Yncke Posted December 13, 2021 Share Posted December 13, 2021 Welke van deze winkels vind jij de mooiste, gezelligste, intrigerendste,... ? Kortom, welke van deze twee winkels verdient het voor jou om dit duel te winnen? Stemmen kan 7 dagen lang, daarna gaat de poll dicht. Je stem is publiek, maar dat hoeft je niet tegen te houden om je keuze uit te leggen. In tegendeel, de bedoeling van een toernooi is naast een winnaar kiezen, ook discussie en fun. Dus ook de indiener mag diens winkel zoveel als nodig uitleggen en verdedigen. De winnaar van dit duel gaat naar de volgende ronde. De verliezer valt af. A The Book Tour van Andi Watson Een boekenwinkel leek me wel toepasselijk. ps nog niet in het Nederlands vertaald, dacht ik. fenip B Kuifje: Oliveira da Figueira, de man die alles verkoopt. Marskramer met een winkel in Wadesdah. hemweg yncke.be Link to comment
Rik Posted December 18, 2021 Share Posted December 18, 2021 Ik zie geen winkel bij Kuifje, een schraag met wat spulletjes staat ver af van een winkel. Mijn keuze is daarom A. Omnia mutantur nihil interit Link to comment
Ambreville Posted December 18, 2021 Share Posted December 18, 2021 Gene vette vandaag. Dan maar voor Kuifje gegaan. Link to comment
Daan Posted December 18, 2021 Share Posted December 18, 2021 Jamer dat Kuifje in het Frans is. Hij had het in een vertaalde versie vast beter gedaan. Link to comment
hemweg Posted December 18, 2021 Share Posted December 18, 2021 Kuifje kent meerdere middenstanders die hun producten aan de man brengen. Oliveira da Figueira is hierin de succesvolste. Link to comment
hemweg Posted December 18, 2021 Share Posted December 18, 2021 2 uren geleden, Daan zei: Jamer dat Kuifje in het Frans is. Hij had het in een vertaalde versie vast beter gedaan. Hier zijn de stroken in het Nederlands, zelfgemaakte foto Link to comment
Bart 01 Posted December 18, 2021 Share Posted December 18, 2021 Beiden spreken me niet echt aan. De overvloedige tekstballonnen bij B zorgen er voor dat ik voor A gegaan ben. Link to comment
cinco Posted December 18, 2021 Share Posted December 18, 2021 2 uren geleden, hemweg zei: Uit welke is die derde? Link to comment
sporoi Posted December 18, 2021 Share Posted December 18, 2021 49 minuten geleden, Bart 01 zei: Beiden spreken me niet echt aan. De overvloedige tekstballonnen bij B zorgen er voor dat ik voor A gegaan ben. De heer Oliveira di Figueira is heel welbespraakt,een must voor zijn beroep. Een paar valiezen en heel wat verkooppraat zorgen voor een goede klandizie. Die tekstballonnen zijn hierdoor dus wel op zijn plaats. Hier de oude versie. Link to comment
hemweg Posted December 18, 2021 Share Posted December 18, 2021 De scepter van Ottokar. Link to comment
JPAR Posted December 18, 2021 Share Posted December 18, 2021 Kuifje, omdat die de minste stemmen heeft. Link to comment
Daan Posted December 18, 2021 Share Posted December 18, 2021 5 uren geleden, hemweg zei: Hier zijn de stroken in het Nederlands, zelfgemaakte foto Bedankt! Best wel leuk, eigenlijk. Jammer dat-ie niet zo is ingestuurd... Link to comment
TDPB Posted December 18, 2021 Share Posted December 18, 2021 De oude vertaling van de z/w versie is veel leuker dan die latere tekst. Link to comment
Tanuki Posted December 19, 2021 Share Posted December 19, 2021 Hmmm, een ruimte tot de nok toe gevuld met boeken tegenover een koffer op een tafeltje... Link to comment
TDPB Posted December 19, 2021 Share Posted December 19, 2021 Die koffer is veel intrigerender dan die ruimte met boeken. Zeker als je ziet wat er allemaal uit die wonderlijke koffer komt. Pure magie. Link to comment
Tanuki Posted December 20, 2021 Share Posted December 20, 2021 Misschien wel... maar de eerste doet me denken aan de oude bibliotheek die we in ons dorp hadden. Die was gevestigd in een net iets te kleine aanbouw, en was volgepropt met boekenrekken en de verzameling prullaria-uit-de-goeie-ouwe-tijd van de bibliothecaris. Die laatste kon je meestal ergens weggestopt in een hoekje terugvinden, lurkend aan een pijp. Vreemd genoeg leek de bib van binnen veel groter dan je aan de buitenkant zou vermoeden. Dat gevoel krijg ik een beetje met die pagina, al zou een Franquin bv dit veel treffender kunnen tekenen denk ik. Het archief van Guust indachtig. Link to comment
cartoonesk Posted December 21, 2021 Share Posted December 21, 2021 A vind ik een van de origineelste inzendingen. Link to comment
Recommended Posts