Ga naar inhoud

Entreegeld stripbeurzen - ja of nee


Entreegeld stripbeurzen  

35 leden hebben gestemd

  1. 1. Vind je entreegeld voor stripbeurzen een goed idee?

    • Ja
      16
    • Nee
      3
    • Ja, mits er toegevoegde waarde is
      16


Recommended Posts

Ik vroeg me af wat anderen denken van het heffen van entreegeld voor stripbeurzen. Ikzelf vind het een vreemd concept, je betaalt om toegang te krijgen tot een zaal waar je bij verschillende handelaren producten kan kopen. Aan een shopping center vraagt men toch ook geen inkom.

Er zijn wel uitzonderingen in mijn ogen, als er bijv. extra's georganiseerd worden tijdens de beurs.

Link naar reactie

Ik heb er weinig bezwaren tegen. De meeste beurzen draaien op vrijwilligers. Je mag niet verwachten dat die zelf nog extra risico's nemen. Plus het geeft een budget dat je toch wel nodig hebt om auteurs degelijk te kunnen ontvangen.

Natuurlijk, hoe hoger de prijs van het ticket, hoe meer je mag verwachten van de organisatie :)

 

Beurzen zoals Dieppe proberen het nu via crowdfunding. Je koopt bv. een proriteitstoegang als tegenprestatie. Dat geeft dan wel wat inkomsten, maar zelden meer dan een paar duizend euro.

 

 

 

Link naar reactie

Er zijn veel kosten die niet altijd door de standhouders volledig kunnen worden gedekt. De huur van de zaal en tafels, reclame kosten, vergoeding en/of transport tekenaars, sommige tekenaars willen kunnen overnachten, Eten en drank voor de tekenaars... Soms is entreegeld dan echt wel nodig...

 

 

Link naar reactie
4 hours ago, Lamme Goedzak said:

Aan een shopping center vraagt men toch ook geen inkom.

ander concept natuurlijk, zeker omdat er een soort tijdelijkheid is aan een beurs. Alles moet in 1 weekend of 1 dag worden terugverdiend. Bij een shopping mall is het eigenlijk 1 groot vastgoed-feestje, waar de Kruidvat, Aldi, DcMartens etc gewoon huur/m2 moeten betalen. Elke maand....


En een beurs is in zijn tijdelijkheid, toch ook een soort event/evenement, terwijl een shopping center een dagelijkse gang van zaken is.

 

Bij een beurs kan de beurs dan an sich kiezen... doen we alles terugwentelen op de handelaren (hogere kraamkosten) of doen we ook een gedeelte via het publiek, dat toch ook een "event" is voor velen.

 

En hoe groter het event, of hoe groter het gevoel van vertier, hoe hoger de entree. Vergelijk de 8 euro van Breda met de 23 voor "Access to FACTS & Spellenspektakel" (omdat FACTS nu ook een gedeelte bordspellen eraan toegevoegd heeft)

The Sisterhood: [CCO] comic book series (creator, writer) ComicsForSinners [EIC] comic news website Boom Art Department: [CEO] Art Agency, Editor

 

 

Link naar reactie
3 hours ago, Lavas said:

Er zijn veel kosten die niet altijd door de standhouders volledig kunnen worden gedekt. De huur van de zaal en tafels, reclame kosten, vergoeding en/of transport tekenaars, sommige tekenaars willen kunnen overnachten, Eten en drank voor de tekenaars... Soms is entreegeld dan echt wel nodig...

 

 

Er zijn ook beurzen die geen tekenaars uitnodigen. Als voorbeeld geef ik nu bijv. Aarschot. Daar was echt geen toegevoegde waarde maar de inkom lag bijna zo hoog als bij Breda. De huur van de zaak dacht ik dat gedekt werd door de standhouders om eerlijk te zijn. Maar ik ken er dan ook niets van.

Mijn vrees is vooral dat je de toevallige passant afschrikt met te hoge prijzen. Zeker als je kinderen dezelfde inkom mogen betalen.

Link naar reactie
Op 11/10/2022 om 13:59, Richard Boom-vavavoom zei:

ander concept natuurlijk, zeker omdat er een soort tijdelijkheid is aan een beurs. Alles moet in 1 weekend of 1 dag worden terugverdiend. Bij een shopping mall is het eigenlijk 1 groot vastgoed-feestje, waar de Kruidvat, Aldi, DcMartens etc gewoon huur/m2 moeten betalen. Elke maand....


En een beurs is in zijn tijdelijkheid, toch ook een soort event/evenement, terwijl een shopping center een dagelijkse gang van zaken is.

 

Bij een beurs kan de beurs dan an sich kiezen... doen we alles terugwentelen op de handelaren (hogere kraamkosten) of doen we ook een gedeelte via het publiek, dat toch ook een "event" is voor velen.

 

En hoe groter het event, of hoe groter het gevoel van vertier, hoe hoger de entree. Vergelijk de 8 euro van Breda met de 23 voor "Access to FACTS & Spellenspektakel" (omdat FACTS nu ook een gedeelte bordspellen eraan toegevoegd heeft)

Toegang FACTS is 21€. Enkel tijdens het weekend is het 23€. En kom je verkleed komt kan een ticket onder de 20€ kopen.

 

 

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...