Ga naar inhoud

[Eerste Ronde (25)] winkel 24 vs. winkel 53


Yncke

Welke van deze winkels vind jij de mooiste, gezelligste, intrigerendste,... ?  

65 leden hebben gestemd

  1. 1. Welke van deze winkels vind jij de mooiste, gezelligste, intrigerendste,... ?


Deze poll is gesloten voor nieuwe stemmen

  • Log in of registreer om te stemmen op deze poll.
  • Poll closed on 13-01-22 at 08:00

Recommended Posts

Welke van deze winkels vind jij de mooiste, gezelligste, intrigerendste,... ?

Kortom, welke van deze twee winkels verdient het voor jou om dit duel te winnen?

 

Stemmen kan 7 dagen lang, daarna gaat de poll dicht.

 

Je stem is publiek, maar dat hoeft je niet tegen te houden om je keuze uit te leggen. 

In tegendeel, de bedoeling van een toernooi is naast een winnaar kiezen, ook discussie en fun.

Dus ook de indiener mag diens winkel zoveel als nodig uitleggen en verdedigen.

 

De winnaar van dit duel gaat naar de volgende ronde. De verliezer valt af.

 

 

A

 

Jerome.png.90ea917c0532f0ac385e0b332e744

Deze mag natuurlijk niet ontbreken. Het zeer herkenbare buurtwinkeltje van Burhan uit Jerome K. Jerome Bloks. Deze komt uit deel 21.

 

Daan

 

 

B

 

Ragebol.jpg.5f65e862738ee807fa1329963673

De antiquariaat / boekhandel uit De droom van de walvis, een strip van Ragebol, getekend door Frank en geschreven door Bom.

 

Cartoonesk

Link naar reactie
  • Bonte pinned this topic

Ondanks mijn enorme sympathie voor stoffige boekenwinkeltjes heb ik toch voor A gekozen.

 

Ik ben dan wel geboren in 't stad, maar mijn ouders zijn zoals velen de stad ontvlucht en op den buiten gaan wonen. In een gehucht dat tegen de kerk aan geschurkt tussen de weilanden ligt en zich gedraagt als een vrijstaat binnen de gemeente. Naast de kerk, drie café's, een bakker en een beenhouwer had je daar ook nog zo'n winkeltje voor, tja, de rest. En feitelijk leek dat heel hard op de winkel van Burhan, alleen de naam verschilt. Bij ons was 't Maria van 't winkeltje.

Link naar reactie
  • Yncke unpinned this topic

oei, da's een moeilijke: twee bestaande steden in stripvorm. de overgetekende fotodocumentaire van Dodier of het geromantiseerde beeld van Frank. Heb beide strips graag gelezen. Ik herinner me niet dat die boekenwinkel verder veel belang heeft in het verhaal. Burhans winkel had dat wel dacht ik. Tenzij ik het verwar met een van de vele andere verhalen waarin het opduikt. Burhan en familie moet overigens een van de eerste keren zijn dat noord-afrikaanse personages in een franco-belgische strip opduiken in een redelijk belangrijke rol.

Laat ik maar voor A kiezen, er zijn hier al genoeg boekenwinkels gepasseerd.

Link naar reactie

Hallo!

Ik dacht dat deze pagina uit Ragebol een goede kanshebber kon zijn maar het is toch nog spannend!

Het antiquariaat is juist wel in dit verhaal een belangrijk element van het verhaal, samen met het boek van meneer Petit, dat in de etalage ligt.

De buitenkant van de boekwinkel komt later in het verhaal terug in een droom van Ragebol.

 

ragebol boekhandel in droom.jpg

Link naar reactie

Tja wanneer je het met een eenmalige boekhandel opneemt tegen een iconisch etablissement als de winkel van Burhan in de minstens zo iconische strip Jerome K Jerome Bloks, dan kan het lastig worden, zelfs wanneer het getekend is door een grootheid als Frank Pé.

 

Ik gun het Burhan wel door te gaan met zijn winkel, hij is een interessant en sympathiek karakter!

 

Weet je @cartoonesk, ik baal ook een beetje van deze loting maar uiteindelijk kan er toch maar één de winnaar zijn...

 

't is spannend, nog 3 dagen te gaan.

Link naar reactie

Lang getwijfeld omdat het beiden zo leuke en herkenbare winkels zijn maar uiteindelijk voor het boekenwinkeltje van Ragebol gekozen. Vrienden van ons hadden zo'n boekenwinkeltje en het was zo mogelijks nog rommeliger dan de strip, de eigenares heeft die open gehouden zo lang ze kon lopen, op het einde meer voor de contacten dan de verkoop. 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.








×
×
  • Nieuwe aanmaken...