Yncke Posted December 13, 2021 Posted December 13, 2021 Welke van deze winkels vind jij de mooiste, gezelligste, intrigerendste,... ? Kortom, welke van deze twee winkels verdient het voor jou om dit duel te winnen? Stemmen kan 7 dagen lang, daarna gaat de poll dicht. Je stem is publiek, maar dat hoeft je niet tegen te houden om je keuze uit te leggen. In tegendeel, de bedoeling van een toernooi is naast een winnaar kiezen, ook discussie en fun. Dus ook de indiener mag diens winkel zoveel als nodig uitleggen en verdedigen. De winnaar van dit duel gaat naar de volgende ronde. De verliezer valt af. A cinco B The Barrel Haven in Boneville. Een charmant, sfeervol etablissement waar je een lekker biertje voor je eieren kunt krijgen. Yncke yncke.be
Bart 01 Posted December 19, 2021 Posted December 19, 2021 Hmmm de buitenkant van iets wat op een parkeergarage lijkt tegenover een oude kerk die omgebouwd werd tot huis van vertier. Er bestaat geen enkele twijfel waar ik zou binnenstappen! Bone for the win!
Rik Posted December 19, 2021 Posted December 19, 2021 Ik ga voor de parkeergarage, geniaal motors Omnia mutantur nihil interit
cinco Posted December 19, 2021 Posted December 19, 2021 Hier zijn nog versies van die garage met andere inkleuring.
Bonte Posted December 19, 2021 Posted December 19, 2021 Die garage vond ik altijd al de max, 1 van m’n favoriete scènes van Franquin. Zo’n typische garage uit die tijd ombouwen naar een boekenwinkel was altijd zo’n ideaalbeeld van me maar ze zijn niet te vinden in mijn streek. Misschien is het technisch ook niet doenbaar al zou het wel tof zijn als het iemand zou lukken.
Ambreville Posted December 19, 2021 Posted December 19, 2021 De link naar het Brico-artikel https://www.stripspeciaalzaak.be/flashback/franquins-quick-garage-uit-robbedoes-nu-een-brico Waarschijnlijk de enige kandidaat in het tornooi dat echt bestaat. Zoek eens op Vanderkinderestraat 522 in Ukkel in Google Maps en ga over in streetview. Vandaar kan je de garage binnenwandelen. Je ziet zo al iemand aan de wagen sleutelen.
cinco Posted December 19, 2021 Posted December 19, 2021 15 minuten geleden, Ambreville zei: Waarschijnlijk de enige kandidaat in het tornooi dat echt bestaat. Darn, ik had die woning van Nero ook moeten selecteren. Al is het probleem dat die enkel in het echt een commercieel karakter heeft, in de strip fungeert die gewoon als woonhuis. (dus was dan toch geen geldige inzending)
Ambreville Posted December 19, 2021 Posted December 19, 2021 Besproken in een erfgoed-artikel http://erfgoed.brussels/links/digitale-publicaties/pdf-versies/artikels-van-het-tijdschrift-erfgoed-brussel/nummer-15-16/artikel-15-16-8
Madam Kito Posted December 19, 2021 Posted December 19, 2021 3 uren geleden, Ambreville zei: Waarschijnlijk de enige kandidaat in het tornooi dat echt bestaat. Er doen nog wat rommelmarkten mee die echt bestaan.
Madam Kito Posted December 19, 2021 Posted December 19, 2021 Op 13/12/2021 om 17:41, Yncke zei: The Barrel Haven in Boneville. Een charmant, sfeervol etablissement waar je een lekker biertje voor je eieren kunt krijgen. Ik kom af en toe in een volkscafé waar ieder glas en ieder stoel en iedere tafel er anders uitziet dan de rest, waar de schilderijen aan de muur van het lelijkste zijn wat je op rommelmarkten kan vinden, maar waar je wel eieren, droge worsten en zakken aardappelen kan kopen. Dus ik begrijp de charme die uitgaat van The Barrel Haven.
Yncke Posted December 19, 2021 Author Posted December 19, 2021 Jaah! Het hart van het dorp, waar de ruzies bijgelegd worden, de beslissingen genomen worden, en de waard de gemoederen bedaart en stuurt. yncke.be
ovócito Posted December 19, 2021 Posted December 19, 2021 Ik heb weinig op met volkscafé's en bekijk ze ook niet zo romantisch (ben er vroeger meer geweest dan me lief is). Onder meer daarom gaat mijn voorkeur naar A, een garage uit het "atoomtijdperk". B heeft wel ook mooie zwart-wittekeningen trouwens.
hemweg Posted December 19, 2021 Posted December 19, 2021 Ook hier vraag ik me af of een garage wel een winkel is. Hier worden diensten (en bouten en motorolie) verkocht. Toch hierop gestemd vanwege mijn bewondering voor Franquin.
Lichtman Posted December 19, 2021 Posted December 19, 2021 Deze vond ik echt een moeilijke. De typische garagesfeer kon niet treffender gebracht worden. Klasse van een auto-liefhebber als Franquin. 'k Heb uiteindelijk de knoop doorgehakt en voor 't gezellige dorpscafé gekozen, gezien ik mij bij 't lezen van Bone ongelooflijk heb geamuseerd .. heerlijk verhaal (en die turf is nog niet eens uit, dat belooft ). Hier in 't dorp is er een soortgelijke kroeg en ik kom er heel graag. En je kan er desgewenst ook over (Franse) wagens palaveren .
cinco Posted December 21, 2021 Posted December 21, 2021 5 uren geleden, cartoonesk zei: Tactisch gestemd. Als je tactisch stemt, en je vermeldt dat, dan laat je toch in je kaarten kijken.
cartoonesk Posted December 21, 2021 Posted December 21, 2021 Zojuist, cinco zei: Als je tactisch stemt, en je vermeldt dat, dan laat je toch in je kaarten kijken. Oh ja... Maar verder... "Franquin forever!"
Bonte Posted December 22, 2021 Posted December 22, 2021 Op 19/12/2021 om 15:39, Yncke zei: Jaah! Het hart van het dorp, waar de ruzies bijgelegd worden, de beslissingen genomen worden, en de waard de gemoederen bedaart en stuurt. Het café was ook het stadhuis en de waard burgemeester.
Recommended Posts