Ga naar inhoud

[Derde Ronde (4)] landschap 44 vs. landschap 38


Yncke

Welke van deze landschappen vind jij het bekoorlijkste, het indrukwekkendste, het aangrijpendste, ...?  

63 leden hebben gestemd

  1. 1. Welke van deze landschappen vind jij het bekoorlijkste, het indrukwekkendste, het aangrijpendste, ...?


Deze poll is gesloten voor nieuwe stemmen

  • Log in of registreer om te stemmen op deze poll.
  • Poll closed on 19-01-21 at 08:00

Recommended Posts

Derde ronde. 

 

Welke van deze landschappen vind jij het bekoorlijkste, het indrukwekkendste, het aangrijpendste, ...?

Kortom, welke van deze twee landschappen verdient het voor jou om dit duel te winnen?

 

Stemmen kan 7 dagen lang, daarna gaat de poll dicht.

 

Je stem is publiek, maar dat hoeft je niet tegen te houden om je keuze uit te leggen. 

In tegendeel, de bedoeling van een toernooi is naast een winnaar kiezen, ook discussie en fun.

Dus ook de indiener mag zijn of haar landschap zoveel als nodig uitleggen en verdedigen.

 

De winnaar van dit duel gaat naar de volgende ronde. De verliezer valt af.

 

 

A

 

Aristophania.jpeg.83bed2b49510cf39277042

Aristophania azuur

 

sjaakie

 

 

B

 

Prairiehonden_Berthet.jpg.86c4d7a17855ff

Berthet

 

Lichtman

Link naar reactie
  • Yncke pinned this topic
  • Yncke unpinned this topic
24 minuten geleden, AHMO zei:

B

Ik weet nog steeds niet waar die mensen van plaatje A opstaan

Brug, een vervallen poort van een stuk vesting wal ?

Zal wel een brug zijn, maar dan nog....

 

Die mensen staan niet op die poort, ze staan voor de poort. Ze staan dus op hetzelfde niveau als de boog, niet erboven.

Remember that the life of this world is but a sport and a passtime.

Link naar reactie

Het grote effect van die Aristophania-plaat in de strip is dat de pagina's tot op dat punt voornamelijk grauw en duister waren, waardoor de openbaring van het rijk Azuur met zijn heldere kleuren des te meer indruk maakt.

 

afbeelding.thumb.png.7c1106bf69d4053b2fe4102287b7de48.pngafbeelding.thumb.png.5ca8575e69b2c13ff97f06ead776e994.png

Aristophania.jpeg.835ae962ca8eb0457d4187

 

 

 

Doet me ook denken aan het kleurgebruik in The Wizard of Oz dat eveneens sterk wou contrasteren tussen Dorothy's leefwereld in Kansas en haar aankomst in Oz.

 

76dfb68b2794ec59685fe961b777ea04.jpg

 

d3253453245293055e895bdb28b7e652.jpg

 

Link naar reactie
2 uren geleden, Vittorio zei:

Hoe langer je naar A kijkt, hoe vreemder het wordt. Er is een poort en er zijn karrensporen. Maar waar gaan die heen? Achter de poort is toch alleen maar een afgrond?

Ik snap ook totaal niet wat die poort daar staat te doen

en al zeker wat anderen in die tekening zien (en deze keer ben ik echt neutraal want niet in concurrentie met een eigen inzending of een auteur waar ik een zwak of een hekel zou hebben

Ik ben steeds op zoek naar mooie zwart/wit originelen om mijn verzameling aan te vullen.

Aarzel dus niet om mij te contacteren als je er één te koop hebt. 

 

https://www.2dgalleries.com/profile/mzee

Link naar reactie
3 uren geleden, Vittorio zei:

Hoe langer je naar A kijkt, hoe vreemder het wordt. Er is een poort en er zijn karrensporen. Maar waar gaan die heen? Achter de poort is toch alleen maar een afgrond?

 

Dat zijn geen karrensporen, dat is erosie van regenwater. Maar goed, die Berthet vind ik nog minder geslaagd.

Remember that the life of this world is but a sport and a passtime.

Link naar reactie
1 uur geleden, dirk (monsieur toupet) zei:

Blijkbaar is die plaat voor sommigen verwarrend, maar dat heb ik dus helemaal niet.

 

Ik snap ook niet wat er zo verwarrend is. Moeilijk landschap, prima weergegeven, geen lijntje te veel of te weinig. En zo'n eenzame boog vind je soms in het midden van de bossen terug, daar is niks onlogisch aan. 

 

Eén van mijn favorieten, maar ik verwacht niet dat ie veel verder zal raken. 

 

(Die B is eigenlijk ook wel mooi, maar ja. Dat die ruiter geen reflectie heeft, is toch wel een fatale fout)

 

Link naar reactie

2 duidelijke landschappen ditmaal. A heb ik zoals meer repers ook een verwarrend gevoel. Op eerste zicht staan bij mij die mensen idd op een brug, niet ervoor. Ook de kleuren vind ik niet geslaagd, ze helpen niet bij de leesbaarheid van de tekening. Op B vallen er echter ook wel wat opmerkingen te maken. Beide geen potentiële winnaars voor mij, maar in deze ronde ga ik voor B.

Tomorrow  Saturday Sunday Today is my favorite day

Link naar reactie
1 uur terug, SPeeDy zei:

2 duidelijke landschappen ditmaal. A heb ik zoals meer repers ook een verwarrend gevoel. Op eerste zicht staan bij mij die mensen idd op een brug, niet ervoor. Ook de kleuren vind ik niet geslaagd, ze helpen niet bij de leesbaarheid van de tekening. Op B vallen er echter ook wel wat opmerkingen te maken. Beide geen potentiële winnaars voor mij, maar in deze ronde ga ik voor B.

Omtrent de kleuren snap ik inderdaad wel op de scan, maar in de eerdere rondes heeft men een foto gepost van uit het album en dat is vele malen beter. 

Link naar reactie

Natuurlijk is er geen brug, lijkt me overduidelijk. Misschien kijken mensen die een brug zien de afbeelding op hun gsm? Te kleine afbeelding waardoor sommige details minder duidelijk zijn?  Want nu pas zie ik, op mijn enorm scherm, dat er een paar huizen op die tekening staan. Die kustlijn ligt dus veel verder dan ik oorspronkelijk dacht.

Het blijft een mooie tekening. Toch een van mijn favorieten van dit toernooi.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.








×
×
  • Nieuwe aanmaken...