Ga naar inhoud

[Eerste Ronde (6)] winkel 50 vs. winkel 23


Yncke

Welke van deze winkels vind jij de mooiste, gezelligste, intrigerendste,... ?  

63 leden hebben gestemd

  1. 1. Welke van deze winkels vind jij de mooiste, gezelligste, intrigerendste,... ?


Deze poll is gesloten voor nieuwe stemmen

  • Log in of registreer om te stemmen op deze poll.
  • Poll closed on 25-12-21 at 08:00

Recommended Posts

Welke van deze winkels vind jij de mooiste, gezelligste, intrigerendste,... ?

Kortom, welke van deze twee winkels verdient het voor jou om dit duel te winnen?

 

Stemmen kan 7 dagen lang, daarna gaat de poll dicht.

 

Je stem is publiek, maar dat hoeft je niet tegen te houden om je keuze uit te leggen. 

In tegendeel, de bedoeling van een toernooi is naast een winnaar kiezen, ook discussie en fun.

Dus ook de indiener mag diens winkel zoveel als nodig uitleggen en verdedigen.

 

De winnaar van dit duel gaat naar de volgende ronde. De verliezer valt af.

 

 

A

 

booktour.jpg.684dba9ca40ba351d8cbbf60258

The Book Tour van Andi Watson

Een boekenwinkel leek me wel toepasselijk. 

ps nog niet in het Nederlands vertaald, dacht ik.

 

fenip

 

 

B

 

Kuifje.jpg.6ecc520bc67581bdf9d3fa5c2fb12

Kuifje: Oliveira da Figueira, de man die alles verkoopt. Marskramer met een winkel in Wadesdah.

 

hemweg

Link naar reactie
49 minuten geleden, Bart 01 zei:

Beiden spreken me niet echt aan. De overvloedige tekstballonnen bij B zorgen er voor dat ik voor A gegaan ben.

De heer Oliveira di Figueira is heel welbespraakt,een must voor zijn beroep. Een paar valiezen en heel wat verkooppraat  zorgen voor een goede klandizie. Die tekstballonnen zijn hierdoor dus wel op zijn plaats. 

 

 

Hier de oude versie.

 

564892627_IMG_20211218_144013(1).thumb.jpg.1438431f5d8b9b6d7398d5e3b12f7077.jpg

 

 

Link naar reactie

Misschien wel... maar de eerste doet me denken aan de oude bibliotheek die we in ons dorp hadden. Die was gevestigd in een net iets te kleine aanbouw, en was volgepropt met boekenrekken en de verzameling prullaria-uit-de-goeie-ouwe-tijd van de bibliothecaris. Die laatste kon je meestal ergens weggestopt in een hoekje terugvinden, lurkend aan een pijp.

Vreemd genoeg leek de bib van binnen veel groter dan je aan de buitenkant zou vermoeden.

Dat gevoel krijg ik een beetje met die pagina, al zou een Franquin bv dit veel treffender kunnen tekenen denk ik. Het archief van Guust indachtig.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.








×
×
  • Nieuwe aanmaken...