Ga naar inhoud

Stripmuren


Lestat

Recommended Posts

Op 8/6/2023 om 08:21, Waldorf zei:

 

Er zijn ook mannen die met hun lichaam pronken, en daar is niets mis mee. Je moet er natuurlijk niet in gaan knijpen, maar het is een spelletje van zien en gezien worden. En wie niets meer kan tonen in dat spelletje kijkt wel nog altijd graag. De Marck tekent dus gewoon de realiteit.

 

Het heeft onder meer ook te maken met finesse, een zekere fijngevoeligheid, ook talent. Dat zit er niet echt in die tekening. De tekening is nogal 'plat' te noemen: de neus van de bompa zit bijna in haar derriere. Een jonge vrouw die er van geniet dat een ouwe vieze geilaard haar zo bekijkt?  Misschien in een hoerenkot, maar ik denk niet dat er vele vrouwen zijn die zo'n smikkelend gezicht op prijs stellen, of dat gezicht nu jong of oud is.

 

Verder kan je de vraag stellen of zo'n tekeningen op de openbare plaats wel kunnen. Undergroundstrips, satire, Rooie oortjes, bdsm, oorlog, erotiek. Je vindt ze in stripverhalen die je zelf koopt en daar kies je dus voor.  Als je een BDSM boekje met een vrouw of man in bondage wat meer aan de voorkant van je winkeletalage zet, wees dan niet verbaasd dat mensen daar eens over vallen. Je vraagt om problemen, omdat het meer in de publieke sfeer is met een diverser publiek die daar soms niet mee om kan lachen. Evenals een Manara scene uitvergroot printen en aan je raam aan de straatkant plakken. Want als je daar geil van wordt of het is goed getekend of om een andere reden, en je koopt het in de winkel van een stapel meer onopvallend of online, en je koestert je strip dan in de boekenkast? Er gaat geen klop op de deur van komen van politie met een huiszoekingsbevel.

 

Je kan veel in onze maatschappij: eroticabeurzen, bdsm en gay-clubs, erotische sauna's, enz enz. Voor de liefhebbers zijn dat ontmoetingplaatsen zonder gevaar op repressailles, zolang het binnen de grenzen van de wet is.  Advertentie's errond (die eroticabeurzen doen dat wel eens langs de steenwegen): het blijft bij een mooie dame op foto of wat tekst. Het is er wel, het wordt niet doodgezwegen.

 

Publieke plaatsen, met mensen van divers pluimage en kinderen, je moet er ergens mee oppassen. Het publieke forum geeft minder manoeuvreerruimte. Dingen die onze maatschappij wel tolereert en toelaat is in het publieke forum van de straat veel moelijker.  De betreffende tekening getuigt mijn insziens van weinig inlevingsvermogen van de tekenaar voor de mogelijkheid dat vrouwen dat echt niet leuk vinden om als vlees te worden bekeken en er nog aan meewerken. - Verder bezijden dit bestek: het is gewoon een lelijke en platte tekening om naar te kijken, dat helpt ook niet echt - (maar dat is mijn mening). Eigenlijk is het een scene waarmee ze in een achterafcafétje met ouwe en jongere mensen boven hun theewater en dito echtgenotes en alleenstaande verlopen mannen en vrouwen wel mee kunnen lachen. Zo'n gehalte is dat. Maar als je een hip café  wilt hebben met klanten van divers pluimage die zoiets steeds ongewild moeten bekijken? Het gordijn ervoor dan maar zegt de uitbater!

Link naar reactie

Als de uitbater dat om commerciële redenen bedekt heb ik daar geen probleem mee. Het is ten slotte zijn café. Ik zie ook wel de toegenomen gevoeligheden in onze maatschappij, maar ik deel ze niet altijd. 

 

21 minuten geleden, sporoi zei:

Eigenlijk is het een scene waarmee ze in een achterafcafétje met ouwe en jongere mensen boven hun theewater en dito echtgenotes en alleenstaande verlopen vrouwen wel mee kunnen lachen. Zo'n gehalte is dat. 

 

Kan je wel nog even duiden wat je bedoelt met 'alleenstaande verlopen vrouwen'? :ph34r: Seksisme heeft veel gezichten...

Remember that the life of this world is but a sport and a passtime.

Link naar reactie
3 uren geleden, Waldorf zei:

 

Er zijn ook mannen die met hun lichaam pronken, en daar is niets mis mee. Je moet er natuurlijk niet in gaan knijpen, maar het is een spelletje van zien en gezien worden. En wie niets meer kan tonen in dat spelletje kijkt wel nog altijd graag. De Marck tekent dus gewoon de realiteit.

 

 

Ook realiteit en natuur tegelijk:

 

1088323528_gotlibfluidekerst.jpg.7c0cd263685e8338da56b2070b007af0.thumb.jpg.de344ff3d63ab412f3395245426b0fa1.jpg

 

Ik vond niet dadelijk een mooie, dus even deze van Gotlib. Denk het kerstpakje en de teksten weg, zet hem op een normale wc en geef de man casual kleding. Geniet nu van de sprekende expressie van de man die het gebeuren tot een goed einde wil brengen. Natuur en realiteit dus: het zou niet misstaan aan het Noordstation Brussel niet? 😉 In het teken van stadsverfraaiing en promotie van de stripkunsten.

Link naar reactie
3 uren geleden, sporoi zei:

Een jonge vrouw die er van geniet dat een ouwe vieze geilaard haar zo bekijkt?

 

Maar in gevallen waarbij gewilde aandacht ontzegd wordt, moet de man in kwestie er ook nog eens verklaringen in de media over afleggen. :P

 

 

 

afbeelding.thumb.png.d37aff349d36b8df9539604dacd3c44a.png

 

 

 

afbeelding.thumb.png.c3fb945f101597cf4c017a9e3b77ac1b.png

 

https://variety.com/2017/biz/news/jerry-seinfeld-kesha-hug-explanation-1202459293/

 

 

Dit werd uiteindelijk ook een muurschildering.

 

afbeelding.thumb.png.bb85f3e182857ce60b18444c7621108e.png

Link naar reactie
1 uur geleden, Waldorf zei:

Als de uitbater dat om commerciële redenen bedekt heb ik daar geen probleem mee. Het is ten slotte zijn café. Ik zie ook wel de toegenomen gevoeligheden in onze maatschappij, maar ik deel ze niet altijd. 

 

 

Kan je wel nog even duiden wat je bedoelt met 'alleenstaande verlopen vrouwen'? :ph34r: Seksisme heeft veel gezichten...

 

 

Tekst aangepast, inderdaad; " en alleenstaande verlopen mannen en vrouwen".

Verlopen:  iemand die er armoedig, ziekelijk en verwaarloosd uit ziet, aan lager wal geraakt .

Link naar reactie
3 uren geleden, sporoi zei:

Verder kan je de vraag stellen of zo'n tekeningen op de openbare plaats wel kunnen.

 

30 jaar lang heeft de openbare omroep Vlaanderen opgevoed met beelden van Boma, kolonel Vandersype en Fernand die wellustig naar de derrieres van Carmen en de meisjes van de Pussycat keken of bepotelden.

 

 

Link naar reactie
18 minuten geleden, TDPB zei:

 

30 jaar lang heeft de openbare omroep Vlaanderen opgevoed met beelden van Boma, kolonel Vandersype en Fernand die wellustig naar de derrieres van Carmen en de meisjes van de Pussycat keken of bepotelden.

 

 

 

Ook minder fysieke beloningen voor het mannelijk geslacht op het einde van recente blockbusters.

 

 

Dit in tegenstelling tot een gelijkaardige film van 2007 uit dezelfde franchise.

 

 

Link naar reactie
20 minuten geleden, TDPB zei:

 

30 jaar lang heeft de openbare omroep Vlaanderen opgevoed met beelden van Boma, kolonel Vandersype en Fernand die wellustig naar de derrieres van Carmen en de meisjes van de Pussycat keken of bepotelden.

 

 

 

En ze zijn er nog altijd mee bezig.

 

Ik zeg je: die klacht over die stripmuur in dat café is om reclame te maken.

Link naar reactie
34 minuten geleden, TDPB zei:

 

30 jaar lang heeft de openbare omroep Vlaanderen opgevoed met beelden van Boma, kolonel Vandersype en Fernand die wellustig naar de derrieres van Carmen en de meisjes van de Pussycat keken of bepotelden.

 

 

 

Dat zegt veel over het gehalte van een deel van de bevolking van Vlaanderen en de "creatieve" insteek van dat deel van de  tv- makers en scenaristen die hun pulp ineenflansen. We zijn heel lang een volk van boerkes, arbeiderkes en plantrekkers geweest onder het juk van mijnheer pastoor, de notaris,  de dokter en de fabrieksbaas, en we dragen er nog altijd de sporen van. 

 

Wat die serie betreft: het is zo lamentabel geacteerd in het zog van Slisse en Cesar, nonkel Jef, enz. enz. dat ik altijd meer dan versteld sta, als ik eens sporadisch een fragment bekijk. Hoe kan het publiek zo'n slecht geacteerde bordkartonnen figuren toch slikken?

 

Link naar reactie
2 minuten geleden, sporoi zei:

 

Ik zeg het hierbij: zo'n geil gedrag is gevaarlijk voor kinderen!  😊😉

 

Die man heeft een voorgeschiedenis.

 

afbeelding.png.ac50024632db16f4e691470960a48eba.png

 

 

En trouwens door een overheidsbedrijf in het leven geroepen:

 

Quote

In het voorjaar 1999 werd door De Post gevraagd of Studio Max! een strip te maken rond een jongen en een meisje. Deze zou dan gebruikt worden als boegbeeld voor een filatelistische verzamelclub voor jongeren. Dit clubblad had al een naam: StamPilou. Uit deze naam ontstonden Stam en Pilou. Samen met Opa Fons beleven ze heel wat avonturen.

 

Link naar reactie
10 minuten geleden, sporoi zei:

 

Dat zegt veel over het gehalte van een deel van de bevolking van Vlaanderen en de "creatieve" insteek van dat deel van de  tv- makers en scenaristen die hun pulp ineenflansen. We zijn heel lang een volk van boerkes, arbeiderkes en plantrekkers geweest onder het juk van mijnheer pastoor, de notaris,  de dokter en de fabrieksbaas, en

 

... en de BRT/VRT. Die mag je er gerust bijzetten. Al die series van Jean Materne zijn bevestigingen van clichés.

Link naar reactie
Zojuist, Peter Motte zei:

 

Wel ja, zij klagen erover. En dat is om reclame te maken.

 

Als het is om reklame te maken, dus om een publiek aan te trekken die ze graag willen, en een ander publiek af te stoten, dan hebben ze dat goed gedaan. In hun plaats zou ik zoiets dan ook aan de grote trom hangen. 

Link naar reactie
1 minuut geleden, Peter Motte zei:

Het is natuurlijk wel hun doel dat het aan de grote trom hangt.

Overigens zijn ze wel zo hypocriet om mensen toe te laten om achter het gordijn te kijken.

 

In bordelen zijn er ook gordijnen en het leukste gebeurt er achter! 😋

Link naar reactie
15 minuten geleden, Peter Motte zei:

 

Wel ja, zij klagen erover.

 

 

In het huis in Nederland waar ik ben gaan wonen hangt deze foto ingekaderd op één van de slaapkamers.

De vorige bewoners hebben die niet meegenomen.

Misschien moet ik dat ook met een zeil bedekken.

 

afbeelding.thumb.png.0d8f628fdb8f0a97b0830d1b3d9d0bbe.png

 

 

 

Quote

Many interpret the photograph as one of harassment and chauvinism. In 2014, Craig said: "At no time was I unhappy or harassed in Europe". "The photograph is not a symbol of harassment. It's a symbol of a woman having an absolutely wonderful time!" She has also noted that "Italian men are very appreciative, and it's nice to be appreciated. I wasn't the least bit offended."

 

Link naar reactie
5 minuten geleden, Peter Motte zei:

Overigens zijn ze wel zo hypocriet om mensen toe te laten om achter het gordijn te kijken.

 

Dat heeft met die striproute te maken en mogelijk is die afbeelding beschermd en mag die niet verwijderd of volledig ontoegankelijk voor het publiek gemaakt worden.

Link naar reactie
12 uren geleden, bouncer zei:

 

Niet meer aan sleutelen, prima songtekst, maar wie gaat dit zingen ?, een oude chansonnier, of een vliegensvlugge rapper.

 

Nog wat laten rijmen, beetje eenvoudiger maken (anders snappen sommigen het niet), nog wat aandikken..... en dan verkopen!  'Poëzie', songtekst, rap, eender wat.  Multifunctionele rommel, seksistisch, dus succes gegarandeerd.😉

Link naar reactie
17 uren geleden, cinco zei:

 

 

In het huis in Nederland waar ik ben gaan wonen hangt deze foto ingekaderd op één van de slaapkamers.

De vorige bewoners hebben die niet meegenomen.

Misschien moet ik dat ook met een zeil bedekken.

 

afbeelding.thumb.png.0d8f628fdb8f0a97b0830d1b3d9d0bbe.png

 

 

 

 

Een Schaarbeeks of Molenbeeks tafereel in een 'geïdealiseerde' vorm met in het middelpunt een nymfomane? Toon dat maar aan die belaagde vrouwen die meermaals op straat voor hoer worden uitgescholden als ze voorbij wandelen.

Link naar reactie
18 minuten geleden, sporoi zei:

Een Schaarbeeks of Molenbeeks tafereel in een 'geïdealiseerde' vorm met in het middelpunt een nymfomane? Toon dat maar aan die belaagde vrouwen die meermaals op straat voor hoer worden uitgescholden als ze voorbij wandelen.

 

De oplossing voor vrouwen die in Molenbeek uitgescholden worden is niet om alles te gaan bedekken, maar om aan de mannen die hen uitschelden duidelijk te maken dat ze hun klep dicht en hun poten thuis moeten houden. 

Remember that the life of this world is but a sport and a passtime.

Link naar reactie
20 uren geleden, Waldorf zei:

 

De oplossing voor vrouwen die in Molenbeek uitgescholden worden is niet om alles te gaan bedekken, maar om aan de mannen die hen uitschelden duidelijk te maken dat ze hun klep dicht en hun poten thuis moeten houden. 

 

Juist Waldorf, je kunt een vrouw zijn die heel assertief is en zich niet laat doen en in verweer gaat. Met het resultaat dat je de volgende dag nog heftigere reacties krijgt. Toch in die buurten.

 

Mannelijke jongelui hebben altijd wel wat last van hun hormonen, maar de bedoeling van opvoeding en een levensbeeld krijgen van onder meer wat respekt voor het andere geslacht, is om die hormonen wat te kanaliseren in een fatsoenlijke vorm. Flirten of uitproberen kan en moet ook (hoe kan je anders verliefde koppeltjes krijgen zonder het flirtspel?), maar er zijn wel spelregels hieromtrent. Hoofdregel is wel dat je een vrouw niet als seksobject bekijkt, als hoer, of als de creatie van Satan, of..., maar gewoon als een medemens die je moet respecteren en die je met wat geluk en met een zekere stijl kunt proberen te benaderen voor meer. Loop je daarbij een blauwtje, tja, ... dat is het spel.

Link naar reactie
On 6/11/2023 at 7:38 PM, Ambreville said:

Eerste manga-stripmuur die in de problemen geraakt wij de wokies...

bedoel je dat wokies hier aanstoot aan nemen?

 

Anyway: wat ontzettend gaaf en mooi!

en: waar is dit dan?

 

Also: niet wokies zouden aanstoot moeten nemen maar de Vereniging van Tandartsen want je ziet geen losse tanden, dus is totaal onrealistisch :)

The Sisterhood: [CCO] comic book series (creator, writer) ComicsForSinners [EIC] comic news website Boom Art Department: [CEO] Art Agency, Editor

 

 

Link naar reactie
Op 8/6/2023 om 17:53, Peter Motte zei:

Wel sterk: ze kopen is waar ze het niet mee eens zijn, terwijl het beschermd is. Waarom kopen ze dat dan?

 

Het café zelf is wel natuurlijk een begrip in Brussel, dus vandaar. De stripmuur maakt in feite maar een deel uit van ene hele geschiedenis daar.

Maar ik snap je punt wel.

Link naar reactie
Op 11/6/2023 om 19:38, Ambreville zei:

Eerste manga-stripmuur die in de problemen geraakt wij de wokies...

 

image.thumb.png.e3eb53e32c45ae9236c8adf798110774.png

In Japan zijn ze gelukkig niet zo hypocriet.

 

Mijn nichtjes staan iedere dag op met Crayon Shin-Chan. Dat gezeur van ouders toen Fox Kids het uitzond blijft gênant 

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...