Kobus Posted February 28, 2023 Share Posted February 28, 2023 Als donateur verwacht je Renée Rienties maar krijg Margreet de Heer....https://www.stripspeciaalzaak.be/stripnieuws/stripbewerking-nina-bloms-verhaal-andere-handen Zonde. Quote Link to comment
sanderg Posted February 28, 2023 Share Posted February 28, 2023 12 minuten geleden, Kobus zei: Als donateur verwacht je Renée Rienties maar krijg Margreet de Heer....https://www.stripspeciaalzaak.be/stripnieuws/stripbewerking-nina-bloms-verhaal-andere-handen Zonde. Ik ken beiden niet maar ik kan me voorstellen dat ze bij deze beslissing niet over een nacht ijs zijn gegaan.. De insteek van de strip lijkt me interessant dus in die zin siert het de initiatiefnemers mijns insziens dat de strip er uiteindelijk wel gaat komen.. Aan de andere kant.. ze hadden ook de stekker eruit kunnen trekken en iedereen zijn/ haar geld terug kunnen geven.. Geen idee of deze wijziging van koers kenbaar is gemaakt (en zo ja, hoe?) naar de geldschieters.. Quote https://www.2dgalleries.com/profile/sanderg Link to comment
Richard Boom-vavavoom Posted February 28, 2023 Share Posted February 28, 2023 wow. Dat is nogal een verandering! Die dingen kunnen gebeuren, maar ben wel nieuwsgierig naar het verhaal achter de change Quote The Sisterhood: [CCO] comic book series (creator, writer) ComicsForSinners [EIC] comic news website Boom Art Department: [CEO] Art Agency, Editor Link to comment
SPeeDy Posted March 2, 2023 Share Posted March 2, 2023 Dat is wel een zeer drastisch stijlverschil. Persoonlijk zou ik hier niet blij mee zijn. Krijgen de donateurs de mogelijkheid op hun donatie terug te krijgen dan? Quote Tomorrow Saturday Sunday Today is my favorite day Link to comment
dutch lines Posted March 2, 2023 Share Posted March 2, 2023 1 uur terug, SPeeDy zei: Dat is wel een zeer drastisch stijlverschil. Persoonlijk zou ik hier niet blij mee zijn. Krijgen de donateurs de mogelijkheid op hun donatie terug te krijgen dan? Alleen de wisseling is meegedeeld aan de donateurs. De optie om een eventueel geld terug te krijgen is niet aangeboden. Quote Exclusieve workshops en masterclasses door de beste striptekenaars. Link to comment
alexjodo Posted March 3, 2023 Share Posted March 3, 2023 Intekenen voor een strip met mooie tekeningen en dan 2 jaar later een strip krijgen met kleutertekeningen. Quote Link to comment
fenip Posted March 3, 2023 Share Posted March 3, 2023 Op 2/3/2023 om 23:12, dutch lines zei: Alleen de wisseling is meegedeeld aan de donateurs. De optie om een eventueel geld terug te krijgen is niet aangeboden. Het is ook crowdfunding, met alle risico's vandien... Quote http://www.comicartfans.com/GalleryDetail.asp?GCat=33998 http://www.2dgalleries.com/browse/profile?id=190 Link to comment
Ambreville Posted March 3, 2023 Share Posted March 3, 2023 25 minutes ago, fenip said: Het is ook crowdfunding, met alle risico's vandien... Dat is nogal gemakkelijk. Het falen van een crowdfunding is een risico, maar dat gebeurt hier niet. Eerder een lichte vorm van oplichting. Quote Link to comment
$tripofiel Posted March 5, 2023 Share Posted March 5, 2023 Op 3/3/2023 om 23:50, Ambreville zei: Dat is nogal gemakkelijk. Het falen van een crowdfunding is een risico, maar dat gebeurt hier niet. Eerder een lichte vorm van oplichting. Dat denk ik ook! Quote Link to comment
Kobus Posted March 5, 2023 Author Share Posted March 5, 2023 Bijzonder is wel dat er nergens een verklaring valt te lezen en dat de betrokkenen ook helemaal niets laten weten. Zijn hier geen stripjournalisten actief? Die hen kunnen interviewen en er eens dieper induiken? Quote Link to comment
Retardi Posted March 5, 2023 Share Posted March 5, 2023 On 3/3/2023 at 11:50 PM, Ambreville said: Dat is nogal gemakkelijk. Het falen van een crowdfunding is een risico, maar dat gebeurt hier niet. Eerder een lichte vorm van oplichting. Ik vind het eerder overmacht. Prive omstandigheden speelden schijnbaar een rol. Dat zou je falen kunnen noemen. Persoonlijk zou ik iemand gezocht hebben wiens stijl tegen die van Renee Rienties aan ligt. Het is alleen niet mijn campagne. Quote Link to comment
Ambreville Posted March 5, 2023 Share Posted March 5, 2023 4 minutes ago, Retardi said: Ik vind het eerder overmacht. Prive omstandigheden speelden schijnbaar een rol. Dat zou je falen kunnen noemen. PErsoonlijk zou ik iemand gezocht hebben wiens stijl tegen die van Renee Rienties aan ligt. Het is alleen niet mijn campagne. Overmacht kan gebeuren. Maar ik zou op zijn minst iemand zoeken die aan Renee doet denken. Of het gewoonweg wat laten rusten. Marc Moreno is nu zijn crowdfunding uit 2019 aan het versturen. Ik denk dat fans eerder geduld hebben dan een vervanging met een tekenaar uit den Aldi. Retardi 1 Quote Link to comment
Lamme Goedzak Posted March 5, 2023 Share Posted March 5, 2023 Dat is wel een groot verschil in tekenstijl zeg. Dan zouden ze toch wel de optie geld terug mogen aanbieden. Quote Link to comment
Timothy van Damme Posted March 7, 2023 Share Posted March 7, 2023 Het is effectief niet meer hetzelfde project, dus het had ze gesierd het geld terug te storten en een nieuw project te starten. Quote Link to comment
Kobus Posted May 7, 2023 Author Share Posted May 7, 2023 Margreet de Heer of Renee Rienties is wel duidelijk een verschil. En dan is dit het resultaat..... We hebben het over een strip over het münchhausen-by-proxysyndroom.... Oordeel zelf... Quote Link to comment
Richard Boom-vavavoom Posted May 8, 2023 Share Posted May 8, 2023 On 3/5/2023 at 7:41 PM, Ambreville said: een tekenaar uit den Aldi dat is wel best grof De stijl is inderdaad immens anders, maar je kan de dame niet uitvlakken op die manier https://www.lambiek.net/artists/h/heer_de.htm Quote The Sisterhood: [CCO] comic book series (creator, writer) ComicsForSinners [EIC] comic news website Boom Art Department: [CEO] Art Agency, Editor Link to comment
sjaakie Posted May 8, 2023 Share Posted May 8, 2023 Ik moet heel eerlijk zeggen dat ik het idee heb dat Margreet de Heer wel heel goed begrijpt waar deze strip over moet gaan. En ondanks dat ik geen groot fan ben van haar tekenstijl. De switch in dit geval volgens mij wel beter is voor het verhaal. Als ik de updates bekijk ben ik echt benieuwd naar het verhaal en leeft ze zich heel goed in. In ieder geval een strip waarnaar ik uitjkijk. fenip 1 Quote Link to comment
bouncer Posted May 8, 2023 Share Posted May 8, 2023 33 minuten geleden, sjaakie zei: Ik moet heel eerlijk zeggen dat ik het idee heb dat Margreet de Heer wel heel goed begrijpt waar deze strip over moet gaan. En ondanks dat ik geen groot fan ben van haar tekenstijl. De switch in dit geval volgens mij wel beter is voor het verhaal. Als ik de updates bekijk ben ik echt benieuwd naar het verhaal en leeft ze zich heel goed in. In ieder geval een strip waarnaar ik uitjkijk. Ik geef je het gelijk, het is een loodzwaar onderwerp, de lichtvoetige tekeningen kunnen als contra dienen, er ook van uitgaande dat het publiek die hier interesse in heeft ook niet echt de modale stripofiel is. Als intekenaar in het crowd fun project was het netter geweest, om een optie te geven om het geld te retourneren of meedelen in de eventuele opbrengst, ik neem aan dat deze strip ook de betere boekhandel gaat bereiken ? fenip 1 Quote Link to comment
fenip Posted May 9, 2023 Share Posted May 9, 2023 Ik denk niet dat dit crowdfundproject zo'n woekerwinsten behaalt. Met het afhaken van de oorspronkelijke tekenaar moesten schakelen en het siert hun dat ze het toch proberen af te werken... Stel dat ze het op de lange baan hadden geschoven... of gewoon niet hadden afgewerkt... Ook dan zijn ze niet verplicht om iets terug te betalen... Quote http://www.comicartfans.com/GalleryDetail.asp?GCat=33998 http://www.2dgalleries.com/browse/profile?id=190 Link to comment
alexjodo Posted May 31, 2023 Share Posted May 31, 2023 Op 3/3/2023 om 23:50, Ambreville zei: Dat is nogal gemakkelijk. Het falen van een crowdfunding is een risico, maar dat gebeurt hier niet. Eerder een lichte vorm van oplichting. En het gaat verder. 20 euro extra betaald voor een boek met dédicace/tekening in en dan gewoon een prent met 3 handtekeningen er bij krijgen. Quote Link to comment
Retardi Posted May 31, 2023 Share Posted May 31, 2023 Kenny Rubenis geeft zijn exemplaar weg. Quote Link to comment
Kobus Posted June 6, 2023 Author Share Posted June 6, 2023 Mijn exemplaar is linea recta naar het oud papier gegaan. Joe Dredd and Peter Motte 1 1 Quote Link to comment
Recommended Posts