Ga naar inhoud

stelling: de Nederlanders hebben de beste strookjesstrips van gans Europa


cinco

Recommended Posts

Ik vind Heinz en Dirk-Jan eigenlijk de enige echt goede en kwalitatief consistente Nederlandse strookjesstrips. Andere Nederlandse strookjesstrips vind ik vaak flauw. Geen idee hoe dat in andere landen is. Ik moet meestal erg hard lachen om de strookjesstrips van Jeroom en die van kabouter Wesley, dus ook in Vlaanderen kunnen ze m.i. overweg met deze stripvorm.

Link naar reactie

Goed dat je voorbeelden geeft, want van "strookjesstrips" heeft geen enkele Nederlander ooit gehoord 😉

 

De kwaliteit hangt sterk af van de krant die je leest. 's Lands meest bekeken tekenaar, Toon van Driel, tekent dagelijks 5 verschillende strips (o.a. in De Telegraaf), de een nog flauwer dan de ander.

 

Ik heb eigenlijk geen idee of deze vorm van dagstrips in andere Eurolanden ook gebruikelijk is. Veel zal Amerikaanse import zijn, vermoed ik. Moeilijk vergelijken als je de rest niet kent.

 

Een geheime tip is De wereld van Anton Dingeman op de (digitale) achterpagina van het dagblad Trouw.

Pieter Geenen is een van de meer maatschappijkritische cartoonisten, die actuele politieke en sociale onderwerpen messcherp weet te fileren, en daarmee iedereen ongenadig in z’n hemd zet als de zelfingenomen, opportunistische sukkels die we feitelijk allemaal zijn.

1240?appId=93a17a8fd81db0de025c8abd1cca1

 

https://www.trouw.nl/achterpagina/de-wereld-van-anton-dingeman~bc95f3a8/

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...