Ptrck Posted March 1, 2021 Share Posted March 1, 2021 Doortje en Ronnie natuurlijk. Alhoewel Hannelore 'Frau Oberbührfrau' Potzdam, Toon Ladder en de Biereco’s ook fijn zijn. Quote Link to comment
cinco Posted March 1, 2021 Author Share Posted March 1, 2021 Ik heb al een tijdje niets nieuws meer gelezen van Doorzon, maar zo te zien is de tekenstijl ook weer wat veranderd. Quote Link to comment
Werner Posted March 2, 2021 Share Posted March 2, 2021 Nooit gelezen. Quote http://www.wernerpeeters.behttp://www.dvdinfo.be Link to comment
Rik Posted March 2, 2021 Share Posted March 2, 2021 De Familie Doorzon was een satire op de Nederlandse maatschappij vanaf eind jaren '70. Dit maakt de meeste gags zeer gedateerd... Quote Omnia mutantur nihil interit Link to comment
cinco Posted March 2, 2021 Author Share Posted March 2, 2021 3 minuten geleden, Rik zei: De Familie Doorzon was een satire op de Nederlandse maatschappij vanaf eind jaren '70. Dit maakt de meeste gags zeer gedateerd... Er zijn nog wel wat thema's die nog altijd actueel zijn. Quote Link to comment
TDPB Posted March 2, 2021 Share Posted March 2, 2021 Beter nog, er zijn zoveel nieuwe mogelijke onderwerpen dat Gerrit De Jager volgens een recent interview in StripGlossy aan een nieuw album werkt. Quote Link to comment
Ambreville Posted March 2, 2021 Share Posted March 2, 2021 1 uur terug, Rik zei: De Familie Doorzon was een satire op de Nederlandse maatschappij vanaf eind jaren '70. Dit maakt de meeste gags zeer gedateerd... Vanuit die redenering zou je ook niet meer mogen kijken naar zedenstudies over de Nederlandse maatschappij zoals 'Flodder'. Quote Link to comment
Waldorf Posted March 2, 2021 Share Posted March 2, 2021 35 minuten geleden, Ambreville zei: zedenstudies over de Nederlandse maatschappij zoals 'Flodder'. Quote Remember that the life of this world is but a sport and a passtime. Link to comment
Tanuki Posted March 2, 2021 Share Posted March 2, 2021 Nooit gelezen, hoogstens eens een album diagonaal doorbladerd. Dit soort humor ligt me niet. Quote Link to comment
Rik Posted March 2, 2021 Share Posted March 2, 2021 2 uren geleden, cinco zei: Er zijn nog wel wat thema's die nog altijd actueel zijn. De uitzondering op de regel is natuurlijk altijd te vinden maar veel gags, zoals de toestroom van oost-duitsers na de val van de muur, de geitenwollen sokken agogen, de perikelen rondom aids, de start van de Vinex-wijken met hun standaard huisjes etc etc zijn niet meer van deze tijd. Quote Omnia mutantur nihil interit Link to comment
Rik Posted March 2, 2021 Share Posted March 2, 2021 1 uur geleden, Ambreville zei: Vanuit die redenering zou je ook niet meer mogen kijken naar zedenstudies over de Nederlandse maatschappij zoals 'Flodder'. Klopt Quote Omnia mutantur nihil interit Link to comment
cinco Posted March 15 Author Share Posted March 15 Worden de huidige Doorzon-cartoons die Gerrit de Jager dagelijks maakt ook gebundeld in een papieren versie uitgebracht of zijn die enkel digitaal? Quote Link to comment
AHMO Posted March 15 Share Posted March 15 Alleen digitaal en zover ik weet alleen in de AD Quote Link to comment
Werner Posted March 15 Share Posted March 15 Ik kom terug op mijn opmerking "nooit gelezen". Ik heb ze intussen via-via leren kennen en ben intussen fan. De humor van De Jager is dezelfde stijl als Roel en zijn Beestenboel, alleen wat stouter. Ik mag het wel. Favoriete personages? Eigenlijk de Biereco's maar die staan niet in de lijst. Willem and Air 2 Quote http://www.wernerpeeters.behttp://www.dvdinfo.be Link to comment
MarcusK Posted March 16 Share Posted March 16 21 uren geleden, cinco zei: Worden de huidige Doorzon-cartoons die Gerrit de Jager dagelijks maakt ook gebundeld in een papieren versie uitgebracht of zijn die enkel digitaal? Er is wel deze bundeling. Quote Link to comment
cartoonesk Posted April 16 Share Posted April 16 Uit Wordt Vervolgd presenteert. (niet zo goed gescand als ik had gewild) dutch lines and Air 2 Quote Link to comment
cinco Posted April 17 Author Share Posted April 17 Het is nooit wat geworden met dat draagmoederschap in de familie Doorzon. Tonnie bleef dus de enige van de familie zonder nageslacht. Want zelfs de jonge Ronnie had kinderen bij de buurvrouw. Geen idee wat er van die kroost gekomen is. Quote Link to comment
cinco Posted July 27 Author Share Posted July 27 John Doorzon heeft zijn grensoverschrijdend gedrag nog niet teruggeschroefd. Air 1 Quote Link to comment
TDPB Posted August 3 Share Posted August 3 Ik vind die vaalgrijze kleur die dozo en zijn vader en oom tegenwoordig hebben hen eruit laat zien alsof ze al een paar dagen dood zijn. Quote Link to comment
Peter Motte Posted August 3 Share Posted August 3 De reeks is al langer dood. Quote Andreas, striptekenaar Blog Vertaalbureau Motte Alle taalfouten dienen om AI te pesten (c) Peter Motte, use by AI not allowed Link to comment
cinco Posted August 13 Author Share Posted August 13 Op 3/8/2024 om 16:17, TDPB zei: Ik vind die vaalgrijze kleur die dozo en zijn vader en oom tegenwoordig hebben hen eruit laat zien alsof ze al een paar dagen dood zijn. En het groengele T-shirt wordt ook niet meer gebruikt. Nu is-ie altijd in oranje. Quote Link to comment
linthout Posted August 13 Share Posted August 13 Blijkbaar gebeurt er nog iets met Doorzon? Staat dat nog ergens in? Quote Link to comment
dutch lines Posted August 13 Share Posted August 13 5 minuten geleden, linthout zei: Blijkbaar gebeurt er nog iets met Doorzon? Staat dat nog ergens in? Iedere dag in Algemeen Dagblad (AD) https://www.ad.nl/ Quote Exclusieve workshops en masterclasses door de beste striptekenaars. Link to comment
cinco Posted August 13 Author Share Posted August 13 37 minuten geleden, linthout zei: Staat dat nog ergens in? Op de site van Gerrit de Jager wordt er ook dagelijks gepost. https://gerritdejager.nl/ Quote Link to comment
Tweetie Posted August 13 Share Posted August 13 On 8/3/2024 at 4:17 PM, TDPB said: Ik vind die vaalgrijze kleur die dozo en zijn vader en oom tegenwoordig hebben hen eruit laat zien alsof ze al een paar dagen dood zijn. Wordt in strips de grijze kleur niet standaard gebruikt om zombies in te kleuren? Quote Link to comment
cinco Posted August 24 Author Share Posted August 24 Doortje heeft ook niet meer de vormen van vroeger. En het lijkt me dat ze super-monogaam is geworden. Vroeger ging ze toch wel geregeld vreemd, al was dat soms ook voor het goede doel. Quote Link to comment
Recommended Posts