Ga naar inhoud

FACTS 2020


shakeitupguy

Recommended Posts

16 uren geleden, SPeeDy zei:

Max aantal mensen in de zaal 999...? 

per zaal :) wellicht.

 

Ik dacht dat het 40.000 was die er het weekend naar FACTS komen.

 

16 uren geleden, Tweetie zei:

Was te verwachten:  Federale regering raadt aan indoor evenementen met meer dan 1.000 deelnemers af te gelasten                                               

https://www.hln.be/nieuws/binnenland/federale-regering-raadt-aan-indoor-evenementen-met-meer-dan-1-000-deelnemers-af-te-gelasten

ik vind het nogal ver gaan. Ben het er persoonlijk niet mee eens, maar ja, wat kan ik eraan doen.
Fingers crossed dat het niet verlengd wordt!!

The Sisterhood: [CCO] comic book series (creator, writer) ComicsForSinners [EIC] comic news website Boom Art Department: [CEO] Art Agency, Editor

 

 

Link naar reactie
2 uren geleden, Lecram zei:

Je bent het er niet mee eens dat men de verspreiding van het virus wil voorkomen ?

Het doel is de piek te verlagen door de besmettingen uit te rekken over een langere periode, niet voorkomen want dat is onmogelijk.

 

De ziekenhuizen kunnen een piek van zwaar zorgbehoevenden niet aan en dat proberen ze dus te vermijden. Probleem is dat door al die maatregelen de bevolking zo bang is geworden dat ze met een griepje naar het ziekenhuis gaan in plaats van thuis uit te zweten zoals bij de gewone griep. Elk zo'n geval moet dan in quarantaine, speciale kledij, steriel enz waardoor de ziekenhuizen nog meer werk hebben.

 

Laat ons zeggen dat het evengoed contraproductief kan werken, ik heb sterk m'n twijfels of de huidige bangmakerij wel behulpzaam is.

Link naar reactie

  

42 minuten geleden, Lecram zei:

Je bent het er niet mee eens dat men de verspreiding van het virus wil voorkomen ?

 

 

Dat is een bait-question.
Natuurlijk wil ik de verspreiding voorkomen. Ik ben het er gewoon niet mee eens met de manier waarop ze het doen.

Ik begrijp de beslissingen... ik heb enkel een andere mening. En ik vind het teveel massahysterie.

The Sisterhood: [CCO] comic book series (creator, writer) ComicsForSinners [EIC] comic news website Boom Art Department: [CEO] Art Agency, Editor

 

 

Link naar reactie

FACTS SPRING 2020 GEANNULEERD DOOR CORONA / COVID-19

Sinds 1993 doen de FACTS-organisatoren hun uiterste best om voor duizenden fans een zo kwalitatief mogelijke bijeenkomst te organiseren in Gent. Het doel is altijd om een veilige haven te zijn voor alle fans van films, series en games, waar ze samenkomen met gelijkgestemden en met gasten van over de hele wereld, om onvergetelijke momenten te beleven.

Met het welzijn, de gezondheid en veiligheid van onze bezoekers, exposanten, crew en partners als onze voornaamste prioriteit, volgden we de laatste dagen en weken de evolutie van de uitbraak en verspreiding van COVID-19, de Corona-pandemie, nauwgelet op.

Aangezien de situatie in België steeds meer kritiek wordt en nu ook de Verenigde Staten reisrestricties naar Europa hebben ingevoerd, heeft FACTS finaal beslist om om de editie FACTS Spring 2020 te annuleren wegens overmacht. 

Nadat we alle mogelijke opties van veiligheidsmaatregelen hebben uitgeput, hebben we uiteindelijk beslist om de richtlijnen van de lokale gezondheidsorganisaties en overheden te volgen, die aangegeven hadden dat evenementen geannuleerd moesten worden.

Omdat het ons hoofddoel is om onze geweldige community de unieke ervaring te bieden die ze verdienen en om hun veiligheid te garanderen, hadden we simpelweg geen andere opties meer.

Het is een pijnlijke beslissing, maar we kijken nu al vooruit naar de volgende bijeenkomst met al onze fans, exposanten en gasten op 24-25 oktober in Flanders Expo Gent. In de tussentijd hebben we ook al hard gewerkt om een nog spectaculairdere line-up van sterren te verzilveren. We zijn dan ook blij om aan te kondigen dat Ian Somerhalder,  Rebecca Mader en Troy Baker al bevestigd hebben dat ze hun fans zullen ontmoeten tijdens FACTS Fall 2020, in Gent, op 24 en 25 oktober. We kondigen in de komende maanden nog veel meer gasten en verrassingen aan.

Al onze bezoekers, exposanten en partners zullen binnenkort persoonlijk gecontacteerd worden via e-mail, met meer informatie rond de volgende stappen. Alle tickets van FACTS in april zullen geldig blijven voor FACTS in oktober, maar bezoekers zullen de keuze krijgen: het ticket houden voor oktober of een aanvraag tot terugbetaling indienen. Meer info en details volgen spoedig.

We appreciëren de steun die we in de voorbije weken hebben mogen ontvangen. De feedback was van onschatbare waarde in het bepalen van deze beslissing. 

Link naar reactie
  • 5 months later...

Goed nieuws. FACTS gaat door op 24 & 25 oktober.😁

 

🥳Green light for FACTS on 24-25 October! Join us for the FACTS Homeworld Edition, an intergalactic staycation on October 24-25, in Flanders Expo Ghent! 🥳

🚀🪐What's the #Homeworld Edition, you ask? Well, the FACTS Mothership now remains anchored on its home planet, focusing on more local actors, artists, experts and other home-grown talents.
They will be giving shows, Q&A and performances on four big stages. These 'inspirational sessions' will of course be complemented by various fun and free activities and shows in various halls and a big Geek Market in the center. 
 

As you expect, we will be taking tons of health and #safety #measures to ensure a care-free visit for everyone.
👈😄👉Social distancing
😷Mandatory face masks
⏰Splitting the day in time slots & arrival times
👏🙌Sanitiser gels
🎥Cameras that detect and count crowds 
💨and even special air cannons. 
Be sure to read all measures in this guide post, but don't hestitate to ask additional questions. 👇

Join us for the FACTS Homeworld Edition, an intergalactic staycation on October 24-25, in Flanders Expo Ghent!

More info here : https://facts.be/en/2020/08/31/a-guide-to-facts-the-homeworld-edition-changes-and-important-measures/

Link naar reactie

Hum, nu ben ik wel benieuwd naar hoe dat juist op een veilige manier georganiseerd zal worden? Zoveel volk als op een gewone editie kan nooit toegelaten worden. Timeslots? Zoals met zwembaden dus gebeurd is?  Hoeveel personen mogen er dan tegelijk binnen (officieel toch maar 200 dacht ik...?)?
 

Lokale tekenaars voor Facts, wie gaan dat worden die we nog niet gezien hebben en die fitten op facts? Alle respect voor bv. Cambré, Spaey, Lectrr etc. maar daar ga je mij (en velen met mij denk ik) niet mee overtuigen om speciaal voor naar Facts te komen. Ik hoop dus dat je een goede toverhoed hebt 😀.

Tomorrow  Saturday Sunday Today is my favorite day

Link naar reactie
52 minutes ago, SPeeDy said:

Hum, nu ben ik wel benieuwd naar hoe dat juist op een veilige manier georganiseerd zal worden? Zoveel volk als op een gewone editie kan nooit toegelaten worden. Timeslots? Zoals met zwembaden dus gebeurd is?  Hoeveel personen mogen er dan tegelijk binnen (officieel toch maar 200 dacht ik...?)?
 

Lokale tekenaars voor Facts, wie gaan dat worden die we nog niet gezien hebben en die fitten op facts? Alle respect voor bv. Cambré, Spaey, Lectrr etc. maar daar ga je mij (en velen met mij denk ik) niet mee overtuigen om speciaal voor naar Facts te komen. Ik hoop dus dat je een goede toverhoed hebt 😀.

Officieel mag er idd maar 200 man binnen in culturele zalen. Maar FACTS moet gezien worden als een handelsbeurs genre markt, shopping center of een overdekte Nieuwstraat.

En aantal personen dat binnen mag per tijdslot is berekend op totale oppervlakte van de zalen.

 

Door de uitzonderlijke omstandigheden zal de focus gelegd moeten worden bij de tekenaars van bij ons. Dat heeft ons ook nu de kans om tekenaars op FACTS die we anders niet zouden vragen.

 

 

Link naar reactie

What if I want to stay at FACTS for two time slots (morning & afternoon)?

Then you need to buy a ticket for both time slots. You will need to leave the FACTS halls between 13:30h and 14:30h for the thorough cleaning session and you will need to re-enter the queue at the entrance in the correct arrival time period.

 

Niet echt aantrekkelijk voor mensen die van ver komen, als het maar voor een halve dag is.

Link naar reactie
Op 13/3/2020 om 12:53, SPeeDy zei:

Juiste professionele beslissing. Sterk dat de acteurs alvast gewoon volgende editie komen. Mijn dochter ging voor Ian en wenst haar ticket alvast te houden 😀.

 

12 uren geleden, shakeitupguy zei:

Officieel mag er idd maar 200 man binnen in culturele zalen. Maar FACTS moet gezien worden als een handelsbeurs genre markt, shopping center of een overdekte Nieuwstraat.

En aantal personen dat binnen mag per tijdslot is berekend op totale oppervlakte van de zalen.

 

Door de uitzonderlijke omstandigheden zal de focus gelegd moeten worden bij de tekenaars van bij ons. Dat heeft ons ook nu de kans om tekenaars op FACTS die we anders niet zouden vragen.

 

 

Ik begrijp dat om geld te verdienen het effect op de gezondheid minder belangrijk is als er een gaatje in de wet zit.

Ik hoop dat de handel massaal annuleert nu de aantrekkingskracht voor de bezoekers zwaar onder de maat zal zijn.

Link naar reactie
5 uren geleden, Yncke zei:

Ik denk dat je de organisatie toch minstens het voordeel van de twijfel mag geven. Het expo-Gent-complex wordt inderdaad voor handelsbeurzen gebruikt, waarom zou dat plots niet meer 't geval zijn omdat 't comics en merchandise zijn die verhandeld worden?

Het naampje is blijkbaar belangrijk en de feitelijke situatie niet. Dat is het punt.  Ik ben comicfan en dus staat de handel wel aan. Het over de koppen heenlopen in volgestopte hallen is geen optie voor mij. En of hallen vol zullen stromen al vanaf het EB moment en tegen de ongewijzigde prijzen moeten we natuurlijk afwachten.

Blijft jammer, ook voor het vele werk van de mannen en vrouwen.

 

 

 

Link naar reactie

Maar sinds vandaag zijn de scholen terug open: alle leerlingen, geen social distance (mondmasker in de klas), etc.
Dit lijkt me eigenlijk een veel grotere “gok” dan een veel gereguleerdere “markt” als Facts.

Laat ons volgende weken wat afwachten en zien hoe het evolueert...

Tomorrow  Saturday Sunday Today is my favorite day

Link naar reactie
12 uren geleden, Nzaadr zei:

Ik begrijp dat om geld te verdienen het effect op de gezondheid minder belangrijk is als er een gaatje in de wet zit.

Ik hoop dat de handel massaal annuleert nu de aantrekkingskracht voor de bezoekers zwaar onder de maat zal zijn.

Wat negatief. 

 

Ik snap dat de organisator iets wil organiseren en niet opnieuw wil annuleren. Hopelijk blijven er genoeg bezoekers en standhouders over om er nog iets van te maken, al zal het met alle maatregelen niet meevallen.

Link naar reactie
  • 3 weeks later...

De tickets voor Facts kunnen elk moment beschikbaar komen.

Er zijn slechts 20.000 tickets beschikbaar.

Telkens 5.000 voor de ochtend en 5.000 voor de namiddag en dit zowel voor zaterdag als voor zondag.

Volgens de Exhibitor list zijn er reeds 2 standhouders die aanwezig zullen zijn, dit doet mij denken aan de allereerste editie van Facts waarbij er 2 tafels met koopwaar waren en een 30-tal aanwezigen. 

 

image.thumb.png.67e8a3dde6cb237756d5907e84cbb5c2.png

 

 

image.thumb.png.dfc19f619b094d265e70833db36280e2.png

 

Link naar reactie
Op 18/9/2020 om 17:50, Firmin Van De Kasseien zei:

Volgens de Exhibitor list zijn er reeds 2 standhouders die aanwezig zullen zijn, dit doet mij denken aan de allereerste editie van Facts waarbij er 2 tafels met koopwaar waren en een 30-tal aanwezigen. 

Aantal standhouders zal beslist minder zijn, veel internationale standhouders zullen door reisbeperkingen niet eens kunnen komen.

En standhouders voor eten en drinken zullen bij slechts een halve dag FACTS ook niet veel klandizie hoeven te verwachten.

Link naar reactie
4 uren geleden, Gerb-Art zei:

Hopelijk worden wij Hollanders wel toegelaten tegen die tijd... Voor degenen die er als dealer of artist staan is dat nu nog onzeker.

Als je niet uit de Randstad komt want daar weten jong en oud (inclusief oudere jongeren en jonge ouderen) zich niet te gedragen.

Volgens Duitse, Belgische en ook Nederlandse overheid.

Link naar reactie
2 uren geleden, alexmarvel zei:

hoe gaan ze eigenlijk checken vanuit welke provincie je komt?

Voor standhouders is dat redelijk makkelijk. Die zullen meestal wel een hotel boeken en dat zal niet meer mogelijk zijn. 

 

Voor bezoekers die een halve dag komen is het de vraag. Kan bij verkoop van de tickets, maar ook bij het binnengaan van de hallen of bij het oprijden van het parkeerterrein. De meeste mensen zullen het niet riskeren om na een flinke reis met kaartje en al naar huis gestuurd te worden.

Link naar reactie
5 uren geleden, Tweetie zei:

 

 

Voor bezoekers die een halve dag komen is het de vraag. Kan bij verkoop van de tickets, maar ook bij het binnengaan van de hallen of bij het oprijden van het parkeerterrein. De meeste mensen zullen het niet riskeren om na een flinke reis met kaartje en al naar huis gestuurd te worden.

Maar hoe dan? Niet om ambetant te doen, ik vraag het me oprecht af, uw adres staat niet op uw identiteitskaart tenzij je de chip kunt lezen maar ik dacht dat uw identiteitskaart niet zomaar door iedereen opgevraagd mocht worden? 

Link naar reactie
8 minuten geleden, Lav zei:

Maar hoe dan? Niet om ambetant te doen, ik vraag het me oprecht af, uw adres staat niet op uw identiteitskaart tenzij je de chip kunt lezen maar ik dacht dat uw identiteitskaart niet zomaar door iedereen opgevraagd mocht worden? 

Het gaat om bepaalde gegevens die op de kaart staan die je niet moet doorgeven. Maar adresgegevens daar kun je het wel voor gebruiken, als je de rest dan maar afschermt.

Link naar reactie
7 uren geleden, Lav zei:

Maar hoe dan? Niet om ambetant te doen, ik vraag het me oprecht af, uw adres staat niet op uw identiteitskaart tenzij je de chip kunt lezen maar ik dacht dat uw identiteitskaart niet zomaar door iedereen opgevraagd mocht worden? 

Wellicht lukt het ook wel, als je persé wil, maar voor een half dagje entertaiment is het in ieder geval geen lekker gevoel. 

 

Het is weekend, vrijwel iedereen is niet voor werk onderweg. En de Nederlanders en Fransen haal je er met kentekens makkelijk uit. Voor de politie moet dat makkelijk te controleren zijn. 

 

Ik verwacht voor dit jaar dan ook een puur Belgische FACTS. 

Link naar reactie

BREAKING NEWS !

 

Tot januari geen grote beurzen meer in Flanders Expo in Gent "Standhouders durven niet deelnemen uit schrik voor besmettingen".

Exposanten durven door de coronacrisis voorlopig nog niet deelnemen aan grote beurzen in Flanders Expo in Gent. Die mogen sinds deze maand opnieuw georganiseerd worden, onder strikte veiligheidsmaatregelen. Maar de schrik voor besmettingen en te weinig bezoekers, is nog te groot. Er is onvoldoende vertrouwen en dus komen er pas vanaf januari opnieuw grote beurzen. 

flanders expo.jpg

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...