Ga naar inhoud

Sisterhood in het Nederlands


Recommended Posts

Een goede vertaler is meer waard dan twee proeflezers. 

In dit stadium zou ik geen corrector willen zijn, want dat komt voornamelijk neer op het herschrijven van de meeste teksten (als deze vier balloons representatief zijn voor de rest van het boek).

 

Overigens komen bepaalde fysieke kenmerken van de personages inderdaad beter tot hun recht in de nieuwe inkleuring 😉

Link naar reactie
6 minutes ago, Boekenmagazijn said:

In dit stadium zou ik geen corrector willen zijn, want dat komt voornamelijk neer op het herschrijven van de meeste teksten (als deze vier balloons representatief zijn voor de rest van het boek).

uhm. Ja, dat klopt wel :)
Al hebben sommige ballonnekes niet zoveel tekst, dus valt het wel mee.
 

 

7 minutes ago, Boekenmagazijn said:

Een goede vertaler is meer waard dan twee proeflezers. 

dat zie ik nu ook wel in. Dus ben blij dat vertaler Peter de Bruin 1 van de proeflezers zal zijn.

8 minutes ago, Boekenmagazijn said:

bepaalde fysieke kenmerken

LOL
I aim to please :)

The Sisterhood: [CCO] comic book series (creator, writer) ComicsForSinners [EIC] comic news website Boom Art Department: [CEO] Art Agency, Editor

 

 

Link naar reactie
40 minuten geleden, Boekenmagazijn zei:

Een goede vertaler is meer waard dan twee proeflezers. 

In dit stadium zou ik geen corrector willen zijn, want dat komt voornamelijk neer op het herschrijven van de meeste teksten (als deze vier balloons representatief zijn voor de rest van het boek).

Ik denk dat je het nu alleen in het Nederlands moet lezen en vanuit daar moet beoordelen.

Link naar reactie

ik ben altijd een teamplayer geweest en dat is wel een valkuil bij deze zaken soms. Want soms laat ik het TE zeer los.... maar ik heb een "continuity editor" in de arm genomen die me op het rechte pad houdt...

 

zo kan ik inderdaad de projectleider/showrunner spelen... en af en toe een verhaal schrijven... en zorgen dat er genoeg tekenaars en cover-artists aan het werk zijn :)

 

2 hours ago, cinco said:

Toch wel een redelijk unieke aanpak binnen het beeldverhaal in onze contreien.

geloof het ook wel... al zit Leon Verhoeven met zijn Reboot Comics er ook wel dicht in de buurt. En ook Frederik Hautain met zijn Broken Frontier Anthology

The Sisterhood: [CCO] comic book series (creator, writer) ComicsForSinners [EIC] comic news website Boom Art Department: [CEO] Art Agency, Editor

 

 

Link naar reactie
15 hours ago, cinco said:

Kan je stellen dat je rol te vergelijken is met die van showrunner bij een televisieserie?

 

 

ik blijf terugkomen op deze zin, sinds ik het gisteren voor het eerst las.

En hoe meer ik er over nadenk, hoe duidelijker jij eigenlijk gelijk hebt.

 

Ik had het oorspronkelijke idee, maar geen tijd om te schrijven. Toen was ik in contact met Kruithof en die heeft een eerste verhaal geschreven. En een 2e en een 3e en een 4e en een 5e :) maar dat is nog voor toekomstige issues :)

 

Anyway, ik merkte dat er meer schrijvers waren die graag mee wilden werken in mijn Sisterhood-team en zo kwam Justin Fox om de hoek met het verhaal dat uiteindelijk Sisterhood #3 (versus Nazi Werewolves) is geworden. En Rodrigo Monteiro heeft al jaren geleden een mooi verhaal geschreven, maar die qua continuiteit nog niet goed genoeg past in het geheel. Wel is zijn laatste verhaal nu Sisterhood #4 (crossover met Midnight Witch) geworden.

 

Natuurlijk ben ik zelf ook bezig met verhalen schrijven en momenteel zijn er een aantal korte verhalen die al helemaal uitgetekend zijn, maar die nog niet aan de beurt zijn gekomen. Daarin vind ik wel dat je ziet dat ik de franchise voorop stel en niet MIJN verhaal...

 

Ik vind het al gaaf dat ik projectleider kan zijn. Ik draag wel alle risico's maar ben ook degene die uiteindelijk alles bepaald. Van inkleuring tot tekeningen... en zeker die tekenaars variëren enorm.

 

Ik heb tekenaars die "standaard" zijn tot "geweldig" maar ook "experimenteel". Er zitten ook tekenaars bij die ik "een kans" wil geven... waarbij zij materiaal ontwikkelen en leren hoe het is om via een script te werken. Ik geef ze heirbij sturing .... en dan is het resultaat soms goed en soms geweldig :)

 

 

 

The Sisterhood: [CCO] comic book series (creator, writer) ComicsForSinners [EIC] comic news website Boom Art Department: [CEO] Art Agency, Editor

 

 

Link naar reactie
On 6/10/2021 at 12:42 PM, Richard Boom-vavavoom said:

vind ik ook wel een interessant idee.

image.thumb.png.3953709f649f5047d3cd28ce36a5d8fd.png

 

Momenteel gaan de voorbestelling in de winkels van NL en BE als een tierelier. Daar ben ik erg trots op, kan ik zeggen!

de cover voor de NL-versie was trouwens bedoeld als de cover voor het boardgame/bordspel (nog in ontwikkeling) maar tijdens de ontwikkelingen rondom de Nederlandse vertaling van mijn comic, had ik het idee, dat het ook niet anders kon, dan de voorkant worden van de NL versie.

 

Verschillende redenen:

- enige stuk dat ik heb met alle karakters

- de covers voor comics zijn niet altijd story-driven maar in het algemeen meer eye-catchers. De europese strips zijn toch meer verhalend...

 

Dus mijn reguliere covers kon ik in mijn ogen niet zo 'makkelijk' inzetten. Daarom deze keuze  

 

The Sisterhood: [CCO] comic book series (creator, writer) ComicsForSinners [EIC] comic news website Boom Art Department: [CEO] Art Agency, Editor

 

 

Link naar reactie
  • 3 weeks later...

Nou... de strip is naar de printer!!

 

 

Ik had een jaar geleden niet kunnen denken dat ik zelf in de weer zou gaan met PS, AI, IND en Acrobat. Dat ik zelf de cover zou designen en een file printready zou maken! Ik denk dat ik de afgelopen week wel 10 uur in de weer ben geweest met de cover (back and front... was even vergeteen dat er ook een achterkant is :) ) en nog eens 10-15 met het aanpassen van bleed-lines, tweaks in ballonnetjes en nog veel meer!

 

image.thumb.png.a365c95d34afa959d24e377bc2b5a37d.png

The Sisterhood: [CCO] comic book series (creator, writer) ComicsForSinners [EIC] comic news website Boom Art Department: [CEO] Art Agency, Editor

 

 

Link naar reactie
53 minuten geleden, Richard Boom-vavavoom zei:

Nou... de strip is naar de printer!!

 

Ik had een jaar geleden niet kunnen denken dat ik zelf in de weer zou gaan met PS, AI, IND en Acrobat. Dat ik zelf de cover zou designen en een file printready zou maken! Ik denk dat ik de afgelopen week wel 10 uur in de weer ben geweest met de cover (back and front... was even vergeten dat er ook een achterkant is :) ) en nog eens 10-15 met het aanpassen van bleed-lines, tweaks in ballonnetjes en nog veel meer!

 

 

 

Die tussenprocessen en dergelijke kunnen ook wel interessant beeldmateriaal opleveren voor de vlogs.

Ik heb al gemerkt dat comic creators in Amerika die in eigen beheer uitgeven ook video's maken over dat alles, maar ook over hun stock, de pakketten en wat er nog allemaal bij komt kijken.

Link naar reactie
On 7/23/2021 at 4:53 PM, JPAR said:

Gefeliciteerd Richard!

merci!!!

On 7/23/2021 at 4:53 PM, Tanuki said:

Benieuwd...

bedankt!

On 7/23/2021 at 5:33 PM, cinco said:

 

Die tussenprocessen en dergelijke kunnen ook wel interessant beeldmateriaal opleveren voor de vlogs.

Ik heb al gemerkt dat comic creators in Amerika die in eigen beheer uitgeven ook video's maken over dat alles, maar ook over hun stock, de pakketten en wat er nog allemaal bij komt kijken.

is ook leuk... en als alles binnenkomt, ga ik dat ook zeker doen. Dan ga ik op bezoek bij Darsil Media om de zaken in ontvangst te nemen :)

On 7/24/2021 at 1:10 AM, esteban² said:

Congratz!

thanx!

On 7/26/2021 at 10:32 AM, Yncke said:

Proficiat! :)

Whoopie :) bedankt!

 

 

 

TOUGH BREAK THOUGH

 

De printer was in China. En de Chinese overheid vond mijn dossier (schetsen uit mijn persoonlijke collectie van bv Romano en Ed vd Linden) onacceptabel en heeft het afgekeurd.
 

Nu dus als een malle op zoek naar een nieuwe printer :)

#whyme :)

 

The Sisterhood: [CCO] comic book series (creator, writer) ComicsForSinners [EIC] comic news website Boom Art Department: [CEO] Art Agency, Editor

 

 

Link naar reactie
  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...