Ga naar inhoud

Piet Pienter & Bert Bibber


Aerogi

Recommended Posts

Op 27/7/2021 om 09:39, roi de la bd zei:

Als je het er niet mee eens bent, kun je zelf een artikel editen! Dat heb ik eens gedaan met het artikel van The Yellow Kid. Ik had toegevoegd dat het de eerste strip was (terwijl dat uiteraard te betwisten valt). Het staat er nog steeds in.

En Little Nemo?

Link naar reactie
Op 16/10/2021 om 16:30, Peter Motte zei:

En Little Nemo?

The Yellow Kid was eerder, de eerste strip in een Amerikaanse krant. En het eerste beeldverhaal waar tekstballonnen in voorkwamen, wat volgens sommige experts een vereiste is om als strip in aanmerking te komen. Anders zou je Meester Prikkebeen of Max und Moritz ook als eerste strips kunnen aanduiden.

(sorry voor off-topic)

Link naar reactie
Op 16/10/2021 om 17:02, TDPB zei:

 

Ik heb de eerste zes pagina's gelezen, en de korte inhoud, en ook inhoudelijk lijkt het me dezelfde manier van vertellen als hun Robbedoezen.

 

Misschien lag er nog een ruw scenario voor een vierde R&K van hun hand en hebben ze simpelweg R&K en Ijzerlijm omgewisseld voor PP&BB en Susan.

 

afbeelding.thumb.png.da6e84f7b4d3aa52ec0f990b917ea643.png

Link naar reactie
15 minuten geleden, TDPB zei:

Waarom?

 

Ik vind auto's sowieso al moeilijk te tekenen objecten.

En dan zeker vanuit allerlei perspectieven.

 

Een straat met een rij huizen in perspectief vind ik simpeler, want dat zijn voornamelijk rechthoekige objecten.

Maar auto's hebben rechte stukken, curves, ronde onderdelen en uitstekende objecten.

 

 

Link naar reactie
  • 1 month later...
36 minuten geleden, Aerogi zei:

Het hele verhaal is een opeenvolging van vechten, gevangen worden, opgesloten worden, ontsnappen, en repeat.

 

Er gaan er zo nog een paar volgen.

(dat is overigens de samenvatting van ieder boek van Edgar Rice Burroughs, of het nu over Tarzan gaat of over John Cartner, maakt niet uit...)

Link naar reactie
  • 2 weeks later...
Quote

Eind dit jaar verschijnt een eenmalig hommagealbum van Piet Pienter en Bert Bibber door een bekend auteursduo. Een verrassende keuze, vooral voor de tekenstijl, maar de aanpak en het scenario zullen compleet in de lijn liggen van Poms stripreeks, die dankzij de integralen weer volop in de aandacht is gekomen en mooie verkoopcijfers kan voorleggen

Dus dat ene interview met Pom waarin hij zegt dat er iemand is die zijn figuren perfect kan tekenen, maar er dan bij zegt dat het voor de scenario's iets moeilijker ligt om iemand te vinden die zoals hem kan schrijven wordt altijd aangehaald om te verantwoorden waarom er geen nieuwe albums komen. Maar als er dan toch een nieuw album komt dan wordt dat verkocht als 'scenario à la Pom', tekeningen totaal anders? Zit Warwinkel daar misschien achter?

Link naar reactie
  • 8 months later...
  • 2 months later...
Op 16/10/2021 om 10:31, cinco zei:

Hommage-tijd!

 

Begin november een PP&BB van Cambré en Legendre.

 

afbeelding.thumb.png.37cd309a69e399a945e0dfa3d429d339.png

 

afbeelding.thumb.png.371137c1980b9a84299b6ca2f38fcb8d.png

 

bron: https://www.stripspeciaalzaak.be/stripnieuws/piet-pienter-en-bert-bibber-door-charel-cambre-en-marc-legendre

 

 

 

 

 

Ik heb de strip uit de bib gehaald uit interesse samen met een latere nummer van de reguliere reeks ('Operatie kleerkast').  Wat kan ik zeggen? Pom was erg leuk pakweg de eerste 30 verhalen, met soms heel slapstickachtige scenes en nogal vitale verhalen waar ik echt wel van kan genieten. Maar hij daalde daarna zienderogen in kwaliteit, verhaal en tekeningen tezamen. Uitgeblust leek me het wel. Wat de hommage betreft:  ik ben niet verder gekomen dan de eerste 3 - 4 pagina's. Het heeft niets van een hommage eigenlijk, meer lijkenpikkerij.

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...