esteban² Posted December 9, 2020 Share Posted December 9, 2020 Ik denk dat Cinco honger heeft. Quote STEUNACTIE #SHARINGISCARING #DELENISLIEF Link to comment
cinco Posted December 9, 2020 Author Share Posted December 9, 2020 4 minuten geleden, esteban² zei: Ik denk dat Cinco honger heeft. Friet met stoofvlees en mayonaise is hier natuurlijk een klassieker, maar het zal waarschijnlijk goulash worden de volgende keer als ik nog een friet ga bestellen. (je hebt dat idee in mijn hoofd geplant ) Quote Link to comment
esteban² Posted December 9, 2020 Share Posted December 9, 2020 Oei, hopelijk valt dat beter mee dan de Lime-chips. In sommige frituren valt de fabrieks-goulash tegen. Geen idee welk merk dat is. Straks ga je nog tomataise bestellen ook. *fluistert nog drie keer tomataise* Quote STEUNACTIE #SHARINGISCARING #DELENISLIEF Link to comment
cinco Posted December 9, 2020 Author Share Posted December 9, 2020 6 minuten geleden, esteban² zei: Straks ga je nog tomataise bestellen ook. Quote Link to comment
esteban² Posted December 9, 2020 Share Posted December 9, 2020 Quote STEUNACTIE #SHARINGISCARING #DELENISLIEF Link to comment
kbellon Posted December 9, 2020 Share Posted December 9, 2020 Vreemd genoeg allebei nog nooit gegeten. Frieten natuurlijk wel, maar deze specifieke combo niet Quote Link to comment
Bonte Posted December 9, 2020 Share Posted December 9, 2020 Zijn dat nu vreemde combinaties of ben ik het die vreemd is? Quote Link to comment
esteban² Posted December 9, 2020 Share Posted December 9, 2020 Stoofvlees met friet en wat mayonaise on the side, dat is toch oer-Vlaamsch? (al ik eet het meestal zonder mayonaise) Quote STEUNACTIE #SHARINGISCARING #DELENISLIEF Link to comment
mister o Posted December 9, 2020 Share Posted December 9, 2020 Ik eet friet stoofvlees zonder mayonaise. Ga t morgen weer eten. De friet maak ik zelf. Quote Link to comment
Waldorf Posted December 10, 2020 Share Posted December 10, 2020 Zelf maak ik wel eens stoofvlees. En dan eet ik daar altijd frietjes bij. Maar in frituren kom ik niet. Quote Remember that the life of this world is but a sport and a passtime. Link to comment
kbellon Posted December 10, 2020 Share Posted December 10, 2020 22 uren geleden, Bonte zei: Zijn dat nu vreemde combinaties of ben ik het die vreemd is? Friet stoofvlees niet echt, dat is een klassieker. Maar friet special is toch ook de eerste keer dat ik het zie Kan niet slecht zijn op zich Quote Link to comment
Bonte Posted December 10, 2020 Share Posted December 10, 2020 1 uur terug, kbellon zei: Friet stoofvlees niet echt, dat is een klassieker. Maar friet special is toch ook de eerste keer dat ik het zie Kan niet slecht zijn op zich Stoofvlees met mayonaise samen vind ik altijd zo'n rare combinatie, stoofvlees is grotendeels de saus en dan daarop nog eens mayonaise.... Quote Link to comment
kbellon Posted December 10, 2020 Share Posted December 10, 2020 1 minuut geleden, Bonte zei: Stoofvlees met mayonaise samen vind ik altijd zo'n rare combinatie, stoofvlees is grotendeels de saus en dan daarop nog eens mayonaise.... Ow jaa had de mayonaise volledig over het hoofd gezien. Quote Link to comment
BobFish Posted December 10, 2020 Share Posted December 10, 2020 8 mensen weten niet wat ze missen Beste gerecht aller tijden, inclusief mayonaise (vers gemaakte natuurlijk). Quote Bob Fish's YouTube Bob Fish's Instagram Bob Fish's Leesgedrag Link to comment
Bonte Posted December 11, 2020 Share Posted December 11, 2020 12 uren geleden, BobFish zei: 8 mensen weten niet wat ze missen Beste gerecht aller tijden, inclusief mayonaise (vers gemaakte natuurlijk). Ik moest nooit mayonaise hebben, bah. Tot ik goeie geproefd heb. Quote Link to comment
cinco Posted December 11, 2020 Author Share Posted December 11, 2020 1 uur geleden, Bonte zei: Ik moest nooit mayonaise hebben, bah. Tot ik goeie geproefd heb. Welke was deze goeie? Quote Link to comment
Bonte Posted December 11, 2020 Share Posted December 11, 2020 1 uur terug, cinco zei: Welke was deze goeie? Zelfgemaakte en in een boerderijwinkel heb ik ook goeie gevonden van 'Zilte Oogst', lekker. Quote Link to comment
linthout Posted December 13, 2020 Share Posted December 13, 2020 Als we nog een keer gaan eten samen betaal ik de rekening. Maar ik wil dan wel graag een potje mayonaise krijgen! Quote Link to comment
Hamirubi Posted December 18, 2020 Share Posted December 18, 2020 Deze topic deed mij denken aan een scene uit The Simpsons, Homer's Odyssey (S01E03): "Zo gaat het wel, cinco!" Quote I'am a locksmith. And I'm a locksmith. Link to comment
Bonte Posted December 31, 2020 Share Posted December 31, 2020 On 12/13/2020 at 3:39 PM, linthout said: Als we nog een keer gaan eten samen betaal ik de rekening. Maar ik wil dan wel graag een potje mayonaise krijgen! Deal Quote Link to comment
Aleksandr Posted December 31, 2020 Share Posted December 31, 2020 't zal nog wel een paar maanden wachten zijn, vrees ik Quote Link to comment
cinco Posted July 29, 2021 Author Share Posted July 29, 2021 Omdat het niet meer 2020 is heb ik de stemmen gereset. Dus iedereen kan opnieuw stemmen, maar nu voor 2021. Quote Link to comment
mister o Posted July 29, 2021 Share Posted July 29, 2021 Net nog zelfgemaakte patat stoofvlees gegeten. Zonder mayonaise. Dus nee Quote Link to comment
kbellon Posted July 29, 2021 Share Posted July 29, 2021 In 2021 zelfs nog geen frieten van de frituur gegeten Quote Link to comment
cinco Posted July 29, 2021 Author Share Posted July 29, 2021 Zojuist, kbellon zei: In 2021 zelfs nog geen frieten van de frituur gegeten Hoe komt het? Quote Link to comment
kbellon Posted July 29, 2021 Share Posted July 29, 2021 3 minuten geleden, cinco zei: Hoe komt het? Omdat ik een slechte Belg ben geloof ik. Als in: ik ben niet echt zot van frieten (of chocolade). Tegen een goede tripel of een amberbiertje zeg ik wel nooit nee Quote Link to comment
cinco Posted August 13, 2021 Author Share Posted August 13, 2021 Vorige week was het pas de eerste keer dat ik dit jaar een friet met stoofvlees en mayonaise heb gegeten. Quote Link to comment
TDPB Posted August 13, 2021 Share Posted August 13, 2021 Ik heb nog nooit frieten met stoofvlees en mayonaise gegeten en ben van plan dat zo te houden. Quote Link to comment
cinco Posted August 13, 2021 Author Share Posted August 13, 2021 5 minuten geleden, TDPB zei: Ik heb nog nooit frieten met stoofvlees en mayonaise gegeten en ben van plan dat zo te houden. Wat eet jij meestal in combinatie met frieten? Quote Link to comment
TDPB Posted August 13, 2021 Share Posted August 13, 2021 Zout. Zeker geen mayonaise. Ik heb geen idee hoe mensen dat binnenkrijgen. Kan je evengoed een homp boter eten. En die vettige mayonaise maakt van die lekkere knapperige frieten dan ook nog eens een doorweekte, vieze, onsmakelijk uitziende brij. Pure horror! Quote Link to comment
cinco Posted August 13, 2021 Author Share Posted August 13, 2021 Er zijn ook afbeeldingen rond dit thema die esthetisch meer verantwoord zijn. Quote Link to comment
TDPB Posted August 13, 2021 Share Posted August 13, 2021 ja, maar die zijn niet realistisch. Quote Link to comment
cinco Posted December 9, 2021 Author Share Posted December 9, 2021 Sh*t, in Nederland hebben ze dat niet echt, hè. Stoofvlees. En goulash? Kun je dat bij frieten krijgen in de gemiddelde Nederlandse frituur? Quote Link to comment
Tanuki Posted December 11, 2021 Share Posted December 11, 2021 Volgens mij enkel als er een krokant korstje rond zit. Maar om heel eerlijk te zijn ben ik nog nooit een Nederlandse frituur binnen gestapt. Zoiets doe je niet. Dat is zoals mijn kameraad toen we in Japan zaten en daar persé in de McDonalds en de KFC wilde gaan eten. When in Rome, do as the Romans do. In Nederland hou ik het op een broodje kroket, appelvlaai en als ik echt honger heb ga ik voor de lokale Indonesiër als er geen mosselen zijn. Maar Nederlanders: spreek me gerust tegen. Wat is typisch Nederlandse gastronomie dat meer is dan de cliché broodje kroket? Quote Link to comment
cinco Posted December 11, 2021 Author Share Posted December 11, 2021 3 uren geleden, Tanuki zei: Maar om heel eerlijk te zijn ben ik nog nooit een Nederlandse frituur binnen gestapt. Zoiets doe je niet. Ik woon daar nu min of meer, dus euhhh... moet ik dan elke keer de grens over voor fritten? Quote Link to comment
Tanuki Posted December 11, 2021 Share Posted December 11, 2021 Het cliché wil dat de frieten (frietje mét heet dat daar dacht ik) niet te vreten is. Soms zijn die zelfs maar éénmaal gebakken! En hoewel ik grensbewoner ben (letterlijk een steenworp van de Nederlandse grens) heb ik het dus nog niet aangedurfd. Vooral ook omdat de Nederlandse expats hier (financiële vluchtelingen vooral) zélf zeggen dat het eten hier beter is. Al gaan ze wel allemaal de grens over naar Appie Hein om hun oranjevla te kopen. Dat hebben ze hier immers niet. Maar ik geef toe dat ik wel nieuwsgierig ben. Misschien eens een blog/draadje opstarten om je avonturen in Nederland met ons te delen? Quote Link to comment
cinco Posted December 11, 2021 Author Share Posted December 11, 2021 1 uur geleden, Tanuki zei: Misschien eens een blog/draadje opstarten om je avonturen in Nederland met ons te delen? Euhh... ik zou wel willen, maar is daar interesse voor? Mijn verhuismotieven waren nogal non-conventioneel en impulsief en ik heb nog geen flauw idee hoe dit allemaal in the long run gaat uitdraaien. Quote Link to comment
Recommended Posts