 Share Posted November 29, 2020 Als kind was ik veel meer fan van Playmobil. Wacht met het gooien van die tomaten! Ik leg het even uit. Ik speelde heel graag verhalen die eindeloos doorgingen, met zoveel mogelijk personages. Uren en uren aan een stuk. En dat ging naar mijn gevoel het best met Playmobil. Want daar hoefde ik niet voortdurend tijd te verspillen aan het bouwen of opnieuw in elkaar frutselen wanneer er alweer iets uit elkaar viel tijdens het spelen. Ik vond het gewoon veel handiger. Kwatongen beweren wel eens dat Playmobil eigenlijk Lego is voor mensen zonder fantasie, maar daar kan ik mij niet in vinden. Want nét dat slaafs volgen van zo'n plannetje is hetgeen dat mij niet aansprak en vond ik weinig opwindend. Ik had wel een hoopje tweedehands Lego, waarmee ik vooral zélf dingen wou maken. Daar zat vanalles in. Maar ook te weinig om echt veel mee te doen. Ooit zelf één nieuwe set gekocht (of gekregen) die ik leuk vond, dat was deze: Wel een grote Fabuland-fan als klein manneke, nog steeds. 't Zal wel zijn. De vormgeving van zowat alles binnen die fantasiewereld, helemaal geweldig. Bij één van mijn neefjes stond haast een hele stad uit die reeks, dan verdween ik toch even uit de realiteit. In mijn hoofd was dit verbonden met De Drukke Wereld van Richard Scarry, waar ik graag naar keek. Zoiets vind ik wel top: Quote STEUNACTIE #SHARINGISCARING #DELENISLIEF Link to comment
cinco Posted November 29, 2020 Author Share Posted November 29, 2020 9 minuten geleden, esteban² zei: Ik speelde heel graag verhalen die eindeloos doorgingen, met zoveel mogelijk personages. Uren en uren aan een stuk. En dat ging naar mijn gevoel het best met Playmobil. Want daar hoefde ik niet voortdurend tijd te verspillen aan het bouwen of opnieuw in elkaar frutselen wanneer er alweer iets uit elkaar viel tijdens het spelen. Ik vond het gewoon veel handiger. Ik mocht de lego die ik gebouwd had laten staan, dus ik kon er die verhalen mee spelen zonder steeds te moeten heropbouwen. Ik moest wel tijdreiselementen in mijn verhalen inbouwen om bijvoorbeeld de brandweermannen in de Middeleeuwen te laten belanden. En in de zomer kon het zijn dat sommige figuren een nacht buiten in het gras moesten doorbrengen tot er de volgende dag een reddingspatrouille erop uittrok om hen te gaan zoeken. Meestal was dat het B-team van de underdogs die dan de echte helden bleken te zijn. Quote Link to comment
esteban² Posted November 29, 2020 Share Posted November 29, 2020 Héhé. Kijk, zo is dat leuk. Blijft alleen het "breekt af als je er mee speelt" euvel nog over. Maar hier was regelmatig opruimen de regel bij ons moeder, vandaar misschien. Quote STEUNACTIE #SHARINGISCARING #DELENISLIEF Link to comment
cinco Posted November 29, 2020 Author Share Posted November 29, 2020 5 minuten geleden, esteban² zei: Héhé. Kijk, zo is dat leuk. Blijft alleen het "breekt af als je er mee speelt" euvel nog over. Maar hier was regelmatig opruimen de regel bij ons moeder, vandaar misschien. Eigenlijk nooit echt last gehad van lego die afbrak. Die constructies zitten toch degelijk in elkaar. Quote Link to comment
esteban² Posted November 29, 2020 Share Posted November 29, 2020 Zo'n blokkerig kasteel zonder al te veel franjes was inderdaad wel steviger, daar heb je volledig gelijk in. Maar veel andere dingen vond ik toch eerder fragiel als je echt actief in de sets ging spelen. En ik was nochtans een braaf en voorzichtig manneke, al mijn speelgoed zag er na tig jaar nog als nieuw uit. Tot mijn zus geboren werd. Die liep als een Godzilla over alles heen. Maar ik merk dat nu ook bij mijn nichtje, die helemaal into Harry Potter Lego is. Je mag weinig binnen die sets aanraken of er breekt / valt wel iets af. Ik krijg daar al snel de wubben van. Wel bijzonder mooie sets, daarover geen twijfel. Quote STEUNACTIE #SHARINGISCARING #DELENISLIEF Link to comment
Aleksandr Posted November 29, 2020 Share Posted November 29, 2020 Lego? nooit gehad, was toen te duur Quote Link to comment
Waldorf Posted November 30, 2020 Share Posted November 30, 2020 Quote Remember that the life of this world is but a sport and a passtime. Link to comment
Guest Kameraad Mauser Posted November 30, 2020 Share Posted November 30, 2020 Deze nog vergeten. Verder heb ik bijna nog alles liggen thuis wat betreft vroeger speelgoed. Quote Link to comment
esteban² Posted November 30, 2020 Share Posted November 30, 2020 Sommige van die sets zijn best wat waard indien ze volledig zijn. Quote STEUNACTIE #SHARINGISCARING #DELENISLIEF Link to comment
Waldorf Posted November 30, 2020 Share Posted November 30, 2020 Al mijn sets van vroeger zitten nu bijna aan het einde van hun tweede carrière en kunnen dan op zolder voor mijn kleinkinderen. Quote Remember that the life of this world is but a sport and a passtime. Link to comment
Tanuki Posted November 30, 2020 Share Posted November 30, 2020 6 uren geleden, Kameraad Mauser zei: Deze nog vergeten. Verder heb ik bijna nog alles liggen thuis wat betreft vroeger speelgoed. Die set heb ik ook nog gehad vroeger. Zit nu samen met een hele hoop andere sets in een grote doos, voor de kleinkinderen. De brandweerkazerne van Cinco bovenaan zit er ook tussen, als ik me niet vergis. Quote Link to comment
Hamirubi Posted December 21, 2020 Share Posted December 21, 2020 Als er iemand zijn/haar base plates van de hand wil doen... Ik ben een onvoorwaardelijke Lego System-liefhebber, en dan vooral de Lego City-sets. Er schuilt zelfs een afol in mij, en regelmatig kijk ik youtube om leuke mocs te bekijken. Als tiener kon ik nog enkele memorabele sets kopen; Fort Legoredo uit 1996 moet zowat de laatste zijn geweest: In mijn jeugd werden de doosjes niet bewaard, en ook vele bouwinstructies zijn zoek geraakt. Sinds enkele maanden probeer ik de verschillend sets - van mijn vader en van mij - te reconstrueren, aan de hand van de verschillende combinaties blokjes. Dat kan via Bricklink, maar is een groot karwei. Hieronder enkele sets: Quote I'am a locksmith. And I'm a locksmith. Link to comment
cinco Posted December 21, 2020 Author Share Posted December 21, 2020 1 minuut geleden, Hamirubi zei: Had deze een beweegbare ophaalbrug? Quote Link to comment
Hamirubi Posted December 21, 2020 Share Posted December 21, 2020 Nein, een hoge zwarte poort (twee deuren). Hieronder een goeie review: Quote I'am a locksmith. And I'm a locksmith. Link to comment
BobFish Posted December 21, 2020 Share Posted December 21, 2020 Cinco, waar blijf je die topics toch halen ? Dit was mijn lego kasteel : (Ik krijg er rillingen van als ik dit zo terug zie.) Vele middeleeuwse epossen hebben zich hier (en in mijn hoofd) afgespeeld! En in deze geheime val zijn vele boeven maar ook helden gesneuveld: Beste Sinterklaas kado ooit ! Quote Bob Fish's YouTube Bob Fish's Instagram Bob Fish's Leesgedrag Link to comment
kbellon Posted December 21, 2020 Share Posted December 21, 2020 Met deze nog veel gespeeld. Is wel al een oud legokasteel. Stond bij men grootmoeder en was oorspronkelijk aan mijn nonkel gegeven toen hij een jong ventje was. Dus ergens jaren 70. Quote Link to comment
cinco Posted December 25, 2020 Author Share Posted December 25, 2020 'tis the season Quote Link to comment
cinco Posted January 1, 2021 Author Share Posted January 1, 2021 Deze heb ik ook nog gehad. Quote Link to comment
Waldorf Posted January 2, 2021 Share Posted January 2, 2021 Ik ook! Quote Remember that the life of this world is but a sport and a passtime. Link to comment
Hamirubi Posted February 11, 2021 Share Posted February 11, 2021 Op 21/12/2020 om 18:28, Hamirubi zei: 37 minuten geleden, JPAR zei: Quote I'am a locksmith. And I'm a locksmith. Link to comment
Hamirubi Posted February 19, 2021 Share Posted February 19, 2021 Wie volgt de recente ontwikkelingen voor lego system? Na de introductie flexible tracks voor treinen - die snel weer zullen verdwijnen - is er dit jaar veel te doen rond de nieuwe road plates. Vooraf werd er veel misbaar gemaakt omdat de ouwe getrouwe straten verdwijnen en er nieuwe modulaire straatsegmenten moeten worden gekocht. Er is niet alleen een stormloop bezig op de oude stratenplaten, maar het nieuwe systeem wordt erg bekritiseerd. Alleen... vele afols beginnen nu de kwaliteiten en mogelijkheden van het nieuwe systeem in te zien: ze zijn best compatibel met de modulaire gebouwen, worden geïntegreerd in steden (al kunnen bochten niet meer), zijn zelfs gemakkelijk te enten op het bestaande stratensysteem, kunnen zelfs worden geïntegreerd in mils-systemen. Een nieuwe manier van steden bouwen, en misschien wel een blijvertje dat verrassend veelzijdig blijkt. Quote I'am a locksmith. And I'm a locksmith. Link to comment
Aleksandr Posted May 25, 2021 Share Posted May 25, 2021 11695 stukjes voor amper 250 eurootjes! Quote Link to comment
cinco Posted May 25, 2021 Author Share Posted May 25, 2021 3 minuten geleden, Aleksandr zei: 11695 stukjes voor amper 250 eurootjes! Maarrr... het is een wereldkaart. Is dat niet meer iets voor... in puzzelvorm? Quote Link to comment
Waldorf Posted May 26, 2021 Share Posted May 26, 2021 Die wereldkaart is silly. Lego moet in 3D zijn. Quote Remember that the life of this world is but a sport and a passtime. Link to comment
Hamirubi Posted August 6, 2021 Share Posted August 6, 2021 Quote I'am a locksmith. And I'm a locksmith. Link to comment
Red Arrow Posted August 6, 2021 Share Posted August 6, 2021 Ik heb eigenlijk nog nooit in mijn leven met Lego gespeeld, maar dit lijkt me wel wat... https://www.lego.com/nl-be/product/tree-house-21318 3036 blokjes Misschien wat te hoog gegrepen! Quote Link to comment
Waldorf Posted August 9, 2021 Share Posted August 9, 2021 Op 6/8/2021 om 23:36, Red Arrow zei: Ik heb eigenlijk nog nooit in mijn leven met Lego gespeeld, maar dit lijkt me wel wat... Go for it! Quote Remember that the life of this world is but a sport and a passtime. Link to comment
cinco Posted August 9, 2021 Author Share Posted August 9, 2021 Ik speelde altijd dat één van de underdogs de situatie moest oplossen en dan uiteindelijk de leider werd. Naarmate ik meer dozen had, ontstonden er tijdsportalen om personages van het ene tijdperk naar het andere over te brengen. Uiteindelijk was het aan enkele uitverkorenen van verschillende werelden om het ganse universum te redden. Iedereen was gewist, behalve een handvol willekeurige personages. Een soort van Infinity War/Endgame avant la lettre. En eigenlijk is dat ook wat the Lego Movie min of meer heeft gedaan. Quote Link to comment
Lamme Goedzak Posted August 27, 2021 Share Posted August 27, 2021 Deze site weekt de nodige dosis nostalgie los http://legosteveblog.blogspot.com/p/lego-castle-posts.html?m=1 Quote Link to comment
Ambreville Posted June 26, 2022 Share Posted June 26, 2022 Eindelijk terug opgebouwd. Lestat and Waldorf 2 Quote Link to comment
Waldorf Posted June 27, 2022 Share Posted June 27, 2022 Op 26/6/2022 om 11:12, Ambreville zei: Eindelijk terug opgebouwd. Oei, een onvolledige collectie. De garage, het stadhuis, de brickbank en de diner zijn er niet bij. Quote Remember that the life of this world is but a sport and a passtime. Link to comment
Ambreville Posted June 27, 2022 Share Posted June 27, 2022 De diner heb ik niet. De rest moet op zolder komen. Hier is het vol. Mijn Tallneck is vandaag aangekomen. Die past hier ook niet echt bij. Quote Link to comment
cinco Posted October 4, 2022 Author Share Posted October 4, 2022 Lego heeft me geleerd dat de helmen van spacemannen en racemannen inwisselbaar zijn. Quote Link to comment
WILCO Posted October 5, 2022 Share Posted October 5, 2022 Vroeger heel veel gespeeld met deze Lego. Ik verzamelde enkel Lego Riddertijd. Ontzettend leuk om te zien hoe mijn kinderen er nu mee spelen. Quote Link to comment
Recommended Posts