kbellon Posted December 30, 2020 Share Posted December 30, 2020 Enkel Nabuko Donosor en Amedee zijn erg gelijkend op hun stripversie vind ik. Quote Link to comment
Ambreville Posted December 30, 2020 Share Posted December 30, 2020 Lelijke beelden. die van bij ons valt dan nog goed mee. Quote Link to comment
cinco Posted December 30, 2020 Author Share Posted December 30, 2020 14 minuten geleden, Ambreville zei: Lelijke beelden. die van bij ons valt dan nog goed mee. Ja. Vaak langsgekomen toen ik in Hasselt woonde. S&W met realistische gezichten zien was wel wat eigenaardig. Maar op zich was het wel een ok kunstwerk. Quote Link to comment
Ambreville Posted December 30, 2020 Share Posted December 30, 2020 10 minuten geleden, cinco zei: Ja. Vaak langsgekomen toen ik in Hasselt woonde. S&W met realistische gezichten zien was wel wat eigenaardig. Maar op zich was het wel een ok kunstwerk. Het staat er nog, maar die galerij wordt binnenkort volledig omgebouwd. Ik ben dus benieuwd wat er mee gaat gebeuren. Quote Link to comment
cinco Posted December 30, 2020 Author Share Posted December 30, 2020 7 minuten geleden, Ambreville zei: Het staat er nog, maar die galerij wordt binnenkort volledig omgebouwd. Ik ben dus benieuwd wat er mee gaat gebeuren. Een andere bestemming misschien? Dat ombouwen is toch iets dat ze al lang van plan zijn. Zeker sinds de komst van hun nieuw stadhuis. Goede pizzeria daar trouwens in de galerij. Quote Link to comment
lordofindifference Posted December 30, 2020 Share Posted December 30, 2020 44 minuten geleden, kbellon zei: Enkel Nabuko Donosor en Amedee zijn erg gelijkend op hun stripversie vind ik. Ben ik helemaal mee eens. Ik kan me voorstellen dat het heel moeilijk is een 2D figuur naar 3D om te zetten. Hoewel de Fariboles, Leblons en Parastones van deze wereld er wel schijnen in te lukken ( op kleinere schaal dan wel) Hangt misschien ook van de figuren zelf af ? Quote Link to comment
Ambreville Posted December 30, 2020 Share Posted December 30, 2020 Zojuist, cinco zei: Een andere bestemming misschien? Dat ombouwen is toch iets wat ze al lang van plan zijn. Zeker sinds de komst van hun nieuw stadhuis. Goede pizzeria daar trouwens in de galerij. Het dak gaat eraf. Het wordt een open passage, meer in lijn met het stadhuis. Er verdwijnen ook wat winkels. Quote Link to comment
cinco Posted December 30, 2020 Author Share Posted December 30, 2020 Zojuist, Ambreville zei: Het dak gaat eraf. Het wordt een open passage, meer in lijn met het stadhuis. Er verdwijnen ook wat winkels. Tja, er was toch al behoorlijk wat leegstand. Quote Link to comment
Tanuki Posted December 31, 2020 Share Posted December 31, 2020 0% vind ik wat overdreven, maar zeker de eerste twee zijn geen geslaagde beelden. Nu snap ik wel dat dat niet simpel is, en dat zeker Fanny een raar hoofd moet hebben in 3D, maar toch... De Natasja vind ik redelijk gelukt, al helpt de overbekende pose wel. Quote Link to comment
Aleksandr Posted December 31, 2020 Share Posted December 31, 2020 bij Natasja zag ik het eerst het rare hoedje, had zij toen al zo een koffertje op wieltjes? Quote Link to comment
linthout Posted December 31, 2020 Share Posted December 31, 2020 Dit bewijst weer eens dat het maken van standbeelden grotendeels in handen is van amateurs. We hebben met dit beeld enorm afgezien indertijd. de zogenaamde beeldhouwer was het zo beu dat hij extra geld vroeg omdat we steeds herbegonnen met het hoofd van Urbanus. Ik heb dat geld uiteindelijk zelf toegestoken, samen met Urbanus. In Tollembeek staat ook een Urbanusbeeld. Dat is wel veel beter. Quote Link to comment
Aleksandr Posted December 31, 2020 Share Posted December 31, 2020 dit misschien? Quote Link to comment
Savantas Posted January 1, 2021 Share Posted January 1, 2021 Op 30/12/2020 om 22:57, kbellon zei: Enkel Nabuko Donosor en Amedee zijn erg gelijkend op hun stripversie vind ik. +1 Quote Link to comment
SPeeDy Posted January 1, 2021 Share Posted January 1, 2021 Triestig alle 3. Doe het dan beter niet als het niet beter kan. Quote Tomorrow Saturday Sunday Today is my favorite day Link to comment
kbellon Posted January 1, 2021 Share Posted January 1, 2021 Slechte standbeelden zijn iets van overal vrees ik. Als je bv ziet naar hoe veel slechte standbeelden er bestaan van voetballers, met als bekendste toch deze: Quote Link to comment
Gilles Posted January 1, 2021 Share Posted January 1, 2021 11 minuten geleden, kbellon zei: Slechte standbeelden zijn iets van overal vrees ik. Als je bv ziet naar hoe veel slechte standbeelden er bestaan van voetballers, met als bekendste toch deze: Als dat beeld Sloth (van The Goonies) uit zijn puberjaren voorstelt, dan lijkt me dat wel geslaagd. Quote Link to comment
kbellon Posted January 1, 2021 Share Posted January 1, 2021 42 minuten geleden, Gilles zei: Als dat beeld Sloth (van The Goonies) uit zijn puberjaren voorstelt, dan lijkt me dat wel geslaagd. Het heeft inderdaad wat weg van Sloth met een volledig gebit. Quote Link to comment
TDPB Posted January 1, 2021 Share Posted January 1, 2021 Op 31/12/2020 om 14:19, Tanuki zei: en dat zeker Fanny een raar hoofd moet hebben in 3D, maar toch... Deze buste lijkt toch mooi gelukt te zijn: Quote Link to comment
linthout Posted January 1, 2021 Share Posted January 1, 2021 Ik weet niet of jij een borstenkenner bent, Tom. Maar volgens mij zitten ze hier veel te hoog. Quote Link to comment
Waldorf Posted January 2, 2021 Share Posted January 2, 2021 Linthout is kenner én liefhebber! Quote Remember that the life of this world is but a sport and a passtime. Link to comment
156 Posted January 2, 2021 Share Posted January 2, 2021 Misschien dat de borsten dan wel van Fanny zijn, maar de kop is zonder twijfel Mickey Mouse met een pruik. Quote Link to comment
Tanuki Posted January 2, 2021 Share Posted January 2, 2021 Met de borsten heb ik weinig problemen, en het hoofd is inderdaad beter gelukt dan bij het beeld aan de kust. Maar de neus lijkt me eerder die van Krusty the Clown. Als ik moet kiezen tussen de twee zal het voor mij altijd de buste zijn, dat wel. Quote Link to comment
TDPB Posted January 2, 2021 Share Posted January 2, 2021 19 uren geleden, linthout zei: Ik weet niet of jij een borstenkenner bent, Tom. Maar volgens mij zitten ze hier veel te hoog. Ik heb het natuurlijk puur over het gezicht. Die borsten zijn inderdaad een doorn in het oog. Nu ja, dat kind heeft geen armen, dus die borsten zijn wel de minste van haar zorgen. Quote Link to comment
linthout Posted January 2, 2021 Share Posted January 2, 2021 Ik zou zelfs meer zeggen: twee doornen in de ogen. Quote Link to comment
bouncer Posted January 3, 2021 Share Posted January 3, 2021 Het standbeeld van Madam Pheip door Fernando Botero is dan wel weer aardig gelukt en zeer treffend. Quote Link to comment
kbellon Posted January 3, 2021 Share Posted January 3, 2021 49 minuten geleden, bouncer zei: Het standbeeld van Madam Pheip door Fernando Botero is dan wel weer aardig gelukt en zeer treffend. Volumineuze beeldhouwer die Fernando Quote Link to comment
Recommended Posts