Ga naar inhoud

Een andere Crowdfunding?


Kobus

Recommended Posts

  • Kobus changed the title to Een andere Crowdfunding?
12 minuten geleden, Kobus zei:

Als donateur verwacht je Renée Rienties maar krijg Margreet de Heer....

https://www.stripspeciaalzaak.be/stripnieuws/stripbewerking-nina-bloms-verhaal-andere-handen

Zonde. 

Ik ken beiden niet maar ik kan me voorstellen dat ze bij deze beslissing niet over een nacht ijs zijn gegaan.. De insteek van de strip lijkt me interessant dus in die zin siert het de initiatiefnemers mijns insziens dat de strip er uiteindelijk wel gaat komen.. 

Aan de andere kant.. ze hadden ook de stekker eruit kunnen trekken en iedereen zijn/ haar geld terug kunnen geven..  Geen idee of deze wijziging van koers kenbaar is gemaakt (en zo ja, hoe?) naar de geldschieters..

Link naar reactie
On 3/3/2023 at 11:50 PM, Ambreville said:

Dat is nogal gemakkelijk. Het falen van een crowdfunding is een risico, maar dat gebeurt hier niet. Eerder een lichte vorm van oplichting.

Ik vind het eerder overmacht. Prive omstandigheden speelden schijnbaar een rol. Dat zou je falen kunnen noemen. 
 

Persoonlijk zou ik iemand gezocht hebben wiens stijl tegen die van Renee Rienties aan ligt. Het is alleen niet mijn campagne.

Link naar reactie
4 minutes ago, Retardi said:

Ik vind het eerder overmacht. Prive omstandigheden speelden schijnbaar een rol. Dat zou je falen kunnen noemen. 
 

PErsoonlijk zou ik iemand gezocht hebben wiens stijl tegen die van Renee Rienties aan ligt. Het is alleen niet mijn campagne.

Overmacht kan gebeuren. Maar ik zou op zijn minst iemand zoeken die aan Renee doet denken. Of het gewoonweg wat laten rusten. Marc Moreno is nu zijn crowdfunding uit 2019 aan het versturen.  Ik denk dat fans eerder geduld hebben dan een vervanging met een tekenaar uit den Aldi.

 

 

 

Link naar reactie
  • 2 months later...
On 3/5/2023 at 7:41 PM, Ambreville said:

een tekenaar uit den Aldi

dat is wel best grof :)

De stijl is inderdaad immens anders, maar je kan de dame niet uitvlakken op die manier

https://www.lambiek.net/artists/h/heer_de.htm

The Sisterhood: [CCO] comic book series (creator, writer) ComicsForSinners [EIC] comic news website Boom Art Department: [CEO] Art Agency, Editor

 

 

Link naar reactie

Ik moet heel eerlijk zeggen dat ik het idee heb dat Margreet de Heer wel heel goed begrijpt waar deze strip over moet gaan.

En ondanks dat ik geen groot fan ben van haar tekenstijl.

De switch in dit geval volgens mij wel beter is voor het verhaal.

Als ik de updates bekijk ben ik echt benieuwd naar het verhaal en leeft ze zich heel goed in.

In ieder geval een strip waarnaar ik uitjkijk.

Link naar reactie
33 minuten geleden, sjaakie zei:

Ik moet heel eerlijk zeggen dat ik het idee heb dat Margreet de Heer wel heel goed begrijpt waar deze strip over moet gaan.

En ondanks dat ik geen groot fan ben van haar tekenstijl.

De switch in dit geval volgens mij wel beter is voor het verhaal.

Als ik de updates bekijk ben ik echt benieuwd naar het verhaal en leeft ze zich heel goed in.

In ieder geval een strip waarnaar ik uitjkijk.

 

Ik geef je het gelijk, het is een loodzwaar onderwerp, de lichtvoetige tekeningen kunnen als contra dienen, er ook van uitgaande dat het publiek die hier interesse in heeft ook niet echt de modale

stripofiel is.

Als intekenaar in het crowd fun project was het netter geweest, om een optie te geven om het

geld te retourneren of meedelen in de eventuele opbrengst, ik neem aan dat deze strip ook

de betere boekhandel gaat bereiken ?

 

 

 

 

Link naar reactie

Ik denk niet dat dit crowdfundproject zo'n woekerwinsten behaalt. Met het afhaken van de oorspronkelijke tekenaar moesten schakelen en het siert hun dat ze het toch proberen af te werken... Stel dat ze het op de lange baan hadden geschoven... of gewoon niet hadden afgewerkt... Ook dan zijn ze niet verplicht om iets terug te betalen...

Link naar reactie
  • 4 weeks later...
Op 3/3/2023 om 23:50, Ambreville zei:

Dat is nogal gemakkelijk. Het falen van een crowdfunding is een risico, maar dat gebeurt hier niet. Eerder een lichte vorm van oplichting.

En het gaat verder.

20 euro extra betaald voor een boek met dédicace/tekening in en dan gewoon een prent met 3 handtekeningen er bij krijgen.

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...