Ga naar inhoud

Zoekplaat: het beest mag een naam hebben!


cinco

Recommended Posts

5 Spip
8 Een personage uit Taco Zip
9 De brigadier uit Taco Zip
11 Fokke & Sukke
12 Een of andere eend van een of andere Amerikaan
13 Een muis van diezelfde Amerikaan
14 Zijn hond, niet de planeet, sorry dwergplaneet, sorry Kuipergordelvoorwerp
16 Een Marsipulami (niet dé)
17 Garfield (een cartoon van een cartoon)
18 Boes
23 Nog een hond van een Amerikaan, maar deze keer is het Snoopy
28 Een van de zware ratten uit Chlorophyl tegen de Zwarte ratten
30 Een hond van een Hanna-Barbara-reeks, maar deze keer ken ik de naam echt niet
31 Poezekat, uit Poezekat en de Krompier
37 Heer Bommel (niet die van het voetbal, dat is geen heer)
40 Tom Poes
41 zie 30
42 Bokkie uit Roel en zijn beestenboel
43 ook uit Roel en zijn beestenboel
44 idem

Er zijn er veel meer die me bekend voorkomen, maar vraag me niet wie ze precies zijn. Zoals die vos van 6. Hij heeft ook iets te maken met die zoo van die Amerikaan, Walt Disney.

Link naar reactie
9 uren geleden, P3TJQ zei:

@Peter Motte

Ik herkende de beer uit Yogi Bear. Inderdaad dezelfde stijl. Maar ik snap niet waarom deze erbij staat. Zo populair is deze serie toch niet geweest in Nederland? En dit was meer een tekenfilm dan een strip?


Er hangt een origineel van de Yogi Bear krantenstrip in het museum, vandaar.
 

Exclusieve workshops en masterclasses door de beste striptekenaars.

Link naar reactie
12 uren geleden, P3TJQ zei:

@Peter Motte

Ik herkende de beer uit Yogi Bear. Inderdaad dezelfde stijl. Maar ik snap niet waarom deze erbij staat. Zo populair is deze serie toch niet geweest in Nederland? En dit was meer een tekenfilm dan een strip?

 

Van die tekenfilms bestaan ook strips. Vroeger verscheen er een maandblad dat Flintstones heette, met strips van Hanna-Barbara-tekenfilms. We hadden één aflevering. Daardoor ken ik Yogi Bear.

Overigens is er ook niets dat zegt dat ze erop staan omdat ze populair zijn.

Link naar reactie
11 minuten geleden, Timothy van Damme zei:

 

Misschien kan iemand de beginpost aanpassen, zodat we een beter overzicht hebben welke er nog open staan?

 

Ze zijn ondertussen allemaal min of meer benoemd. Al zijn de meest vanzelfsprekenden rechsboven geloof ik nog niet bij naam genoemd en datzelfde geldt ook voor een groot deel van de beestenboel van Roel.

 

10 minuten geleden, Timothy van Damme zei:

 

10 heet volgens mij Kierewiet of iets dergelijks. 15 en 35 worden volgens mij nooit bij naam genoemd. 

 

Ja, deze 3 stonden nog open.

 

En heeft iemand al 33 vernoemd?

Link naar reactie
37 minuten geleden, Peter Motte zei:

De beestenboel van Roel staat erop, maar Roel zelf niet.

 

Ze zijn op een bepaald moment een eigen leven gaan leiden.

De kip en het varken zijn met elkaar getrouwd en Bokkie is apart gaan wonen om voor zijn neefjes te zorgen wat in een spin-off resulteerde.

 

afbeelding.png.c0455e365a1e177ae1deff5e0d133638.png

Link naar reactie
49 minuten geleden, cinco zei:

Voor een reeks die over een beestenboel ging, lag de focus toch wel iets te veel bij Bokkie alleen. :P

Toch zeker van zodra ze met dat restaurant begonnen waren.

 

De oorspronkelijk reeks in samenwerking met Wim Stevenhagen heb ik nooit onder ogen gekregen.

 

afbeelding.png.21621ac2015de431b8ae5083d00a64b0.png

 

Dat zijn wel leuke albums, hoor. In het album op de afbeelding loopt Bokkie heel het album lang met een duikplank rond! :D 

edit : Ik heb het nog meegemaakt dat Prutswerk in Jippo stond.

Link naar reactie

Bokkie heeft ook nog een tijd tafeltennis gespeeld, het was iedere week hilarisch om te zien hoe een nieuwe levering van een competitie tafeltennis tafel in het appartement weer faliekant afliep.  helaas zijn er een hoop van die afleveringen verdwenen bij de albumuitgave

Link naar reactie
1 uur terug, beus zei:

Bokkie heeft ook nog een tijd tafeltennis gespeeld, het was iedere week hilarisch om te zien hoe een nieuwe levering van een competitie tafeltennis tafel in het appartement weer faliekant afliep.  helaas zijn er een hoop van die afleveringen verdwenen bij de albumuitgave

 

Wedstrijdtafeltennistafel moet ergens in een lijst van beste stripwoorden staan.

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...