Ga naar inhoud

[Grote finale] landschap 30 vs. landschap 53


Yncke

Welke van deze landschappen vind jij het bekoorlijkste, het indrukwekkendste, het aangrijpendste, ...?  

72 leden hebben gestemd

  1. 1. Welke van deze landschappen vind jij het bekoorlijkste, het indrukwekkendste, het aangrijpendste, ...?


Deze poll is gesloten voor nieuwe stemmen

  • Log in of registreer om te stemmen op deze poll.
  • Poll closed on 17-02-21 at 08:00

Recommended Posts

post-4-0-09788900-1486502376.png

 

Welke van deze landschappen vind jij het bekoorlijkste, het indrukwekkendste, het aangrijpendste, ...?

Kortom, welke van deze twee landschappen verdient het voor jou om dit duel te winnen?

 

Stemmen kan 7 dagen lang, daarna gaat de poll dicht.

 

Je stem is publiek, maar dat hoeft je niet tegen te houden om je keuze uit te leggen. 

In tegendeel, de bedoeling van een toernooi is naast een winnaar kiezen, ook discussie en fun.

Dus ook de indiener mag zijn of haar landschap zoveel als nodig uitleggen en verdedigen.

 

De winnaar van dit duel gaat naar de volgende ronde. De verliezer valt af.

 

 

A

 

HeerBommel.jpg.31575a2d8b08319daf85582a9

 

 

mister o

 

 

B

 

HetBeest.jpg.5d34a62a9b99c4fa26c678d30a9

Prachtig hoe Frank Pé hier de somberheid van een koude avond in november weer geeft. 

 

Simon

Link naar reactie
  • Yncke pinned this topic
  • Yncke unpinned this topic

Ik vind B de betere tekening met een hoop sfeer, maar ik vind het moeilijk om die in 'mijn' definitie van landschap te doen passen. De boot en auto zijn daarvoor te prominent aanwezig. Het is ook de reden waarom ik al enkele keren tegen deze tekening heb gestemd.

 

A is best een leuke prent, past in 'mijn' landschap definitie, maar het doet me niets. Ik heb daar geen nostalgische gevoelens bij en vind het niet speciaal indrukwekkend getekend. Mss wel als je het volledige verhaal kent en dan die prent ziet of met Toonder bent opgegroeid, maar dat is dus bij mij niet het geval.

 

Toch maar voor B gekozen.

This is Planetary: “These are the moments I live for. I put up with all the other crap just to get seconds like this. The moments when you know the world is a better place than advertised.”

Link naar reactie

Los van het uitstekende hekwerk verbaas ik me er toch vooral over dat A in de finale geraakt is.

Van nostalgie ontdaan is dat een leuk prentje, maar meer ook niet.

 

B doet me denken aan die keer dat ik bij een klant een rondleiding kreeg in de haven op de dokken van de bulkafhandeling.

De exuberante afmetingen van de mastodontschepen is voor een gewone mens bijna niet te vatten.

En deze tekening geeft dat gevoel prachtig weer.

Inclusief de wagen van de onvermijdelijke drie Albanezen die in lederen jekkers op de kaaien rondstruinen. 

 

 

Link naar reactie
41 minuten geleden, Bart 01 zei:

Van nostalgie ontdaan is dat een leuk prentje, maar meer ook niet.

 

Dat geldt nu eens voor alle prenten die vrij hoog in dit toernooi zijn geraakt. Die boot met die auto is ook niet zo bijzonder. Indien ik dat in een strip zou tegenkomen zou ik daar alvast niet langer dan 3 seconden bij stilstaan.

 

Link naar reactie
Op 11/2/2021 om 11:27, feli zei:

 

Bizar, bij mij is het net omgekeerd.  B is een heel mooie plaat maar er is zo weinig in te ontdekken.
Bij A heb ik dat toch meer.

Grappig hoe dat per persoon kan verschillen. Juist bij A denk ik: mooi getekend (heel mooi zelfs), maar los van die boom en het kasteel is er niet zoveel voor mij te ontdekken. De sfeer in totaliteit is natuurlijk wel fraai neergezet. Juist bij B kan ik op de voor- en achtergronden meer dingen bekijken. 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.








×
×
  • Nieuwe aanmaken...