Ga naar inhoud

waar blijven ze?


Recommended Posts

2 uren geleden, Peter Motte zei:

The Art of Andreas, bij Sherpa.

Dit staat op de site van Sherpa. 
 

IMG_9511.thumb.jpeg.2493f5762e54aaf0eea82f8e8e61659b.jpeg

 

Ik ga er van uit dat die nog altijd dit jaar gaat verschijnen. 

This is Planetary: “These are the moments I live for. I put up with all the other crap just to get seconds like this. The moments when you know the world is a better place than advertised.”

Link naar reactie

Ja, maar... Ik heb dat al gemeld op 22 maart 2023, en er is sindsdien niets aan veranderd.

Mijn bestelling is al geplaatst en betaald, en ergens eind maart of april kon je al bij verschillende winkels een bestelling plaatsen, maar ik heb de indruk dat je nu niet meer kunt bestellen.

Dit jaar, ja, dat is mogelijk, maar als het december wordt is het drie kwartalen later dan "voorjaar 2023".

Link naar reactie
  • 3 months later...
On 5/30/2023 at 7:40 AM, Lamme Goedzak said:

Konvooi 17 staat ook op begin 2023 bij Arboris maar is nog niks opgeschoten. Er kruipen steeds anderen voor.

En weer maar eens nieuwe aankondigingen terwijl deze intussen achteraan op de planning is gezet. Zou fijn zijn als een andere uitgeverij deze reeks overneemt en de achterstand op de franse versie inhaalt. Arboris heeft duidelijk geen interesse hierin.

Link naar reactie
55 minuten geleden, Lamme Goedzak zei:

En weer maar eens nieuwe aankondigingen terwijl deze intussen achteraan op de planning is gezet. Zou fijn zijn als een andere uitgeverij deze reeks overneemt en de achterstand op de franse versie inhaalt. Arboris heeft duidelijk geen interesse hierin.

image.png.8803971d02551dc69715aa59762fdaf0.png

idem

Arboris bracht 1 t/m 4 redelijk vlotjes op de markt, nu wacht ik al jaren op deel 5. Arboris heeft waarschijnlijk geen interesse in hoe het voor de stripliefhebber is.

Link naar reactie

Waar blijft de rest van Enola en de Fantastische Fabeldieren? In het Frans zijn er ondertussen 7 delen (en integrales), de vertaling van deel 3 kwam bij ons in 2018. Sindsdien blijft Silvester Strips keer op keer beloven dat ze er écht wel aan zitten te komen. Ik geloof dat eigenlijk niet meer, we zijn 5 jaar later. Trouwens, zo'n lange pauzes zijn vanzelfsprekend geen goed idee bij jeugdreeksen voor een bepaalde leeftijd. Het publiek dat je vast had, is mogelijk verloren. Dat spreekt toch voor zich?

 

afbeelding.png.9b3a40f930735707b968eaeef77c587f.png afbeelding.png.4d5c2de1bfea6ee4b23a0b53c0b00a98.png afbeelding.png.71b740bf6300748de23e7d23eb9a4bef.png afbeelding.png.5360485e0afe2fadad77c18a573de66a.png

 

Ik hoop dat op z'n minst dat het Dagboek van Cerise album met Valentino er eindelijk aan komt voor de feestdagen. Duurt ook al lang genoeg. Yep, mijn nichtje vraagt (klaagt, zaagt) er nu nog vaak om, zou wel eens kunnen keren. Beloofden ze ook al enkele keren trouwens, gebeurde niet. Dat ze nu maar een goed ritme aanhouden met Lulu & Nelson of Elfie. En misschien is het ook een idee om wat kalmer aan te doen met het starten van nieuwe jeugdreeksen wanneer de lopende zo achter zitten op schema in vertaling.

STEUNACTIE 🍀 #SHARINGISCARING #DELENISLIEF

Link naar reactie
6 uren geleden, esteban² zei:

Waar blijft de rest van Enola en de Fantastische Fabeldieren? In het Frans zijn er ondertussen 7 delen (en integrales), de vertaling van deel 3 kwam bij ons in 2018. Sindsdien blijft Silvester Strips keer op keer beloven dat ze er écht wel aan zitten te komen. Ik geloof dat eigenlijk niet meer, we zijn 5 jaar later. Trouwens, zo'n lange pauzes zijn vanzelfsprekend geen goed idee bij jeugdreeksen voor een bepaalde leeftijd. Het publiek dat je vast had, is mogelijk verloren. Dat spreekt toch voor zich?

 

Als ze die redenering volgen, bestaat de kans dat ze het definitief opgeven.

Link naar reactie
  • 2 weeks later...
Op 16/9/2023 om 03:57, esteban² zei:

Waar blijft de rest van Enola en de Fantastische Fabeldieren? In het Frans zijn er ondertussen 7 delen (en integrales), de vertaling van deel 3 kwam bij ons in 2018. Sindsdien blijft Silvester Strips keer op keer beloven dat ze er écht wel aan zitten te komen. Ik geloof dat eigenlijk niet meer, we zijn 5 jaar later. Trouwens, zo'n lange pauzes zijn vanzelfsprekend geen goed idee bij jeugdreeksen voor een bepaalde leeftijd. Het publiek dat je vast had, is mogelijk verloren. Dat spreekt toch voor zich?

 

afbeelding.png.9b3a40f930735707b968eaeef77c587f.png afbeelding.png.4d5c2de1bfea6ee4b23a0b53c0b00a98.png afbeelding.png.71b740bf6300748de23e7d23eb9a4bef.png afbeelding.png.5360485e0afe2fadad77c18a573de66a.png

 


Zouden de gebeden verhoord zijn? Na jaren stilte rond de reeks, staat deze Enola cover tussen de strips ter promotie van de lopende wedstrijd bij Silvester Strips. November-december?

afbeelding.thumb.png.79de2eb90585f4b4083d539f944286af.png

STEUNACTIE 🍀 #SHARINGISCARING #DELENISLIEF

Link naar reactie
  • 3 weeks later...
  • 4 weeks later...

Petekindtiener aan telefoon, zittend bij haar boekenkast omdat ze haar Kerstlijst aan 't maken is ...

 

- Pépé (that's me), die nieuwe van Hexeleintje zou ik eigenlijk wel willen vragen voor Kerstmis.

- Ha, maar die komt nog niet uit, denk ik.

- Hoe? Ik heb er toch nog maar drie van? Er zijn er al zes, ik heb dat gezien op BOL. Die voorkanten zijn keimooi.

- Haja, in het Frans, maar in het Nederlands nog niet hé.

- Haha, jij hebt die gewoon voor Kerstmis en je mag het nog niet verklappen.

- Maar neen, écht, die staat nog niet op de lijst met wat binnenkort uitkomt.

- Het gaat toch niet zijn zoals met die van HAAR (stripreeks) hé? Dat de rest niet komt? (ik hoor haar ogen bijna draaien)

- Dat denk ik niet, 't zal volgend jaar wel verschijnen. Gewoon een beetje geduld.

- Gaat dat van HAAR écht niet meer komen?

- Ik heb begrepen van niet.

- En van Elfie dan? Dat is zo met een kerst-voorkant, die wil ik graag lezen. Ik zal die kiezen.

- Met een kerst-voorkant? Hoe weet je dat?

- Gezien op BOL.

- *kijkt* Haja, maar in het Frans. Dat is deel 3, eerst nog deel 2 hé. Volgend jaar met Kerst waarschijnlijk dan.
- Hooo zeg! (is hoorbaar in de boeken aan 't rommelen) En die laatste van Hilda, is die er nu eindelijk al?

- Ja, maar alleen met zo'n harde kaft.

- Maar ik heb die andere soort, zo zonder harde kaft.

- Ik weet het, maar die softcover is er nog steeds niet. Heb je liever de harde kaft dan?

- Anee, dat past niet bij de rest hé.

- Ik begrijp het jong, dat kantje heb je van Pépé vrees ik.

- Ja zeg, maar welke kan ik dan nog vragen? ... Er was toch nog een extra verhaal van Het Dagboek van Cérise, dat ging toch komen had je gezegd? Dat is toch ook al lang geleden?

- Ja, maar dat is steeds uitgesteld. Volgend jaar komt die wel, denk ik.

- Pfffft. Waarom wachten die met alles zo lang?

- Ah, ik weet er wel ééntje waar er eindelijk terug een nieuwe van verschijnt: Enola!

- Met de Fantastische Fabeldieren? Amai, dat is toch al keilang geleden? Dat is van toen ik klein was.

- *lacht* Je bent nog altijd klein hoor, voor mij.

- Ja maar neen, écht klein he, een kindje nog.

- Dat is 5 jaar geleden, die vorige.

- Zie je wel! Goh, ik zal die dan vragen misschien, anders ontbreekt dat in mijn verzameling.

- Maar toch ook om te lezen hoop ik?

- Ja, dat is eigenlijk toch een beetje meer voor jongere kinderen hé, maar ik kijk gewoon heel graag naar die tekeningen, dus daarom wil ik die toch graag hebben.

- We geven het door aan de Kerstman.

- Enola is een beetje zoals Heksengrietjes een beetje. Heb ik daar alles al van?

- Alles in het Nederlands toch. In het Frans zijn er al 6.

- En de rest?

- Die uitgeverij is zo goed als gestopt in het Nederlands. Ik vrees ervoor.

- *zucht geërgerd* Oh, en Lulu & Nelson? Dat is héél goed!

- Nog niet, nog niet. (die laatste is nu wel nog niet lang geleden) Er zijn toch nog andere reeksen die je hebt?

- Aja! DAD, daar wil ik er graag nog van. Dat is echt grappig.

- *lacht zenuwachtig*

 

 

Enfin ... de "waar blijven ze" stripfrustraties ontstaan al in de jongere jaren, zo blijkt. 🥲 😅

 

[ Reconstructie bij benadering, alle overige prietpraat werd er tussenuit gehaald. ]

STEUNACTIE 🍀 #SHARINGISCARING #DELENISLIEF

Link naar reactie
Op 15/11/2023 om 11:57, esteban² zei:

Petekindtiener aan telefoon, zittend bij haar boekenkast omdat ze haar Kerstlijst aan 't maken is ...

 

- Pépé (that's me), die nieuwe van Hexeleintje zou ik eigenlijk wel willen vragen voor Kerstmis.

- Ha, maar die komt nog niet uit, denk ik.

- Hoe? Ik heb er toch nog maar drie van? Er zijn er al zes, ik heb dat gezien op BOL. Die voorkanten zijn keimooi.

- Haja, in het Frans, maar in het Nederlands nog niet hé.

- Haha, jij hebt die gewoon voor Kerstmis en je mag het nog niet verklappen.

- Maar neen, écht, die staat nog niet op de lijst met wat binnenkort uitkomt.

- Het gaat toch niet zijn zoals met die van HAAR (stripreeks) hé? Dat de rest niet komt? (ik hoor haar ogen bijna draaien)

- Dat denk ik niet, 't zal volgend jaar wel verschijnen. Gewoon een beetje geduld.

- Gaat dat van HAAR écht niet meer komen?

- Ik heb begrepen van niet.

- En van Elfie dan? Dat is zo met een kerst-voorkant, die wil ik graag lezen. Ik zal die kiezen.

- Met een kerst-voorkant? Hoe weet je dat?

- Gezien op BOL.

- *kijkt* Haja, maar in het Frans. Dat is deel 3, eerst nog deel 2 hé. Volgend jaar met Kerst waarschijnlijk dan.
- Hooo zeg! (is hoorbaar in de boeken aan 't rommelen) En die laatste van Hilda, is die er nu eindelijk al?

- Ja, maar alleen met zo'n harde kaft.

- Maar ik heb die andere soort, zo zonder harde kaft.

- Ik weet het, maar die softcover is er nog steeds niet. Heb je liever de harde kaft dan?

- Anee, dat past niet bij de rest hé.

- Ik begrijp het jong, dat kantje heb je van Pépé vrees ik.

- Ja zeg, maar welke kan ik dan nog vragen? ... Er was toch nog een extra verhaal van Het Dagboek van Cérise, dat ging toch komen had je gezegd? Dat is toch ook al lang geleden?

- Ja, maar dat is steeds uitgesteld. Volgend jaar komt die wel, denk ik.

- Pfffft. Waarom wachten die met alles zo lang?

- Ah, ik weet er wel ééntje waar er eindelijk terug een nieuwe van verschijnt: Enola!

- Met de Fantastische Fabeldieren? Amai, dat is toch al keilang geleden? Dat is van toen ik klein was.

- *lacht* Je bent nog altijd klein hoor, voor mij.

- Ja maar neen, écht klein he, een kindje nog.

- Dat is 5 jaar geleden, die vorige.

- Zie je wel! Goh, ik zal die dan vragen misschien, anders ontbreekt dat in mijn verzameling.

- Maar toch ook om te lezen hoop ik?

- Ja, dat is eigenlijk toch een beetje meer voor jongere kinderen hé, maar ik kijk gewoon heel graag naar die tekeningen, dus daarom wil ik die toch graag hebben.

- We geven het door aan de Kerstman.

- Enola is een beetje zoals Heksengrietjes een beetje. Heb ik daar alles al van?

- Alles in het Nederlands toch. In het Frans zijn er al 6.

- En de rest?

- Die uitgeverij is zo goed als gestopt in het Nederlands. Ik vrees ervoor.

- *zucht geërgerd* Oh, en Lulu & Nelson? Dat is héél goed!

- Nog niet, nog niet. (die laatste is nu wel nog niet lang geleden) Er zijn toch nog andere reeksen die je hebt?

- Aja! DAD, daar wil ik er graag nog van. Dat is echt grappig.

- *lacht zenuwachtig*

 

 

Enfin ... de "waar blijven ze" stripfrustraties ontstaan al in de jongere jaren, zo blijkt. 🥲 😅

 

[ Reconstructie bij benadering, alle overige prietpraat werd er tussenuit gehaald. ]

 

Misschien is ze nu extra gemotiveerd om Frans op school te leren. :o

 

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...