Ga naar inhoud

Van welke van deze reeksen heb je dit jaar een album gekocht?


cinco

Van welke van deze reeksen heb je dit jaar een album gekocht?  

64 leden hebben gestemd

  1. 1. Van welke van deze reeksen heb je dit jaar een album gekocht?



Recommended Posts

3 minuten geleden, De Hollander zei:

Bijzonder, 35 stripreeksen en ik kon er maar 4 aanklikken. Terwijl ik toch met regelmaat strips koop. 

Geen Elfen, Dwergen of Orks?

Jij zit duidelijk in een ander genre dan ik. 😁😁😁

 

Ik heb er ook reeksen ingegooid die ik zelf nog nooit gelezen heb.

Vooral de grote namen erin gestoken en dan nog enkele reeksen waarvan dit jaar nog albums zijn uitgekomen. (maar dat was geen maatstaaf voor de lijst)

Omdat het op reeksen gericht was, vallen one-shots, tweeluiken, drieluiken en vierluiken ook uit de boot.

Het is dan ook voornamelijk de bedoeling om te zien hoe die zogenoemde grote kleppers het tegenwoordig nog doen bij het forumpubliek hier.

 

 

Link naar reactie
6 minuten geleden, De Hollander zei:

 

In deze vertrouw ik toch liever op de jaarlijkse toplijst van de stripspeciaalzaak. 

 

Ja, deze lijst is meer bedoeld voor een algemene benadering van wat er nog actief gekocht wordt.

Kuifje gaat bijvoorbeeld niet zo hoog scoren, aangezien de meesten de Kuifje-albums al hebben die ze willen hebben.

Daarom verbaast het mij eigenlijk wel dat Asterix behoorlijk goed scoort aangezien er dit jaar geen nieuw stripalbum van is uitgekomen.

Link naar reactie

Een beetje een nuttloze pol, vind ik.

De informatie die het oplevert vind je veel beter als je naar de Top 10 van de verkochte strips kijkt.

 

Stond er iets bij van DDB? Gek genoeg koop ik er daar veel van. Nou ja, veel...

En ook niks van de Leo-fabriek nv.

Link naar reactie
5 uren geleden, De Hollander zei:

Bijzonder, 35 stripreeksen en ik kon er maar 4 aanklikken. Terwijl ik toch met regelmaat strips koop. 

Geen Elfen, Dwergen of Orks?

Jij zit duidelijk in een ander genre dan ik. 😁😁😁

Ook van om de 30 reeksen een album gekocht dit jaar. Slechts 4 uit de lijst. Maar zoals aangegeven zijn veel ervan de langlopende klassiekers, en daar maak je toch best een selectie van wat je wil verzamelen (of dat heb ik toch gedaan).

 

Interessant topic!

Link naar reactie
3 uren geleden, cinco zei:

Kuifje gaat bijvoorbeeld niet zo hoog scoren, aangezien de meesten de Kuifje-albums al hebben die ze willen hebben.

Daarom verbaast het mij eigenlijk wel dat Asterix behoorlijk goed scoort aangezien er dit jaar geen nieuw stripalbum van is uitgekomen.

Fout joh. De echte fans hebben natuurlijk elke druk in huis.  (het moment voor een zotte smiley: 🤪 )

Link naar reactie
11 uren geleden, Peter Motte zei:

Wij hadden er een cadeau gekregen. Ik vond het niet onaardig. Maar ik ben wel de leeftijd voorbij om zoiets te kopen.

 

Dat geldt in mijn geval zeker voor Pol. Leuk voor kinderen maar als volwassene spreekt mij dit niet aan.

Omnia mutantur nihil interit

Link naar reactie

Slechts 5, waarvan 4 die ik volg en de andere de S&W sonometer (de rode reeks volg ik al heel lang niet meer). Er staan er nog wel 3 op mijn wishlist maar zal niet meer voor dit jaar zijn. Gestopt met Thorgal en B&M dit jaar: Thorgal is uitgemolken en B&M moet ik te veel “pieren” om te kunnen lezen...

Tomorrow  Saturday Sunday Today is my favorite day

Link naar reactie
Op 24/12/2020 om 18:48, cinco zei:

Daarom verbaast het mij eigenlijk wel dat Asterix behoorlijk goed scoort aangezien er dit jaar geen nieuw stripalbum van is uitgekomen.

Elk jaar komen een of twee albums uit met een dossiertje, met een nieuwe vertaling en veel beter gedrukt dan de eerdere drukken. Ik hoop dat ze dit nog even volhouden zonder de grootte van de boeken of de rugdruk te veranderen, dan heb ik eindelijk eens een fatsoenlijke, homogene, integrale reeks Asterixen in de kast!

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...