Ga naar inhoud

[Eerste Ronde (6)] achtercover 47 vs. achtercover 20


Yncke

Welke achtercover vind jij de 'beste'?  

60 leden hebben gestemd

  1. 1. Welke achtercover vind jij de 'beste'?


Deze poll is gesloten voor nieuwe stemmen

  • Log in of registreer om te stemmen op deze poll.
  • Poll closed on 13-12-18 at 07:00

Recommended Posts

Welke van deze twee achtercovers vind jij de 'beste'? 

 

Stemmen kan 7 dagen lang, daarna gaat de poll dicht.

Je stem is publiek, maar dat hoeft je niet tegen te houden om je keuze uit te leggen. 

In tegendeel, de bedoeling van een toernooi is naast een winnaar kiezen, ook discussie en fun.

Dus ook de indiener mag zijn of haar backcover zoveel als nodig uitleggen en verdedigen.

 

De winnaar van dit duel gaat naar de volgende ronde. De verliezer valt af.

 

 

A

 

paling.jpg.6068399741192c7a518549e04e54b

 

Paling en Co heeft een achterkaft die me altijd wel aansprak omdat die rechtstreeks met de lezer praat en het aanplakbiljet, ook de typische Ibáñez humor is direct duidelijk.

 

Bonte

 

 

B

 

20.jpg.95c2f866087c9108b5d3c5a5a50a2edb.

 

Blacksad 5

 

Kool Thing

Link naar reactie

Klassiek vs Sfeer 

6 minutes ago, Vittorio said:

A. is het. Het leukste is wel de dronken tor voor te stellen die met van die ouderwetse wrijflettertjes er zo'n schots en scheve bende van heeft gemaakt 🙄

 

Ik vrees dat je helemaal gelijk hebt betreft de wrijfletters, dat is exact hoe ze het gedaan hebben. :)

Link naar reactie

Bij A stoort die vinger zo kort bij 'weldra' me wel. Voorts is dat op zich wel een leuke cover.

 

Maar toch qua totaalplaatje geen partij voor B. Mooie zachte achtergrond tekening, een quote en een straffe detailtekening. Heel sfeervol, kleuren in evenwicht, niet te druk én uitnodigend om het boek te lezen. Comme il faut.

Link naar reactie
7 minuten geleden, Bart 01 zei:

Maar toch qua totaalplaatje geen partij voor B. Mooie zachte achtergrond tekening, een quote en een straffe detailtekening. Heel sfeervol, kleuren in evenwicht, niet te druk én uitnodigend om het boek te lezen. Comme il faut.

Ik kon het niet beter omschrijven.

 

Ben ik de enige die A gewoon afgrijselijk lelijk vind?

 

B dus...

'If you can't be a good example, you'll just have to be a horrible warning' - Find me on Facebook

 

Link naar reactie
1 uur geleden, Bart 01 zei:

Bij A stoort die vinger zo kort bij 'weldra' me wel. Voorts is dat op zich wel een leuke cover.

 

Maar toch qua totaalplaatje geen partij voor B. Mooie zachte achtergrond tekening, een quote en een straffe detailtekening. Heel sfeervol, kleuren in evenwicht, niet te druk én uitnodigend om het boek te lezen. Comme il faut.

Maar B lijdt onder een stroeve vertaling en haalt de taalnazi bij me naar boven hoor.

 

- Qui es-tu pour me juger ?

'Wie ben jij om over mij te oordelen?' is vloeiender dan 'Wie ben jij om me te beoordelen?' en is denk ik ook passender met het beeld.

 

- Qu'as-tu de plus qui te rende meilleur que moi ?

Vertaald als 'Wat heb je dat je nog beter maakt dan ik?' Gezien het antwoord en de voorgaande vraag, slaat deze vertaling de plank mis. Correct is: 'Wat heb je nog meer dat je beter maakt dan ik?' Dat lijkt spijkers op laag water zoeken, maar als je er goed over nadenkt is dat het niet. 🤔

 

In het binnenwerk staat het complete dialoogje en dat heeft precies de leuke afsluiter waarom ik de reeks zo kan smaken:


'Qui es-tu pour me juger ? Qu'as-tu de plus qui te rende meilleur que moi ?'
'La poésie et les couilles...'
'Ok commençons par régler le second point....'

 

 

 

Link naar reactie
2 uren geleden, Bart 01 zei:

Bij A stoort die vinger zo kort bij 'weldra' me wel. Voorts is dat op zich wel een leuke cover.

 

Maar toch qua totaalplaatje geen partij voor B. Mooie zachte achtergrond tekening, een quote en een straffe detailtekening. Heel sfeervol, kleuren in evenwicht, niet te druk én uitnodigend om het boek te lezen. Comme il faut.

Mee eens!

Plus bij Paling en Ko storen me de kleuren ook nog eens 

er zit te veel rood in

Dat hebben ze bij Guus Slim beter gedaan

Link naar reactie

Blacksad voor mij. Een mooie cover zonder meer. Paling & Co werkte voor mij niet, het doet me tegenwoordig wat aan the Naked Gun denken: te veel grappen op een te korte tijd willen scoren waardoor een deel gewoon niet grappig is en het geheel niet werkt. Hun achtercover valt op zich wel mee en zou tegen andere covers wel kunnen winnen wat mij betreft, maar niet tegen Blacksad.

Link naar reactie
  • Yncke locked this topic
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.








×
×
  • Nieuwe aanmaken...