Ga naar inhoud

Al ingeënt? (vernieuwde vragenlijst/u kan nog steeds anoniem stemmen)


Al ingeënt? (anonieme poll)  

70 leden hebben gestemd

  1. 1. -

    • 3de prik gehad
      16
    • 2de prik gehad
      6
    • 1ste prik gehad
      2
    • nog geen prik gehad, maar ik ben wel van plan om me te laten inenten
      0
    • niet van plan om me te laten inenten
      4
    • geen inenting omwille van medische redenen
      0
    • 4de prik gehad
      12


Recommended Posts

2 uren geleden, Tanuki zei:

Het zijn niet de cellen die worden aangevallen, enkel het aangemaakte eiwit. 

Het zijn wel degelijk de cellen die gedood worden, dat doet het immuunsisteem ook met besmette cellen die virussen aanmaken. Ze nemen aan dat dit geen probleem is omdat spiercellen constant opnieuw aangemaakt worden, maar dan mag het vaccin liefst niet in je bloedbaan terecht komen.

 

Dat is waarschijnlijk het probleem bij sportieve mannen die een hart-ontsteking krijgen na vaccinatie, ze hebben grotere spieren en dus ook grotere bloedvaatjes in die spieren die kunnen geraakt worden. Daarom was het enkele jaren geleden de gewoonte om te controleren of je niet in een bloedvat zat (aspireren) maar nu mocht dat niet omdat je telkens een vaccin kwijt bent als dat zo was. Bepaalde landen doen het echter nog steeds, oa de Aziatische.

 

https://biology.stackexchange.com/questions/96886/do-mrna-vaccines-cause-transfected-cells-to-be-killed-by-cytotoxic-t-cells

 

Yes, cytotoxic T-cells do kill mRNA vaccine-transfected cells, but not to the extent of harming your body. This is because the mRNA vaccine cannot be not integrated into the host genome, mRNA then will be degraded after translation within hours, preventing spike proteins variants to be continuously produced. Meanwhile, these locally produced antigens will mark the cells as "transfected", and induce immune response against the virus, including the activation of cytotoxic T cells, which directly kill the infected cells without damaging healthy tissues [1]. In some people, this process might cause some degrees of inflammatory responses, including pain, redness, swelling, fever, etc

 

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC8783631/

 

Although aspiration prior to intramuscular injection was standard practice until a few years ago, it is no longer recommended by the World Health Organisation and the Centres for Disease Control and Prevention. Assorted reasons given include the absence of large vessels in the deltoid area, increased pain, lack of evidence in favour of the aspiration technique, and auto-disable syringes (which usually do not allow aspiration) 

Link naar reactie
9 minuten geleden, Peter Motte zei:

Ik heb deze week een afspraak gemaakt om een afspraak te maken voor de volgende ani-corona-inspuitng.

Om de anti-vaxxers dwars te zitten. 😡

Er schijnt veel vraag te zijn, zolang we niet verplicht worden ben ik al blij.

 

De golf is wel al volop bezig, schijnt dat er nu al evenveel besmettingen zijn als in de eerste piek van 2020. Of het dan allemaal nog veel nut heeft is de vraag.

 

https://fortune.com/well/2023/09/16/united-states-covid-levels-approach-first-pandemic-peak-2020-who-urges-vaccination-boosters-high-risk/

 

COVID levels are so high, they’re hovering near 2020’s initial peak, as the WHO urges those at high risk to take any booster they can get their hands on

Link naar reactie
2 uren geleden, Tanuki zei:

 

Ik had gehoopt dat onze maatschappij de Japanse inzichten en discipline wat meer zouden overnemen na de pandemie. Waar men vroeger ziek werd en dan eerst nog even naar de mémé langsging om erna naar huis te gaan (blijf in uw kot, remember?), of ziek bleef doorwerken nu direct naar huis gaan. De maskerdracht wanneer men zich ziek zou voelen en toch niet kon vermijden buitenshuis te gaan... 

 

Helaas. Je ziet het hier en daar wel, maar veel te weinig in mijn ogen. Komende winter zal een nieuwe test worden wat dat betreft. 


Het is allemaal opvallend snel vergeten, zoveel is duidelijk. Jammer genoeg. Daarbovenop is een soort van afkeer tegenover alles wat met covid te maken heeft ontstaan, waardoor m'n eerder gaat rebelleren dan volgen, eerder dan helder nadenken. Ik merk dat bij -wel- zowat iedereen eigenlijk, ook degenen die er destijds geen problemen rond maakten. Het zal eerst merkbaar alarmerend moeten worden alvorens je de massa opnieuw aan de "maatregelen" krijgt, vrees ik.  Ook al zo'n woord dat een veel te negatieve bijklank gekregen heeft, gezond verstand gebruiken noem ik het.

Enfin, laten we hopen dat het nergens voor nodig is en het allemaal erg goed lijkt mee te vallen. De verwachtingen zijn toch wel enkele pieken hier en daar, maar goed. Hopen mag.

STEUNACTIE 🍀 #SHARINGISCARING #DELENISLIEF

Link naar reactie
3 uren geleden, Tanuki zei:

Ik had gehoopt dat onze maatschappij de Japanse inzichten en discipline wat meer zouden overnemen na de pandemie. Waar men vroeger ziek werd en dan eerst nog even naar de mémé langsging om erna naar huis te gaan (blijf in uw kot, remember?), of ziek bleef doorwerken nu direct naar huis gaan. De maskerdracht wanneer men zich ziek zou voelen en toch niet kon vermijden buitenshuis te gaan... 

 

Helaas. Je ziet het hier en daar wel, maar veel te weinig in mijn ogen. Komende winter zal een nieuwe test worden wat dat betreft. 

Japan had de winkels niet gesloten, bedrijven bleven doorwerken en metro's zaten redelijk vol in 2020, de naoorlogse wetgeving liet dat niet toe en in tegenstelling tot hier hielden ze zich daaraan. Ze hadden daarbij ook geen covid doden, ondersterfte zelfs, niettegenstaande iedereen werd besmet. Ik vind ook dat we de Japanners als voorbeeld mochten genomen hebben, lijkt me een uitstekende strategie. Japan is een heel interessant geval.

Link naar reactie
3 uren geleden, Tanuki zei:

Ook dit is een misvatting. 

Groepsimmuniteit vertraagt net de aanmaak van nieuwe varianten. Een variant wordt immers "geboren" wanneer een virus zich kan kopiëren, bij een besmetting dus. Wanneer er tijdens dat kopiëren iets fout gaat, wordt dit een nieuwe variant. Bij virussen is die kans vaak groter, aangezien er allerlei controlemechanismen ontbreken. Een variant is pas succesvol wanneer deze immuniteit kan omzeilen en zich succesvol kan voortplanten. 

Het is daarom dat er bij groepsimmuniteit het lijkt alsof nieuwe varianten ontstaan die immuniteit omzeilen. Er ontstaan constant nieuwe varianten, maar enkel degene die succesvol zijn worden dominant. 

Ja, plaatselijk is die dan quasi uitgeroeid. Maar een virus is niet gebonden aan landsgrenzen, de kinkhoest die ik kreeg kwam uiteraard uit het buitenland. De wereld is een grote plaats en je kunt die niet zomaar afsluiten van gebieden waar niet gevaccineerd wordt.

 

Dat bedoel ik met het gevaar van massa vaccinatie, het is plaatselijk dan wel uitgeroeid maar daarom is de ziekte nog niet weg, ooit komt die terug en dan hebben we geen regelmatige updates gehad via besmettingen. Tegen dan zijn we die bescherming dus kwijt omdat het virus elders verder gemuteerd is. 

 

Bij covid was het idee van massa vaccinatie helemaal achterlijk omdat zoogdieren ook covid verspreiden, je kunt het dus niet plaatselijk uitroeien zoals bv mazelen of kinkhoest. Dat en het muteert ook veel te vlug, net zoals andere corona virussen, dat is hun ding.

Link naar reactie

Ik heb landbouwschool gedaan en daar leer je wel wat over evolutie, immuniteit en erfelijkheid, dat vond ik altijd wel leuke lessen, in een zin is het pure wiskunde. De technieken van massa vaccinatie komt in principe uit de veeteelt en daar werkt het systeem wel omdat je die kunt opsluiten en ze moeten niet lang leven. Mensen hebben volgens mij toch een andere aanpak nodig dan vee, we zijn dan wel zoogdieren, het is wel de bedoeling dat we vrijer en langer mogen leven.

Link naar reactie
11 minuten geleden, BobFish zei:

Je kan je beter bezig houden met een gezond dieet. 🙂👍

 

Op mijn werk denk ik ook wel eens dat ik beter strips kan lezen dan vermoeiende contacten te hebben met klanten, werknemers of de overheid. Maar het is EN/EN. Strips lezen en werken. Met Covid is dat net zo: een gezond dieet is hoe dan ook aan te raden maar het is geen alternatief voor een vaccin.

Remember that the life of this world is but a sport and a passtime.

Link naar reactie
1 uur geleden, cinco zei:

Ik had eerder deze week gebeld naar het covid-nummer of hoe je het wil noemen om te informeren.

Pas vanaf de tweede helft van oktober mag het reguliere publiek in Nederland aankloppen voor de volgende prik.

 

 

Daarmee is een deel van het raadsel cinco opgelost: hij is een Nederlander.

Link naar reactie
Op 20/9/2023 om 15:15, Bonte zei:

Dan heb ik interessante info voor je over de griep vaccins, na 50 jaar gebruik blijken die niet te werken bij 65 plussers, net de groep die we willen beschermen. Hun immuunreactie is te zwak om te reageren op de vaccins, net zoals die ook niet goed reageert op het virus zelf.

 

Nu willen ze die vaccins vervangen door mRNA varianten omdat ze goedkoper zijn, want je hebt geen inactieve virussen nodig om die te maken. 

 

Ik heb er helemaal geen vertrouwen in, ze zijn onvoldoende getest en het is voornamelijk een manier om kosten te besparen. 

 

mRNA-varianten hebben als grote voordeel dat ze snel kunnen aangepast worden en eenvoudig (nu ja) geproduceerd. Dat is win-win, onbegrijpelijk dat je daar tegen kan zijn in een situatie waarbij snelheid net een troef is. We hebben het gezien nu: de klassieke eiwitvaccins waren pas een jaar later op de markt en liepen hopeloos achter. mRNA bleek en blijkt echt een gamechanger te zijn. 

Onvoldoende getest is en blijft een leugen: de vaccins gaan door dezelfde clinical trials als eender welk vaccin of medicijn, zelfs al gaat het enkel maar om een aanpassing voor nieuwe varianten. 

 

Dat griepvaccins onvoldoende werkzaam zijn... het gaat dan ook om "klassieke" vaccins hé, waarbij je elk jaar weer moet afwachten of ze de juiste stammen hebben gekozen die dominant gaan blijken te zijn. 

Link naar reactie
Op 20/9/2023 om 16:18, Bonte zei:

Dat is waarschijnlijk het probleem bij sportieve mannen die een hart-ontsteking krijgen na vaccinatie, ze hebben grotere spieren en dus ook grotere bloedvaatjes in die spieren die kunnen geraakt worden. 

 

 

Myocarditis en pericarditis zijn typische nevenaandoeningen bij besmetting door respiratoire virussen zoals influenza en corona. Het is logisch dat een vaccin diezelfde reactie oproept. De kans op die aandoeningen ligt bij vaccinatie wel vele malen lager, maar het kan. Daarom is het voor topsporters zeker, maar eigenlijk voor iedereen, aangeraden om de eerste dagen geen zware inspanningen te doen. 

Antivaxxers maken vandaag weer veel stampij hieromtrent omwille van het ongeval van Van Hooydonck vorige week een figuurlijke paar meter van mijn deur. Hij kreeg een hartritmestoornis oid en veroorzaakte daardoor een ongeval. Gelukkig passeerde er net een ploeg agenten met gezond verstand en was er een AED vlakbij aan het winkelcentrum. 

Wat de antivaxxers lijken te vergeten is dat het bij mensen als Van Hooydonck ondertussen al een jaar geleden, zoniet langer, voor hij z'n laatste vaccin heeft gekregen. Wél is covid én influenza weer in het land. 

Link naar reactie
Op 20/9/2023 om 16:26, Peter Motte zei:

Ik heb deze week een afspraak gemaakt om een afspraak te maken voor de volgende ani-corona-inspuitng.

Om de anti-vaxxers dwars te zitten. 😡

 

Ik ga er toch ook weer naar informeren. Er wordt niet meer tegen covid gevaccineerd via het werk, dus zal zelf een afspraak moeten maken. Voor griep ga ik al enkele jaren via de medische dienst op het werk. 

Link naar reactie
Op 20/9/2023 om 17:30, Bonte zei:

Ik heb landbouwschool gedaan en daar leer je wel wat over evolutie, immuniteit en erfelijkheid, dat vond ik altijd wel leuke lessen, in een zin is het pure wiskunde. 

 

Akkoord, maar toch een vraagje dat misschien anders gaat overkomen dan ik het bedoel maar... hoe lang is dat geleden? De inzichten die jij toen kreeg aangeleerd waren toen al niet nieuw aangezien ze in de cursus stonden. Tenzij je bevlogen leraren had die ook de nieuwe inzichten meegaven... Laat ons wel wezen, we zijn ondertussen 40-50 jaar verder en de wetenschap heeft niet stilgestaan. 

 

Overigens zijn massale vaccinatiecampagnes nog steeds gemeengoed bij het zoogdier genaamd de mens: tegen verschillende aandoeningen worden van bij de geboorte gevaccineerd en met succes. Polio als aandoening komt niet meer voor in de moderne wereld. Die is bijna overal verplicht. Maar aandoeningen waarbij de ouders wél de keuze hebben lijken terug te komen zoals mazelen bv. Regio's in de VS met een sterke antivaxlobby hebben al terug uitbraken van mazelen. Recent was er nog een besmettingsgolf die men kon terugbrengen naar... Disneyland.

Link naar reactie
Op 20/9/2023 om 17:25, Bonte zei:

Dat bedoel ik met het gevaar van massa vaccinatie, het is plaatselijk dan wel uitgeroeid maar daarom is de ziekte nog niet weg, ooit komt die terug en dan hebben we geen regelmatige updates gehad via besmettingen.

 

Inderdaad, zelfs vandaag de dag worden mensen nog steeds besmet met polio. Je merkt het alleen niet meer omdat de vaccins daartegen verdomd goed werken. Het betekent echter niet dat de virussen niet meer bestaan of niet meer voortplanten. Dit wordt echter opgevolgd en indien nodig worden de vaccins aangepast. 

Stoppen met vaccineren kan en zal dus een terugkeer van poliomyelitis betekenen. 

Link naar reactie
1 uur geleden, Tanuki zei:

mRNA-varianten hebben als grote voordeel dat ze snel kunnen aangepast worden en eenvoudig (nu ja) geproduceerd. Dat is win-win, onbegrijpelijk dat je daar tegen kan zijn in een situatie waarbij snelheid net een troef is. We hebben het gezien nu: de klassieke eiwitvaccins waren pas een jaar later op de markt en liepen hopeloos achter. mRNA bleek en blijkt echt een gamechanger te zijn. 

Onvoldoende getest is en blijft een leugen: de vaccins gaan door dezelfde clinical trials als eender welk vaccin of medicijn, zelfs al gaat het enkel maar om een aanpassing voor nieuwe varianten. 

 

Dat griepvaccins onvoldoende werkzaam zijn... het gaat dan ook om "klassieke" vaccins hé, waarbij je elk jaar weer moet afwachten of ze de juiste stammen hebben gekozen die dominant gaan blijken te zijn. 

 

Hetgeen ik hier belangrijk vind is dat ze dit pas na 50 jaar gebruik ontdekt hebben, dat wil zeggen dat onderzoek soms veel tijd nodig heeft. Nu hebben we mRNA vaccins die zo goedkoop zijn dat ze gebruikt worden bij vissen en kippen en gaan we die na een paar jaar al gebruiken voor alles en nog wat bij de mens, niettegenstaande we weten dat ze slecht zijn in het voorkomen van besmettingen.

 

Terug naar de griepvaccins, die bleken vroeger wel te werken maar dat was omdat jongere mensen in de buurt van ouderen ook een vaccin namen en dat zorgde voor minder besmettingen en dus minder zieke ouderen. Nu gaan ze dit vervangen door mRNA vaccins die net slecht zijn in het voorkomen van besmettingen. De logica ontgaat me, tenzij natuurlijk de goedkope productiekost. Je doet alsof mRNA vaccins beter zijn maar dat is helemaal niet zo. Ik heb meer vertrouwen in vaccins waarbij ze inactief virus gebruiken, dat lijkt ten minste nog het meest op een besmetting. Bij Polio gebruiken ze zelfs levende polio virussen, die werken super goed en levenslang. Vaccins hebben zeker hun nut maar dat wil niet zeggen dat we niet voorzichtig moeten zijn of opletten voor de geldzucht van vaccinfirma's.

 

Nu promoten die firma's massa vaccinatie tegen windpokken, een ongevaarlijke ziekte voor kinderen. Verschillende landen zoals de VS en Duitsland vaccineren hier al massaal mee maar bv nederland wil niet meedoen en hun redenering is exact wat ik hier ook post. Je schuift de ziekte op naar een latere leeftijd omdat je te weinig contact krijgt met nieuwe varianten die zorgen voor een update. Van het waterpokkenvaccin mag je dat zeggen maar als je dat durft zeggen van andere vaccins wordt je afgeschilderd als antivaxer.

 

https://www.uu.nl/nieuws/de-mogelijke-gevolgen-van-vaccineren-tegen-waterpokken-en-gordelroos

 

Een universele vaccinatie tegen waterpokken kan gunstig zijn voor sommige mensen, maar heeft mogelijk ook een aantal negatieve effecten, zegt Van Lier. Zo kan de leeftijd waarop waterpokken optreedt oplopen. Waterpokken verloopt bij volwassenen vaak aanzienlijk ernstiger. “Als je waterpokken op oudere leeftijd krijgt, loop je een groter risico op complicaties zoals een ernstige longontsteking”, zegt Van Lier. “Daarnaast wordt de kans dat vrouwen waterpokken krijgen tijdens de zwangerschap groter. Het krijgen van waterpokken tijdens de zwangerschap kan vervelende gevolgen hebben voor zowel moeder als kind.”

 

En er speelt nog een andere vraag. Mogelijk kan het aantal gordelroosgevallen tijdelijk (twintig tot zestig jaar na invoering van vaccinatie) toenemen als kinderen minder waterpokken krijgen en ouderen hierdoor minder contact hebben met het virus. Volgens Van Lier zijn de vaak milde gevolgen van de waterpokken in Nederland en de onzekerheden over de mogelijke negatieve gevolgen van vaccinatie redenen om te wachten met de invoering van universele waterpokkenvaccinatie.

Link naar reactie
2 uren geleden, Tanuki zei:

Akkoord, maar toch een vraagje dat misschien anders gaat overkomen dan ik het bedoel maar... hoe lang is dat geleden? De inzichten die jij toen kreeg aangeleerd waren toen al niet nieuw aangezien ze in de cursus stonden. Tenzij je bevlogen leraren had die ook de nieuwe inzichten meegaven... Laat ons wel wezen, we zijn ondertussen 40-50 jaar verder en de wetenschap heeft niet stilgestaan. 

 

De logica dat een virus op z'n omgeving reageert via evolutie blijft staan als een rots, dat verandert niet.

 

Als je de omgeving van een virus verandert dan beïnvloed je de virale evolutie van virussen, dat is onvermijdelijk. Ik heb dan het idee dat de mens en in extensie zoogdieren al miljoenen jaren hebben leren leven met virussen en dat we moeten opletten met al te grote veranderingen in die symbiose, zoals bv iedereen opsluiten. Ik geloof bv dat Japan geen covid doden heeft gehad omdat ze alles hebben open gelaten, op die manier kon het virus op de normale manier milder worden, zoals ik op school heb geleerd bijna 40 jaar terug. Gezonde mensen opsluiten kan het virus dodelijker hebben gehouden omdat milder worden geen voordeel meer had voor varianten, de logica klopt alvast.

 

Idem voor vaccins die besmettingen doorlaten een ziekte kan dodelijker maken, dat hebben ze kunnen aantonen met een onderzoek van 15 jaar bij kippen. Dan lees ik in de krant dat de vogelgriep steeds dodelijker wordt en nu de Galapagos heeft bereikt, ja duh, maar dan moet je 1 en 1 wel durven samentellen.

 

Vaccines save millions of lives every year by teaching our immune systems how to combat certain viruses or bacteria. But a new study suggests that, paradoxically, they could sometimes teach pathogens to become more dangerous as well.

https://www.science.org/content/article/could-some-vaccines-make-diseases-more-deadly

Link naar reactie
Op 21/9/2023 om 20:22, Bonte zei:

 

Hetgeen ik hier belangrijk vind is dat ze dit pas na 50 jaar gebruik ontdekt hebben, dat wil zeggen dat onderzoek soms veel tijd nodig heeft. Nu hebben we mRNA vaccins die zo goedkoop zijn dat ze gebruikt worden bij vissen en kippen en gaan we die na een paar jaar al gebruiken voor alles en nog wat bij de mens, niettegenstaande we weten dat ze slecht zijn in het voorkomen van besmettingen.

 

Ik heb weinig tijd, maar laat deze even achter: de ontwikkeling van (m)RNA.

Ik raad je ook even aan op te zoeken wat Alphafold precies is en probeer dan even te bedenken hoe dit de snelheid van de ontwikkeling kan beïnvloeden. In de podcasts van Nerdland gaat het daar ook enkele keren over, maar welke afleveringen precies...

 

 

 

FB_IMG_1629819051420.jpg

Link naar reactie
19 uren geleden, Tanuki zei:

Ik heb weinig tijd, maar laat deze even achter: de ontwikkeling van (m)RNA.

Ik raad je ook even aan op te zoeken wat Alphafold precies is en probeer dan even te bedenken hoe dit de snelheid van de ontwikkeling kan beïnvloeden. In de podcasts van Nerdland gaat het daar ook enkele keren over, maar welke afleveringen precies...

De techniek is natuurlijk belangrijk, daar gaat het niet over. Ze gaan de productie van het griep vaccin 3-4 maanden kunnen inkorten waardoor ze die beter kunnen spiegelen aan de variant waarvan ze denken dat hier zal overheersen. Dat is de theorie maar we weten dat ze maar kort werken en nauwelijks besmetting voorkomen. Ze hebben geen nut als je enkel een besmetting een paar maanden kan opschuiven, dat is dan geen vaccin maar een behandeling. 6 spuiten per jaar geven is ook geen oplossing.

 

Er zou toch wat meer onderzoek mogen zijn als je daar opnieuw een miljard mensen mee wil behandelen, je hebt de mRNA maar ook bewaarmiddelen, activators en een omhulsel in dat middel die allemaal een invloed kunnen hebben. Er is bv onlangs beslist om een bewaarmiddel in vaccins niet meer te gebruiken nadat ze die al 20 jaar toepasten, we gaan nog veel ontdekken de komende decennia.

 

Er is bv ook geen griep geweest de laatste 3 jaar, blijkbaar kun je maar 1 pandemie tegelijk hebben. Hoe dat juist werkt weten ze nog niet maar de reactie van het lichaam op de ene ziekte voorkomt blijkbaar de besmetting en verspreiding van andere virale ziektes. Maar goed, dat wil zeggen dat de volgende griepepidemie een zware zal worden omdat die 3 jaar heeft kunnen muteren zonder dat we een weerstand hebben kunnen opbouwen, ze zitten dus weeral in paniek modus.

 

Wat momenteel niet belicht wordt is het belang van het krijgen van ziektes, vooral kinderziektes. Het is niet goed om die te proberen uit te roeien of uit te stellen, we hebben ze nodig, een lichaam moet die ziektes krijgen om een goeie weerstand op te bouwen. Het krijgen van een bepaalde ziekte helpt zelfs tegen andere ziektes, er is een kruisbescherming gegroeid over miljoenen jaren die we nu grondig door elkaar aan het schudden zijn. De zogenaamde hygiene hypothesis vastgesteld bij boerderijkinderen.

Hetzelfde met overdreven hygiëne en handjes wassen met alcohol oplossingen, dat is niet gezond voor kinderen, dat hebben ze nu ook ontdekt na 2 coronajaren. De denkwijze was enorm simplistisch, “sluit jezelf op in steriliteit en wordt niet besmet”, sorry maar zoiets is geen wetenschap. Ik was al besmet en moest daarop nog 3 vaccins nemen tegen dezelfde ziekte, dat is ook geen wetenschap. Als ze met zo’n zever af komen dan begin je aan alles te twijfelen, zeker als daar politiek en veel geld bij komt kijken. 

Link naar reactie
Op 21/9/2023 om 20:22, Bonte zei:

Nu promoten die firma's massa vaccinatie tegen windpokken, een ongevaarlijke ziekte voor kinderen. Verschillende landen zoals de VS en Duitsland vaccineren hier al massaal mee maar bv nederland wil niet meedoen en hun redenering is exact wat ik hier ook post. Je schuift de ziekte op naar een latere leeftijd omdat je te weinig contact krijgt met nieuwe varianten die zorgen voor een update. Van het waterpokkenvaccin mag je dat zeggen maar als je dat durft zeggen van andere vaccins wordt je afgeschilderd als antivaxer.

 

https://www.uu.nl/nieuws/de-mogelijke-gevolgen-van-vaccineren-tegen-waterpokken-en-gordelroos

 

Een universele vaccinatie tegen waterpokken kan gunstig zijn voor sommige mensen, maar heeft mogelijk ook een aantal negatieve effecten, zegt Van Lier. Zo kan de leeftijd waarop waterpokken optreedt oplopen. Waterpokken verloopt bij volwassenen vaak aanzienlijk ernstiger. “Als je waterpokken op oudere leeftijd krijgt, loop je een groter risico op complicaties zoals een ernstige longontsteking”, zegt Van Lier. “Daarnaast wordt de kans dat vrouwen waterpokken krijgen tijdens de zwangerschap groter. Het krijgen van waterpokken tijdens de zwangerschap kan vervelende gevolgen hebben voor zowel moeder als kind.”

 

En er speelt nog een andere vraag. Mogelijk kan het aantal gordelroosgevallen tijdelijk (twintig tot zestig jaar na invoering van vaccinatie) toenemen als kinderen minder waterpokken krijgen en ouderen hierdoor minder contact hebben met het virus. Volgens Van Lier zijn de vaak milde gevolgen van de waterpokken in Nederland en de onzekerheden over de mogelijke negatieve gevolgen van vaccinatie redenen om te wachten met de invoering van universele waterpokkenvaccinatie.

 

Grappig, vandaag verschijnt een artikel in P-magazine ter gelegenheid van Van Ranst die pleit voor massa vaccinatie tegen windpokken, en ze melden exact wat ik hier schreef en wat die nederlandse viroloog Van Lier zegt maar dan zonder bronvermelding. Leest er iemand van P-magazine mee? Ik ga eens vragen of ze nog een freelancer zoeken, dan gaan er ten minste bronnen bij staan. 🙂

 

https://pnws.be/viroloog-van-ranst-pleit-voor-vaccinatie-tegen-windpokken/

 

Viroloog Marc Van Ranst (KU Leuven) spreekt op ‘X’ van “een onverstandige beslissing” en pleit voor een “veralgemeende vaccinatie” tegen windpokken of varicella.

 

https://www.hln.be/binnenland/kinderen-met-windpokken-mogen-voortaan-toch-naar-school-onverstandige-beslissing~a1e9ffdf/

Link naar reactie
Op 25/9/2023 om 08:10, Bonte zei:

je hebt de mRNA maar ook bewaarmiddelen, activators en een omhulsel in dat middel die allemaal een invloed kunnen hebben. 

 

Er is bv ook geen griep geweest de laatste 3 jaar, blijkbaar kun je maar 1 pandemie tegelijk hebben. Hoe dat juist werkt weten ze nog niet

 

Wat momenteel niet belicht wordt is het belang van het krijgen van ziektes, vooral kinderziektes. Het is niet goed om die te proberen uit te roeien of uit te stellen,

 

Bewaarmiddel? Temperatuur rond de -80°C. Meer is niet nodig voor mRNA.

Activators? Niet nodig.

Omhulsel? Dat is de blauwe lijn in de bovenstaande grafiek.

 

Griep? Ik heb dit hier al verschillende malen herhaald: wanneer je de maatregelen toepast zoals we deden voor Covid, is het normaal dat een ziekte die op dezelfde manier wordt overgedragen maar minder besmettelijk is, lijkt te verdwijnen. Zo werkt dat.

 

Toen er geen vaccins waren haalde de helft van de kinderen hun tiende levensjaar niet. Dat duurde tot begin 20e eeuw. Het merendeel daarvan stierf al in het eerste levensjaar. Hygiëne bestond toen nog niet dus iedereen werd lekker veel blootgesteld aan allerlei ziektes. 
Dit staat dus haaks op jouw zienswijze. 

P-magazine als journalistiek blad bestaat niet meer sinds 2015. Het werd toen overgenomen door Mediageuzen nadat het frauduleus failliet is gegaan, iets waar de huidige eigenaar Maurice de Velder een vies spelletje in gespeeld heeft. Het heeft sindsdien ook alle schijn van journalistieke geloofwaardigheid verloren, wat het wel had toen Patrick de Witte nog hoofdredacteur was. Het enige wat ze nu nog doen is proberen relevant te zijn in het vijvertje waar 't Scheldt en consoorten in vist. Clickbaits is het enige dat hen nog interesseert.
Probeer dus niet naar bronnen te vissen, ze kopiëren gewoon datgene over van andere sites wat ze denken dat veel clicks oplevert. 

Link naar reactie
Op 2/10/2023 om 13:28, Peter Motte zei:

Heel terechte nobelprijswinnaars: dank zij hen kunnen we weer naar stripbeurzen

 

 

Eens, al ben ik nog altijd van overtuiging dat Alphafold een nog grotere bijdrage heeft geleverd, en zal leveren aan tal van andere onderzoeken. 

Robert Malone is nu plots ook weer uit zijn hol gekropen en is vollen bak aan 't fulmineren op Twitter dat HIJ de uitvinder is (he is not) en dat de vaccins onveilig zijn (they are not). Maar da's eerder iets voor in een andere draad. 

Link naar reactie

Gisteren gevaccineerd en hiermee heb ik de perfide farmaceutische conglomeraten een duwtje in de rug gegeven. Ik voel momenteel de nanorobotjes mijn lichaam en geest stelselmatig veroveren en weet je wat? Het voelt lekker aan! 

 

Wanneer in de nabije toekomst mijn inbrengen op dit forum van toon of volledig van kleur veranderen, dan weten jullie wat de reden is. Le nouveau Sporoi est donc arrivé. 😉

 

Link naar reactie
  • 1 month later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...