Ga naar inhoud

[Eerste Ronde (7)] winkel 39 vs. winkel 60


Yncke

Welke van deze winkels vind jij de mooiste, gezelligste, intrigerendste,... ?  

65 leden hebben gestemd

  1. 1. Welke van deze winkels vind jij de mooiste, gezelligste, intrigerendste,... ?


Deze poll is gesloten voor nieuwe stemmen

  • Log in of registreer om te stemmen op deze poll.
  • Poll closed on 26-12-21 at 08:00

Recommended Posts

Welke van deze winkels vind jij de mooiste, gezelligste, intrigerendste,... ?

Kortom, welke van deze twee winkels verdient het voor jou om dit duel te winnen?

 

Stemmen kan 7 dagen lang, daarna gaat de poll dicht.

 

Je stem is publiek, maar dat hoeft je niet tegen te houden om je keuze uit te leggen. 

In tegendeel, de bedoeling van een toernooi is naast een winnaar kiezen, ook discussie en fun.

Dus ook de indiener mag diens winkel zoveel als nodig uitleggen en verdedigen.

 

De winnaar van dit duel gaat naar de volgende ronde. De verliezer valt af.

 

 

A

 

Robbedoes.png.ee76c5cd114402e6cfc8778e19

 

 

cinco

 

 

B

 

bone_p0138.png.3894f77d13c5f273c4c26cd8b

The Barrel Haven in Boneville. Een charmant, sfeervol etablissement waar je een lekker biertje voor je eieren kunt krijgen.

 

Yncke

Link naar reactie
  • Yncke pinned this topic

Die garage vond ik altijd al de max, 1 van m’n favoriete scènes van Franquin. Zo’n typische garage uit die tijd ombouwen naar een boekenwinkel was altijd zo’n ideaalbeeld van me maar ze zijn niet te vinden in mijn streek. Misschien is het technisch ook niet doenbaar al zou het wel tof zijn als het iemand zou lukken.

Link naar reactie
  • Yncke unpinned this topic

De link naar het Brico-artikel

 

https://www.stripspeciaalzaak.be/flashback/franquins-quick-garage-uit-robbedoes-nu-een-brico

 

image.thumb.png.b70adb45106d404a900497c4cf308a67.png

 

Waarschijnlijk de enige kandidaat in het tornooi dat echt bestaat. 

Zoek eens op Vanderkinderestraat 522 in Ukkel in Google Maps en ga over in streetview. Vandaar kan je de garage binnenwandelen. 

 

Je ziet zo al iemand aan de wagen sleutelen.

image.png.c0c2d4100c913181b44d3e7c725b8295.png

 

 

 

 

Link naar reactie
15 minuten geleden, Ambreville zei:

Waarschijnlijk de enige kandidaat in het tornooi dat echt bestaat. 

 

 

Darn, ik had die woning van Nero ook moeten selecteren.

Al is het probleem dat die enkel in het echt een commercieel karakter heeft, in de strip fungeert die gewoon als woonhuis. (dus was dan toch geen geldige inzending)

 

afbeelding.thumb.png.36327ef236844aaf10787b23818b6d8f.png

Link naar reactie
Op 13/12/2021 om 17:41, Yncke zei:

The Barrel Haven in Boneville. Een charmant, sfeervol etablissement waar je een lekker biertje voor je eieren kunt krijgen.

 

Ik kom af en toe in een volkscafé waar ieder glas en ieder stoel en iedere tafel er anders uitziet dan de rest, waar de schilderijen aan de muur van het lelijkste zijn wat je op rommelmarkten kan vinden, maar waar je wel eieren, droge worsten en zakken aardappelen kan kopen. Dus ik begrijp de charme die uitgaat van The Barrel Haven.

Link naar reactie

Deze vond ik echt een moeilijke. De typische garagesfeer kon niet treffender gebracht worden. Klasse van een auto-liefhebber als Franquin. 'k Heb uiteindelijk de knoop doorgehakt en voor 't gezellige dorpscafé gekozen, gezien ik mij bij 't lezen van Bone ongelooflijk heb geamuseerd .. heerlijk verhaal (en die turf is nog niet eens uit, dat belooft :)). Hier in 't dorp is er een soortgelijke kroeg en ik kom er heel graag. En je kan er desgewenst ook over (Franse) wagens palaveren 😇.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.








×
×
  • Nieuwe aanmaken...