Ga naar inhoud

Kan je zeggen: dit was voor mij de beste dag van 2021!


cinco

Recommended Posts

6 oktober. De laatste volledige dag van mijn vakantie in Turkije die tot dan subliem was geweest. Istanboel was overweldigend, de bruiloft was geweldig, Sirince oergezellig en Efes was machtig. Ik zit in Çeşme en moet de dag erna om zes uur 's ochtends het vliegtuig nemen vanuit Izmir naar Istanboel en daarna om 9u25 de vlucht naar Brussel. Om half drie komt de taxi naar Izmir me oppikken. Een normaal mens zou het rustig aandoen en om acht uur 's avonds gaan slapen.

Niet mijn maten en ik. Wij gaan overdag naar het strand en gaan de nog warme zee in. Vervolgens gaan we bier, wijn, vlees en groenten halen om daarna de barbecue aan te steken. Om één uur ga ik eens naar mijn bagage kijken om daarna weer terug het gezelschap te vervoegen en het laatste flesje ongefilterde Efes leeg te drinken. 

Ik had inderdaad plannen om even mijn bed in te duiken voor een paar uurtjes slaap maar ik had gewoon geen zin om iedereen achter te laten om stomweg op mijn bed te gaan liggen.

En jawel, half drie komt eraan en de taxi ook. Ik steek twee stukken kauwgom in mijn mond en zet het mondmasker op. Een paar uur later zie ik de zon opkomen boven Istanboel en nog enkele uren later ben ik te moe, te slaperig, te suf om de Belgische regen te vervloeken.

Link naar reactie
  • 4 weeks later...

 Hier, ik wist dat ik het al eens vermeld had.

Alle wendingen in mijn leven van het laatste half jaar (verhuis inbegrepen) zijn eigenlijk voortgevloeid uit 1 droom.

(en mogelijk ook onbewust door de strip Ondanks Alles)

Stom hè, wie laat zich nu leiden door een droom...

 

Op 27/7/2021 om 22:16, cinco zei:

 

Iets terzijde.

Ik had recent een droom over iemand die ik al 4 jaar niet meer gezien had.

En die droom voelde echter dan de gemiddelde droom.

Dus toen ik wakker werd, dacht ik: ik sms die persoon om te vragen of ik even mag bellen.

En ik kreeg meteen een ja als antwoord.

 

 

Een droom is geen voorspelling, een droom is geen nachtelijke link met iemand anders. Als je droomt dat iemand je gemist heeft, dan zijn het je hersenen die waarschijnlijk wensen dat die persoon je gemist heeft. En als die droom dan achteraf met de werkelijkheid strookt, is dat puur toeval. Voor hetzelfde geld heeft de tijd alle connectie doen verwateren.

 

Maar tijd sluipt desondanks in het verhaal binnen. Als je iemand regelmatig blijft zien, dan merk je de voortgang van de tijd niet. Als je echter meer dan 4 jaar later iemand terugziet, (ook deels door de periode dat je omwille van het virus de landsgrenzen niet meer over mocht) dan zie je door de kleine details, de kleine veranderingen aan iemands voorkomen dat de tijd niet heeft stilgestaan, waardoor je die verloren jaren des te meer beseft. Daardoor voel je naast de blijdschap om die persoon terug te zien ook iets dat dieper steekt waardoor het allemaal nogal bittersweet gaat aanvoelen.

 

Dan blijft de vraag, hoe sterk zijn levens ondertussen veranderd en hoe terug plaatsmaken voor elkaar, ook al zal het mogelijk niet meer hetzelfde zijn als vroeger... en is die wens er wel langs beide kanten om weer die richting in te slaan?

 

En het antwoord daarop, dat zal waarschijnlijk pas in 2022 duidelijk worden.

 

Maar vandaag was een goede dag...

 

 

Link naar reactie
3 uren geleden, linthout zei:

WABLIEFT?????

Een droom is geen voorspelling???? Daar ben ik het totaal niet mee eens!

Ik heb zeker al honderd keer gedroomd dat ik naar het plaatselijk café trok en

me daar een Cesar kocht.

En wat deed ik de dag daarna?

Juist! naar het plaatselijk café trekken en me een Cesar kopen!

Nu jij!!!!!

 

Lijkt me meer zo een tijdlus zoals Groundhog's Day waarbij dezelfde gebeurtenis steeds herhaald wordt.

Of zelfwaarmakende voorspelling. ;)

 

Link naar reactie
  • 4 weeks later...
  • cinco changed the title to Kan je zeggen: dit was voor mij de beste dag van 2021!

Er zijn enkele kanshebbers.

 

3 juli: 't rijk van de vrijheid lonkt!

16 augustus: voor 't eerst 1300km full electric op reis. Je weet dat 't kan, maar stiekum was er toch nog wat range anxiety.

22 oktober: voor 't eerst in 2 jaar nog eens kunnen gaan kwissen. (gaat nu voorlopig niet meer)

20 november: voor 't eerst in 2 jaar nog eens een culturele voorstelling kunnen meepikken.  (gaat nu voorlopig niet meer, of toch wel, of nee... )

Er is er nog eentje, maar da's top secret.

 

Doe maar 22 oktober.

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...