Madam Kito Posted February 12, 2021 Posted February 12, 2021 Of is dat omdat je enkel de Nederlandse kent? Quote
cinco Posted February 12, 2021 Author Posted February 12, 2021 4 minuten geleden, TDPB zei: Of is dat omdat je enkel de Nederlandse kent? Ik vind dat ze toch al verschillende decennia consistent sterk zijn op dat vlak. Quote
Hamirubi Posted February 12, 2021 Posted February 12, 2021 Van gans Europa? Quote I'am a locksmith. And I'm a locksmith.
cinco Posted February 12, 2021 Author Posted February 12, 2021 6 minuten geleden, Hamirubi zei: Van gans Europa? Voel je vrij om deze stelling te ontkrachten. Quote
lordofindifference Posted February 13, 2021 Posted February 13, 2021 Alleen al deze kanjer onderbouwt jouw stelling wat mij betreft... Dirkjan FTW Quote
Ambreville Posted February 13, 2021 Posted February 13, 2021 Nope. Maar je bent Dating4geeks en Dirk-Jan vergeten. Quote
Savantas Posted February 13, 2021 Posted February 13, 2021 Ik vind Heinz en Dirk-Jan eigenlijk de enige echt goede en kwalitatief consistente Nederlandse strookjesstrips. Andere Nederlandse strookjesstrips vind ik vaak flauw. Geen idee hoe dat in andere landen is. Ik moet meestal erg hard lachen om de strookjesstrips van Jeroom en die van kabouter Wesley, dus ook in Vlaanderen kunnen ze m.i. overweg met deze stripvorm. Quote
Boekenmagazijn Posted February 13, 2021 Posted February 13, 2021 Goed dat je voorbeelden geeft, want van "strookjesstrips" heeft geen enkele Nederlander ooit gehoord De kwaliteit hangt sterk af van de krant die je leest. 's Lands meest bekeken tekenaar, Toon van Driel, tekent dagelijks 5 verschillende strips (o.a. in De Telegraaf), de een nog flauwer dan de ander. Ik heb eigenlijk geen idee of deze vorm van dagstrips in andere Eurolanden ook gebruikelijk is. Veel zal Amerikaanse import zijn, vermoed ik. Moeilijk vergelijken als je de rest niet kent. Een geheime tip is De wereld van Anton Dingeman op de (digitale) achterpagina van het dagblad Trouw. Pieter Geenen is een van de meer maatschappijkritische cartoonisten, die actuele politieke en sociale onderwerpen messcherp weet te fileren, en daarmee iedereen ongenadig in z’n hemd zet als de zelfingenomen, opportunistische sukkels die we feitelijk allemaal zijn. https://www.trouw.nl/achterpagina/de-wereld-van-anton-dingeman~bc95f3a8/ Quote
Tanuki Posted February 13, 2021 Posted February 13, 2021 't Is in Nederland alleszins meer ingeburgerd. Bij ons in de kranten zie je enkel al dan niet politieke cartoons en voorpublicaties tegenwoordig. Nu hebben we wél een aantal heel sterke cartoonisten tegenwoordig. Meynen, Canary Pete, Quirit, ... Quote
Vittorio Posted February 13, 2021 Posted February 13, 2021 Bij al die pret en lol mis ik de pulpfeuilletons nog wel eens... Zodiak... of Nicky Saxx, van Oosterveer en Ritstier. Minck mis ook, bijna tien jaar geleden nu dat hij zijn allerlaatste opmerking plaatste op de Reep. Quote
Vittorio Posted February 13, 2021 Posted February 13, 2021 Hoe zou zijn Amerikaanse avontuur verlopen zijn? Quote
Vittorio Posted February 13, 2021 Posted February 13, 2021 Dit kwam ik nog van hem tegen, op de verduvelde motor En nu maar verder met de strookjes Quote
BobFish Posted February 14, 2021 Posted February 14, 2021 Quote Bob Fish's YouTube Bob Fish's Instagram Bob Fish's Leesgedrag
sjaakie Posted February 16, 2021 Posted February 16, 2021 Er is een strookje dat extra aandacht verdiend vandaag. Heb je nog niet gestemd in de finale van het toernooi help dan deze topper vandaag naar de overwinning. Volg deze link stem op A en weet dat u iets goed gedaan heeft vandaag. Quote
Ambreville Posted February 16, 2021 Posted February 16, 2021 14 minuten geleden, sjaakie zei: Er is een strookje dat extra aandacht verdiend vandaag. Heb je nog niet gestemd in de finale van het toernooi help dan deze topper vandaag naar de overwinning. Volg deze link stem op A en weet dat u iets goed gedaan heeft vandaag. Aka, Stem B voor Frank Pé. Quote
sjaakie Posted February 16, 2021 Posted February 16, 2021 Wat hier bovenstaat is geen strookje en niet Nederlands. Het lijkt mij dan ook niet meer dan terrecht dat dit door een moderator verwijderd wordt. Ps uiteraard had u al A gestemd, (of doet u dat nog even) en kunnen we alleen maar mee lachen. Quote
Retardi Posted February 16, 2021 Posted February 16, 2021 Het is sowieso een vreemde stelling. Het onderwerp is onvoldoende gedefinieerd. Quote
Recommended Posts